XXL Nutrition

The Novice's log

Doe je niet deadliften brah? En hoezo maar 1 setje pullups, is dat meer een soort warming-up voor je?

• Topic Starter Topic Starter
Doe je niet deadliften brah? En hoezo maar 1 setje pullups, is dat meer een soort warming-up voor je?

Jawel, bij mijn eigen rugtraining wekelijks maar nu afgelopen 2/3 weken met maat getraind en toevallig niet gedaan. Volgende training gaat er wel gedeadlift worden! Pullups is inderdaad meer een warming up.

Vandaag weer alleen getraind. Normaal schouders - triceps maar had de triceps maandag al gedaan dus daarom cardio, altijd leuk. :rolleyes:
Ik zal vanmiddag even wat foodpics uploaden, dan krijgen jullie ook een beeld van m'n voeding.

Training
Schouders - Cardio:

Warming up:
100kcal

Seated barbell press:
10 x 20kg
10 x 20kg
5 x 40kg
4 x 60kg + 1 spot :(
2 x 60kg + 1 spot :(:(
5 x 55kg
5 x 55kg
Faalde op de 60kg...

Barbell front raise:
10 x 10kg
10 x 15kg
10 x 20kg
10 x 20kg
* Excl weight zwarte barbell

Dumbell lateral raise:
10 x 8kg
10 x 8kg
10 x 8kg

Standing Low-Pulley Deltoid Raise:
10 x 10 V 10 x 10
10 x 10 V 10 x 10
10 x 10 V 10 x 10
Denk dat dit ponden zijn ipv kilo's vandaar dat er geen kg achter staat, volgende keer verhogen.

Cardio:
30min cardio = 500kcal

Note + voeding:
Balen dat ik faalde op de seated bb press! Maar vind de training nog niet tegen vallen aangezien het vandaag een lowcarb day is. Vanochtend ontbeten met vier eieren, twee bruine boterhammen, vier plakken kipfilet, 1 eetlepel ketchup en wat peper/zout. Daarna getraind en nu kip + groente.
Foodpics volgen nog.

---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

Even wat foodpics, gewoon easy meals maar wel lekker:

Kogel biefstuk, wokgroente en beetje woksaus:
27xgx2q.jpg

Wokgroente en kip:
2extt7t.jpg

Twee geroosterde boterhammen, twee eieren, augurk en komkommer:
1zlc12p.jpg

De bovenste twee meals waren van vandaag, lowcarb en deze traktatie was van afgelopen weekend. Redelijk makkelijk binnen je makro's te passen maar mijn tip is om wel een kleine bak te kopen zoals ik want ik weet zeker dat als ik een grotere had gekocht dat die ook op was, damn wat was dat lekker dus dan kan ik altijd moeilijk stoppen:

oj48as.jpg

Niet klagen over die barbell press! Vind het erg sterk..al helemaal op een low carb dag:D

Vind die barbel frontraise ook sterk man! Doe je die staand of zittend?

Altijd benieuwd naar foodpics:eating:

I :heart: foood!

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:10 ----------

Hoppa! Daar zijn ze dan..de lang verwachte foodpics! Ziet er goed uit man, zelfs de boterham met eitjes:D:D

Die bakjes ijs zijn inderdaad echt goed, maar je hebt wel gelijk..hoe groot je die bak ook maakt, hij gaat leeg!:meal:

Dat broodje ei :eek: zo simpel, maar wat lijkt me dat lekker :P Die ga ik ook eens in mijn eetprogramma verwerken.

Niet klagen over die barbell press! Vind het erg sterk..al helemaal op een low carb dag:D

Vind die barbel frontraise ook sterk man! Doe je die staand of zittend?

Altijd benieuwd naar foodpics:eating:

I :heart: foood!

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:10 ----------

Hoppa! Daar zijn ze dan..de lang verwachte foodpics! Ziet er goed uit man, zelfs de boterham met eitjes:D:D

Die bakjes ijs zijn inderdaad echt goed, maar je hebt wel gelijk..hoe groot je die bak ook maakt, hij gaat leeg!:meal:

Thanks! Ik doe de barbell frontraises staand, vind het wel fijne oefening.
Die bak ijs gaat vandaag weer in mijn makro's passen! :meal:

Dat broodje ei :eek: zo simpel, maar wat lijkt me dat lekker :P Die ga ik ook eens in mijn eetprogramma verwerken.

Haha inderdaad heel simpel en lekker, volgende keer doe ik er nog wat sla en kipfilet bij zodat het soort van sandwich gezond wordt ;)

Training: High rep Legday

Warming up:
100kcal

Squats in smith:
15 x 20kg
15 x 60kg
15 x 60kg
15 x 60kg

Leg Extension:
15 x 30
15 x 50
15 x 55
15 x 55

SLDL:
15 x 20kg
15 x 50kg
15 x 50kg
15 x 50kg

Goblet Squat:
15 x 12kg
15 x 12kg
15 x 16kg
15 x 16kg

Calf raises in legpress:
15 x 80kg
15 x 120kg
15 x 120kg
15 x 120kg

Kuiten in klimrek:
15 x bw
15 x bw + 15kg

Note:
Een keer een high rep benen training gedaan, denk dat ik dit morgen wel ga voelen... Geen spannende training maar als postworkout nu wel een shake en dadelijk trakteer ik mezelf op een Hertog Tiramisu ijsje! :meal:

Laatst bewerkt:
Hmm die ijsjes zijn toch ~200 kcal? Die moet ik weer eens kopen! Prima training verder! Lekker high volume!

Voeding high carb:

Meal 1:
90gr oats
30gr whey

Tussendoortje: 1 appel

Meal 2:
75gr farfalle
100gr kip
100gr wokgroente
100ml chicken tonight
1 eetlepel olijfolie

Meal 3:
75gr farfalle
100gr kip
100gr wokgroente
100ml chicken tonight
1 eetlepel olijfolie

Meal 4:
100gr farfalle
200gr rundergehakt
150ml chicken tonight

TRAINING

Meal 5:
30gr whey
Tiramisu Toetje :meal:

half uur later:
450gr kwark

Total + Note:
3000kcal 217E/350K/83V
Overdag 2 x farfalle (pasta) in plaats van rijst omdat de rijst op was dus vandaar zoveel pasta op een dag.

Hmm die ijsjes zijn toch ~200 kcal? Die moet ik weer eens kopen! Prima training verder! Lekker high volume!

Ja zijn inderdaad 200kcal, redelijk makkelijk om in je makro's te laten passen.

Pfoe! Dat is moorden Frank...sick volume weg gedraaid met benen!

Beviel dat een beetje? Die portie bakjes ijs zijn inderdaad prima in je macro's te fitten!:eating:

Je voeding ziet altijd goed uit bro! Hierop moet je zeker groeien:)

Vandaag een medium carb day omdat ik eigenlijk vanmiddag zou trainen, helaas is dat niet gelukt door (sinterklaas)drukte dus probeer na eten te trainen.

Voeding:
Meal 1:
4 eieren
200ml melk (nog even voordat alle zuivel eruit gaat, moet namelijk nog paar bakken kwark opmaken)
30gr whey

Meal 2:
150gr kip
75gr rijst
100gr wokgroente
sambal
woksaus

Meal 3:
2 boterhammen kipfilet (even thuis snel wat gegeten)

Meal 4:
Avond eten, vlees + groente

Meal 5:
150gr kip
75gr rijst
100gr wokgroente
sambal
woksaus

Meal 6:
450gr kwark

Note:
Beetje een gek*t met voeding omdat ik het onverwachts druk kreeg en dus niet in de middag kon trainen, had al bak rijst op als pwo maar toen moest ik opeens weg. Vandaar wat noodgedwongen aanpassingen in mijn dieet.

Pfoe! Dat is moorden Frank...sick volume weg gedraaid met benen!

Beviel dat een beetje? Die portie bakjes ijs zijn inderdaad prima in je macro's te fitten!:eating:

Ja opzich bevalt het me wel, ben nu aan t twijfelen om of een tijdje benen high volume te doen of om de week high volume, week erna low volume etc.
Misschien tip ;)?

Die porties ijs zijn ideaal maar stiekem altijd te weinig he ;)

Je voeding ziet altijd goed uit bro! Hierop moet je zeker groeien:)

Thanks dat is wel de bedoeling!

---------- Toegevoegd om 20:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

Rug - Buik:

Warming up
100kcal

Deadlift: Speciaal voor Pleiser ;)
10 x 20kg
10 x 60kg
10 x 80kg
10 x 90kg
10 x 90kg

Reverse barbell row:
10 x 20kg
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 65kg
Kreeg wat last van m'n onderrug bij de oefening.

Latt pulldown wide & behind the neck:
10 x 30kg
10 x 50kg
10 x 60kg
7,5 x 65kg

Dacht als laatste rug oefening een dropset te doen op de seated cable row, je ziet goed vol na zo'n dropset. Dus alles meteen achter elkaar:

Dropset seated cable row:
10 x 60kg
8 x 50kg
8 x 40kg
10 x 30kg
10 x 20kg
25 x 10kg

Machine crunch:
15 x 25kg
15 x 35kg
15 x 40kg
15 x 40kg

Rope crunch met bar: Geen idee hoe maar ipv touw een bar.
15 x 20kg
15 x 35kg
15 x 35kg
15 x 35kg

Woodchoppers:
15 x 7,5kg V 15 x 7,5kg
15 x 10kg V 15 x 10kg
15 x 10kg V 15 x 10kg

Note:
Opzich wel lekkere training. Aangezien het sinterklaas avond is was het niet zo druk, maar gelukkig vieren wij dat morgen ;)
Nu even shake en meal 5 naar binnen werken, fijne avond nog!

Laatst bewerkt:
Mooie training gozer! En geluk dat jou gym wel open was...mijn gym hadden ze gewoon dicht gegooid!

Ik denk dat het geen raar idee is om je been trainingen af te wisselen in low-rep en high rep. Zou alleen dan wel mijn oefening keuze met name voor low-rep wel een beetje aanpassen, zodat je niet extentions en leg curls op <6 reps zit te doen, want daar zijn die oefeningen IMO niet voor bedoeld.

Zou bij low rep dan focussen op squats, (stiff leg)deads, zwaar kuitenwerk en misschien speedbox squats of rackpulls erbij pakken. Die speedboxes zijn misschien wat discutabel voor een zware benen dag, maar zijn wel erg goed om je lift-off power van je squat te versterken (kies dan een reprange van 8a10 setjes van 2a3 reps/ de 'speed' moet er nog goed inzitten).

Trap alleen niet in het valletje om dan de high rep dagen de intensiteit te verlagen door soms een 'te laag' gewicht te kiezen.

Nog een goede junk gepland vandaag met Sinterklaas of hou je het netjes?

Mooooooi, sinterklaas avond vanavond :meal:!

Nu even ontbijten met een bakkwark + 30gr whey en dadelijk fysio. Heb bewust gekozen voor de kwark omdat dit goed vult, weinig kcal en weinig koolhydraten bevat. Na de fysio ga ik thuis wat eten en dan de gym in. De bedoeling is dus overdag weinig kcal/carbs en voor en na mijn training wat carbs en zorgen dat ik vanavond niet op m'n kcal hoef te letten bij het gourmetten!
Vanavond zal dus een redelijke refeed worden denk ik zelf, mag ook wel want stond vanochtend op de weegschaal en woog minder dan week geleden, beetje tegenvaller.

Mooie training gozer! En geluk dat jou gym wel open was...mijn gym hadden ze gewoon dicht gegooid!

Ik denk dat het geen raar idee is om je been trainingen af te wisselen in low-rep en high rep. Zou alleen dan wel mijn oefening keuze met name voor low-rep wel een beetje aanpassen, zodat je niet extentions en leg curls op <6 reps zit te doen, want daar zijn die oefeningen IMO niet voor bedoeld.

Zou bij low rep dan focussen op squats, (stiff leg)deads, zwaar kuitenwerk en misschien speedbox squats of rackpulls erbij pakken. Die speedboxes zijn misschien wat discutabel voor een zware benen dag, maar zijn wel erg goed om je lift-off power van je squat te versterken (kies dan een reprange van 8a10 setjes van 2a3 reps/ de 'speed' moet er nog goed inzitten).

Trap alleen niet in het valletje om dan de high rep dagen de intensiteit te verlagen door soms een 'te laag' gewicht te kiezen.

Nog een goede junk gepland vandaag met Sinterklaas of hou je het netjes?

Zie hierboven ;)

Thanks voor de feedback over legday, ik zal eens wat interessante oefeningen zoeken en ben het met je eens dat leg extensions niet echt ideaal zijn voor low rep. Zal even schema zoeken en hier posten voor feedback.

Pff van mij mag het al 's avonds zijn :meal:

Kijk aan..zelfde planning als mij!:thumbs:

Enjoy the feast!:eating:

Lekker getraind vanmiddag! Nu pas kunnen loggen omdat ik het druk had met nog de laatste cadeautjes kopen.
Vaak staat er + X spot achter, dat zijn aantal reps dat mn maat heeft gespot. Meestal is de eerste spot lichtjes met zn vingers maar dan zegt hij nog 1 of nog 2 en helpt hij redelijk veel. Spotted reps tellen niet dus vandaar dat ze er achter staan.

Borst - Biceps:

Bankdrukken:
10 x 20kg
10 x 60kg
5 x 80kg
3 x 90kg + 2
1 x 100kg + 2

Incline bp in smith:
10 x 20kg
10 x 60kg
8 x 70kg + 1
5 x 75kg + 2
2 x 80kg + 3

Incline dumbell fly's:
10 x 10
10 x 12
10 x 14
6 x 18 + 2

Push ups op bal:
7 x bw
5 x bw

Normal push ups:
9 x
7 x
5 x

Standing dumbell curls:
10 x 10kg
10 x 12kg
10 x 14kg
5 x 18kg

One arm cable curl:
10 x 15 V 10 x 15 (links v rechts)
8 x 15 V 8 x 15
5 x 15 V 6 x 15

Standing Biceps Cable Curl:
10 x 25
8 x 50
7 x 50

Hierna een dropset van de oefening, dus alles achter elkaar:
9 x 50
6 x 30
6 x 20
10 x 10

Toen was ik helemaal gesloopt, na m'n training een shake en drie AH pannekoeken.

Damn nice BP!

Goed getraind! Hoe bevalt je de high en low carb dagen? lijk je droger? heb je ook meer energie?

Vandaag maar even compensatie dagje door lowcab/low kcal te doen :o
Edit:
Enige rare is dat ik 0.6kg minder weeg dan gisteren? Denk dat het komt doordat ik ook veel alcohol heb gedronken?

Thanks!

Je had me niks hoeven kopen joh

Geen dank, hopelijk heeft de sint het goede huis kunnen vinden? ;)

Goed getraind! Hoe bevalt je de high en low carb dagen? lijk je droger? heb je ook meer energie?

Geen idee eigenlijk haha, lijk niet echt droger te worden maar opzich vind ik af en toe low carb beter te doen. Minder hongergevoel lijkt wel.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven