XXL Nutrition

The Novice's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
Voor het eten weer getraind, borst/schouders, door de deload weinig interessant om te loggen. Verschillende grepen getest bij het bankdrukken want zit hier nog steeds mee te kutten. Ik druk altijd redelijk small en ellebogen ong 45 graden.
Heb onder andere de grip van Serge getest maar dat voelde helemaal niet fijn. Nu gewoon mn ringvingers op het lijntje op de barbell gehouden.

Voeding vandaag:
Meal 1:
60g volkoren penne
1/10 pastasaus

Tussendoortje
cup a soup chinese tomaat

Meal 2:
60g volkoren penne
1/10 pastasaus

Training

Meal 3:
lasagne thuis, geen idee volgens mij niet heel healthy :P

Meal 4:
Makro's vullen met sludge

Meal 5:
30g night protein

Best low vandaag, drukke dag gehad en weinig honger. En stiekem door het zien van de flexcup pics.

Mealprep van gisteren zelfgemaakte pastasaus, in totaal tien pasta maaltijden:

154yqmv.jpg

Haha heel herkenbaar! Heeft voor mij zelfs de doorslag gegeven om in maart weer twee wedstrijden te doen in plaats van te wachten tot volgend jaar oktober/december :p
Nice man, klinkt goed! Welke wedstrijden of mag je dat nog niet zeggen van je coach?

Inderdaad, zit nu ook in mijn cut en kan nu echt niet meer wachten tot ik goed droog sta. Had ook eigenlijk gezegd nooit wedstrijden te willen doen, maar nu ik deze pics zie ga ik toch wel zwaar twijfelen :o
Haha, herken het gevoel!

Wedstrijden.. Jullie liever dan ik haha :P
En dat terwijl jij diegene bent met het lichaam ervoor :o

Nice man, klinkt goed! Welke wedstrijden of mag je dat nog niet zeggen van je coach?

De JBC en als ik daar mijn B-kwalificatie niet haal doe ik één week later ook de Open Limburgse. Ik ga ervoor om in ieder geval op één van deze wedstrijd B-atleet te worden, zodat ik dan in April de Open Rotterdamse kan doen ;)

• #1.244
Haha...weten jullie ook eens hoe ik me altijd voel ;)

Pastasaus ziet er goed uit gozer! Receptje ervan?
Haha, hier het receptje. Even in spoiler gedaan gezien de grootte
Ingredienten:
1kg rundergehakt
300g ui
4 teentjes knoflook
380g (1 stuk) courgette
400g champions
190g bleekselderij
800g (2 blikken) basic tomaten blokjes
140g tomatenpuree
3 theelepels oregano
Peper
Zout
Bouillonblokje
Olijfolie

Voor het gemak heb ik één grote pan (zie foto) en één wok pan. Elke keer bakte ik iets in de wokpan en voegde het dan toe in de grote pan.

1. Snij de ui fijn en bak deze in de wokpan drie minuutjes in wat olijfolie met fijngehakte of geperste knoflook
2. Wanneer de uien een goede kleur krijgen, voeg hieraan het gehakt toe en bak dit tot het gaar is
3. Ga nu ondertussen alle groente snijden
4. Wanneer het gehakt gaar is, voeg de gehele inhoudt toe aan de grote pan.
5. Zet deze pan op middel/laag vuur en voeg hier de tomatenpuree aan toe. Je moet zorgen dat de tomatenpuree goed bakt, want dit haalt het zuren van de tomatenpuree af en geeft het een lekkere smaak. Proef maar eens pure tomatenpuree.
6. Ga nu in de wokpan, die nog beetje vet is van het gehakt, de groente in bakken voor ongeveer vijf minuutjes.
7. Wanneer de groente gebakken is, voeg dit toe aan het gehakt in de grote pan. De groente gaart straks nog verder dus hoeft niet helemaal gebakken te zijn.
8. Voeg hieraan de tomatenblokjes toe en begin goed te roeren.
9. Je kan hem nu op smaak brengen met een bouillonblokje, peper, zout, oregano, Italiaanse kruiden etc.
10. Laat het op klein vuur 30/45 minuten sudderen, hierdoor komen de smaken beter vrij.
11. Pas zo nodig de smaak nog aan, anders is hij nu klaar.

Ik heb hem toen gewoon met de deksel erop laten staan en ben gaan trainen. Na het trainen heb ik mijn gewenste hoeveelheid pasta afgekookt en heb ik de pastasaus verdeeld over tien maaltijden.

Makro's van de pasta per eenheid:
8,7K/24E/15,4V 270kcal
De JBC en als ik daar mijn B-kwalificatie niet haal doe ik één week later ook de Open Limburgse. Ik ga ervoor om in ieder geval op één van deze wedstrijd B-atleet te worden, zodat ik dan in April de Open Rotterdamse kan doen ;)
Fack, nice man klinkt goed! Bepaald een coach eigenlijk veel voor jou (training/voedingsschema) of bepaal je dat zelf?

Fack, nice man klinkt goed! Bepaald een coach eigenlijk veel voor jou (training/voedingsschema) of bepaal je dat zelf?

Voeding wordt geheel door mijn coach bepaald. Althans, ik krijg schema's en dan is het natuurlijk aan mezelf om me daar aan te houden voor een optimaal resultaat. Trainingen maak ik zelf, al kan ik hier wel schema's voor krijgen als ik dat zou willen.

• #1.246
Vandaag heel de dag op kantoor gezeten en straks naar bios, dus geen tijd gehad om te trainen. Maakt niet uit want is toch deload week. Hierdoor hoef ik ook niet veel te eten dus carb/kcal vrij laag.

Voeding:
Meal 1:
250g eieren

Tussendoortje
Cup a soup

Meal 2:
60g penne
1/10e pastasaus

Meal 3:
40g whey
60g penne
1/10e pastasaus

Meal 4:
500ml cola zero :P
In de bios

Meal 5:
Misschien wat kleins om makro's te vullen
30g nightprotein

Makro's:
1630kcal 105K/155E/62V
Straks nog wat noten toevoegen bij meal 5 om er 1750kcal van te maken, wel zat voor een rustdag.

Voeding wordt geheel door mijn coach bepaald. Althans, ik krijg schema's en dan is het natuurlijk aan mezelf om me daar aan te houden voor een optimaal resultaat. Trainingen maak ik zelf, al kan ik hier wel schema's voor krijgen als ik dat zou willen.

Klinkt wel nice!

Laatst bewerkt:
  • #1.249
That bodybuilder feels...niks eten in de bios:sad:

Ook al aan de schrale kcals zie ik!

• #1.254
Vandaag weer low carb/kcal. Morgen 's avonds/'s nachts feestje (2200u-0700u) dus twijfel wat over mn voeding morgen. Denk mn kcal en eiwtten verhogen morgen. Of hoe zouden jullie t doen?

Bijvoorbeeld:
Meal 1:
250g ei

Meal 2:
200g ei

Meal 3:
60g penne
pastasaus

Meal 4:
60g penne
pastasaus

Meal 5:
???
High carb/protein?
40g night protein

Voeding vandaag:
Meal 1:
250g ei

Meal 2:
60g penne
pastasaus

Meal 3:
60g penne
pastasaus

Meal 4:
200g ei

Meal 5:
30g nightprotein

Makro's
1700kcal 150E/90K/80V

That bodybuilder feels...niks eten in de bios:sad:

Ook al aan de schrale kcals zie ik!

Helaas vandaag weer schrale carbs/kcal. Morgen twijfel ik nog over mn kcal intake dus advies is welkom!

als ik ga feesten zorg ik dat ik die dag low carb en high protein eet. bijv kipfilet met groente, eiwitshake en 1-2 bakken kwark. daarna kcal opvullen met alcohol (neem aan dat je gaat drinken). als ik terugkom drink ik nog wat caseine, mits ik daar toe in staat ben. en voldoende water om kater te minimaliseren.:)

• #1.256
als ik ga feesten zorg ik dat ik die dag low carb en high protein eet. bijv kipfilet met groente, eiwitshake en 1-2 bakken kwark. daarna kcal opvullen met alcohol (neem aan dat je gaat drinken). als ik terugkom drink ik nog wat caseine, mits ik daar toe in staat ben. en voldoende water om kater te minimaliseren.:)

Ga niet drinken bro, wrs gewoon fris (zero variant) of water :o
Thanks voor het delen van je mening iig!

• #1.259
  • #1.260
Meal 1:
60gr whey
100g banaan

Meal 2:
2 kitkats

Meal 3:
Gourmetten

Meal 4: