AndroidHealthClinic

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.221
Wel lachen, heb tegenwoordig echt 'zomer broeken' en winter broeken' want in de zomer pas ik maatje 30 en in de winter wordt het meer maatje 32/33 :P
Vandaag geen sinterklaas voor mij maar pas volgende week, dus 'gelukkig' geen oneindige makro's met gourmetten en pepernoten.

Ik leun altijd tegen het dumbellrek en de dumbell probeer ik dan zover mogelijk naar achter te trekken. Ik trek hem dan ook niet recht omhoog zoals bij de variant op het bankje maar een beetje in een schuine baan naar me toe waarbij mijn hand ongeveer ter hoogte van mijn navel aan mij zij uitkomt.
Heb hem zo gister gedaan maar voelde mn rug niet echt eerlijk gezegd.

Ik heb het momenteel vrij druk, maar als ik wat meer tijd heb na het weekend zal ik het filmpje eens opzoeken ;)
Thanks man, heeft geen haast. Maandag pas weer rug trainen ;)

• #1.222
Gisteren legs getraind, na mn workset (5x5x120kg) squats werd ik wat ligt in mijn hoofd en ontdekte ik weer het nadeel van een preworkout. Heb nog oude formule Unleash thuis en zat er helemaal doorheen. Na de squats RDL gedaan, eerst 10x20 en 10x50 maar kreeg last van mn onderrug. Dus rest van training was echt kut. Enige wat wel lekker ging is het slopen van mn kuiten ;) Voeding suckte ook gister.

Net borst-schouders gedaan, weer wat proberen te benchen

Bench
15x20
10x50
10x60
10x60
10x60
8x60

Decline bench
10x20
10x50
10x60
10x70
8x70

Cable fly's
10x10
10x15
10x20
3x25 fail

Cable flys decline
10x10
10x15
8x20

Cable up
10x5
10x7.5
10x10

Cable lateral side raises
15x5
15x5
15x5

Rear dumbell flys
15x8
15x8
15x8

Facepulls
15x30
15x40
10x50
10x60

Done

Voeding:
Meal 1:
60g whey
2 tijgerbruin brood
17g blue band goede start
22gr kwinkslag venz

Meal 2
2 x rijst cracker
30g kipfilet op brood
34g boterhamworst

Training
PWO
20g advanced post workout
5g crea

Meal 3:
2 tijgerbruin brood
200g scharrelei

Meal 4:
100g havermout
40g whey

Meal 5:
Makro's vullen

Meal 6:
30g nightprotein

• #1.223
Mates,

Need some advice. Train geregeld vijf/zes dagen per week. Twijfel om tussen t volgende, vijf/zes dagen per week full body schema en dan switchen tussen A en B. Bijb Kelei. Of vijf/zes dagen per week UB/LB?

Liefst schema waar lineare progressie goed en makkelijk is bij te houden. Denk zo meer progressie te maken dan naar de gym gaan en zien wat ik ga doen. Keer wat anders dan bro splits. Elk advies is welkom!

Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk voor UB/LB gaan. Elke training dan een andere grote lift waar je je die training op focust. Zo kun je de progressie goed bijhouden, genoeg assistance doen en niet verveeld raken omdat je toch elke dag vd week iets anders pakt.

Voor zo high frequency FB moet je echt flink goed kunnen autoregulaten en dan weet ik alsnog niet of dat nou per se beter gaat zijn. Zou ook gewoon voor ub/lb gaan.

Push pull legs hypertrophie + ub/lb power van layne norton

• #1.227
Even opzetje UB/LB. Mainlift 5x5 en training erna 7x3 bijv. Dus totaal 8 trainingen en heb je het schema gehad. Assistance is slechts voorbeeld, als ik wat anders wil doen dan wat soort gelijks met zelfde repranges.

What do you think:

UB 1 Borst
Warm up
Bench 5x5/7x3
Pull ups 4x10
Shrugs in smith 4x10
Cable fly’s 4x15
Straight arm pulldown 4x15
Cable side raises 4x15
Rearfly’s 3x15
Bar push down 3x10
Barbell curls 3x10

LB 1 Squat
Warm up
Squat 5x5/7x3
RDL 4x10
Seated curls 4x15
Leg extension 4x15
Seated calf raises 4x10-6 (progressief verhogen)
Calf raises leg press 4x15

UB 2 BOR
BOR upper/underhand 4x8/5x5
Chest dips 4x10
Press 3x8
Weighted chin ups 4xfalen
Cable decline flys 4x15
Facepulls 4x15
Rope extension 3x10
Seated incline curls 3x10

LB 2 Sumo
Sumo 4x8/5x5/7x3 eerst die oefening maar eens onder de knie krijgen
Squat 4x10
Seated curls 4x15
Leg extension 4x15
Standing calf raises 4x10-6 progressief verhogen
Seated calf raises 4x15

Ik zou persoonlijk voor UB/LB gaan. Elke training dan een andere grote lift waar je je die training op focust. Zo kun je de progressie goed bijhouden, genoeg assistance doen en niet verveeld raken omdat je toch elke dag vd week iets anders pakt.
Thanks bro, klinkt goed. Ong zelfde aanpak als ik met brosplit wilde doen. Check hierboven even aub ;)

Voor zo high frequency FB moet je echt flink goed kunnen autoregulaten en dan weet ik alsnog niet of dat nou per se beter gaat zijn. Zou ook gewoon voor ub/lb gaan.
Thanks mate, heb tijdje high frequency FB van kelei gevolgd. Ben bang dat ik zo mn schouder heb overbelast ook. Wat denk je over dit opzetje?

Push pull legs hypertrophie + ub/lb power van layne norton
Zal eens naar google!

Ik vind sumo maar weinig meerwaarde hebben tov conventional voor andere doelen dan powerlifting eigenlijk tenzij je om een bepaalde reden geen conventional kan/wilt doen, zou liever een normale deadlift zien. En niet dat het veel uitmaakt maar ik zou squats zo veel mogelijk voor deadlifts doen.

Verder prima schema lijkt me.

• #1.230
Karma volgt nog!

Schema ziet er leuk uit, zoals je zegt kun je de assistance puur op gevoel gaan doen. Zowel qua rep ranges als qua oefeningen selectie
Thanks!

Ik vind sumo maar weinig meerwaarde hebben tov conventional voor andere doelen dan powerlifting eigenlijk tenzij je om een bepaalde reden geen conventional kan/wilt doen, zou liever een normale deadlift zien. En niet dat het veel uitmaakt maar ik zou squats zo veel mogelijk voor deadlifts doen.

Verder prima schema lijkt me.
Thanks voor je feedback, heb denk ik al jaar geen DLs meer gedaan :o dus wordt weer even wennen qua techniek. Dan verrander ik de sumo naar conventional. Had nu de DL voor de squats omdat DL kracht repranges worden en squat meer rond de 10 reps. Dus dan nog fit was voor de DL.
Bepaalde reden dat je eerst zou squatten ook al is t hoger in reps? Omdat dit bij wedstrijden ook t geval is?

Bepaalde reden dat je eerst zou squatten ook al is t hoger in reps? Omdat dit bij wedstrijden ook t geval is?

Zou in het algemeen de technisch lastigere lifts eerst proberen te doen, bij een squat moet je nog de excentrische fase op de juiste manier uitvoeren, bij de deadlift is dat geen issue.

En nee. Ik heb overigens contrary to 99% of dbb's beliefs vooralsnog helemaal geen powerlifting wedstrijdambities :p.

• #1.232
Zou in het algemeen de technisch lastigere lifts eerst proberen te doen, bij een squat moet je nog de excentrische fase op de juiste manier uitvoeren, bij de deadlift is dat geen issue.

En nee. Ik heb overigens contrary to 99% of dbb's beliefs vooralsnog helemaal geen powerlifting wedstrijdambities :p.

Oke thanks, dan verander ik het naar:
Squat 3x10
DL 4x8/5x5/7x3

Lijkt me een prima schema! Behoorlijk wat volume ook!:D:D

• #1.234
Gains via de post gekomen:

10rieer.jpg

Lijkt me een prima schema! Behoorlijk wat volume ook!:D:D

Ja, merk dat mijn borst echt is vooruit gegaan op hogere herhalingen. En heb altijd een slechte borst gehad.

• #1.237
Damn man, die flexcup pics maken me jaloers. Wil ik droog staan :o
Motiveert toch wel om wat stricter te cutten!

Haha heel herkenbaar! Heeft voor mij zelfs de doorslag gegeven om in maart weer twee wedstrijden te doen in plaats van te wachten tot volgend jaar oktober/december :p

Inderdaad, zit nu ook in mijn cut en kan nu echt niet meer wachten tot ik goed droog sta. Had ook eigenlijk gezegd nooit wedstrijden te willen doen, maar nu ik deze pics zie ga ik toch wel zwaar twijfelen :o

Wedstrijden.. Jullie liever dan ik haha :P

Terug
Naar boven