MuscleMeat

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
Twee 'meals' van vandaag (rustdag):
Niks speciaals maar wel heerlijk.

Tussendoortje/snack:
Komkommer/paturain light/kipfilet

othxrk.jpg

Deel van meal:
Twee geroosterde boterhammen/komkommer/augurk/paturain light/kipiflet/sla
Had nog niet alle kipfilet op de sandwich gelegd ;)
2ltk1fs.jpg

Nee sorry Frank deze vind ik niet zo smakelijk uitzien. Ben teleurgesteld in je:mad:

Vind wekelijks genoeg, dagelijks vind ik beetje overdreven.

Het probleem met wekelijks is, is dat je bijv 1 slechte dag heb die week en dat je net die dag weegt.
Daardoor kan je een vertekend beelt krijgen, zeker als je de week daarop het andere uiterste heb.

Prettige kerst Frank!

Zooooo update time! Aller eerst nog de beste wensen, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!
Ik heb afgelopen twee weken niet getraind, ik heb vooral vakantie gehouden door veel leuke dingen te doen, waarschijnlijk zullen de 100% dedicated people hier op het forum het er niet mee eens zijn. Ik ga vandaag weer trainen en zal rustig beginnen, dus zou eigenlijk mijn training al loggen :P

Op dit moment weeg ik ~75kg maar ben niet tevreden over mn vp dus wil een tussentijdse cut in plannen. Ook al heb ik weinig massa, ik ga liever daarna clean opbouwen. Ik wil deze cut stuk serieuzer aanpakken dan vorige cut en ga ook de alcohol een tijdje aan de kant zetten, af en toe biertje moet kunnen maar geen kratje zullen we maar zeggen.

Mijn onderhoud op dit moment ligt rond de 2800kcal. Ik dacht zelf aan deze opzet:

Week 1: Trainingsdagen 2700kcal high carb/protein low fat, rustdagen 2000kcal high protein/fat en low carb 3 x per week 30min cardio, denk na de training of af en toe op nuchtere maag.

Week 2: Trainingsdagen 2600kcal high carb/protein low fat, rustdagen 2000kcal high protein/fat en low carb 3 x per week 30min cardio, denk na de training of af en toe op nuchtere maag.

Week 3: Trainingsdagen 2500kcal high carb/protein low fat, rustdagen 2000kcal high protein/fat en low carb 3 x per week 30min cardio, denk na de training of af en toe op nuchtere maag.

Week 4: Trainingsdagen 2500kcal high carb/protein low fat, rustdagen 2000kcal high protein/fat en low carb 4 x per week 30min cardio, denk na de training of af en toe op nuchtere maag.

Ben van plan wekelijks mijn gewicht te meten, nog meer punten die ik zal meten zoals buikomtrek? Ik probeer me altijd zo veel mogelijk aan mijn kcal en makro's te houden maar eet 's avonds altijd thuis dus daar hou ik dan 600kcal voor open.

Week 4 zal dus de eerste week van februari zijn, hier zal ik tussentijds meten hoever ik nog moet cutten. Ik hoop rond de 10% te eindigen want denk dat als ik lager ga ik te veel kracht/massa verlies.

Dus DBB what do you think!!??

Genieten moet ook op zijn tijd!:thumbs: Verder goede plannen Frank en herken me er wel een beetje in!

Ik zou zelf buiten buikomtrek ook mijn been en armomtrek af en toe meten, want je wil per slot van rekening niet teveel spiermassa inleveren.

Verder probeer ik een meet te regelen, kijk maar even of je interesse hebt.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...i-februari-2014-midden-oost-nederland-356918/

En die omtrek dan ook wekelijks meten? Denk dat ik dan gewoon vaste dag van de week toe met gewicht + omtrek van been/middel/arm en hier zal posten ;)

Ben veel te ecto voor een meet als jij en Pleister daar zijn :eek:

En die omtrek dan ook wekelijks meten? Denk dat ik dan gewoon vaste dag van de week toe met gewicht + omtrek van been/middel/arm en hier zal posten ;)

Ben veel te ecto voor een meet als jij en Pleister daar zijn :eek:
Ik ben ook niet groot..pleister daarentegen wel. Maar die meetst zijn altijd hartstikke leuk en leerzaam..en eten kunnen we allemaal:eating:

Zelf meet ik mijn gewicht en taille wekelijks op dezelfde dag/ochtend. Mijn arm en been omtrek maandelijks, maar bij cutten soms ook wekelijks..

Kan nu niet fatsoenlijk reageren op de planning van je cut want ben op werk dus dat doe ik vanavond even. En wat betreft de meet, jij komt ook! :D

Ik ben ook niet groot..pleister daarentegen wel. Maar die meetst zijn altijd hartstikke leuk en leerzaam..en eten kunnen we allemaal:eating:

Zelf meet ik mijn gewicht en taille wekelijks op dezelfde dag/ochtend. Mijn arm en been omtrek maandelijks, maar bij cutten soms ook wekelijks..

Haha ik zal er eens over nadenken.

Denk inderdaad dat ik het meten wekelijks ga doen, misschien ook wel meest interessante voor mij en voor jullie.

Kan nu niet fatsoenlijk reageren op de planning van je cut want ben op werk dus dat doe ik vanavond even. En wat betreft de meet, jij komt ook! :D

Haha wie weet, ben benieuwd naar je mening.

Als je echt wilt gaan cutten zou ik lager gaan in je calorieen, ik zie een verschil van tussen de 100-300 calorieen onder je onderhoud, duurt veels te lang voordat je fatsoenlijk resultaat ziet.

Ik zou al direct vanaf week 1 +-400 calorieen onder je onderhoud zitten en iedere week +-100 calorieen verlagen. Lijkt misschien drastisch maar je trekt er ook maar 4 weken voor uit, dus je hebt erg weinig tijd. Cardio raad ik aan op lege maag, dit werkt voor mij het beste in ieder geval.

Net getraind, beetje pussytraining want ga rustig beginnen, niks spannends aan:

Training borst - biceps:
Bench press:
10 x 20kg
10 x 60kg
10 x 60kg
10 x 60kg

Incline dumbell press:
10 x 12kg
10 x 16kg
10 x 16kg
10 x 16kg

Incline fly's:
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg

Cable crossover:
10 x 10kg
10 x 15kg
10 x 15kg
10 x 15kg

Dumbell curls:
10 x 8kg
10 x 8kg
10 x 8kg

Concentration curls:
10 x 8kg
10 x 8kg
10 x 8kg

Dumbell hammer curls:
10 x 8kg
10 x 8kg
10 x 8kg

Cardio:
32min (600kcal) crosstrainer

Als je echt wilt gaan cutten zou ik lager gaan in je calorieen, ik zie een verschil van tussen de 100-300 calorieen onder je onderhoud, duurt veels te lang voordat je fatsoenlijk resultaat ziet.

Ik zou al direct vanaf week 1 +-400 calorieen onder je onderhoud zitten en iedere week +-100 calorieen verlagen. Lijkt misschien drastisch maar je trekt er ook maar 4 weken voor uit, dus je hebt erg weinig tijd. Cardio raad ik aan op lege maag, dit werkt voor mij het beste in ieder geval.

Thanks voor je input. Gelukkig moet ik de meeste kcals nog innemen nu dus meteen wat in mn voeding geschrapt, zal even m'n post aanpassen!

Ik had gelezen dat je na krachttraining al in een vetverbrandingszone zit omdat dan je energie al is opgebruikt en als je dan cardio gaat doen dus vet verbrand. Zal wel weer broscience zijn zeker?
Ik zal zoveel mogelijk cardio op nuchtere maag doen, aanraden om het op trainingsdagen of rustdagen te doen of maakt dat niet veel uit?

Thanks voor je input. Gelukkig moet ik de meeste kcals nog innemen nu dus meteen wat in mn voeding geschrapt, zal even m'n post aanpassen!

Ik had gelezen dat je na krachttraining al in een vetverbrandingszone zit omdat dan je energie al is opgebruikt en als je dan cardio gaat doen dus vet verbrand. Zal wel weer broscience zijn zeker?
Ik zal zoveel mogelijk cardio op nuchtere maag doen, aanraden om het op trainingsdagen of rustdagen te doen of maakt dat niet veel uit?

Tja wat is broscience, is altijd lastig te zeggen. Het ene onderzoek spreekt de ander weer tegen etc etc.
Ik ga uit van me eigen ervaring en ik merk dat wanneer ik cardio in de ochtend doe op lege maag het een stuk sneller en effectiever werkt.

Ik weet niet hoe je zit met werk of school maar als het zou uitkomen zou ik dat zeker eens 4 weekjes proberen om te zien hoe jou het bevalt, weet je dat weer voor in de toekomst!

Vandaag als preworkout een soort cake van havermout gegeten, zie foto hieronder. De smaak viel me zeker niet tegen, had er speculaaskruiden doorheen gedaan. Maar toen ik nog kwart over had ging het toch wat moeizamer en toen kwam ik op het geniale idee om er pindakaas over heen te doen, damn beste idee ooit. Cake was nog wat warm en daardoor werd de pindakaas smeuïg. :meal:

dfavb7.jpg

Tja wat is broscience, is altijd lastig te zeggen. Het ene onderzoek spreekt de ander weer tegen etc etc.
Ik ga uit van me eigen ervaring en ik merk dat wanneer ik cardio in de ochtend doe op lege maag het een stuk sneller en effectiever werkt.

Ik weet niet hoe je zit met werk of school maar als het zou uitkomen zou ik dat zeker eens 4 weekjes proberen om te zien hoe jou het bevalt, weet je dat weer voor in de toekomst!

Ja ga het zeker toepassen, alleen als ik bijv om 7u moet opstaan ivm school betekend dat ik er nu om 6u uit moet als ik half uur wil gaan hardlopen. Damnnnnnn
Dus ga even kijken hoe ik met school kan combineren want heb af en toe ook dagen dat ik later begin of zelfs vrij ben ;)

Vraagje, wat zouden jullie doen wanneer ik cardio op nuchtere maag ga doen op trainingsdagen of juist op rustdagen, of gewoon doen wanneer het mij uitkomt.
Gewoon doen wanneer het je uitkomt, zolang je erna 2-3 meals eet voordat je kracht training gaat doen is dat geen probleem bro

Afgelopen weken trouwens zoveel mogelijk zuivel proberen te vermijden, ik moet eerlijk zeggen dat ik er niks van heb gemerkt. Ik blijf er nog even mee doorgaan omdat het wel handig in de cut is, aangezien de kcal die in zuivel zit.

Gewoon doen wanneer het je uitkomt, zolang je erna 2-3 meals eet voordat je kracht training gaat doen is dat geen probleem bro

Mooi, thanks!

Afgelopen weken trouwens zoveel mogelijk zuivel proberen te vermijden, ik moet eerlijk zeggen dat ik er niks van heb gemerkt. Ik blijf er nog even mee doorgaan omdat het wel handig in de cut is, aangezien de kcal die in zuivel zit
Even doorzetten denk..hoelang zit je nu zuivel-loos?

Zelf doe ik cardio liever op rustdagen en mijn voorkeur is zeker niet voor of na mijn krachttraining..maar dat is denk een beetje ieder voorzich..

Terug
Naar boven