MuscleMeat

The Novice's log

Heb ervaring met rmdl en stldl doe ze vaak tegelijk, als ik me rmdl in me hams probeer te voelen word het vaak automatisch een stiff, maar vind beide wel goed, kijk gewoon aan welke beter voelt;)

• Topic Starter Topic Starter
Na een week ijs heb je er al geen zin meer in gek genoeg.
Doe je squats tot je hakken trouwens? Of 90 graden hoek.

Gewoon ATG squats, dus zo laag mogelijk.

Heb ervaring met rmdl en stldl doe ze vaak tegelijk, als ik me rmdl in me hams probeer te voelen word het vaak automatisch een stiff, maar vind beide wel goed, kijk gewoon aan welke beter voelt;)

Zal even wat how to filmpjes opzoeken over de RMDL.

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:20 ----------

Oké ik denk dat Pleister gelijk heeft gekregen, onbeperkt eten past inderdaad niet binnen 1400kcal...
Daarom deze week even twee dagen wat lager in kcal + extra keer cardio.

Oké ik denk dat Pleister gelijk heeft gekregen, onbeperkt eten past inderdaad niet binnen 1400kcal...

:roflol: ik wist het. Ook al zeg je tegen jezelf, ''ik ga me een beetje inhouden'', het lukt toch niet als je daar zit:o

Beetje compenseren met de rest van de week inderdaad, misschien een dag extra cardio ofzo

[/COLOR]Oké ik denk dat Pleister gelijk heeft gekregen, onbeperkt eten past inderdaad niet binnen 1400kcal...

:roflol: ik wist het. Ook al zeg je tegen jezelf, ''ik ga me een beetje inhouden'', het lukt toch niet als je daar zit:o

Beetje compenseren met de rest van de week inderdaad, misschien een dag extra cardio ofzo

Goed idee ;)

Maar inderdaad, zei ook van te voren tegen mezelf geen ijsje pakken, ook dat is niet gelukt.
Wel maar één bolletje dus dat valt gelukkig nog mee.

Bro's en girl,

Hoe denken jullie over het nieuwe schema van Kelei?
Ben op dit moment topic één nog wat aan het doorlezen en staat veel interessante informatie in.

Link naar nieuwe schema:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

1 bolletje maar? Als je het doet moet je het goed doen bro:cool:

Moet de schade een beetje beperkt houden

Herkenbaar!:o :eating::eating:

Maar het heeft wel gesmaakt?

Ja heeft zeker gesmaakt, vandaag en morgen even twee dagen wat extra onder onderhoud en misschien zaterdag extra cardio dagje en dan is het zeker wel af ;)

Dat doe ik je toch niet na met 70kg haha, ik doe 70kg gewoon met 90 graden hoek.

70kg valt toch wel mee, althans voor mannen voor vrouwen is het zeker netjes.

Bro's en girl,

Hoe denken jullie over het nieuwe schema van Kelei?
Ben op dit moment topic één nog wat aan het doorlezen en staat veel interessante informatie in.

Link naar nieuwe schema:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

70kg valt toch wel mee, althans voor mannen voor vrouwen is het zeker netjes.

Maar jij weegt ook in de 70kg, ik krijg me eigen gewicht ook wel tot helemaal aan de grond met squats.
* bedoelde 60 graden hoek btw.

Het splits schema ziet er goed uit, de goede basis oefeningen voor massa. Maar wel ingewikkeld met die reps.

Laatst bewerkt:
Maar jij weegt ook in de 70kg, ik krijg me eigen gewicht ook wel tot helemaal aan de grond met squats.
Behoorlijke sterke dame dan!:thumbs:

@Frank: ik vond het schema van Kelei een welkome afwisseling. De oefeningkeuze kon IMO niet veel beter..Kelei heeft daar goed over nagedacht. Het tellen van de myo's en totale sets blijft het nadeel of je moet meer op gevoel gaan trainen en stoppen wanneer je voor jou gevoel verzadigd bent.. (de rest had ik al via PM gestuurd)

Kreeg net dikke krap onder mn voet, zag er vrij gehandicapt uit waarschijnlijk :o
Training zal ik na het eten loggen.

Het splits schema ziet er goed uit, de goede basis oefeningen voor massa. Maar wel ingewikkeld met die reps.
Ja voor jou is het zeker netjes, goed bezig!

Behoorlijke sterke dame dan!:thumbs:

@Frank: ik vond het schema van Kelei een welkome afwisseling. De oefeningkeuze kon IMO niet veel beter..Kelei heeft daar goed over nagedacht. Het tellen van de myo's en totale sets blijft het nadeel of je moet meer op gevoel gaan trainen en stoppen wanneer je voor jou gevoel verzadigd bent.. (de rest had ik al via PM gestuurd)

Ja klopt, ik vroeg me ook af hoe mensen de sets/reps bij hielden. Op dit moment doe ik het via notities op m'n iphone dus denk dat ik het zo ook bij ga houden dan.

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:59 ----------

Training back - triceps:

Wide latt pulldown
10 x 30kg
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 65kg

Close-Grip Front Lat Pulldown
10 x 30kg
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 65kg

Cable row met lange stang:
10 x 30kg
10 x 50kg
10 x 55kg
9 x 55kg
Eerste keer dat ik de oefening doe, even wennen want voelt best raar.

Machine row
10 x 30kg
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg

Rope pulldown:
10 x 10
10 x 20
10 x 30
10 x 40

Overhead tricep extension
10 x 20
10 x 30
10 x 30
10 x 30

Reverse lat pulldown
10 x 15
10 x 20
10 x 25
10 x 30

Dips
10 x bw
8 x bw
8 x bw

Laatst bewerkt:
Net even 32min op de hometrainer gefietst en nu ontbijten met een shake van 90gr oats en 30gr whey.

Vanmiddag waarschijnlijk borst - schouders en misschien wat buik. Ik ga namelijk even nieuwe/andere manier van bankdrukken proberen.

Laatst bewerkt:
Welke manier bro?

Op dit moment laat ik de barbell redelijk recht naar beneden zakken, dus op hoogte van mijn tepels.
Ben op dit moment topic van Kelei aan het lezen en raadt aan om tijdens de bench press je barbell te laten zakken tot je upper abs.
Lijkt me wel het proberen waard.

Ervaring mee toevallig?

Alles goed hier Frank? Ik zie veel sterke trainingen langskomen, keep up the good work!

Wat je de bench press betreft, dat hoor ik wel vaker terugkomen, ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Op dit moment laat ik de barbell redelijk recht naar beneden zakken, dus op hoogte van mijn tepels.
Ben op dit moment topic van Kelei aan het lezen en raadt aan om tijdens de bench press je barbell te laten zakken tot je upper abs.
Lijkt me wel het proberen waard.

Ervaring mee toevallig?
Ik wel! voelt prima. Heb jij toevallig ook al gelezen hoe hij ook alweer incline benchte..want vond dat ook een goede manier, maar ben het alweer vergeten..

Vandaag met iemand getraind die voor het eerst was, alleen begin van de training daarna heb ik mijn eigen oefeningen gedaan en hem aparte oefeningen gegeven.
De bench was vrijwel de hele tijd bezet dus nog niet echt de nieuwe manier kunnen proberen.

Training biceps - schouders - buik.
Dumbell press:
10 x 12kg
10 x 18kg
10 x 20kg
10 x 22kkg
vrij easy

Incline benchpress in smith:
10 x 20kg
10 x 30kg
10 x 40kg
10 x 50kg
8 x 60kg

Incline fly's
10 x 8kg
10 x 10kg
10 x 12kg
10 x 14kg

Flat fly's
10 x 8kg
10 x 10kg
10 x 12kg

Ik kon nu even tussendoor wat proberen voordat iemand anders begon. Vandaar even een setje geprobeerd. Het leek of of dit nogal belastend was voor de voorkant van mijn schouder, waar ik af en toe last heb. Ik ga het voglende week nog eens proberen en dan met gewicht.
15 x 20kg

Barbell shoulder press:
10 x 20kg
10 x 30kg
10 x 35kg
10 x 40kg

Dumbell front raises:
10 x 8kg
10 x 10kg
10 x 12kg

Dumbell side raises a la Victor Mooren:
10 x 6kg
10 x 6kg
10 x 6kg
Slow en controlled uitgevoerd

Dumbell shrugs:
15 x 18kg
15 x 20kg
15 x 22kg

Cable crunch:
15 x 45
15 x 55
15 x 65
15 x 65

Knee raises:
15x
15x
15x

Alles goed hier Frank? Ik zie veel sterke trainingen langskomen, keep up the good work!

Wat je de bench press betreft, dat hoor ik wel vaker terugkomen, ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Ja gaat wel goed hoor, op dit moment cutten tot ong 10% en dan wil ik weer bulken met een nieuw trainingsschema.

Ik wel! voelt prima. Heb jij toevallig ook al gelezen hoe hij ook alweer incline benchte..want vond dat ook een goede manier, maar ben het alweer vergeten..

Helaas vandaag niet echt kunnen oefenen op die manier omdat bench hele tijd bezet was.
Maar hij doet incline op 15 graden, helaas kan dat bij ons niet.

Helaas vandaag niet echt kunnen oefenen op die manier omdat bench hele tijd bezet was.
Maar hij doet incline op 15 graden, helaas kan dat bij ons niet.
Dat kan bij ons ook niet helaas, maar het ging me even meer om de plek waar hij de barbel laat zakken..het was of juist tepelhoogte of guilliotine styl..Heb het vandaag wel geprobeerd en daarbij voelde tepelhoogte met niet te brede greep eigenlijk wel goed:D

Wel mooie training Frank! Flink volume gepakt

Dat kan bij ons ook niet helaas, maar het ging me even meer om de plek waar hij de barbel laat zakken..het was of juist tepelhoogte of guilliotine styl..Heb het vandaag wel geprobeerd en daarbij voelde tepelhoogte met niet te brede greep eigenlijk wel goed:D

Wel mooie training Frank! Flink volume gepakt

Thanks!
Hij doet hem gewoon tepelhoogte en dan iets smaller dan de platte bench press.
De Guillotine Press is meer voor de upper pecs maar lijkt me best een lastige oefening, zelf nog nooit geprobeerd.

Zal dit ook eens gaan volgen :thumbs:
Hoeveel % zit je nu ongeveer?

Persoonlijk voel ik de BP meer in me triceps wanneer ik hem (veel) lager laat zakken dan me tepels.

Terug
Naar boven