Fitness Seller

The Novice's log

Kibbeling van de AH? :p

Is lekker of niet

• Topic Starter Topic Starter
Voeding:
Meal 1:
288gr kibbeling
Salade: ijsbergsla, komkommer, augurk, paprika poeder, peper en wat light slasaus

Meal 2:
65gr zilvervliesrijst
115gr kip
100gr roerbakmix
0.5 eetlepel olijfolie
sambal

TRAINING
30gr whey

Meal 3:
65gr zilvervliesrijst
115gr kip
100gr roerbakmix
0.5 eetlepel olijfolie
sambal

Meal 4:
65gr zilvervliesrijst
150gr rundergehakt
150ml chicken tonight
sambal

Meal 5:
25gr casein

TOTAL:
~2400kcal 185E/200K/85V

Yes was zeker goed te doen en past gewoon in mn makro's.

---------- Toegevoegd om 14:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:33 ----------

Net benen getraind, ik heb even twee oefeningen geprobeerd die in het schema staan wat ik binnenkort wil gaan proberen, de front squat en de romanian deadlift. Helaas hebben ze bij ons alleen een smith dus ik moet even kijken of ik de front squat in een smith ga doen, of met een losse barbell. Het probleem is wel dat ik bij de losse barbell het gewicht van de grond af moet tillen en gebruik moet maken van een clean grip, dit was wel even wennen want deed best zeer aan de polsen.

Training: benen

Warmup:
100 kcal

Leg extensions:
10 x 30kg
10 x 55kg
10 x 65kg
10 x 75kg

Sitting leg curls:
10 x 30kg
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 70kg

Frontsquats in smith:
10 x 20kg
10 x 20kg
10 x 40kg
10 x 40kg

Frontsquats los:
10 x 20kg
10 x 35kg
Ik merkte wel dat ik bij de losse frontsquats echt heel mijn lichaam voel terwijl je dat bij de FQ in smith totaal niet hebt.

Romanian deadlift:
10 x 20kg
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg
Eerste keer dat ik de oefening doe, lijkt opzich veel op de SLDL. Voelde wel beetje m'n onderrug maar niet dat ik er echt last van kreeg.

Kuiten in smith:
Heb hier alles meteen achter elkaar gedaan, dus de oefening dan gewicht erbij/eraf en meteen weer de oefening. Zorgt voor flinke pomp, flink volume en dat het flink brand. Eerste setjes tot 20 reps, daarna tot failure.
20 x 20kg
20 x 30kg
15 x 40kg
12 x 50kg
10 x 40kg
12 x 30kg
10 x 20kg

Met pijn naar huis fietsen, nee dat is overdreven maar ik voelde het wel :o

Prima training! Met die FSQ's gewoon doen wat goed voelt! Maar kan me voorstellen dat naarmate het zwaarder wordt het cleanen steeds lastiger wordt. Mocht je het schema van Kelei gaan doen dan is dat cleanen een no-go tussen de Myo's!

Neem je die whey trouwens tijdens het trainen:zuip:

Prima training! Met die FSQ's gewoon doen wat goed voelt! Maar kan me voorstellen dat naarmate het zwaarder wordt het cleanen steeds lastiger wordt. Mocht je het schema van Kelei gaan doen dan is dat cleanen een no-go tussen de Myo's!

Neem je die whey trouwens tijdens het trainen:zuip:

Die begrijp ik niet helemaal, bedoel je dat van de grond af tillen een no-go is of wat?

Die begrijp ik niet helemaal, bedoel je dat van de grond af tillen een no-go is of wat?
Dat inderdaad! Ik heb zelf een hekel aan benchpresses, dus toen ik Kelei zijn schema begon dacht ik "laat ik die vervangen voor dumbelpresses", maar kwam er de eerste training al achter dat dat niet te doen was. Dat steeds opgooien van de dumbells vrat energie en reps behalen werd kansloos..

Hetzelfde gaat gelden voor die FSQ's, want om 50 reps te halen in setjes van 3 reps zul je toch al snel 10+ keer het gewicht moeten cleanen ;)

Dat inderdaad! Ik heb zelf een hekel aan benchpresses, dus toen ik Kelei zijn schema begon dacht ik "laat ik die vervangen voor dumbelpresses", maar kwam er de eerste training al achter dat dat niet te doen was. Dat steeds opgooien van de dumbells vrat energie en reps behalen werd kansloos..

Hetzelfde gaat gelden voor die FSQ's, want om 50 reps te halen in setjes van 3 reps zul je toch al snel 10+ keer het gewicht moeten cleanen ;)

Ja begrijpelijk. Los voelt het wel stuk beter dan in de smith. Zal nog eens zeggen dat ze gewoon een cage moeten aanschaffen want schiet zo niet op.
Tussentijds maar in de smith FQ lijkt me, of weet je betere optie? Misschien leg press?

---------- Toegevoegd om 17:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

K*t training achter de rug, niet echt waard om te loggen. Geen idee of het ligt aan de 2000kcal, slecht slapen of omdat ik moe ben. Toen ik ging trainen dacht ik echt ga even killer workout neerzetten maar faalde nogal.
Ik heb wel de benchpress op Kelei's manier gedaan. Even wennen maar ga het nog paar keer proberen.

Enige pluspunt voor vandaag is mijn toetje vanavond :meal:

Voeding:
Meal 1:
4 eieren

Meal 2:
65gr zilvervliesrijst
115gr kip
100gr roerbakmix
0.5 eetlepel olijfolie
sambal

30gr whey
Training
30gr dextrojuice

Meal 3:
115gr kip
100gr roerbakmix
200gr rundergehakt
150ml chicken tonight

Meal 4:
karamel traktatie :meal:

Meal 5:
25gr casein

Total:
~2000kcal 147E/150K/56V

Vandaag druk dagje met werk en school dus helaas niet kunnen trainen. Had wel rijst en kip voorbereid dus wordt niet helemaal low carb. Volgende week twee tentamens en week erna nog één en dan ben ik voorlopig klaar met tentamens dus meer tijd voor trainen.

Voeding kan ik straks nog loggen.

Wat voor opleiding doe je bro?

Ik denk dat het niet raar is dat je training niet super ging op 2000kcals! Wel lekker dat je dat toetje in je macro's wist te fitten!:meal:

Succes vandaag en zie de rijst als een klein carb-load voor je volgende workout

Wat voor opleiding doe je bro?

Zie karma ;)

Ik denk dat het niet raar is dat je training niet super ging op 2000kcals! Wel lekker dat je dat toetje in je macro's wist te fitten!:meal:

Succes vandaag en zie de rijst als een klein carb-load voor je volgende workout

Haha denk dat mijn volgende workout pas morgen vroeg is, wat cardio op nuchtere maag.
Fijn voordat ik weer mag gaan studeren :(

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:17 ----------

Rustdag voeding dus lowcarb.

Meal 1:
4 eieren

Meal 2:
65gr zilvervliesrijst
115gr kip
100gr italiaanse roerbakmix
0.5E olijfolie

Meal 3:
225gr rundergehakt
200gr italiaanse roerbakmix
150ml chicken tonight
sambal

Meal 4:
225gr rundergehakt
200gr italiaanse roerbakmix
150ml chicken tonight
sambal

Meal 5:
25gr casein

Totaal 2000kcal
171E/87K/75V

Vandaag ben ik de hele dag bezig met studie en later werken. Ik heb dus bewust wat hoger in kcal omdat ik redelijk moe vanochtend wakker werd. Ik heb maandag en dinsdag twee tentamens en daarna pas week erna vrijdag. Dus dit compenseer ik wo/do/vr wel.

Voor de rest weinig te melden,
Fijn weekend ;)

Vandaag ben ik de hele dag bezig met studie en later werken. Ik heb dus bewust wat hoger in kcal omdat ik redelijk moe vanochtend wakker werd. Ik heb maandag en dinsdag twee tentamens en daarna pas week erna vrijdag. Dus dit compenseer ik wo/do/vr wel.

Fijn weekend ;)

Jij ook fijn weekend bro

Fijn weekend ;)
Succes met leren! Moet ik ook maar is gaan doen..

Update timeeee!

Vanochtend gewogen en woog -1,4kg sinds begin van m'n cut dus gaat lekker. Na ontbijt toevallig even een update pic geschoten, omdat ik vandaag ben begonnen met schema van Kelei, revision 1, en zo mijn progressie beetje bij kan houden.

EDIT:
Beide topics van Kelei over zijn trainingsschema's zijn zeer interessant om te lezen, zeker een aanrader!

Ik ben net terug van de eerste training, het schema is hier te vinden:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

Ik pas het schema een klein beetje aan, omdat bij de sportschool alleen een smith machine aanwezig is en hier voel ik de FQ niet zo goed als los. Een optie ipv de FS zou kunnen zijn high bar squats of legpress, ik ben voor de laatste gegaan omdat ik de high bar squats anders ook in de smith moet doen.

Training 1: workout A:

Warm up:
100kcal

Leg Press:
12 x 180kg
Volgende keer verhogen

Chin Ups:
11 x bw

Bench Press:
11 x 60kg

Wide Seated Rows:
10 x 55kg

Leg Curls:
12 x 65kg
Volgende keer verhogen

Concentration Curls:
12 x 8kg
Volgende keer verhogen

Rope Pressdown:
12 x 30kg
Volgende keer verhogen

Standing Calf Raises
15 x 50kg
Volgende keer verhogen

Wide Grip Upright Rows
12 x 20kg
Volgende keer verhogen

Feedback:
Oké beetje verkeerd ingeschat de training. Zoals je kan zien had ik eigenlijk overal wel zwaarder gekund maar dit was m'n eerste training, dus verwacht dat de volgende workout A wel lastiger wordt. Normaal doe je er ongeveer anderhalf uur over maar ik had er redelijk tempo in zitten en had het in een uur gedaan. Volgende keer doe ik wel rustiger want ik werd halverwege wat ligt in mijn hoofd en had even het gevoel dat ik moest overgeven...
Het is toch best lastig om de reps te timen, ik dacht namelijk dat ik nog wel een rep extra kon bankdrukken bij de rest-pause sets maar er kwam gelukkig snel een spotter aanlopen voordat ik faalde :o
Ik heb bij de meeste oefeningen maar 10 seconde rust gepakt tussen de sets anders zat ik al snel aan meer dan drie reps, nogmaals dit komt denk ik omdat dit mijn eerste workout is en de gewichten misschien te laag zijn. Dit zal anders worden wanneer ik zes dagen achter elkaar heb getraind en die 30 seconde rust echt wel nodig zal hebben.

Al met al vond ik het een goede workout en leuk om te doen, het is even wennen maar keer wat anders.
Over mijn cut, ik zou deze week rond de 2300kcal moeten zitten maar deze verhoog ik even naar 2400/2500 omdat ik dus ook twee dagen extra ga trainen in de week. Cardio op nuchtere maag blijf ik wel doen, zoals morgen ochtend.

Vragen:
- Wat tellen jullie als de eerste rep, bijvoorbeeld bij leg press het gewicht wegduwen en dan beginnen, is dat al de eerste rep? Bijvoorbeeld bij wide cable row begin ik meteen dus trek het gewicht meteen naar me toe. Ik ga niet eerst gewicht half naar me toe trekken, klaar zitten en dan pas beginnen. Klinkt beetje vaag maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

Laatst bewerkt:
Eerste rep pas tellen wanneer je een volledige herhaling hebt gedaan bro.

Update pic zei je? Posten:)

Eerste getelde rep is bij mij de eerste met een volledige ROM. Vind ik het makkelijkste uitgangspunt. Eerste training even aftasten qua gewichten dus? Zal ik straks ook vast hebben :) Het bevalt dus wel op deze manier?

Terug
Naar boven