AndroidHealthClinic

The Novice's log

Op dit moment laat ik de barbell redelijk recht naar beneden zakken, dus op hoogte van mijn tepels.
Ben op dit moment topic van Kelei aan het lezen en raadt aan om tijdens de bench press je barbell te laten zakken tot je upper abs.
Lijkt me wel het proberen waard.

Ervaring mee toevallig?

Jup. Stang naar bovenste abs/onderkant borst, armen max 45 graden, geen arch, geen samengetrokken schouders-crew checking in.

Goede pomp en nooit problemen met schouders.

Hij raadde ook aan voeten op bankje te zetten om borst nog meer te isoleren (zodat je nog meer vanuit je borst etc moet drukken, ipv dat je ook de rest van je lichaam soort van gebruikt). Is idd zwaarder maar doe het zelf nog niet moet ik zeggen. Als ik de 80 kg heb gehit wil ik dat gaan implementeren.

Ik wel! voelt prima. Heb jij toevallig ook al gelezen hoe hij ook alweer incline benchte..want vond dat ook een goede manier, maar ben het alweer vergeten..

15 graden en iets smallere grip dan bij flat bp (net ietsje buiten shoulder width).

In overigens!

• Topic Starter Topic Starter
Zal dit ook eens gaan volgen :thumbs:
Hoeveel % zit je nu ongeveer?

Persoonlijk voel ik de BP meer in me triceps wanneer ik hem (veel) lager laat zakken dan me tepels.

Welkom, geen idee eigenlijk gok zo'n 14%/15%, twee bovenste abs zijn te zien.

Jup. Stang naar bovenste abs/onderkant borst, armen max 45 graden, geen arch, geen samengetrokken schouders-crew checking in.

Hij raadde ook aan voeten op bankje te zetten om borst nog meer te isoleren (zodat je nog meer vanuit je borst etc moet drukken, ipv dat je ook de rest van je lichaam soort van gebruikt). Is idd zwaarder maar doe het zelf nog niet moet ik zeggen. Als ik de 80 kg heb gehit wil ik dat gaan implementeren.

15 graden en iets smallere grip dan bij flat bp (net ietsje buiten shoulder width).
In overigens!

Welkom! Zal het bankdrukken eens proberen maar ga ook beginnen zonder de voeten, thanks!

Weer goed getraint :thumbup:

vind je 15 graden net niet telaag voor incline?

Zo m'n strafcardio zit erop, twee dagen wat extra low en net een 32 min thuis op de hometrainer dus ik denk dat het onbeperkt eten er wel af is.

Misschien domme vraag maar als je gewicht veel zakt in de eerste week, zeggen ze dat het meestal gewoon vocht is toch? Lijkt me niet dat ik in de eerste week twee kilo vet/spier verlies?

Edit:
Nog steeds spierpijn in mijn benen, vooral de kuiten, van woensdag :o

Weer goed getraint :thumbup:

vind je 15 graden net niet telaag voor incline?

Thanks, ik heb het zelf nog niet geprobeerd aangezien het bankje niet op 15 graden kan afstellen.
Ik ga volgende training proberen door middel van één/twee schijven onder het bankje te leggen.
Gok dat het dan wel ongeveer 15 graden is toch?

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:57 ----------

Ontbijtje:

ngeyxf.jpg

Laatst bewerkt:

In overigens!
Thanks..dat met die voeten vind ik een beetje een no-go. Maar het is maar net hoeveel kracht je daar indirect mee zet. Ik zet ze puur neer voor stabiliteit en ben niet als een idioot er mee aan het duwen;)

Zal het bankdrukken eens proberen maar ga ook beginnen zonder de voeten, thanks!
Proberen waard, maar ik vind het niets..
Zo m'n strafcardio zit erop, twee dagen wat extra low en net een 32 min thuis op de hometrainer dus ik denk dat het onbeperkt eten er wel af is.

Misschien domme vraag maar als je gewicht veel zakt in de eerste week, zeggen ze dat het meestal gewoon vocht is toch? Lijkt me niet dat ik in de eerste week twee kilo vet/spier verlies?
Strafcardio...hwrkenbaar:o

Meestal is het in de eerste week inderdaad grotendeels vocht en dan kun je qua gewicht maar ook qua shape grote stappen maken!:thumbs:

Nog tip voor mensen die vaak naar AH gaan, gesneden kip, runderhamburgers en rundergehakt is in de aanbieding. De gesneden kip scheelt, op dit moment, 50 cent met gewone kip maar bespaard je veel moeite ;)

Ook zijn de kleine hertog ijsjes (van 200ml) in de aanbieding, ideaal om jezelf af en toe te verwennen en zitten ongeveer maar 200kcal in dus past makkelijk binnen het dieet.

Meestal is het in de eerste week inderdaad grotendeels vocht en dan kun je qua gewicht maar ook qua shape grote stappen maken!:thumbs:

Ja zie zelf nog geen 2kg verschil maar dinsdag is meetdag dus dan weet ik het.

Vandaag drukke dag helaas dus kan niet gaan trainen. Hopelijk kan ik vanavond nog cardio sessie plannen maar dan moet ik even kijken hoever ik kom met mijn schoolwerk. Aangezien ik niet kan trainen heb ik maar een low carb/kcal dag gepland.

School is ook belangrijk bro, gaat voor bodybuilding idd!

Kijk aan! Voorbereiding is het halve werk:thumbs:

Net even 47minuten op de hometrainer gezeten en Jackass afgekeken.
Jackass Presents Bad Grandpa is trouwens echt een aanrader ;)

Kijk aan! Voorbereiding is het halve werk:thumbs:

Inderdaad ;)

---------- Toegevoegd 14 January 2014 om 08:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst 13 January 2014 om 21:39 ----------

Vanochtend weer gemeten, de resultaten:
14 januari 2014:
Buik: 85,5 (-2,5)
Rechter arm: 35 (-0,5)
Been: 57,5 (-1,0)
Gewicht: 73,6kg (-1,4kg)

Best tevreden.

Gaat lekker! Keep it up bro

Barbell row onderhandse greep en cable pullovers vind ik fijne oefeningen

Er was ook maat van me aan het trainen dus heb tussendoor keer met hem gedeadlift en een superset mee gedaan.

Training Rug - Triceps:
Hyperextensions:
15 x bw
10 x 10kg
10 x 20kg
10 x 20kg

Deadlift:
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 80kg

T bar row:
10 x 35kg
10 x 50kg
10 x 60kg
Eerste keer dat ik deze oefening doe, best fijne oefening.

Wide grip seated cable row:
10 x 50kg
10 x 55kg
10 x 60kg

Superset pullover en pull ups:
Pull over 10 x 40kg SS pull ups 4,5 :o

Oké geen succes dit dus daarom maar superset met chest supp dumbell rows:
10 x 50kg SS 10 x 16kg dumbells
8 x 60kg SS 10 x 18kg
8 x 60kg SS 10 x 18kg

CGBP:
10 x 20kg
10 x 50kg
10 x 55kg
10 x 55kg

Cable pushdown:
10 x 20kg
10 x 30kg
10 x 40kg

Dips:
10 x bw
10 x bw
10 x bw

Barbell row onderhandse greep en cable pullovers vind ik fijne oefeningen

Lees het nu pas en ben net terug van trainen.
Bbrow zal ik volgende week er tussen plannen, toevallig de cable pullover wel gedaan ;)

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Voeding:

Meal 1:
90gr oats
30gr whey

Meal 2:
65gr zilvervliesrijst
115gr kip
100gr roerbakmix
0.5 eetlepel olijfolie

Training
30gr dextrojuice
30gr whey

Meal 3:
65gr zilvervliesrijst
115gr kip
100gr roerbakmix
0.5 eetlepel olijfolie

Meal 4:
65gr zilvervliesrijst
150gr rundergehakt
150ml chicken tonight
100gr roerbakmix

Meal 5:
25gr casein

TOTAL:
~2300kcal 170E/240K/70V

Kwam in zijn topic weer tegen hoe hij de benchpress uitlegde, deze variant ga ik volgende keer proberen.

Grip a little wider than shoulder width, lower the bar to your upper abs, don't pich your shoulder blades together. Don't worry about what's happening to your weights/reps, just get used to the new form. Your weights/reps will increase when they're ready.

Mag zeker tevreden zijn! Goed bezig!

Thanks

Prima training Frank! T-bars zijn inderdaad fijn..ik begin bijna te balen dat ik die niet in mijn schema heb opgenomen!

Hoe bevallen die wide grip cable rows?

Vanochtend 34 minuten cardio gedaan op nuchtere maag. Daarna goed ontbeten namelijk salade en kibbeling. Na de foto had ik de kibbeling bij de sla gedaan en zo opgegeten, was goed te doen!

54ase9.jpg

Prima training Frank! T-bars zijn inderdaad fijn..ik begin bijna te balen dat ik die niet in mijn schema heb opgenomen!

Hoe bevallen die wide grip cable rows?

Wel even wennen die oefening, doe hem ook niet te zwaar maar hij voelt wel goed.

Terug
Naar boven