XXL Nutrition

The Novice's log

Ei-eiwit is zover ik weet de meest snelst opneembare eiwitten die er is in vast voedsel. Als je er vetten bijneemt word dit wat vertraagt maar dat is bij alle andere bronnen eiwit ook.

Maar imo maakt het niks uit of de eiwitten snel/langzaam worden opgenomen. Ik zou gewoon een eiwitbron kiezen zoals eieren, beef, kip, vis etc

• Topic Starter Topic Starter
Sooo, wel een lekkere training achter de rug! Ben stiekem best wel gesloopt, weer met m'n maat getraind en elkaar steeds pushen om net beetje extra te doen. Door bijv te zeggen nog twee reps en dan bij volgende een na laatste rep wat uiteindelijk dus drie extra reps op levert, soms wel met spot ;)
Beetje vage manier van loggen maar geen idee hoe ik het anders kan loggen...

Training Scouders - Buik

Warming up
100kcal

Shoulder Press in machine:
10 x 30kg
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 70kg
5 x 80kg (failure) superset met 8 x 40kg (failure)

Schijf heffen:
10 x 10kg
10 x 15kg
10 x 20kg
10 x 20kg

Bent Over Low-Pulley Side Lateral:
10 x 15 V 10 x 15
10 x 15 V 10 x 15
10 x 10 V 10 x 10

Standing Low-Pulley Deltoid Raise:
10 x 10 V 10 x 10
10 x 15 V 10 x 15
10 x 10 V 10 x 10
7 x 15 V 7 x 15 (failure) superset met 10 x 5 V 10 x 5 (failure)

Poging tot Hanging Pike:
5 x

Leg raises in zo'n dipstation:
10 x
6 x

Cable crunch super set met one-Arm low pulley cable Side Bends:
10 x 30kg V 10 x 35 (Eerst links dan rechts)
10 x 45 V 10 x 40 (Eerst links dan rechts)

Benen weggooien:
Twee setjes van setje: 10 x recht dan 10 x links/rechts/links/rechts

Geen idee hoe die oefening heet maar ik ga op een mandje liggen en maat staat achter mijn hoofd, ik hou zijn enkels vast en gooi mijn benen omhoog, hij gooit ze eerst 10 x recht naar beneden en dan 10 x links/rechts.

Ei-eiwit is zover ik weet de meest snelst opneembare eiwitten die er is in vast voedsel. Als je er vetten bijneemt word dit wat vertraagt maar dat is bij alle andere bronnen eiwit ook.

Maar imo maakt het niks uit of de eiwitten snel/langzaam worden opgenomen. Ik zou gewoon een eiwitbron kiezen zoals eieren, beef, kip, vis etc

Keek net naar de kcal van ei-witten en zit echt weinig in vergeleken met hele eieren, weer wat geleerd ;)
Misschien dat ik dan als vervanging wat ei-witten + 30gr ongezouten cashewnoten pak als vervanging voor de kwark, klinkt dat goed?

In nohomobrolove

---------- Toegevoegd om 17:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:23 ----------

Dont forget the Whey!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sooo, wel een lekkere training achter de rug! Ben stiekem best wel gesloopt, weer met m'n maat getraind en elkaar steeds pushen om net beetje extra te doen. Door bijv te zeggen nog twee reps en dan bij volgende een na laatste rep wat uiteindelijk dus drie extra reps op levert, soms wel met spot ;)
Beetje vage manier van loggen maar geen idee hoe ik het anders kan loggen...

Keek net naar de kcal van ei-witten en zit echt weinig in vergeleken met hele eieren, weer wat geleerd ;)
Misschien dat ik dan als vervanging wat ei-witten + 30gr ongezouten cashewnoten pak als vervanging voor de kwark, klinkt dat goed?

Echt chil dat je iemand hebt die met net zo'n motivatie als jou traint. Ik heb niemand daarvoor in mijn gym:(.

Hoeveel gr kwark pak je normaal gesproken?

In nohomobrolove

---------- Toegevoegd om 17:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:23 ----------

Dont forget the Whey!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Welkom bro!

Echt chil dat je iemand hebt die met net zo'n motivatie als jou traint. Ik heb niemand daarvoor in mijn gym:(.

Hoeveel gr kwark pak je normaal gesproken?

Ja vind het zelf ook echt relax, heb je geen maat die ook traint ofzo?
450gr magere kwark van de Jumbo.

Niets is beter als een goede en goed gemotiveerde trainingsmaat! Mis ik ook wel een beetje in mijn gym!

Hoe zien je dagmacro's er verder gemiddeld een beetje uit? Kunnen we even meedenken waarmee je die 450g kwark kan vervangen. Mijn voorkeur heeft in ieder geval 20-40g casseine poeder. De rest kun je IMO aanvullen met wat je wilt.

Bevroren fruit erbij is ook een goede..kun je proteinefluff maken:meal:

Ja vind het zelf ook echt relax, heb je geen maat die ook traint ofzo?
450gr magere kwark van de Jumbo.

Jawel maar niet in dezelfde gym dus vandaar.

Dan pak je hiervoor 9 stuks ei-eiwit en 30gr walnoten, dan zit je gelijk qua eiwitten. Vetten en carbs weet ik niet precies hoe je de rest van de dag zit

Mijn standaard voeding op een trainingsdag vanaf volgende week zal zijn, gezien zuivel eruit gaat:

Meal 1:
90gr oats
30gr whey

Meal 2:
125gr rijst
100gr gemarineerde kip
100gr wokgroente
sambal
1 eetlepel olijfolie

Meal 3:
125gr rijst
100gr gemarineerde kip
100gr wokgroente
sambal

Meal 4:
Avondeten thuis, verschilt per keer: schat het op 600kcal

Dit geeft de macro's:
1900kcal 125E/270K/40V

Wanneer ik hier meal 5 (van Pleiser) aan toevoeg:

Meal 5:
30gr cashewnoten
9 eiwit

Totale macro's excl avondeten:
2200kcal 165E/280K/55V

Wat lager in vet omdat ik vaak als avondeten rundergehakt, rundhamburger of ander vlees wat nog veel vet bevat.

Heb nog 200 kcal over, dit kan ik open laten om af en toe iets lekkers te pakken, of hebben jullie lekkere tips?

Niets is beter als een goede en goed gemotiveerde trainingsmaat! Mis ik ook wel een beetje in mijn gym!

Hoe zien je dagmacro's er verder gemiddeld een beetje uit? Kunnen we even meedenken waarmee je die 450g kwark kan vervangen. Mijn voorkeur heeft in ieder geval 20-40g casseine poeder. De rest kun je IMO aanvullen met wat je wilt.

Bevroren fruit erbij is ook een goede..kun je proteinefluff maken:meal:

Ja proteinfluff staat sowieso nog op mijn planning van meals die ik moet maken, voor mijn voeding zie hierboven.

Jawel maar niet in dezelfde gym dus vandaar.

Dan pak je hiervoor 9 stuks ei-eiwit en 30gr walnoten, dan zit je gelijk qua eiwitten. Vetten en carbs weet ik niet precies hoe je de rest van de dag zit

Thanks bro! Zie hierboven mijn voeding.
Trouwens de myfitnesspall app nog geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Sterke schouder training! Opzich is het geen must om kwark te vervangen tenzij je niet aan de vetten komt, Maar variatie is ook wel eens goed. Zou ik ook gaan voor noten en casseine whey

Vanochtend even 35 min cardio op 'nuchtere maag' (enkel BCAA's) gedaan, volgens de hometrainer 450 kcal verbrand.
Vanmiddag staat er een borst - biceps training op de planning.

Np.

Heb geprobeerd en die app is lijp! Heb Fatsecret verwijderd aangezien die overbodig was geworden:D

Mooi dat de app je bevalt, gebruik hem zelf ook dagelijks.

Sterke schouder training! Opzich is het geen must om kwark te vervangen tenzij je niet aan de vetten komt, Maar variatie is ook wel eens goed. Zou ik ook gaan voor noten en casseine whey

Thanks, ik zal eens wat meer over casseine gaan inlezen. Want om elke avond 9 eieren te bakken zie ik ook niet zitten en daarnaast is het ook ideaal om af te wisselen.

Hoeveel kcal mik je op over de totale dag? En vind vetten vrij laag.. Carbs zijn fijn en je moet ze zeker niet mijden, maar ze zijn wel het minst essentieel.

Hoeveel kcal mik je op over de totale dag? En vind vetten vrij laag.. Carbs zijn fijn en je moet ze zeker niet mijden, maar ze zijn wel het minst essentieel.

Vetten worden nog wat hoger door ik vaak bij avondeten stukje vlees of rundergehakt eet en meestal zitten ze wel rond de 80gr vet.
Kcal rond de 3000 wil ik op mikken.

Vandaag weer samen getraind, ging helaas niet super lekker maar toch redelijke training, heb maar twee oefeningen gedaan bij biceps omdat we helemaal gesloopt waren na de laatste set!

Toevallig nog aanmerkingen op m'n voeding hierboven?
Hoeveel % sta ik ongeveer, foto's staan twee pagina's terug.

Training borst - biceps:

Benchpress:
10 x 20kg
10 x 60kg
5 x 80kg
5 x 90kg
1 x 100kg + 2 spot
0 x 100kg + 3 spot :(

Incline dumbell press:
10 x 22kg
10 x 26kg
9 x 26kg + 1 spot
6 x 26kg + 2 spot

Machine cable fly's:
10 x 10
10 x 25
6 x 25 fack
8 x 25

Dumbbell Pullover:
10 x 14kg
10 x 22kg
10 x 22kg

Scott curls met EZ bar:
10 x EZ bar
10 x 20kg
10 x 25kg
7 x 25kg + 2 spot
Gewicht excl EZ bar

Cable Hammer Curls met rope:
10 x 15
10 x 25
10 x 35

Toen als final set, alles meteen achter elkaar en tot failure:"
5 x 45
8 x 35
10 x 25
10 x 15
15 x 5

Pomp na de training:
2lsz2qc.jpg

ah ok. 80 gram is wel redelijk voldoende inderdaad.

Mooi, nog toevallig lekkere ideeën als voeding die redelijk clean zijn die ik kan toevoegen.

Laatst bewerkt:
Mooi, nog toevallig lekkere ideeën als voeding die redelijk clean zijn die ik kan toevoegen.
Je weet zeker dat je dit aan Jw vraagt?:trollface:

Die komt gegarandeerd met pizza's en choco-pindarotsjes..:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

Sterke training verder Frank! De foto doet het bij mij niet:sad:

Misschien dat ik de pannenkoeken van AH eens ga proberen, en wanneer ze lekker zijn toevoegen in m'n dieet. Zijn namelijk redelijk clean toch:
1 stuk:
162kcal 3,7E 19,5K 7,4V

Je weet zeker dat je dit aan Jw vraagt?:trollface:

Die komt gegarandeerd met pizza's en choco-pindarotsjes..:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

Sterke training verder Frank! De foto doet het bij mij niet:sad:

Goed dat je t zegt, nu wel?

Ja inderdaad, jw is echt toppunt van iifym...

Laatst bewerkt:
Voor het eten even gaan trainen, weer met een maat dus meestal in de gym zelf kijken welke oefeningen we willen doen.

Rug - Triceps:

Wide pull ups:
8 x bw

Seated Cable Row:
10 x 45kg
10 x 65kg
10 x 75kg
8 x 80kg

Latt pulldown met hand palmen naar binnen en korte grip:
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 70kg
6 x 80kg + 2 spot

Poging tot wide pull ups:
4 x bw
4 x bw

Vertical row in machine:
10 x 50kg
10 x 60kg
8 x 70kg
17 x 40kg

Close grip bench press:
10 x 20kg
10 x 30kg
10 x 40kg
10 x 50kg
Ging te makkelijk, volgende keer verhogen

Dumbell extensions:
10 x 16kg
10 x 16kg
10 x 22kg
6 x 30kg + 2 spot
Eerste keer dat ik deze deed, best een onhandige oefening.

Mooi training man! Foto doet het nu wel! Brute ader over je schouder heen:thumbs:

Terug
Naar boven