MuscleMeat

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
Voeding:

Meal 1:
4 eieren (omelet)
2 geroosterde sneeën tijger bruin
30ml ketchup

Meal 2:
65gr basmati rijst
100gr italiaanse roerbakmix
100gr rundergehakt
100ml chicken tonight
sambal

TRAINING
30gr dextrojuice

Meal 3:
30gr whey
65gr basmati rijst
100gr italiaanse roerbakmix
100gr rundergehakt
100ml chicken tonight
sambal

Meal 4:
Avondeten

Meal 5:
25gr casein

Excl avondeten:
136E/207K/33V

Beetje laag in vetten...

Eerste rep pas tellen wanneer je een volledige herhaling hebt gedaan bro.

Update pic zei je? Posten:)

Oke thanks. Update pic, enig idee wat mn vp ongeveer is:
Heb mn abs niet helemaal goed aangespand, maar komen normaal wel wat meer door.

2i8ymww.jpg
Eerste getelde rep is bij mij de eerste met een volledige ROM. Vind ik het makkelijkste uitgangspunt. Eerste training even aftasten qua gewichten dus? Zal ik straks ook vast hebben :) Het bevalt dus wel op deze manier?
Ja het beviel me wel.
En hoe was jou eerste training?

Laatst bewerkt:
14% ongeveer schat ik bro, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Hebben mensen trouwens al eens gezegt dat je een beetje op Jason Statham lijkt?

Ja toevallig wel, check mn ava maar. Ben ik afgelopen zomer.

Vragen:
- Wat tellen jullie als de eerste rep, bijvoorbeeld bij leg press het gewicht wegduwen en dan beginnen, is dat al de eerste rep? Bijvoorbeeld bij wide cable row begin ik meteen dus trek het gewicht meteen naar me toe. Ik ga niet eerst gewicht half naar me toe trekken, klaar zitten en dan pas beginnen. Klinkt beetje vaag maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

Het wegduwen bij de leg press en db incline bench press tel ik niet mee, begin met tellen nadat ik klaar sta.

Vetpercentage schatten begin ik niet aan, want dat lukt bij mezelf al niet eens! Maar je buik trekt al weer goed strak:thumbs:

Training ziet er ook goed uit al ken ik revision 1 niet van Kelei. Was dit een training om je 10RM's te zoeken of heeft dit schema geen myo sets?

Ik had eigenlijk echt spierpijn verwacht maar het valt wel mee. Ik voel m'n lats wel beetje maar meer ook niet eigenlijk.
Ik moet nu even twee uur naar school maar zorg dat ik van te voren niks eet zodat ik na school op nuchtere maag kan cardio'en, had namelijk geen zin om er uur eerder uit te gaan als het zo ook kan :p

Het wegduwen bij de leg press en db incline bench press tel ik niet mee, begin met tellen nadat ik klaar sta.

Mooi, zo doe ik het ook. Maar doe je bij cable rows wel gewoon meteen na je toe trekken als eerste rep?
Ik doe zelf geen db incline want dan verlies je te veel kracht om elke keer die db omhoog te brengen.

Dat vroeg ik me ook af ja, ik tel ook pas als ik bij de leg press weg geduwd heb.

Mooi dan doen we het beide goed ;)

Vetpercentage schatten begin ik niet aan, want dat lukt bij mezelf al niet eens! Maar je buik trekt al weer goed strak:thumbs:

Training ziet er ook goed uit al ken ik revision 1 niet van Kelei. Was dit een training om je 10RM's te zoeken of heeft dit schema geen myo sets?

Thanks, jawel elke keer na mijn set deed ik 2/3/4 reps tot de 30. Ik dacht alleen als ik alles zo ga loggen wordt het wel veel. Voorbeeldje:

Chin ups:
11 x bw
3 x bw
3 x bw
4 x bw
3 x bw
2 x bw
3 x bw

Vandaar dat ik alleen de eerste set log want daar draait het om, als ik bijv 12 reps haal moet ik gewicht volgende training verhogen.
Ik hoef dit jou niet uit te leggen omdat je het zelf ook hebt gedaan maar dan z'n eerste schema. Maar dit is ook voor de andere lezers dat zij het ook snappen ;)

Net even 46 minuten (600kcal) op nuchtere maag gefietst thuis, en nu een wel verdiend ontbijtje maken.

Zo doe ik het ook inderdaad! Anders wordt het ook wel heel veel schrijven in de gym :)

En zo blijft het ook wat overzichtelijker.

---------- Toegevoegd om 13:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:26 ----------

Even wat home made protein bars gemaakt, ze waren zeker lekker en ideaal als tussendoortje.

294p8us.jpg

219nhiw.jpg

---------- Toegevoegd om 16:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:02 ----------

Training 2: workout B:

Warm up:
100kcal

Romanian Deadlifts:
12 x 60kg
Vind best lastige oefening dus even wennen, volgende keer verhogen.

Pull Ups:
8 x bw :o
Ben hier maar tot 20 gegaan met de RP sets, hoop binnenkort gewoon 10 x bw en tot 30 te gaan.

Dips:
12 x bw
Volgende keer verhogen
Dan een dumbel tussen mijn benen doen of hoe best verhogen?

Ches Supported Dumbell Rows:
10 x 18kg
Heb het bankje op een verhoging gezet, maar vond het geen fijne oefening. Wordt even wennen dus.

Leg Extensions:
12 x 65kg
Volgende keer verhogen

Incline Dumbell Curl:
11 x 10kg

Overhead Extensions:
12 x 25kg
Volgende keer verhogen

Seated Calf Raises
25 x 44kg easy
Hoe doen jullie deze, ik ging gewoon op bankje zitten met twee dumbells op m'n knieën.

Side Lateral Raises
12 x 6kg
Volgende keer verhogen

Feedback:
Was weer vrij snel klaar maar dit zal wel komen omdat de gewichten nog niet moeilijk genoeg zijn. RDL is inderdaad geen makkelijke. Dus aan de Kelei volgers, houden jullie hier de barbell heel de tijd vast, dus ook in de rust of leggen jullie die wel steeds neer?

Leg de barbell neer tussen de rest-pause sets door bij de RDL, na 10x120/130 kg zijn m'n traps aardig dood, vasthouden hou ik never nooit vol :o

1. Dan een dumbel tussen mijn benen doen of hoe best verhogen?
  2. Hoe doen jullie deze, ik ging gewoon op bankje zitten met twee dumbells op m'n knieën.
  3. Dus aan de Kelei volgers, houden jullie hier de barbell heel de tijd vast, dus ook in de rust of leggen jullie die wel steeds neer?

1. Dumbell tussen de benen is een goede optie. Ik ga zelf een belt aanschaffen omdat ik nu richting de 20kg of hoger ga, dat is niet heel prettig met een db.

2. Ik doe hem in de smith machine. Bankje ervoor, step-up geval onder de stang en loaden maar. Eventueel kun je hem met zware dumbells of met een losse barbell uitvoeren. Smith vind ik vrij makkelijk met rest/pauze.

3. Ik leg hem terug in het rek. Als de ruimte er is gebruik ik de catchers van het squat rek om de barbell op te laten rusten. Uit het rek pakken, reps uitvoeren, terugleggen.

1. Dumbell tussen de benen is een goede optie. Ik ga zelf een belt aanschaffen omdat ik nu richting de 20kg of hoger ga, dat is niet heel prettig met een db.

2. Ik doe hem in de smith machine. Bankje ervoor, step-up geval onder de stang en loaden maar. Eventueel kun je hem met zware dumbells of met een losse barbell uitvoeren. Smith vind ik vrij makkelijk met rest/pauze.

3. Ik leg hem terug in het rek. Als de ruimte er is gebruik ik de catchers van het squat rek om de barbell op te laten rusten. Uit het rek pakken, reps uitvoeren, terugleggen.

Begrijp niet waar die step up voor is. Je zet dus bankje voor de smith, gaat daar op zitten, zorgt dat barbell op je knieen komt en dan de reps. Het is seated calf raises, waar is die step up dan voor?

---------- Toegevoegd om 17:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Leg de barbell neer tussen de rest-pause sets door bij de RDL, na 10x120/130 kg zijn m'n traps aardig dood, vasthouden hou ik never nooit vol :o

Ja begrijp ik, dat is ook dubbele van m'n huidige gewicht :o
Dan zul je die 30 seconde rust ook wel nodig hebben zeker?

Begrijp niet waar die step up voor is. Je zet dus bankje voor de smith, gaat daar op zitten, zorgt dat barbell op je knieen komt en dan de reps. Het is seated calf raises, waar is die step up dan voor?

---------- Toegevoegd om 17:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Dat stepje gebruik ik om te zorgen dat ik verder naar beneden kan met m'n hak. Kortom, een grotere ROM. Kijk maar eens naar de seated calf raise machine. Dan zie je ook dat je hak ruimte heeft om verder naar beneden te gaan, om zo een grotere ROM te maken.

30 seconden rust bij de RDL is wel lekker ja, vooral bij de laatste reps :)

Heb na een paar rest-pause reps al een minuut nodig joh, hartslag racet dan joh, niet normaal

Dat stepje gebruik ik om te zorgen dat ik verder naar beneden kan met m'n hak. Kortom, een grotere ROM. Kijk maar eens naar de seated calf raise machine. Dan zie je ook dat je hak ruimte heeft om verder naar beneden te gaan, om zo een grotere ROM te maken.

30 seconden rust bij de RDL is wel lekker ja, vooral bij de laatste reps :)

Dus zittend op een bankje met dumbells is een te kleine ROM?
Vond oefening wel chill

Heb na een paar rest-pause reps al een minuut nodig joh, hartslag racet dan joh, niet normaal

Ja zal ik ook wel hebben zodra ik hoger ga.

Ik zou voor de seated calfraise wel proberen je voeten op een verhoging te plaatsen inderdaad.

Zelf heb ik toen de chest supported row vervangen voor (close grip) cable rows..Maar geef de oefening nog even een kans! Bevalt het echt niet zou ik iets anders gaan doen..

Zo de cardio sessie op nuchtere maag zit er weer op, 42 minuten (550kcal).
Nu ontbijtje scoren.

Ik zou voor de seated calfraise wel proberen je voeten op een verhoging te plaatsen inderdaad.

Zelf heb ik toen de chest supported row vervangen voor (close grip) cable rows..Maar geef de oefening nog even een kans! Bevalt het echt niet zou ik iets anders gaan doen..

Zal volgende keer bankje gebruiken, inderdaad is dan de ROM groter.
Ik blijf de CSR ook wel doen, zal even wennen zijn, maar wil zoveel mogelijk van het oorspronkelijke schema doen van Kelei.

---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:19 ----------

Training 3: workout A:

Warm up:
100kcal

Leg Press:
12 x 190kg +10kg
Volgende keer verhogen

Chin Ups:
12 x bw +1 rep
Volgende keer gewicht erbij

Bench Press:
12 x 60kg
Denk dat ik hem volgende keer verhoog maar blijft lastig inschatten bij de RP sets, spotter heeft 3 keer moeten helpen, hou meestal maar 10/15 sec rust dus dit verlengen.

Wide Seated Rows:
12 x 55kg
Volgende keer verhogen

Leg Curls:
10 x 70kg +5kg

Concentration Curls:
12 x 10kg +2kg
Volgende keer verhogen

Rope Pressdown:
12 x 20kg
Volgende keer verhogen

Standing Calf Raises
15 x 55kg +5kg
Volgende keer verhogen

Wide Grip Upright Rows
12 x 25kg +5kg
Volgende keer verhogen

Abs:
Rope crunch:
15 x 35
15 x 40
10 x 45

Woodchoppers eerst links dan rechts:
15 x 15
15 x 15
15 x 15

Knee raises:
15 x
15 x
15 x

Feedback:
Wel lekkere training, merk wel dat de leg press stuk zwaarder is en daar wel echt mn rust moet pakken. Ik vind één minuut rust tussen de standing calf raises wel vrij veel, dit wordt aangeraden door Kelei. Misschien dat ik dit aanpas.
Iemand toevallig ervaring met goede belt om met gewicht te dippen/chin ups/pull ups?

Laatst bewerkt:
Een training die ik snap :)
Maar gaat lekker dan als je de volgende keer zoveel oefeningen gaat verhogen!

Terug
Naar boven