MuscleMeat

The Novice's log

Een van de eerste dingen die ik ga proberen is dat recept, ziet er epic uit.
Nice PR op de bench btw!

100kg lekker man! Nu op naar de 110kg :D

• Topic Starter Topic Starter
Helaas gister heel erg ziek geweest, alles wat ik at of dronk kwam er drie keer zoveel uit leek wel. Hierdoor heel de dag in bed gelegen en vanochtend woog ik -2.5kg minder dan vorige week.
Hopelijk een zal dat gewoon een hoop vocht zijn, dus nu even goed ontbijten en twee bakken koffie erin en straks hopelijk goede training neerzetten!

Huppa pr er bij! , Kijk dat loont een goede voeding en hard trainen!

Brood ziet er niet verkeerd uit, krijg nu al weer trek na een flinke maaltijd te hebben gegeten!

Ja zeker, brood is wel verslavend, ik merkte dat ik snel nog stukje extra pakte dus ga het niet te vaak maken haha.

Ben erg blij dat het recept je is bevallen! :)

Verder sterke trainingen en goede foto's man! :thumbs:
Thanks Dave! Ik ga volgende keer een soort cake proberen als dit:

http://xxlnutrition.com/nl/nld/forum/discussion/336/proteine-banaan-yoghurt-cake

Een van de eerste dingen die ik ga proberen is dat recept, ziet er epic uit.
Nice PR op de bench btw!

Thanks, nog twee/drie weekjes en je kan het recept proberen! Hoe gaan de voorbereidingen tot de flex?

100kg lekker man! Nu op naar de 110kg :D

Thanks man, en eet smakelijk morgen!

---------- Toegevoegd om 16:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:09 ----------

Training van vanochtend ging redelijk, aangezien ik nog niet helemaal fit ben.

Rug - Triceps

Pull ups:
8 x bw
6 x bw
5 x bw

Reverse barbell row:
10 x 20kg
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 70kg
8 x 70kg

V-Bar Pulldown
10 x 30kg
10 x 55kg
10 x 65kg
8 x 70kg

Straight-Arm Pulldown
10 x 20
10 x 35
10 x 45
10 x 50

Reverse Grip Triceps Pushdown
10 x 20
10 x 30
10 x 40
10 x 50

Triceps Overhead Extension with Rope
10 x 20
10 x 35
10 x 35
10 x 35
Bij deze oefening meter naar voren stappen en dan naar voren trekken ipv omhoog.

Dips
12 x bw
10 x bw
10 x bw

Vandaag klein beetje IIFYM:

Meal 1:
30gr whey
400ml halfvolle melk
90gr oats
Appel

Meal 2:
30gr whey
150gr kip
75gr rijst
100gr boontjes
Sambal
1 eetlepel olijfolie
Beetje woksaus

Meal 3:
75gr chocolade pepernoten :o

Meal 4:
150gr rundergehakt
120gr penne
150ml chickentonight
1 eetlepel olijfolie

Meal 5:
450gr magere kwark

Totaal:
~2900kcal 200E/330K/84V

Eigenlijk nog wat te hoog in vet maar meal 4 had ik al eerder voorbereid.

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Zó weer avondje in de keuken gestaan, foodprep:

1kg gemarineerde kip:
oavk3r.jpg

Per bakje:
- 75gr rijst
- 100gr kip
- 110gr wokgroente
- sambal

qzi48x.jpg

Mooie training Frank ondanks dat je niet fit was! Je meal prep ziet er ook lekker uit, gooide jij nou bosuitjes door je kipmarinade? En waar marineer je hem verder mee?

(Choco)kruidnoten zijn echt lekker, maar weet het vooralsnog redelijk uit te stellen dat ik daar aan begin..want als ik eenmaal begin is het eind zoek...en 1000g pepernoten zijn nu niet zo makkelijk in je macro's te fitten:rolleyes:

Wel weet ik dat ik 6 december sinterklaas vier bij mijn schoonouders en dat wordt echt 1 grote vreet-orgie! Gaan namelijk eerst gourmetten en daarna surprises in combi met strooigoed, kruidnoten, chocomunten etc etc:eating::eating:

Kan daar nu al wilde fantasieen over hebben!:rolleyes::o

Mooie training Frank ondanks dat je niet fit was! Je meal prep ziet er ook lekker uit, gooide jij nou bosuitjes door je kipmarinade? En waar marineer je hem verder mee?

(Choco)kruidnoten zijn echt lekker, maar weet het vooralsnog redelijk uit te stellen dat ik daar aan begin..want als ik eenmaal begin is het eind zoek...en 1000g pepernoten zijn nu niet zo makkelijk in je macro's te fitten:rolleyes:

Wel weet ik dat ik 6 december sinterklaas vier bij mijn schoonouders en dat wordt echt 1 grote vreet-orgie! Gaan namelijk eerst gourmetten en daarna surprises in combi met strooigoed, kruidnoten, chocomunten etc etc:eating::eating:

Kan daar nu al wilde fantasieen over hebben!:rolleyes::o

Haha klinkt goed! Bij ons is sinterklaas ook altijd gourmetten dus dat wordt overdag low carb zodat ik s avonds goed los kan gaan!

Mijn kip marineer ik met dit, was namelijk laagst qua kcal:
http://www.inproba.nl/lay/media/Product foto/t600/Inproba Sate Marinade Mix 38g.jpg

En dan per meal (dus bijv 1kg kip = 10 meal's) een eetlepel olijfolie.

Voor één kg kip had ik t volgende gedaan:
- 10 eetlepel olijfolie
- 2 eetlepels water
- 2 eetlepels ketjap
- 2 a 3 sjalotjes
- 2 zakjes marinade (1 zakje is voor 500gr)

Omdat ik nu maar één sjalotje thuis had heb ik een ui erbij gedaan.

Ooh, ooh wat lekker die sate marinade! Echter krijg ik denk ruzie met mijn gf als ik de hele week deze marinade ga eten...gezien de hoeveelheid knoflook(granulaat)

Tip van de week:
Pakken van 500gr kipfilet zijn 2+1 gratis bij AH, wat zorgt voor een kilo bedrag van ongeveer €5.30!
Deze actie geld ook voor de rundergehakt.
Ook moet je eens kijken naar de beef­bur­ger van de AH, als je die grilt in de pan zijn ze echt heerlijk!

Ooh, ooh wat lekker die sate marinade! Echter krijg ik denk ruzie met mijn gf als ik de hele week deze marinade ga eten...gezien de hoeveelheid knoflook(granulaat)

Ach knoflook is toch gezond! Nee grapje, snap t wel. Merk zelf eigenlijk weinig van de knoflook, en in mij omgeving nog geen klachten gehoord.

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Training: Legday

Warming up:
100kcal

Sissy squats in smith:
10 x stang
10 x 70kg
5 x 90kg
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg

Legpress:
15 x 100
15 x 160
15 x 160
15 x 160
15 x 160

SLDL:
10 x 20kg
5 x 70kg
5 x 70kg
5 x 70kg
5 x 70kg

Leg Extensions:
15 x 50kg
15 x 55kg
15 x 60kg
15 x 60kg

Kuiten in klimrek:
15 x bw
15 x bw
15 x bw
15 x bw

Leuke training brah.

Hoezo zo weinig herhalingen op de deadlift? Vind je dat fijner!?

Prima training idd!

Nice training, waarom doe je squats in de smith?

Leuke training brah.

Hoezo zo weinig herhalingen op de deadlift? Vind je dat fijner!?

Thanks, over de herhalingen het zal wel weer broscience zijn maar bedoeling is dat de squat/sldl een power oefening zijn met maar 3-5 herhalingen en hier proberen wekelijks gewicht omhoog te gooien en de andere oefeningen eerder high rep.

Thanks!

Nice training, waarom doe je squats in de smith?

Thanks, reden is dat er helaas alleen smith en geen (squat)rack aanwezig is in onze gym.

Thanks, over de herhalingen het zal wel weer broscience zijn maar bedoeling is dat de squat/sldl een power oefening zijn met maar 3-5 herhalingen en hier proberen wekelijks gewicht omhoog te gooien en de andere oefeningen eerder high rep.

Oke man wat voor jou het beste voelt toch!:)

Oh dat is balen :P zeuren om squatrek bij het personeel?

Ook moet je eens kijken naar de beef­bur­ger van de AH, als je die grilt in de pan zijn ze echt heerlijk!
Die beefburger heb ik vanavond nog op en omdat ik er een 'over' had heb ik er morgen ook nog 1! Echt smullen:eating:

Erg lekkere training ook gozer! Sterke sissy squats!:thumbs:

Het is wel echt een hype momenteel om bij iedere gym eind van het jaar om extra materiaal te vragen hier op dbb ;)

Nice training. Vooral nice met die leg extensions, moet wel erg verzuurd hebben.
Het gaat goed trouwens met de voorbereidingen ^^

Oh dat is balen :P zeuren om squatrek bij het personeel?

Heb ik al meerdere malen gedaan (A)

Die beefburger heb ik vanavond nog op en omdat ik er een 'over' had heb ik er morgen ook nog 1! Echt smullen:eating:

Erg lekkere training ook gozer! Sterke sissy squats!:thumbs:

Het is wel echt een hype momenteel om bij iedere gym eind van het jaar om extra materiaal te vragen hier op dbb ;)
Thanks, vind de beefburgers ook goed te doen! De sissy squats tellen eigenlijk niet echt als squats eigenlijk maar ik zet een bankje iets achter de smith, en squat ik tot hoogte van bankje (dus bankje met je kont aantikken wat dus 90 graden is) en dan weer omhoog, helaas geen ATG squat maar krijg altijd last van mijn onderrug bij ATG squats. Had het met iemand die ook traint erover en zijn mening was dat het aan de smith lag omdat je dan niet vrij kan bewegen. Dus even tijdje de sissy squats puur voor m'n quads.

Nice training. Vooral nice met die leg extensions, moet wel erg verzuurd hebben.
Het gaat goed trouwens met de voorbereidingen ^^

Thanks, was wel even slikken die leg extensions!
En over de voorbereiding:
If you fail to prepare, you prepare to fail.
- Kai Greene

---------- Toegevoegd 28 November 2013 om 09:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst 27 November 2013 om 22:02 ----------

Naar eindelijk van Marvin zijn log ga ik na volgende week (heb namelijk nog 6 bakken kwark thuis) eens proberen om zuivel te vermijden en kijken wat het effect heeft op mijn lichaam, gewoon puur om wat te experimenteren want ben wel benieuwd.
Ik ga dus mijn oats + whey in de ochtend met water pakken, maar moet nog een vervanging hebben voor mijn bak kwark in de avond, iemand tips? Vond kwark altijd redelijk ideaal aangezien het goed vulde maar ben benieuwd naar dit experimentje.

Naar eindelijk van Marvin zijn log ga ik na volgende week (heb namelijk nog 6 bakken kwark thuis) eens proberen om zuivel te vermijden en kijken wat het effect heeft op mijn lichaam, gewoon puur om wat te experimenteren want ben wel benieuwd.
Ik ga dus mijn oats + whey in de ochtend met water pakken, maar moet nog een vervanging hebben voor mijn bak kwark in de avond, iemand tips? Vond kwark altijd redelijk ideaal aangezien het goed vulde maar ben benieuwd naar dit experimentje.
Probeer eens een potje casseine bij XXL of B&F..dan heb je toch de casseine maar dan met maar 6g lactose per 100g..

Of natuurlijk iets van eieren/vlees pakken..

Iemand trouwens een idee op hoeveel procent ik sta? De foto's staan op de vorige pagina.

Probeer eens een potje casseine bij XXL of B&F..dan heb je toch de casseine maar dan met maar 6g lactose per 100g..

Of natuurlijk iets van eieren/vlees pakken..

Casseine heb ik wel eens gehad en nog beetje thuis staan dus kan ik inderdaad misschien als vervanging doen. Eieren zit inderdaad ook langzame eiwitten in toch voor de nacht maar wel redelijk slechte kcal/eiwitten verhouding lijkt me.

Mensen nog meer tips?

Terug
Naar boven