XXL Nutrition

The Novice's log

Hmm..jij was 0.6kg lichter...:eek!: Bij mij was het 3kg extra...:rolleyes:

Wel genoten van het eten en drinken gisteren?

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

Ik heb ook juist minder honger als ik low carb ga...als ik eenmaal carb heb gegeten krijg ik cravings..

• Topic Starter Topic Starter
Na dit weekend woog ik vanochtend 75.1kg, maar zag eigenlijk alleen nog de bovenste twee blokjes en voelde me heel vet. Even een klein compensatie weekje, had namelijk gisteren ook nog sinterklaas bij mijn oma gevierd :o

Oma's verwennen je altijd goed. Als je alles eet wat hun je voeren ben je na 1 jaar 20kg bijgekomen:p

Serieus bezig hier zie ik.
goed bezig man. Voeding ziet er goed uit en trainingen ook.
Nu nog in de weekenden rustig aan doen;) of doe je dat al?

Na dit weekend woog ik vanochtend 75.1kg, maar zag eigenlijk alleen nog de bovenste twee blokjes en voelde me heel vet. Even een klein compensatie weekje, had namelijk gisteren ook nog sinterklaas bij mijn oma gevierd :o
Bah, bah..wat herkenbaar dit! Succes komende week!

Maar denk je echt de hele week nodig te hebben of las je een paar stricte dagen in?

Oma's verwennen je altijd goed. Als je alles eet wat hun je voeren ben je na 1 jaar 20kg bijgekomen:p

Haha inderdaad! Ze kan echt lekker koken, ook al is het niet altijd even gezond :rolleyes:

Serieus bezig hier zie ik.
goed bezig man. Voeding ziet er goed uit en trainingen ook.
Nu nog in de weekenden rustig aan doen;) of doe je dat al?

Thanks bro, ja weekenden lukt redelijk. Laatst periode van bijna maand niks gedronken, voor mij is dat dus echt een wonder, en nu kan ik het op 1 x per week houden.
Junk probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden met af en toe een uitschieter, maar meestal compenseer ik dat met low carb/low kcal dag of 'strafcardio'.

En hoe is t bij jou?

---------- Toegevoegd om 10:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:00 ----------

Bah, bah..wat herkenbaar dit! Succes komende week!

Maar denk je echt de hele week nodig te hebben of las je een paar stricte dagen in?

Nee ik hou eigenlijk mn rustdagen gewoon op normaal (low carb/kcal) alleen ipv op mn trainingsdagen +10% te doen ga ik even op onhoud zitten en alleen carbs rondom training.

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:01 ----------

Was om 1630u gaan trainen, van te voren even een pre workout meal gegeten en ideaal na mijn training thuis aan tafel kunnen aanschuiven ;)

Training: Back - Triceps:

Voor het eten even gaan trainen, weer met een maat dus meestal in de gym zelf kijken welke oefeningen we willen doen.

Wide pull ups:
8 x bw
6 x bw
6 x bw

Bent Barbell Row:
10 x 20kg
10 x 50kg
10 x 55kg
9 x 60kg

Wide grip pulldown:
10 x 30kg
10 x 55kg
10 x 60kg
9 x 65kg

Seated Cable Row:
10 x 30kg
10 x 55kg
10 x 60kg
8 x 65kg
Andere variant gedaan dan normaal, helemaal rug recht en dus niet naar voren bewegen.

Reverse grip pulldown:
10 x 30kg
10 x 50kg
10 x 55kg
7 x 60kg
Pak hem dit keer wat breder dan schouderbreedte

Tricep cable kickback:
10 x 10 V 10 x 10
10 x 15 V 10 x 15
9 x 20 V 9 x 20

Dips:
10 x bw
10 x bw
10 x bw

Skullcrushers excl. gewicht EZ bar:
10 x 15kg
8 x 15kg
7 x 15kg
Wtf faal... Kracht was op.

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

Voeding van vandaag:

Meal 1:
4 eieren
2 bruine boterhammen

Meal 2:
100gr rijst
200gr gyros
200gr wokgroente
1 eetlepel olijfolie
1 plakje ontbijtkoek met boter (kwartier na m'n meal, eerder als tussendoortje, had er gewoon echt zin in)

TRAINING

Meal 3:
30gr whey
200gr barbecue minikrieltjes
2 runder hamburgers
125g snijbonen

Meal 4:
30gr cashewnoten
25gr casein

Lekkere training hoor

Tricep cable kickback, geniaal :eek: Ik heb er nooit aan gedacht die met een cable te doen :D. Zo hou je over de maximale weg spanning op die spier. Ga ik volgende week eens proberen als ik er aan denk!

Mooie training Frank! Voelde die reverse grip pulldowns een beetje goed zo?

Voeding ziet er goed uit...en tja soms hebben we gewoon zin in een doodeenvoudige plak ontbijtkoek met boter!:heart:

Sinds gisteren het zuivel uit mijn voedingsschema geschrapt, puur als experiment kijken wat het met me doet en of het dus broscience is dat je er een dunnere huid van krijgt. Ik zal dit baseren op hoe vasculair ik ben.

Tricep cable kickback, geniaal :eek: Ik heb er nooit aan gedacht die met een cable te doen :D. Zo hou je over de maximale weg spanning op die spier. Ga ik volgende week eens proberen als ik er aan denk!

Ja echt een heerlijke oefening, je kan hem ook eens proberen als laatste oefening op je training en dan dropset. Gegarandeerd spierpijn dag erna ;)

Mooie training Frank! Voelde die reverse grip pulldowns een beetje goed zo?

Voeding ziet er goed uit...en tja soms hebben we gewoon zin in een doodeenvoudige plak ontbijtkoek met boter!:heart:

Haha ja ik vind ontbijtkoek echt lekker, al helemaal onbtkoek honing/karamel.
Ik ben trouwens sinds gister het zuivel uit mijn voedingsschema geschrapt. Kijken of ik wat merk ;)

Geef het enkele weekjes de tijd en dan kun je kijken of je er resultaat mee hebt om de zuivel weg te laten. Ben zelf ook wel benieuwd, hou ons op de hoogte:)

Daar ben ik ook naar benieuwd. Ik ben zelf een zuivelfanaat (goedkoop, lekker, voedzaam). Keep us updated!

Geef het enkele weekjes de tijd en dan kun je kijken of je er resultaat mee hebt om de zuivel weg te laten. Ben zelf ook wel benieuwd, hou ons op de hoogte:)

Daar ben ik ook naar benieuwd. Ik ben zelf een zuivelfanaat (goedkoop, lekker, voedzaam). Keep us updated!

Zal ik zeker doen!

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:20 ----------

Training: Legday + buik

Warming up:
100kcal

Squats in smith:
10 x 20kg
10 x 60kg
6 x 80kg
6 x 100kg

Lunges:
20 stappen x 24kg (twee dumbells van 12kg)
20 stappen x 24kg
20 stappen x 24kg

Calf raises in legpress:
15 x 70kg
15 x 120kg
15 x 130kg
12 x 170kg

Leg Extension:
10 x 30kg
10 x 60kg
10 x 70kg
6 x 80kg

SLDL:
10 x 20kg
10 x 60kg
10 x 65kg
10 x 70kg

Plank:
30 sec
60 sec
60 sec

Machine crunches:
15 x 35kg
15 x 35kg
15 x 40kg
15 x 45kg

Note:
Weer samen met maat getraind dus geen lowrep benen training gedaan. Buik maar lichtjes gepakt omdat hij moest gaan, heb toen nog even machine crunches gedaan en pakken donderdag buik erbij doen. Niet echt een spectaculaire training.
Morgen rustdag dus low carb/kcal en dan heb ik wel genoeg gecompenseerd van afgelopen weekend. Donderdag dus weer lekker high carb, even een lekker receptje zoeken. Misschien tips? :meal:

Net een shake op en nu even een postworkout meal koken!

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------

Voeding van vandaag:

Meal 1:
4 eieren
2 boterhammen

Meal 2:
150gr kip
200gr wokgroente
1 eetlepel olijfolie
sambal

Meal 3:
75gr rijst
150gr kip
200gr wokgroente
1 eetlepel olijfolie
sambal

TRAINING

Meal 4:
30gr whey
100gr farfalle
200gr rundergehakt
150ml chicken tonight hawai

Meal 5:
25gr casein

TOTAL: ~2615kcal 206E/207K/81V

Voeding ziet er goed uit man.
Heb je trouwens wel eens pre-exhaustion geprobeerd tijdens een been-training?
Dan doe je dus eerst leg curls (liggend en zittend) en leg extensions, en pas daarna een compound zoals squat.
Mijn hamstrings zijn hierdoor flink gegroeid omdat ik hier dan vol mijn energie op kan focussen.
De meeste denken dat dit voor krachtverlies zorgt tijdens de compounds maar ik vind dit juist een goede warm-up.

Dan doe je dus eerst leg curls (liggend en zittend) en leg extensions, en pas daarna een compound zoals squat.
Mijn hamstrings zijn hierdoor flink gegroeid omdat ik hier dan vol mijn energie op kan focussen.
De meeste denken dat dit voor krachtverlies zorgt tijdens de compounds maar ik vind dit juist een goede warm-up.
Klinkt als een goed plan! Toch ook maar weer eens proberen. Pas je de pre-exhaustions ook toe bij bijvoorbeeld borst (eerst iso of zelfs triceps trainen..)?

Dit doe ik ook vaker inderdaad. Of ze dan daadwerkelijk sneller groeien durf ik niet ik zeggen maar als ik dit toepas krijg ik wel altijd een ziekelijke pomp:cool:

Vandaag rustdag dus low carb/kcal:

Meal 1:
4 eieren

Meal 2:
150gr kip
200gr wokgroente
1 eetlepel olijfolie
Sambal

Meal 3:
150gr kip
200gr wokgroente
1 eetlepel olijfolie
Sambal

Meal 4:
300gr rundergehakt
200gr wokgroente
150ml chicken tonight hawai

Meal 5:
25gr casein

TOTAL:
~2000kcal 180E/46K/88V

Pre-exhaustion nog nooit van gehoord, zal er eens wat over gaan lezen, thanks! Helaas hebben we bij ons alleen leg curls zittend, vormt dit enig probleem?
Trainingsschema zal dan zijn:
- Leg Curls 3 x 10 reps
- Leg Extensions 3 x 10 reps
- Squats 3 x 10 reps
- SLDL 3 x 10 reps
- Legpress 3 x 10 reps
- Kuiten 3 x 15 reps

Hoe ziet er dat uit?

Dit doe ik ook vaker inderdaad. Of ze dan daadwerkelijk sneller groeien durf ik niet ik zeggen maar als ik dit toepas krijg ik wel altijd een ziekelijke pomp:cool:

"THE PUMP IS THE CURE" zoals Antoine Vaillant altijd zegt ;)

Pre-exhaustion nog nooit van gehoord, zal er eens wat over gaan lezen, thanks! Helaas hebben we bij ons alleen leg curls zittend, vormt dit enig probleem?
Trainingsschema zal dan zijn:
- Leg Curls 3 x 10 reps
- Leg Extensions 3 x 10 reps
- Squats 3 x 10 reps
- SLDL 3 x 10 reps
- Legpress 3 x 10 reps
- Kuiten 3 x 15 reps

Hoe ziet er dat uit?

Is het voorvermoeien van de spiergroep die je gaat trainen. Dus bij borst dat je bijvoorbeeld begint met flys ipv bankdrukken, dan kies je eerder voor de ''isolatie'' oefeningen (in hoeverre dat dan bestaat).

Schema ziet goed uit. Persoonlijk zou ik de leg press achter de squats zetten, je hoeft namelijk niet perse quads/hamstring oefeningen om en om te doen.

Terug
Naar boven