Fitness Seller

The Novice's log

Hoe staat je fysiek er op dit moment voor?

• Topic Starter Topic Starter
Een training die ik snap :)
Maar gaat lekker dan als je de volgende keer zoveel oefeningen gaat verhogen!

Ja, het is even wennen het trainingsschema en de rest/pause sets maar bevalt opzich wel.
Nog even kijken wat precies de goede gewichten zijn vandaar dat het nu redelijk snel omhoog gaat.

Hoe staat je fysiek er op dit moment voor?

Mn laatste pic is van drie dagen geleden, zoveel is er nog niet veranderd.
Gewicht wel wat omlaag maar zie niet echt verschil in de spiegel helaas.

Zou bij de bench inderdaad je pauze iets verlengen..ikzelf deed vaak 25-30 seconde. Is net dat beetje meer waardoor je de 3tjes nog wel drukt en anders ga je over op tweetjes. :)

Lekker, veel verhoogd en straks nog hoger! Bench houd ik ook wel de 30 seconden aan, anders moet ik echt die 3e laten varen.

Jep herken ik, heb ik nu ook weer
Wel motiverend als je elke training het gewicht kan verhogen op t begin ;)

Nou bro, speciaal voor jou even twee update pics geschoten. Verschil tussen vorige is klein.
Moet niet te veel update foto's maken, want dan duurt het niet lang meer voordat Mack10 ook in m'n log komt.
wtynf7.jpg

2iij4sj.jpg
Zou bij de bench inderdaad je pauze iets verlengen..ikzelf deed vaak 25-30 seconde. Is net dat beetje meer waardoor je de 3tjes nog wel drukt en anders ga je over op tweetjes. :)
Ja dan verhoog ik volgende training gewoon met 2,5kg en ga ik voor een langere pauze. Kelei raadt aan zo min mogelijk verhogen, vandaar de 2,5kg maar dat wist je waarschijnlijk wel :P

Lekker, veel verhoogd en straks nog hoger! Bench houd ik ook wel de 30 seconden aan, anders moet ik echt die 3e laten varen.

Yes wel chill zo de eerste trainingen wat rustiger aan en kunnen verhogen. Denk dat dit beter is aangezien sommige oefeningen nog nieuw voor me zijn en dus even polsen wat precies de juiste 10RM is.

Ik vind één minuut rust tussen de standing calf raises wel vrij veel, dit wordt aangeraden door Kelei. Misschien dat ik dit aanpas.
Iemand toevallig ervaring met goede belt om met gewicht te dippen/chin ups/pull ups?
Bij kuiten doe je gewoon 3 straight sets he, soort van.

1 setje met 15RM, dan minuut wachten, dan gewoon zoveel als je kan, dan weer minuut wachten en dan weer zoveel als je kan. Meestal iets van 15-12-10 oid.

Bij chins/pulls en evt dips kun je eventueel een dumbbell tussen je benen of voeten klemmen ofzo

Bij kuiten doe je gewoon 3 straight sets he, soort van.

1 setje met 15RM, dan minuut wachten, dan gewoon zoveel als je kan, dan weer minuut wachten en dan weer zoveel als je kan. Meestal iets van 15-12-10 oid.

Bij chins/pulls en evt dips kun je eventueel een dumbbell tussen je benen of voeten klemmen ofzo

Ja dumbell ga ik volgende training toevoegen, moest eerst even de 12 reps halen.
Gebruik jij nog steeds dumbells tussen je benen of wel al een riem?

Ja dumbell ga ik volgende training toevoegen, moest eerst even de 12 reps halen.
Gebruik jij nog steeds dumbells tussen je benen of wel al een riem?
m'n huidige gym heeft geen fatsoenlijk ding voor pull-ups of chin-ups of dips (en geen squatrack oid),

gym of peace

dus moest cable pulldowns doen :o maar vanaf 3 februari trainen bij een nieuwe, betere gym die dat allemaal wel heeft. Weet niet of ze daar een riem hebben dus zie dan wel, (en of ik uberhaupt gewicht moet toevoegen)

Vanochtend weer cardio sessie van 46 minuten (600kcal) gedaan op nuchtere maag met een filmpje, 'Last Vegas' wel een aanrader ;)
Heb wel flinke spierpijn in mn benen, biceps en wat in m'n lats en ga vanmiddag trainen :o

m'n huidige gym heeft geen fatsoenlijk ding voor pull-ups of chin-ups of dips (en geen squatrack oid),

gym of peace

dus moest cable pulldowns doen :o maar vanaf 3 februari trainen bij een nieuwe, betere gym die dat allemaal wel heeft. Weet niet of ze daar een riem hebben dus zie dan wel, (en of ik uberhaupt gewicht moet toevoegen)
Ja had het gelezen. Ik volg je log en heb je posts al eens ergens gezien wat je allemaal niet had in je gym. En die lijst was redelijk lang!

Nog even 10 dagen doorbijten en dan kan je in je nieuwe gym beginnen dus komt goed!

:o Squatrek herken ik wel van vrijwel alle gyms. Maar geen fatsoenlijke plek voor pullups?

Helaas hebben ze bij ons ook geen squatrek/cage. Begrijp dat echt niet want dat vind ik persoonlijk een van de belangrijkste dingen maarja.

---------- Toegevoegd om 15:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

Training 4: workout B:

Warm up:
100kcal

Romanian Deadlifts:
12 x 70kg +10
Volgende keer verhogen.

Pull Ups:
8 x bw :o
Ben hier maar tot 20 gegaan met de RP sets, hoop binnenkort gewoon 10 x bw en tot 30 te gaan.

Dips:
12 x +4kg + 4kg
Volgende keer verhogen

Ches Supported Dumbell Rows:
12 x 18kg
Haalde de 18kg wel maar heb het gevoel dat ik maar een halve ROM doe, dus volgende keer 16kg kijken hoe die voelt

Leg Extensions:
10 x 70kg + 5kg

Incline Dumbell Curl:
12 x 10kg
Volgende keer verhogen

Overhead Extensions:
12 x 15kg
Volgende keer verhogen

Seated Calf Raises
25 x 60kg
20 x 60kg
19 x 60kg
Heb hem nu onder de smith gedaan met verhoging onder m'n voeten, volgende keer hoger

Side Lateral Raises
12 x 8kg +2kg
Twijfel volgende keer verhogen

Feedback:
Hier en daar weer kunnen verhogen. Pull ups blijven helaas lastig dus blijven oefenen.

Voeding:
- 45min cardio nuchtere maag

Meal 1:
4 eieren
2 boterhammen (getoast)
30ml ketchup

Home made protein bar

Training
20gr whey

Meal 2:
150gr kip
65gr zilvervliesrijst
100gr roerbakmix
0.5eetlepel olijfolie
sambal

Meal 3:
150gr kip
65gr zilvervliesrijst
100gr roerbakmix
0.5eetlepel olijfolie
sambal

Meal 4:
300gr rundergehakt
300gr roerbakmix
1 blikje tomatenpuree
100ml chicken tonight

Meal 5:
25gr casein

~2500kcal
Afgelopen dagen rond de 2300kcal gezeten, vandaag toevallig keer op de 2500kcal omdat rundergehakt op moest en ik dat meeneem naar mn werk.

Helaas hebben ze bij ons ook geen squatrek/cage. Begrijp dat echt niet want dat vind ik persoonlijk een van de belangrijkste dingen maarja.
De reden waarom ik naar een andere gym ben gegaan :)
Ik ga vandaag ook maar is pull ups proberen, voor het eerst dus ben benieuwd.

En als je ook van samabal houd zo te zien, moet je is een saus van tomatenpuree (+ verse kruiden/gedroogde kruiden) en sambal mengen, heel lekker bij de kip!

Jup me2, vanaf februari een nieuwe gym met fatsoenlijk apparatuur

Je kunt bij sommige oefeningen zoals die lateral raises ook t/m 15 reps gaan, schouders kunnen best wat hogere reps hebben en dan is de overgang naar het volgende gewicht waarschijnlijk ook relatief minder zwaar

Stop eens met cardioen en ga eens kuren man ecto:p

De reden waarom ik naar een andere gym ben gegaan :)
Ik ga vandaag ook maar is pull ups proberen, voor het eerst dus ben benieuwd.

En als je ook van samabal houd zo te zien, moet je is een saus van tomatenpuree (+ verse kruiden/gedroogde kruiden) en sambal mengen, heel lekker bij de kip!

Als de pull ups niet lukken, vragen of iemand mee wil helpen en je voeten vast houden en misschien wat mee bewegen, dan komt het wel goed!

Dat klinkt goed, doe je dan gewoon kip + groente bakken en daar potje tomatenpuree en sambal bij?
Welke kruiden doe je er nog meer bij?

Jup me2, vanaf februari een nieuwe gym met fatsoenlijk apparatuur

Je kunt bij sommige oefeningen zoals die lateral raises ook t/m 15 reps gaan, schouders kunnen best wat hogere reps hebben en dan is de overgang naar het volgende gewicht waarschijnlijk ook relatief minder zwaar

Goed punt, en dan naar de 40 reps of wel bij de 30 blijven?
Ja als ik hier naar andere gym ga moet ik stuk verder fietsen dus dat is helaas geen optie :P

Als de pull ups niet lukken, vragen of iemand mee wil helpen en je voeten vast houden en misschien wat mee bewegen, dan komt het wel goed!

Dat klinkt goed, doe je dan gewoon kip + groente bakken en daar potje tomatenpuree en sambal bij?
Welke kruiden doe je er nog meer bij?
Ik vraag sws hulp, wil me uitvoeringen een keer goed laten controleren.
Wel eerst de puree + sambal + kruiden mengen en dan alles bij elkaar. Ik doe vaak Italiaanse kruiden en als we verse kruiden hebben gooi ik er dat bij.

Goed punt, en dan naar de 40 reps of wel bij de 30 blijven?
Ja als ik hier naar andere gym ga moet ik stuk verder fietsen dus dat is helaas geen optie :P
Ik zou in beginsel zelf bij 30 blijven, maar je zou er iets meer kunnen doen natuurlijk

Ik zou in beginsel zelf bij 30 blijven, maar je zou er iets meer kunnen doen natuurlijk
Ik ben gelijk 50 gaan doen in Kelei's oude schema..

Maar deze variant heeft volgens mij iets meer oefeningen per training, dus zal ik eerst gaan voor 30 en het dan met 5 reps per week verhogen.

Als het goed is kun je op een gegeven moment je rust periodes ook iets inkorten..

Ik ben gelijk 50 gaan doen in Kelei's oude schema..

Maar deze variant heeft volgens mij iets meer oefeningen per training, dus zal ik eerst gaan voor 30 en het dan met 5 reps per week verhogen.

Als het goed is kun je op een gegeven moment je rust periodes ook iets inkorten..
Deze variant heeft ongeveer hetzelfde wekelijkse volume als de vorige

Oude versie = oefening tweemaal per week met 50 reps = 100 reps totaal
Nieuwe versie = oefening driemaal per week met 30 reps = 90 reps totaal

Maar waar Frank en ik op doelen is de verhouding tussen totaal reps en de RM. 10RM --> 30 reps, dan was de vraag of je bij een 15RM (dan wel 15 reps met een 10RM) niet een wat hoger rep totaal moet pakken, 35/40/45 oid

Terug
Naar boven