XXL Nutrition

The Novice's log

Daar heb ik nog nooit aangedacht, maar volgens mij zijn daar wel hogere temperaturen voor nodig om olijfolie te laten hydrogeneren waarbij transvetten ontstaan.

Als je het vet uit de ovenschaal verdeelt over je meals hoef je natuurlijk geen extra olijfolie toe te voegen. Al wil je zeker zijn dat er niks gebeurt met de gebruikte olie dan kun je inderdaad kokosolie/vet gebruiken, maar daarmee marineren is een drama gezien het stolpunt

• Topic Starter Topic Starter
dit heb ik ook wel eens gehoord.. ik moest altijd voor bakken kokosolie pakken en olijfolie koud nemen.

Enig idee als ik mijn kip bereid in de oven de goede vetten dus weg gaan?

Daar heb ik nog nooit aangedacht, maar volgens mij zijn daar wel hogere temperaturen voor nodig om olijfolie te laten hydrogeneren waarbij transvetten ontstaan.

Als je het vet uit de ovenschaal verdeelt over je meals hoef je natuurlijk geen extra olijfolie toe te voegen. Al wil je zeker zijn dat er niks gebeurt met de gebruikte olie dan kun je inderdaad kokosolie/vet gebruiken, maar daarmee marineren is een drama gezien het stolpunt

Oké thanks, had trouwens jou aanpak gebruikt. 900gr kip fijn snijden, marineren en in de oven voor ongeveer 20 minuten ;)

Vandaag dagje lowcarb/kcal:

Meal 1:
4 eieren

Meal 2:
150gr kip
200gr wokgroente
Eetlepel olijfolie
Sambal

Meal 3:
150gr kip
200gr wokgroente
Eetlepel olijfolie
Sambal

Meal 4:
300gr rundergehakt
200gr wokgroente

Meal 5:
30gr casein
20gr cashewnoten

Total:
~2000kcal 183E 33K 98V

Hoop dat de 'kip a la Marvin' je bevalt!:rolleyes:

We hebben ongeveer dezelfde macro's vandaag! Lekker vet shredden maar ;)

Net caseine shake en handje nootjes op, dus eindelijk m'n low carb day is over.

Hoop dat de 'kip a la Marvin' je bevalt!:rolleyes:

We hebben ongeveer dezelfde macro's vandaag! Lekker vet shredden maar ;)

Vandaag had ik het voor eerst op, echt heeerlijk!
Trouwens tip voor je, marineer je kip tegelijk met een/twee bosuitjes, echt een aanrader.

Goed bezig frank! Morgen high carb of mid?

Het voelde als een genot vanochtend om de oats naar binnen te gieten!
Ik zal even wat updatefoto's maken, dan is t voor jullie ook wat leuker om te volgen ;)

Goed bezig frank! Morgen high carb of mid?

High, doe eigenlijk nooit mid. Is dat aan te raden?

Je doet low carb en high carb?

Je doet low carb en high carb?

Ja soort recomp, op rustdagen low carb en low kcal en op trainingsdagen high carb en boven onderhoud.

---------- Toegevoegd om 18:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:38 ----------

Ook vandaag ben ik weer met iemand gaan trainen, met dezelfde persoon als maandag. Hij heeft geen bepaald schema en bedenkt ter plekke de oefening. Normaal train ik altijd maar alleen maar ik merk wel dat dit mij motiveert en blijf het denk ik ook doen, wanneer onze roosters dat toelaten. Hij is ook stuk sterker dan ik dus pusht me vaak om meer kilo's te pakken en dus vandaag een PR kunnen zetten!

Training: Benen - Buik

Warming up:
Loopband 3 min @ 4.5km/u
Loopband 5 min @ 5.5km/u

Squaten in smith:
10 x stang
10 x 40kg
10 x 60kg
10 x 80kg
5 x 120kg PR

Lunges:
12 x 12
10 x 10 met 2 x 6kg dumbell
6 x 6 met 2 x 14kg dumbell
6 x 6 met 2 x 14kg dubell
Eerste keer dat ik de oefening doe, die voel je wel goed maar is wel even wennen met balanceren. Geen idee hoe ik de oefening moet loggen maar 6 x 6 bedoel ik mee links 6 stappen in totaal en rechts 6 stappen in totaal. Eerst stap links, terug naar positie, stap rechts, terug naar positie etc.

Leg extensions:
20 x 35kg
10 x 60kg
10 x 70kg
6 x 75kg

Kuiten in klimrek:
1) Op een klimrek op derde tree gaan staan, bovenaan je handen vast houden zodat je niet valt en dan je kuiten trainen. 12 x in totaal
2) Volgende oefening, 12 x linkse been en dan 12 x rechts.
3) Volgende oefening, 8 x links en 8 x rechts, dit keer met 20kg schijf in je handen.

Buik:
Cable crunch:
15 x 25kg
15 x 40kg
15 x 45kg
10 x 45kg

Hierna een oefening op een matje met een bal, links/rechts doorgeven, dan weer bal krijgen en weer links/rechts doorgeven en voeten in de lucht!

Hierna een oefening op een matje met een bal en de bal achter je op de grond tikken en dan doorgeven aan m'n maat die tegenover zat.

Lekkere squat, maar mag ik vragen waarom in de smith? :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Not srs, mn fysiek stelt nog niet veel voor maar zal morgen update pics plaatsen bro.

Lekkere squat, maar mag ik vragen waarom in de smith? :)

Helaas is er alleen smith aanwezig in de gym :(

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Voeding:

Meal 1:
90gr oats
30gr whey
400ml melk

Meal 2:
75gr rijst
150gr kip
100gr roerbakgroente
10ml olijfolie
sambal

Meal 3:
75gr rijst
150gr kip
100gr roerbakgroente
10ml olijfolie
sambal

TRAINING

Meal 4:
30gr whey
Avondeten (aardappelen/kalkoelfilet a la minute/broccoli)
Appel

Meal 5:
30gr cashewnoten
450gr kwark

Total:
~2900kcal 220E/290K/80V

Aan de macro's te zien denk ik er aan om m'n eiwitten wat te verlagen en koolhydraten wat te verhogen. Alleen nog even kijken hoe ik best m'n voeding kan aanpassen.

Eiwitten mogen gerust lager naar 150-170g.

Eiwitten zijn goed kerel, hou ze maar gewoon op hoe je nu hebt ;)

Ik doe squats in het dip station, weet niet of je hier wat aan hebt ?

Total:
~2900kcal 220E/290K/80V

Aan de macro's te zien denk ik er aan om m'n eiwitten wat te verlagen en koolhydraten wat te verhogen. Alleen nog even kijken hoe ik best m'n voeding kan aanpassen.
Ik denk dat iets verlagen niet zoveel kwaad kan..het gros van de natural bb'ers consumeert toch veel te veel eiwitten..beetje opgelegd door de supplementen markt denk..

Eiwitten mogen gerust lager naar 150-170g.
Vind ik persoonlijk wel erg laag..prima voor high carb dagen, maar standaard zal ik toch meer mikken op 180-210g eiwitten.

Echter snap ik je punt wel, want het heeft geen enkele zin om te supergefocust te zijn op je eiwit inname..je kunt heus wel een dagje op slechts 100g gaan zitten.

Echter vind ik het zelf wel lastig om <160g eiwit uit te komen omdat ik gek ben op kip, beef, eieren en protein shakes..:rolleyes:

Terug
Naar boven