MuscleMeat

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.181
Pff, heel de ochtend bezig geweest maar dat was het waard. Eerst 's ochtends even vlug havermout eten en dan naar de winkel, daar nieuwe bakjes gekocht en boodschappen gedaan. Stiekem is gezond eten best prijzig. Thuis begonnen met de kilo kip snijden en bleek dat er maar 950 gram in de verpakking zat, haters. Dus ipv 10 maar negen meals van gemaakt. Toen per honderd gram verpakt want dan hoef ik later niet te kutten met afwegen en kan ik het zo in mn meal bak gooien.
Ondertussen twee keer volle waterkoker opgezet en in een grote pan 800gram rijst gekookt. Afgegoten en ondertussen rest van de groente uit de kelder gehaald. De rijst was echt plakkerig, nog nooit gehad. Enig idee hoe dat komt?

Tijdens de mealprep natuurlijk ook moeten eten, dus hier het resultaat:
1zek003.jpg

24cf4zs.jpg

x6dh0k.jpg

Pff, heel de ochtend bezig geweest maar dat was het waard. Eerst 's ochtends even vlug havermout eten en dan naar de winkel, daar nieuwe bakjes gekocht en boodschappen gedaan. Stiekem is gezond eten best prijzig. Thuis begonnen met de kilo kip snijden en bleek dat er maar 950 gram in de verpakking zat, haters. Dus ipv 10 maar negen meals van gemaakt. Toen per honderd gram verpakt want dan hoef ik later niet te kutten met afwegen en kan ik het zo in mn meal bak gooien.
Ondertussen twee keer volle waterkoker opgezet en in een grote pan 800gram rijst gekookt. Afgegoten en ondertussen rest van de groente uit de kelder gehaald. De rijst was echt plakkerig, nog nooit gehad. Enig idee hoe dat komt?

Tijdens de mealprep natuurlijk ook moeten eten, dus hier het resultaat:
1zek003.jpg

24cf4zs.jpg

x6dh0k.jpg
Ziet er goed uit! Ik koop zelf altijd iets meer kip om zeker te zijn dat ik niet te weinig heb. Liever een meal extra dan te weinig. Hoeveel gram rijst (gekookt) neem je ongeveer per bakje, 200-250g?.

Dat plakkerige kan aan de rijst soort liggen, maar wat ook kan werken is de rijst eerst 1 keer wassen voordat je het kookt. Dus rijst in de pan doen..koud water erbij, even roeren..afgieten en vervolgens het gekookte water er bovenop gooien.

Verder heb ik ook wel gemerkt dat je het gas niet te hoog moet oppitten onder de pan met rijst en dat tussentijds roeren ook wel helpt. Ondanks dit alles heb ik eens in de zoveel tijd ook weleens plakkerige rijst.

Gelukkig eet ik er altijd van die deelblokjes spinazie in welk de boel een beetje 'nattig' maken. :D

• #1.183
Ziet er goed uit! Ik koop zelf altijd iets meer kip om zeker te zijn dat ik niet te weinig heb. Liever een meal extra dan te weinig. Hoeveel gram rijst (gekookt) neem je ongeveer per bakje, 200-250g?.

Dat plakkerige kan aan de rijst soort liggen, maar wat ook kan werken is de rijst eerst 1 keer wassen voordat je het kookt. Dus rijst in de pan doen..koud water erbij, even roeren..afgieten en vervolgens het gekookte water er bovenop gooien.

Verder heb ik ook wel gemerkt dat je het gas niet te hoog moet oppitten onder de pan met rijst en dat tussentijds roeren ook wel helpt. Ondanks dit alles heb ik eens in de zoveel tijd ook weleens plakkerige rijst.

Gelukkig eet ik er altijd van die deelblokjes spinazie in welk de boel een beetje 'nattig' maken. :D

Thanks voor de tip! Zal mn rijst volgende keer wassen. Heb nu ong 300g gekookt maar denk dat dit komt omdat hij plakkerig is en dus meer vocht vast houdt? Daarnaast had ik dus rijst voor tien meals en kip voor negen dus heb wat rijst weg gegooid en wat rijst op verdeeld. Zat namelijk redelijk wat aan de pan geplakt en was te lam om het los te peuteren :P

Ziet er goed uit! Wat is dat donkere op de maiskorrels, sambal?

• #1.185
Door de mealprep liggen mijn makro's iets anders vandaag, ga 150kcal over de gewenste 2400kcal.

Voor de geïnteresseerde, per bakje:
80g rijst
100g kip
120g sperziebonen
95g mais
20g Sambal brandal

Makro's:
525kcal 82K/36E/4V

Ziet er goed uit! Wat is dat donkere op de maiskorrels, sambal?

Yes klopt, 'Brandal' is wat minder heet en meer kruidiger.

---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:25 ----------

Training:
Decline bench
15x20
10x50
10x70
9x70
7x70
6x70
Geen last, het lijkt serieus wanneer ik rotator cuff warm up doe ik meer last krijg bij press oefeningen dan zonder warming up. Natuurlijk niet zwaar gedaan voor de zekerheid. Dus kap denk ik met rotator cuff warm up en zorg gewoon laag gewicht goede rom als actief herstel voor mn schouder

Machine press small/verticaal
9x60
7x60
9x55
9x50

Cable flys
10x10
10x15
10x20

Decline cable flys
10x5
10x10
10x15
10x17.5

Cable flys van de onderkant, geen idee hoe die heet
10x5
10x7.5
10x10

Cable lateral side
15x5
15x5
15x5

Press in smith
10x voelde niet fijn

Rearflys 4kg dumbell in elke hand
15x4
15x4
15x4

Facepulls
15x20
15x30
15x40

Shurgs
20x20
15x40
15x50
10x60

Afgesloten met 11min (175kcal) cardio

Nog poging tot een pic maken van mn 'traps'
ohisjm.jpg

buffe rug! :)

wat is sambal brandal? is dat nog pittiger ofzo?

• #1.187
Wow de pic is iets te groot, mybad.

buffe rug! :)

wat is sambal brandal? is dat nog pittiger ofzo?
Is kruidiger en inderdaad pittig. Je hebt bij ons badjak/brandal/sambal oid en dan is brandal kruidiger en pittig, badjak kruidig en sambal pittig imo

Goede rug kerel!!

Sambal altijd +1! Sambal manis is ook lekker:eating:

• #1.189
Ideale start van de dag, en lekker pre workout ontbijtje!

2j5jvxt.jpg

Goede rug kerel!!

Sambal altijd +1! Sambal manis is ook lekker:eating:

Thanks bro, ja heerlijk en low kcal, wat wil je nog meer!

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:28 ----------

Training log ik misschien later wel, heb maar weinig tijd. Dus voeding:

Meal 1:
Pancakes
20g white rice crisp chocolate :eating:

TRAINING

PWO
20g advanced post workout
5g crea

Meal 3:
40g whey

Meal 4:
mealprep van gister

Meal 5:
150ml chicken tonight
50g pasta
167g rundergehakt

Meal 6:
mealprep van gister

Meal 7:
30g nightprotein

• #1.190
Oeps dit weekend is meer kleine refeed geworden, mag ook wel na bijna twee hele weken cutten :o
Vandaag groepsles gehad dus weinig te vermelden, morgen legday.

• #1.191
Ontbijten met brownies, wie wil dat nu niet:

2zzlpps.jpg

1zq4ktw.jpg

Laat je je rijst wel droog stomen? Ik doe altijd ruim voldoende water in de pan (ca 5 cm onder de rand), aan de kook brengen, rijst erin, wachten tot het water weer kookt, dan gas omlaag en 8 minuten wachten. Vervolgens afgieten in een vergiet, dan terug in de pan met de deksel erop en een tijdje laten staan. Ik heb namelijk nooit plakkerige rijst.

PS Die brownie :lick:

Hmm, die brownie ziet er goed uit! Is het een beetje een eiwit gepimpte variant of gewoon de vetrijke suikerbom (IIFYM's..)?

would eat 10/10

• #1.196
Laat je je rijst wel droog stomen? Ik doe altijd ruim voldoende water in de pan (ca 5 cm onder de rand), aan de kook brengen, rijst erin, wachten tot het water weer kookt, dan gas omlaag en 8 minuten wachten. Vervolgens afgieten in een vergiet, dan terug in de pan met de deksel erop en een tijdje laten staan. Ik heb namelijk nooit plakkerige rijst.

PS Die brownie :lick:
Ja denk dat het vooral kwestie was van te weinig water. Ga marvin zn tip opvolgen want rijst een keer afspoelen en jouw tip om ruim voldoende water te gebruiken, thanks!

Hmm, die brownie ziet er goed uit! Is het een beetje een eiwit gepimpte variant of gewoon de vetrijke suikerbom (IIFYM's..)?
Haha, nee dit keer eiwitrijke brownie en kost slechts 2 min om te maken ;)

Is dat wat ik denk dat het is? Ziet eruit als ei met chocoladewhey uit de magnetron :rolleyes: Hopelijk heeft ie gesmaakt :p
Nope, zit geen ei in ;)
Pas aub je quote aan dat je niet heel die foto's quote, houdt het wat overzichtiger.

• #1.198
Legdayyyy

Squats
BW
10x20
5x50
5x70
3x90
5x115
5x115
5x115
5x115 failde bijna op de 4e opeens :S
5x115

RDL
10x20
10x50
10x70
8x80
4x90 gripfail

Hamstring curls SS walking lunges
20x45 SS 16x10
20x45 SS 6x10 kreeg tip dat ik hier de lunges fout deed
20x45 SS 20x8
20x45 SS 16x8

Leg extension SS seated calf raises smith
15x35 SS 20x80
15x35 SS 20x80
15x35 SS 20x80
15x35 SS 15x80
15x35 SS 15x80

Calf in legpress
10x130
10x140
10x150
10x150

Abwheel
10x
10x
10x

Cable crunch
10x50
10x60
10x70
10x80

Vraagje
Hoe voeren jullie de lunges uit, of wat is volgens jullie de 'beste' manier? Evt youtube filmpje ervan?

Kun je het recept posten, ziet er goed uit
Nou vooruit dan ;)
Hier mijn recept:
[Link niet meer beschikbaar]

Heftige sessie man! Veel en zware oefeningen..walking lunges supersetten? Ben je wel van deze planeet:o

Heb zo gauw (hier op mijn werk) geen filmpje ervan voorhanden..:D

Verdomme Lunges s.s. sterk hoor! En daar heb je wat dedication en discipline voor nodig imo! :eek:

Terug
Naar boven