Fitness Seller

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.264
Vandaag beginnen aan high frequency & high volume UB/LB. Nog wel veel last van mijn knie dus even kijken hoe ik dit op LB dagen ga doen.

Dat is wat ik ook altijd tegen mezelf zeg..vocht en maaginhoud:o

Vanochtend vergeten te wegen, maar zal morgen eens checken. Hoop toch wel weer wat af is :p

• #1.265
Training van vandaag, gewicht is niet waard om te vermelden want is even wennen eerste training. Even checken welk gewicht ik moet pakken bij de oefening. Wie herkent hem ;)

Wide bench
12/5/5/4/4/3
Even wennen wide te benchen

Seated cable rows
12/5/5/5/5

Cable flys
12/5/5/4/3

Reverse dumbell flys
12/4/5/5/4
Vervangen door reverse cable flys denk ik.

Tricep pushdown
12/5/5/5/5

Barbell curls
12/5/5/5/5

Cable side raises
15/5/5/5/5/5

Heb eigenlijk wel vaker dat ik even wat voelsetjes doe. Voel me niet elke training hetzelfde en daar pas ik dan ook mijn gewicht op aan.
Hoe laat jij je ellebogen eigenlijk zakken bij de wide grip bench? Meer langs het lichaam of van elleboog tot elleboog in één lijn?

• #1.267
Heb eigenlijk wel vaker dat ik even wat voelsetjes doe. Voel me niet elke training hetzelfde en daar pas ik dan ook mijn gewicht op aan.
Hoe laat jij je ellebogen eigenlijk zakken bij de wide grip bench? Meer langs het lichaam of van elleboog tot elleboog in één lijn?

Meer langs één lijn, eerst altijd elbows tucked dus langs t lichaam. Dit was dan ook meer schouderbreedte

Meer langs één lijn, eerst altijd elbows tucked dus langs t lichaam. Dit was dan ook meer schouderbreedte

Krijg je dan geen ontzettende last van je schouders? Hierdoor heb ik eens een smerige schouderblessure door opgelopen.
Voelde hem wel altijd beter in de borst dan schouderbreedte grip, dat dan weer wel.

ben benieuwd naar je resultaten bro, het ziet er interessant uit. succes!

ik sluit me trouwens bij wovano aan; langs 1 lijn vind ik persoonlijk ook belastend voor de schouders. tucked in vind ik daarom ook fijner. persoonlijke voorkeur though :thumbs:

ga je ook kelei doen?

• #1.271
Krijg je dan geen ontzettende last van je schouders? Hierdoor heb ik eens een smerige schouderblessure door opgelopen.
Voelde hem wel altijd beter in de borst dan schouderbreedte grip, dat dan weer wel.
Heb al zieke schouderblessure, dus je adviseert gewoon weer terug naar schouderbreedte en elbows tucked te gaan?

ben benieuwd naar je resultaten bro, het ziet er interessant uit. succes!

ik sluit me trouwens bij wovano aan; langs 1 lijn vind ik persoonlijk ook belastend voor de schouders. tucked in vind ik daarom ook fijner. persoonlijke voorkeur though :thumbs:
En dan schouderbreedte of wel wide? Want lijkt me wat lastig wide en tucked :P

Jup, nog even uitbreiden met incline en pull ups denk ik.

• #1.273
Als dat zo is zijn de gewichten op alle oefeningen te laag gekozen.. ;) De 2e, 3e & 4e myo set moeten gericht zijn op 2a3 reps toch?

Gewichtschatting kan je alleen doen op basis van eerste set, als ik daar de 12 reps haal is gewicht te laag. Het is inderdaad te laag maar dat is ook logisch want moet de eerste trainingen even mijn juiste 10RM vinden. De restpause sets hebben te maken met rust en niet gewicht, de reps moeten mininaal drie en maximaal vijf zijn. Meer dan vijf is te veel rust en minder dan drie is te weinig rust. Ben van plan om met compounds rond de vier/vijf te zitten en isolation rond de drie/vier. Ga dit niet met dertig seconde doen maar puur op gevoel. Het is nieuwe UB/LB schema van Kelei inderdaad. Hopelijk is t zo wat duidelijker?

Heb al zieke schouderblessure, dus je adviseert gewoon weer terug naar schouderbreedte en elbows tucked te gaan?
Zou hem zelf wel wat breder dan schouderbreedte pakken maar absoluut niet elleboog tot elleboog in één lijn, dan krijg je een soort guillotine press. Ik heb hier zeker een maand of 3 niet fatsoenlijk borst/schouders door kunnen trainen.

Ellebogen in een lijn = rip schouders.

Gewichtschatting kan je alleen doen op basis van eerste set, als ik daar de 12 reps haal is gewicht te laag. Het is inderdaad te laag maar dat is ook logisch want moet de eerste trainingen even mijn juiste 10RM vinden. De restpause sets hebben te maken met rust en niet gewicht, de reps moeten mininaal drie en maximaal vijf zijn. Meer dan vijf is te veel rust en minder dan drie is te weinig rust. Ben van plan om met compounds rond de vier/vijf te zitten en isolation rond de drie/vier. Ga dit niet met dertig seconde doen maar puur op gevoel
Duidelijk..heb al een tijdje geen Kelei gedaan. Ik hield zelf altijd 3 reps aan en als dat niet lukte 2.

• #1.278
Ellebogen in een lijn = rip schouders.
True pas t meteen even aan.

Duidelijk..heb al een tijdje geen Kelei gedaan. Ik hield zelf altijd 3 reps aan en als dat niet lukte 2.
Waarom ga je het niet weer doen?

Nieuwste versie is tot 5 reps per myo set

Wat ik zelf doe is gewoon korte rust tot ik ergens tussen de 3 en 5 reps weer kan doen, lekker simpel
Same here bro, alleen nu nog even te hoog in reps want gewicht was te easy. Doe je 30 of 40 reps?

Same here bro, alleen nu nog even te hoog in reps want gewicht was te easy. Doe je 30 of 40 reps?

30, zit na veel aankloten pas net echt een beetje in begin intermediate fase (eindelijk :o) dus lijkt me voorlopig zat

plus ik vind 30 reps slopend genoeg op de front squat, moet er niet aan denken er nog meer te doen :D

Waarom ga je het niet weer doen?
Ga nu weer even Wendler doen. Maar vond het oude programma van Kelei goed werken en dan met name de oefening keuze. Heb toendertijd ook veel in zijn log gelezen om uitvoeringen van bepaalde oefeningen te verbeteren. Voor nu heb ik even 'geen zin' om iedere training sets te moeten tellen..:o

Terug
Naar boven