AndroidHealthClinic

The Novice's log

Mooie oefeningen weer :)
Nu ik die plaatjes zie ben ik blij dat ik een boven onderhoud dag had :p

En nee, ik voel me schouder koppen nooit na het bankdrukken.

.

Laatst bewerkt:
Jouw meals zien altijd wel nice uit:)

Uhm alleen tijdens de training zelf, bij incline bench press

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.024
Training zal ik straks nog wel loggen. Zit trouwens vandaag in dag twee van de 'laadfase'. Dus hierna nog drie dagen en daarna dagelijks 5gr.

Met al dat heerlijke voedsel zie ik bijna je training over het hoofd!:eating:

Maar ook die training ziet er weer goed uit!
Haha thanks

Ik weet ook niet zeker of het aan het bankdrukken ligt, maar vandaag heel de dag wat last van mn schouder en wanneer ik er voor tegen aan druk doet het ook zeer.

Mooie oefeningen weer :)
Nu ik die plaatjes zie ben ik blij dat ik een boven onderhoud dag had :p

En nee, ik voel me schouder koppen nooit na het bankdrukken.
Haha thanks, je moet wel weten dat ik overdag low carb/kcal doe en na training meeste kcal nuttig. Dus ik moet helaas overdag beetje afzien ;)
Ivm schouder, zie hierboven.

Peanutbutter supreme was lekker ja! die andere nog niet gehad, net de smaken die me het minst lekker leken haha.
Ik doe alles in de magnetron :cool:

Die supreme zal ik morgen eens proberen dan.

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

Jouw meals zien altijd wel nice uit:)

Uhm alleen tijdens de training zelf, bij incline bench press

Morgen weer bankdrukken, dus zal eens wat spelen met de wijdte misschien dat dat helpt. Hoe wijd pak jij hem ongeveer?

Uhmm wanneer ik de stang op me borst heb liggen dan zijn me onderarmen in een hoek van 90 graden met me bovenarmen.. zoiets dus lol. Lastig uit te leggen

• #1.026
Uhmm wanneer ik de stang op me borst heb liggen dan zijn me onderarmen in een hoek van 90 graden met me bovenarmen.. zoiets dus lol. Lastig uit te leggen

Lol, zal wel eens wat youtube vids zoeken.

---------- Toegevoegd 13 March 2014 om 07:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst 12 March 2014 om 22:54 ----------

Training 30: workout B:

Warm up:
100kcal

Pull Ups:
9 x bw Geen progressie

Dips:
10 x BW +21kg Geen progressie

Chest Supported Dumbell Rows:
9 x 24kg +2kg

Leg Extensions:
12 x 95kg +5kg

Incline Dumbell Curl:
12 x 14kg +3 reps

Overhead Extensions:
11 x 27,5kg +1 rep

Seated Calf Raises
25 x 120kg +20kg
lol, werd beetje opgenaaid door maat die mee trainde en dat heeft zeker goed geholpen.

Side Lateral Raises
10 x 12kg

Romanian Deadlifts:
9 x 85kg +5kg Grip trainen.

Feedback:
Kelei volgers, een idee waar ik de dumbell chest supp rows door kan vervangen??

En hoe denken jullie over abb training, altijd weinig zin om na 1,5u trainen nog abbs te gaan doen :o
Zijn namelijk tegenstrijdige verhalen dat trainen van abbs wel/geen zin heeft.

Ik heb zelf toen die chest supported row vervangen voor een cable row met v-handle! Veel fijner IMO!

Gewoon 1 a 2 ab oefeningen per week doen kan al voldoende zijn!:thumbs: Verder is het zichtbaar zijn van je abs toch een kwestie van laag vp.

Die dips zijn sterk trouwens maat!:thumbs:

Ik doe ook maar 1x per week abs lol, nooit zin in:p

Lol, zal wel eens wat youtube vids zoeken.

---------- Toegevoegd 13 March 2014 om 07:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst 12 March 2014 om 22:54 ----------

Training 30: workout B:

Warm up:
100kcal

Pull Ups:
9 x bw Geen progressie

Dips:
10 x BW +21kg Geen progressie

Chest Supported Dumbell Rows:
9 x 24kg +2kg

Leg Extensions:
12 x 95kg +5kg

Incline Dumbell Curl:
12 x 14kg +3 reps

Overhead Extensions:
11 x 27,5kg +1 rep

Seated Calf Raises
25 x 120kg +20kg
lol, werd beetje opgenaaid door maat die mee trainde en dat heeft zeker goed geholpen.

Side Lateral Raises
10 x 12kg

Romanian Deadlifts:
9 x 85kg +5kg Grip trainen.

Feedback:
Kelei volgers, een idee waar ik de dumbell chest supp rows door kan vervangen??

En hoe denken jullie over abb training, altijd weinig zin om na 1,5u trainen nog abbs te gaan doen :o
Zijn namelijk tegenstrijdige verhalen dat trainen van abbs wel/geen zin heeft.

Als je de RDLS, squats en andere oefeningen waar core (abs, posterior chain) gebruikt wordt, is direct ab werk nutteloos.

Heb je pijn in je voor schouder kop als je bank drukt? Heb je pijn in je rotator cuff? Het is belangrijk dat je niet al te breed pakt en je ellebogen niet te veel flared (naar buiten, van je lichaam af), veel mensen kregen zo schouder problemen. Misschien kunnen jouw schouders er wel tegen, het is even fine tunen naar wat je eigen lichaam wenst.

• #1.030
Nog even wat IIFYM boodschappen gedaan, zag kwark liggen die echt te lekker klonk: appel-kaneel 0% vet. Ook meteen een heerlijke postworkoutmeal gekocht.

Ik heb zelf toen die chest supported row vervangen voor een cable row met v-handle! Veel fijner IMO!

Gewoon 1 a 2 ab oefeningen per week doen kan al voldoende zijn!:thumbs: Verder is het zichtbaar zijn van je abs toch een kwestie van laag vp.

Die dips zijn sterk trouwens maat!:thumbs:
Thanks, inderdaad. Heb ook vaak gelezen dat direct abbwork weinig zin heeft. Ga het maar gewoon paar oefeningen per week doen, lijkt me niet dat het kwaad kan. Cable row V handle is inderdaad fijn, ga hem daar mee veranderen.

Ik doe ook maar 1x per week abs lol, nooit zin in:p
Dat is al 1x meer dan ik op dit moment, heb er ook altijd weinig zin in.
Denk dat ik het maar eens wat ga opbouwen en af en toe paar oefeningen doen. Kan nooit kwaad lijkt me.

Als je de RDLS, squats en andere oefeningen waar core (abs, posterior chain) gebruikt wordt, is direct ab werk nutteloos.

Heb je pijn in je voor schouder kop als je bank drukt? Heb je pijn in je rotator cuff? Het is belangrijk dat je niet al te breed pakt en je ellebogen niet te veel flared (naar buiten, van je lichaam af), veel mensen kregen zo schouder problemen. Misschien kunnen jouw schouders er wel tegen, het is even fine tunen naar wat je eigen lichaam wenst.

Thanks voor de uitleg, ik ga vandaag tijdens bankdrukken gewicht wat verlagen. Ellebogen niet te veel laten flaren, dus meer richting mijn lichaam toch?
Adviseer je daarnaast de balk ter hoogte van mijn borst of meer ter hoogte van m'n bovenste abbs (zoals Kelei altijd adviseert) te laten zakken?
Ik doe voor mn core alleen RDL, dus dan wel direct abwerk erbij?

FSQ, RDL, chins/pulls werken allemaal je core vrij goed hoor. Je kunt prima wat toevoegen als je wilt, maar kan denk ik ook prima zonder. Doe het zelf nooit, al is het meer omdat ik er gewoon geen zin in heb :o

Voor BP, stang naar onderkant borst/bovenste abs, en ellebogen wat intukken inderdaad. Voel nooit pijn in mijn schouder.

• #1.032
Training 31: workout A:

Warm up:
100kcal

Leg Press:
12 x 200kg
Volgende keer verhogen

Chin Ups:
10 x bw +6kg -1 rep

Bench/Kelei Press:
8 x 60kg
Even op andere manier gebencht, voelde wel goed maar doordat ik me aan het focussen was op de uitvoering faalde ik opeens. Hadden meer reps in gezeten. Even tijdje zo proberen en kijken hoe t gaat ivm schouder.

Wide Seated Rows:
11 x 75kg +1 rep

Leg Curls:
Kan ik niet doen ivm knie ligt open :o

Concentration Curls:
9 x 16kg Geen progressie

Straight bar pressdown:
9 x 30kg Geen progressie
Touw was bezet dus zo'n straight bar gepakt.

Standing Calf Raises
16 x 90kg +10kg
Volgende keer verhogen

Wide Grip Upright Rows
10 x 45kg
Had eigenlijk wel een 11e ingezeten denk ik

Feedback:
Gewoon degelijke training, voelde goed en fijn. Benchpress kelei style is wel even wennen maar komt wel goed. Vanaf maandag schroef ik de kcal weer een beetje op, dus hopelijk komt de kracht dan ook wat terug.

Gisteren in de winkel echt een macrofriendly pizza gevonden, 700kcal en vrij low in fat. Ligt nu in de oven dus dat wordt mn postworkoutmeal samen met een toetje en nog een heerlijke kwark voor het slapen.

FSQ, RDL, chins/pulls werken allemaal je core vrij goed hoor. Je kunt prima wat toevoegen als je wilt, maar kan denk ik ook prima zonder. Doe het zelf nooit, al is het meer omdat ik er gewoon geen zin in heb :o

Voor BP, stang naar onderkant borst/bovenste abs, en ellebogen wat intukken inderdaad. Voel nooit pijn in mijn schouder.

True, maar ik doe geen FSQ. Had even niet bij nagedacht dat de chins/pulls ook voor mn core werken.

Pak zelf vaak 2x p/w wat hanging leg raises mee, merk dat ik daar ook wel op vooruit ga. Vind het vooral voor het idee wel fijn om het af en toe erbij te doen, meestal rondom het weekend omdat ik dan wat meer tijd heb. Bij de FSQ (die jij dus niet doet) voel ik ze ook als een ****er. Pullups enzovoort ook, RDL ook. Maar vroeger deed ik veel meer losse rows (Barbell row, T-bar met losse bar) waarbij ik het ook enorm voelde.

Sterke trainingen trouwens, goed bezig!

FSQ kan wel begrijpen dat je die niet doet ook niet de meest aangename oefeningen,

Train sins kort abs, Doe dan abwheels en planks, ben je ongeveer 5/10 minuten aan kwijt.

• #1.035
Pak zelf vaak 2x p/w wat hanging leg raises mee, merk dat ik daar ook wel op vooruit ga. Vind het vooral voor het idee wel fijn om het af en toe erbij te doen, meestal rondom het weekend omdat ik dan wat meer tijd heb. Bij de FSQ (die jij dus niet doet) voel ik ze ook als een ****er. Pullups enzovoort ook, RDL ook. Maar vroeger deed ik veel meer losse rows (Barbell row, T-bar met losse bar) waarbij ik het ook enorm voelde.

Sterke trainingen trouwens, goed bezig!
Thanks, hanging leg raises zijn mij nog wat te zwaar :P

FSQ kan wel begrijpen dat je die niet doet ook niet de meest aangename oefeningen,

Train sins kort abs, Doe dan abwheels en planks, ben je ongeveer 5/10 minuten aan kwijt.
FSQ kan ik helaas niet doen omdat er geen squat rek is in onze sportschool... Anders had ik ze wel gedaan.
Ik ga vanaf morgen ook wat direct abb work doen, maar niet te veel :P

• #1.036
FrankKr's log 2014

Wat mealpics, je moet natuurlijk niet denken dat ik dit alleen eet. Eet hiernaast ook de standaard 'cleanfood' maar vind ik niet waard om te posten.

ImageUploadedByTapatalk1394811368.655593.jpg

ImageUploadedByTapatalk1394811376.056050.jpg

ImageUploadedByTapatalk1394811387.053418.jpg

ImageUploadedByTapatalk1394811395.437280.jpg

ImageUploadedByTapatalk1394811403.438050.jpg

ImageUploadedByTapatalk1394811410.972097.jpg

ImageUploadedByTapatalk1394811422.539696.jpg

Those foods look good (while fasting...)

• #1.038
Training 32: workout B:

Warm up:
100kcal

Romanian Deadlifts:
12 x 85kg +3 reps
Grip trainen.

Pull Ups:
8 x bw -1 rep

Dips:
11 x BW +21kg +1 rep

Cable rows:
12 x 70kg

Leg Extensions:
10 x 97,5kg +2,5kg

Incline Dumbell Curl:
7 x 16kg +2kg

Overhead Extensions:
12 x 27,5kg +1 rep

Seated Calf Raises
19 x 130kg +10kg

Side Lateral Raises
10 x 12kg Geen progressie

Feedback:
Fack, blijf maar k*tten met die pull ups.
Cable rows voor het eerst toegepast en voelde goed, stuk fijner dan die CSDBR
Iemand goed voorbeeld filmpje van de overhead extensions? Kwam zo'n wannebe instructeur zeggen dat ik het fout doe.

Those foods look good (while fasting...)

Ze waren ook goood haha. Het meeste is goed binnen je makro's te passen.

Welke variant doe je?

Terug
Naar boven