XXL Nutrition

The Novice's log

Lekkere training! Die eiwitrepen, die koopt m'n broer altijd. Voordeel is dat hij er altijd eentje mijn kant op gooit als ik langs kom :) Erg goed te doen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.082
Oeps, dit weekend meer een cheatweekend geworden. Zal het maar zien als refeed :o
Zaterdag feest gehad vanaf 14u, en zondag familiedag. Afgelopen weekend wel genoeg rotzooi op dus nu weer lekker back tot the makro's. Lijkt wel alsof ik in twee dagen van 13% naar 16% ben gegaan maar is hopelijk vocht wat ik vasthoud.

Deze week mn laatste trainingsweek en dan actieve deload week.

Oeps, dit weekend meer een cheatweekend geworden. Zal het maar zien als refeed :o
Zaterdag feest gehad vanaf 14u, en zondag familiedag. Afgelopen weekend wel genoeg rotzooi op dus nu weer lekker back tot the makro's. Lijkt wel alsof ik in twee dagen van 13% naar 16% ben gegaan maar is hopelijk vocht wat ik vasthoud.

Deze week mn laatste trainingsweek en dan actieve deload week.
Haha, herkenbaar dat soort weekenden! Het is wel altijd erg dubbel qua gevoel...aan de ene kant genieten en aan de andere kant krijg je het idee je hele shape te verknallen.

Ga er maar vanuit dat je een shitload vocht vast houdt. Nu weer back on track dan komt je shape vanzelf weer mee

227798eb1b82e75b215bb6f63e49b6e5.jpg

• #1.084
Vandaag kleine compensatie dag gehad van t weekend. Ook al kan je zo'n weekend niet echt compenseren voel ik me er wel wat beter door :o

Training 40: workout B:

Warm up:
100kcal

Romanian Deadlifts:
10 x 90kg +3 reps
Grip trainen

Pull Ups:
6,5 x bw -1 rep
7e telde niet helemaal. RPS duurde wel echt lang.

Dips:
10 x BW +21kg -1 rep

Cable rows:
10 x 80kg Geen progressie

Leg Extensions:
11 x 100kg +1 rep

Incline Dumbell Curl:
9 x 16kg Geen progressie

Overhead Extensions:
7 x 30kg -3 reps
Opeens faalde de 8e rep, geen idee waar het aan lag. 10 seconde rust gepakt en gewoon vier reps gedaan dus lag niet aan het falen van kracht

Seated Calf Raises
21 x 150kg +1 rep

Side Lateral Raises
12 x 12kg +1 rep

Feedback:
Ondanks hier en daar een -, voelde de training wel goed aan, was blij dat ik keer geen gripfail had.
Heb wel vaker dat ik op maandag niet de meest lekkere trainingen heb.

Kelei volgers, volgende week is deload week. Kcal/koolhydraten dan verlagen of gewoon na training bijv HIIT sessie doen?

Haha, herkenbaar dat soort weekenden! Het is wel altijd erg dubbel qua gevoel...aan de ene kant genieten en aan de andere kant krijg je het idee je hele shape te verknallen.

Ga er maar vanuit dat je een shitload vocht vast houdt. Nu weer back on track dan komt je shape vanzelf weer mee

Dat plaatje klopt precies :o
Maar inderdaad, vandaag gewoon weer back on track!

Hoi frank

• #1.088
Kan morgen helaas niet trainen dus las een low carb/kcal dag in omdat het een rustdag wordt.

Training 41: workout A:

Warm up:
100kcal

Leg Press:
12 x 215kg +5kg
Volgende keer verhogen

Chin Ups:
9 x bw +6kg -2 reps
Fack, volgende keer gewoon wat kg's bij proberen

Bench/Kelei Press:
10 x 65kg Geen progressie
Press voelde goed, binnenkort maar wat verhogen.

Wide Seated Rows:
10 x 80kg +2 reps

Leg Curls:
12 x 85kg +1 rep
Volgende keer verhogen

Concentration Curls:
9 x 16kg Geen progressie

Straight bar pressdown:
12 x 30kg +2 reps
Volgende keer verhogen

Standing Calf Raises
17 x 90kg +2 reps
Volgende keer verhogen

Wide Grip Upright Rows excl weight EZ bar
11 x 35kg +1rep

Feedback:
Redelijke training, morgen de kcal weer wat uppen denk ik.
Nu is het tijd voor een postworkoutmeal, dit keer maar een kleine postworkoutmadness want we kregen vandaag opeens een worstebroodje dus moest wat spelen met de makro's om het te laten passen. Wist serieus niet dat er zo veel vet in zat :o

• #1.089
FrankKr's log 2014

Postworkoutmeal
Eierkoeken, zelfgemaakt ijs, cereal en kaneel/appel kwark.

ImageUploadedByTapatalk1395781565.422677.jpg

Ziet er weer lekker uit Frank! Zowel training als voeding!

Was het ijs goed gelukt? Want dan ben ik wel benieuwd naar het recept!

Mooie training weer :) en die food pics :meal:

Ik ben ook wel benieuwd naar je ijs recept :D

• #1.092
Ziet er weer lekker uit Frank! Zowel training als voeding!

Was het ijs goed gelukt? Want dan ben ik wel benieuwd naar het recept!
Ijs was echt een aanrader, in vijf minuutjes gemaakt en was heerlijk. En ook nog eens lowcarb en lowkcal, wat wil je nog meer ;) Ga het zeker vaker maken!

Recept:

Benodigdheden:
125gr eggwhites
40gr whey delicious van XXL
Optie stevia/kaneel

Klop de 125gr eggwhites met een mixer een vijftal minuten op in een kom. Als test kan je de kom keer op z'n kop doen en dan kan er niks uitvallen. Voeg nu je stevia/kaneel en whey toe. Ik had de kaneel niet gedaan, maar bedacht ik me net pas en leek me wel lekkere toevoeging. Pak een spatel en roer rustig de whey/stevia door de eggwhites. Wanneer je dit rustig doet blijven de eggwhites luchtig en dat wil je.
Giet het daarna in een bak en doe die 3/4u in de vriezer.

Makro's:
223kcal 45E/4K/3V

Mooie training weer :) en die food pics :meal:

Ik ben ook wel benieuwd naar je ijs recept :D

Thanks, voor recept zie hierboven.

• #1.093
FrankKr's log 2014

Rustdagje vandaag:

ImageUploadedByTapatalk1395870003.438705.jpg

ImageUploadedByTapatalk1395870011.669430.jpg

• #1.094
Ik heb trouwens geen voordelen gemerkt van de laadfase van creatine. Ik merk eigenlijk sowieso niks van creatine.
Maar heb het toch thuis liggen dus zal het wel blijven gebruiken.

Ik heb trouwens geen voordelen gemerkt van de laadfase van creatine. Ik merk eigenlijk sowieso niks van creatine.
Maar heb het toch thuis liggen dus zal het wel blijven gebruiken.
Heel herkenbaar dit! Merk werkelijk geen ruk van creatine! Toch koop ik af en toe een pot en maak deze leeg...

Omdat het kan:o

Thanks voor het recept Frank!:thumbs:

Laat je de creatine wel goed oplossen in water of iets anders?
Ik zag laatst een filmpje voorbij komen dat creatine niet in je lichaam wordt opgenomen als het nog in poederform is. Ik deed het altijd in water, keertje roeren en dan gewoon opdrinken. Blijkbaar is dat niet goed, want het duurt wel een tijd voordat de creatine een beetje fatsoenlijk in het water is opgenomen.

Zal is kijken of ik dat filmpje kan vinden. Hij laat dan zien dat het in koud water ziek lang duurt voordat het redelijk is opgenomen, terwijl het in warm water best snel gaat. Zou dan ook je creatine in warm water roeren ipv koud.

Ik merk ook niks van Creatine. Heb nog een pot met pillen thuis staan maar die blijven ongebruikt :)

• #1.099
Vandaag gaan de kcal weer wat omhoog, hoop dat mn kracht wat terug komt want mn bench press zuigt echt. Door een schouderblessure tijdje niet echt kunnen bankdrukken.

Vandaag up ik mn kcal met 200, dit doe ik doordat een collega jarig is en stukje taart trakteert :meal:

Heel herkenbaar dit! Merk werkelijk geen ruk van creatine! Toch koop ik af en toe een pot en maak deze leeg...

Omdat het kan:o

Thanks voor het recept Frank!:thumbs:
Geen probleem, recept is echt aan te raden. Ga het vanavond weer eten :meal:
Zo herkenbaar, impulsief creatine kopen :P

Laat je de creatine wel goed oplossen in water of iets anders?
Ik zag laatst een filmpje voorbij komen dat creatine niet in je lichaam wordt opgenomen als het nog in poederform is. Ik deed het altijd in water, keertje roeren en dan gewoon opdrinken. Blijkbaar is dat niet goed, want het duurt wel een tijd voordat de creatine een beetje fatsoenlijk in het water is opgenomen.

Zal is kijken of ik dat filmpje kan vinden. Hij laat dan zien dat het in koud water ziek lang duurt voordat het redelijk is opgenomen, terwijl het in warm water best snel gaat. Zou dan ook je creatine in warm water roeren ipv koud.
Ik doe mn crea altijd in mn postworkoutshake, 300ml water, 30gr dextro juice pro en 5gr crea. Ik kan eens proberen om dit te doen met wat warm/lauw water, geen idee of dat smaakt.
Gebruik je zelf crea eigenlijk? Of mag dat niet als true natty.

Ik merk ook niks van Creatine. Heb nog een pot met pillen thuis staan maar die blijven ongebruikt :)
Zoals je in het filmpje hier beneden ziet, zal de crea ook niet/nauwelijks worden opgenomen wanneer je het in pilvorm hebt lijkt me.

Thanks!

Ik heb wel vaker creatine geprobeerd eigenlijk, maar nooit echt een heel positief effect ondervonden. Nouja, de eerste keer wel, toen deed ik het in vruchtensap en goed roeren. ik kreeg echt merkbaar een betere pomp en spier uithoudingsvermogen ging duidelijk omhoog. Daarna weer een potje gekocht, ipv sap deed ik een schepje in mijn mond en een slokje water om het weg te spoelen. Toen werkte het dus voor geen meter en daarna nooit weer geprobeerd. Nu denk ik te weten waar het door komt dus misschien probeer ik het ooit wel weer een keer :)

True natty's mogen zeker wel creatine gebruiken!

Terug
Naar boven