XXL Nutrition

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
Oeps, tel maar 1 stuk taart bij mijn voeding... Collega was jarig :o

Ik vraag sws hulp, wil me uitvoeringen een keer goed laten controleren.
Wel eerst de puree + sambal + kruiden mengen en dan alles bij elkaar. Ik doe vaak Italiaanse kruiden en als we verse kruiden hebben gooi ik er dat bij.

Thanks ga het zeker eens proberen die puree met sambal en kruiden.

Ik zou in beginsel zelf bij 30 blijven, maar je zou er iets meer kunnen doen natuurlijk

Ik ga volgende training even 10kg proberen, haal ik hier minder dan 8 reps ga ik voor de 8kg en richting de 15RM. Klinkt goed toch?

Deze variant heeft ongeveer hetzelfde wekelijkse volume als de vorige

Oude versie = oefening tweemaal per week met 50 reps = 100 reps totaal
Nieuwe versie = oefening driemaal per week met 30 reps = 90 reps totaal

Maar waar Frank en ik op doelen is de verhouding tussen totaal reps en de RM. 10RM --> 30 reps, dan was de vraag of je bij een 15RM (dan wel 15 reps met een 10RM) niet een wat hoger rep totaal moet pakken, 35/40/45 oid

Yes klopt helemaal ;)

Oeps, beetje te veel gecheat dit weekend, dus even compenseren. Eigenlijk drie weken echt goed bezig geweest en geen alcohol aangeraakt maar zaterdag middag feestje gehad van een maat en ze vroegen of ik stukje taart wilde dus zei klein stukje, maar toen begon het. Als ik eenmaal cheat kan ik niet stoppen. Helaas ook de nodige alcohol bij gekomen waardoor ik zondag heel brak was en de voeding ook niet optimaal was.
Had even pic geschoten net na de training en je ziet er wel dat er weer wat vet/vocht rond m'n buik is gaan zitten als ik pic vergelijk met die van 23 januari.

Heb er geen spijt van want was echt een vet weekend! Deze week maar extra cardio'en op nuchtere maag en ipv 30min verhogen naar 60min, eigen schuld :o

Training 5: workout A:

Warm up:
X

Leg Press:
9 x 200kg +10kg

Chin Ups:
9 x bw +4kg +4kg

Bench was bezet dus eerst deze gedaan
Wide Seated Rows:
11 x 60kg +5kg

Bench nog steeds bezet dus maar in de smith gedaan
Bench Press in smith:
12 x 60kg

Leg Curls:
12 x 70kg +2 reps

Concentration Curls:
12 x 12kg +2kg
Volgende keer verhogen

Rope Pressdown:
12 x 22.5kg +2,5kg
Volgende keer verhogen

Standing Calf Raises
15 x 60kg +5kg
RP sets: 12 x 60kg en 13 x 60kg

Wide Grip Upright Rows
12 x 30kg +5kg
Volgende keer verhogen

Abs:
Knee raises drie keer tot failure met 60 sec rust:
20 x
13 x
12 x

Feedback:
Wel lekkere training. Ik merk nu wel dat wanneer ik de gewichten verhoog ik ook langer rust nodig heb, vooral bij de leg press, dit is meer cardio ondertussen want ben echt kapot. Zal binnenkort weer eens wat foodpics uploaden, iemand idee hoe dat makkelijkst gaat want nu stuur ik altijd alles naar m'n mail en dan alles één voor één via tinypic uploaden en dat schiet niet op.

Klopt ja, als je 10-12 reps haalt is 't meestal vlotter te doen dan bij 8-9, minder rustig nodig enzo

Goede training verder! Zie overal plusjes, lijken m'n eigen trainingen wel :trollface:

Klopt ja, als je 10-12 reps haalt is 't meestal vlotter te doen dan bij 8-9, minder rustig nodig enzo

Goede training verder! Zie overal plusjes, lijken m'n eigen trainingen wel :trollface:

Nee hoor want ik log mijn trainingen :trollface:

Thanks, ja dit is mn tweede week pas dus nog steeds beetje de juiste gewichten zoeken. Heb je trouwens een idee wat goede belt is voor chinups/dips/push ups.

Nee hoor want ik log mijn trainingen :trollface:

Thanks, ja dit is mn tweede week pas dus nog steeds beetje de juiste gewichten zoeken. Heb je trouwens een idee wat goede belt is voor chinups/dips/push ups.
Nope, geen idee

Kan vanaf februari pas chins/pulls doen dus heb dat probleem nooit gehad :o

Haha lekker cheat weekend, maakt het uit. Gewoon weer de draad oppakken en je niet druk maken! Goede training weer, gaat lekker omhoog overal zo te zien! Ik merk het zelf ook met zwaardere gewichten. Rust tijd gaat omhoog, hart gaat aan de race soms haha.

Nope, geen idee

Kan vanaf februari pas chins/pulls doen dus heb dat probleem nooit gehad :o
Ohja, dan zal ik nog even verder kijken.

Haha lekker cheat weekend, maakt het uit. Gewoon weer de draad oppakken en je niet druk maken! Goede training weer, gaat lekker omhoog overal zo te zien! Ik merk het zelf ook met zwaardere gewichten. Rust tijd gaat omhoog, hart gaat aan de race soms haha.
Inderdaad, mn hartslag verhoogt inderdaad vlug tijdens de workout

Ook weer een goede training, altijd fijn als je de volgende keer kan verhogen!

En een leuk weekend mag af en toe best :)

Zie die cheat maar als een gruwelijke refeed:meal:...is gewoon af en toe nodig tijdens het cutten.

Nu touwtjes weer strak en trainingen lekker zo door blijven zetten:thumbs:

Net klaar met cardio van 63 minuten (800kcal). Heb wel echt honger dus zo maar meteen ontbijten.

Ook weer een goede training, altijd fijn als je de volgende keer kan verhogen!

En een leuk weekend mag af en toe best :)

Ja af en toe kan wel, als het maar niet wekelijks is. Beetje k*t om vijf dagen low kcal te eten en veel te sporten en in het weekend los te gaan, niet echt handig.

Alleen maar positief, hoef je tenminste niet wie een gek te fietsen om je hartslag omhoog te krijgen:D
Inderdaad, vanmiddag tijdens de RDL zal dat ook wel gebeuren.

Zie die cheat maar als een gruwelijke refeed:meal:...is gewoon af en toe nodig tijdens het cutten.

Nu touwtjes weer strak en trainingen lekker zo door blijven zetten:thumbs:

Ja zo zie ik het ook! ;)

---------- Toegevoegd om 15:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

Training 6: workout B:

Warm up:
100kcal

Romanian Deadlifts:
12 x 90kg +20
Volgende keer verhogen.

Pull Ups:
7 x bw -1 rep :o
Ben hier maar tot 20 gegaan met de RP sets

Dips:
12 x bw+6kg + 2kg
Volgende keer verhogen

Ches Supported Dumbell Rows:
12 x 16kg
Volgende keer verhogen

Leg Extensions:
12 x 70kg + 2 reps/I]
Volgende keer verhogen

Incline Dumbell Curl:
10 x 12kg + 2kg

Overhead Extensions:
12 x 35kg
Volgende keer verhogen

Seated Calf Raises in smith
20 x 70kg +10kg/I]
18 x 60kg
13 x 60kg

Side Lateral Raises
10 x 10kg +2kg

Feedback:
Vandaag 20kg meer gedaan op m'n RDL, merk wel dat de form hierdoor wel wat minder werd dus volgende keer nog even op letten.

Iemand toevallig filmpje van een goede Chest Supported Dumbell Row?

Strong RDL improvement is strong. Goed bezig! Qua form, dat ken ik. Bij zwaardere gewichten begin ik het lastig te vinden om m'n schouders goed naar achteren te houden.

Filmpje van de rows heb ik niet. Wat is je voornaamste vraag, in welke hoek je armen moeten staan?

Strong RDL improvement is strong. Goed bezig! Qua form, dat ken ik. Bij zwaardere gewichten begin ik het lastig te vinden om m'n schouders goed naar achteren te houden.

Filmpje van de rows heb ik niet. Wat is je voornaamste vraag, in welke hoek je armen moeten staan?

Thanks! Ja en vooral hoe hoog het gewicht omhoog getrokken moet worden want heb beetje het gevoel alsof ik maar halve ROM heb aangezien je weinig ruimte hebt met die oefening.

Thanks! Ja en vooral hoe hoog het gewicht omhoog getrokken moet worden want heb beetje het gevoel alsof ik maar halve ROM heb aangezien je weinig ruimte hebt met die oefening.

Ga je op een paar plates staan, kun je een grotere ROM maken. Vraag is of die extra stretch meer oplevert of niet.

Maar beetje saai dagje qua voeding, moest nog wat mealbakjes opeten dus nogal veel van hetzelfde.

Voeding:

Meal 1:
4 eieren
30gr coburgerham
3 boterhammen
30ml ketchup

Meal 2:
50gr rijst
150gr kip
100gr roerbakmix
sambal

TRAINING
30gr dextrojuice

Meal 3:
50gr rijst
150gr kip
100gr roerbakmix
sambal

Meal 4:
50gr rijst
150gr kip
100gr roerbakmix
sambal

Meal 5:
25gr casein

~2400kcal 190E/225K/55V

Ga je op een paar plates staan, kun je een grotere ROM maken. Vraag is of die extra stretch meer oplevert of niet.

Dat doe ik al, zet het bankje op twee kleine verhogingen.

Jouw voeding is altijd super bro, me jelly. Als je dit voor langere tijd doorzet ga je goed resultaat zien!

Jouw voeding is altijd super bro, me jelly. Als je dit voor langere tijd doorzet ga je goed resultaat zien!
Dit dus:thumbs:

Basic food is good food!

Vind zelf ook dat je op basic bodybuildingfood makkelijk aanpassingen kunt doen..IIFYM's vergt veel meer rekenwerk namelijk..

Dit dus:thumbs:

Basic food is good food!

Vind zelf ook dat je op basic bodybuildingfood makkelijk aanpassingen kunt doen..IIFYM's vergt veel meer rekenwerk namelijk..

Pff schei uit op sommige avonden ben makkelijk 30 min bezig om me voeding van dag uit te rekenen. Basic is in die zin stuk makkelijker idd

Pff schei uit op sommige avonden ben makkelijk 30 min bezig om me voeding van dag uit te rekenen. Basic is in die zin stuk makkelijker idd
Ik weet niet hoe je het uitrekend? Maar in mijn geval met excel voeg ik veel gebruikte junk gewoon aan mijn sheet toe:D

Terug
Naar boven