XXL Nutrition

The Novice's log

druk op de bult bovenaan de voorkant van je scheenbeen?

Zelf ook een tijd last van gehad. De boosdoener voor mij was naar voren komen/druk op mn tenen laten komen bij squats en je hamstrings te hard op je kuiten laten komen onderin. Ik weet niet of jij je daar een beetje in herkent maar zoja is het wel het proberen waard denk ik. Sinds ik gecontrolleerder zak en beter let op de druk op het midden/achterkant van mn voet houden heb ik er bijna nooit meer last van. Is ongetwijfeld ook van toepassing op leg press en andere vergelijkbare lifts, maar ik doe alleen squats dus vandaar :p.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.344
Zelf ook een tijd last van gehad. De boosdoener voor mij was naar voren komen/druk op mn tenen laten komen bij squats en je hamstrings te hard op je kuiten laten komen onderin. Ik weet niet of jij je daar een beetje in herkent maar zoja is het wel het proberen waard denk ik. Sinds ik gecontrolleerder zak en beter let op de druk op het midden/achterkant van mn voet houden heb ik er bijna nooit meer last van. Is ongetwijfeld ook van toepassing op leg press en andere vergelijkbare lifts, maar ik doe alleen squats dus vandaar :p.

Eigenlijk nooit op gelet bro maar zou best kunnen kloppen. Wat zou je nu adviseren om te doen? Want zelf bw squats voelde ik al. Gewoon knie wat rusten door alleen maar leg extensions als quad oefening? Of toch wel 2 x per week proberen gecontroleerd te squaten.

Dat lijkt mij het verstandigst ja. Als het echt bij bw squats al pijn doet dan denk ik niet dat je er sws omheen gaat kunnen trainen, dan beter gewoon rust geven.

• #1.346
Wat een bromeals vandaag, meal 1 tot en met 3:
50g zilvervlies
20g basmati
20g badjak
120g sperziebonen gekookt
100g mais

Meal 4 avondeten en rest zie ik nog wel. Iig high carb low fat.

Dat lijkt mij het verstandigst ja. Als het echt bij bw squats al pijn doet dan denk ik niet dat je er sws omheen gaat kunnen trainen, dan beter gewoon rust geven.

Ja trainen eromheen lukt redelijk met leg extension als enige quad oefening.

• #1.347
Training van gisteren:

Warmup
100kcal

BOR overhand
20 20 60 60 60
Wissel hem per training af, voel underhand wel stuk beter.

Straight arm pulldown
10 20 20 20 20

Pull down met V
30 60 60 60

Facepulls 12x
15 20 20 20

Barbell curls Normal/Close/Normal/Close grip
4x20kg

Hammer curls met dumbels van 8kg
20x 20x 20x

Abs:
Cable crunch
15x 60 70 70
10x 80

Kneeraises/legraises
15x 15x 15x

Prima training man! BOR onderhands ben ik ook sterker..vind ook dat je iets meer focust naar het onderste deel van je lats..

Goede tren! Hoe breed pakken jullie de BOR? Schouderbreedte of iets breder?

• #1.350
Saaie training maar log hem toch maar, omdat ik maar weinig energie had verbruikt tijdens de training maar kwartiertje cardio gedaan.

Bench
20 20 20 20
Gewoon zonder gewicht, even schouder die beweging laten maken

Overhead
20 20 20 20

Cable flys
5 10 12.5 12.5

Decline cable flys
5 10 10 10

Rope pushdown
30 30 30 30

Rope extensions
15 15 15 15
Hier moest ik even naar ander apparaat toe maar is ongeveer even zwaar als vorige oefening, zit katrol minder in.

15min cardio 250kcal

Prima training man! BOR onderhands ben ik ook sterker..vind ook dat je iets meer focust naar het onderste deel van je lats..
Ja voel hem zo ook beter eigenlijk. Ach afwisselt per training heb ik beide gehad he ;)

Goede tren! Hoe breed pakken jullie de BOR? Schouderbreedte of iets breder?
Eigenlijk zelfde als overhead, dus wat breder dan schouderbreedte. Jij?

Iets breder dan schouderbreedte idd, pak m wel overhand.

Welcome to the Osgood-Schlatter club. Zelf heel veel last van gehad van circa 12-14 jaar. Sinds begin december 2014 is het bij mij weer terug, heb d'r nu nog klere veel last van. Squats / Leg Press gaat eigenlijk niet, dan begint het alleen maar te zeuren, op welke manier ik ze ook uit voer. Inmiddels met leg extensions ook last ervan.

Enige wat je kunt doen is rust nemen, dat doe ik nu ook al een tijd. De klachten worden wel iets minder, totdat ik er echt weer kracht op moet zetten. Als het ernstig is kan het maanden duren voordat het echt weer weg is.

• #1.353
Iets breder dan schouderbreedte idd, pak m wel overhand.
Ja pakken we denk ik op dezelfde breedte. Underhand vind je niks?

Welcome to the Osgood-Schlatter club. Zelf heel veel last van gehad van circa 12-14 jaar. Sinds begin december 2014 is het bij mij weer terug, heb d'r nu nog klere veel last van. Squats / Leg Press gaat eigenlijk niet, dan begint het alleen maar te zeuren, op welke manier ik ze ook uit voer. Inmiddels met leg extensions ook last ervan.

Enige wat je kunt doen is rust nemen, dat doe ik nu ook al een tijd. De klachten worden wel iets minder, totdat ik er echt weer kracht op moet zetten. Als het ernstig is kan het maanden duren voordat het echt weer weg is.
Same, heb tijd dat ik er geen last van had. Toen altijd keer op gewicht gesquat en zelfs PR gesquat. Daarna overgestapt naar 5x5 met squats en na drie weken last. Denk inderdaad, zoals Pleurklaat al zei, dat het misschien aan mijn squats liggen.
Nu even eromheen trainen door vrij basic leg day met leg extensions, RDL, leg extensions, RLD en kuiten :P

Same, heb tijd dat ik er geen last van had. Toen altijd keer op gewicht gesquat en zelfs PR gesquat. Daarna overgestapt naar 5x5 met squats en na drie weken last. Denk inderdaad, zoals Pleurklaat al zei, dat het misschien aan mijn squats liggen.
Nu even eromheen trainen door vrij basic leg day met leg extensions, RDL, leg extensions, RLD en kuiten :P

Herkenbaar, alhoewel bij mij de klachten op een andere manier weer begonnen. Na m'n motorongeluk vorig jaar een paar weken lang alleen benen getraind met front squats (gebroken pols..). Nadat ik rond november/december weer terug ging naar high-bar back squats begon de ellende. De vorm of uitvoering van de squat lijkt dus wel een trigger te zijn.

Ik pak nu ook voornamelijk deadlifts, leg curls en kuiten om toch wat te doen. Maar de quads krijgen echt niks te verduren, aangezien zelfs extensions al pijnlijk zijn.

Succes ermee in ieder geval!

Ik heb het gevoel dat ik met overhand sterker ben (en ik vind het ook minder belastend voor de polsen).

Bij mij is dat precies andersom :o Underhand sterker en stuk minder last van de polsen (vooral m'n rechter pols die gebroken is geweest)

Vandaag ook nog trenning in de plenning?

• #1.357
Heeeeeeerlijk, vandaag mn bestelling weer binnen gekregen van XXL en zat mijn verslaving weer tussen. Delicious Protein Bar Cookies & Cream. Die zijn zo dodelijk lekker!

Helaas wel drukke dag gehad dus weinig gegeten overdag, 's avonds twee volle borden rijst/kip op met avond eten en gaan trainen. Nu even pwo shake en straks wat whey want moet zo gaan. Training was legs en omdat ik niet veel oefeningen kan (knie) was het ook niet zo spannend.

Fijn weekend iig!

Ik heb het gevoel dat ik met overhand sterker ben (en ik vind het ook minder belastend voor de polsen).
Beter toch, je moet iig niks forceren dat je last krijgt want denk dat het voor spierontwikkeling weinig uit zal maken om dingen te gaan forceren!

Bij mij is dat precies andersom :o Underhand sterker en stuk minder last van de polsen (vooral m'n rechter pols die gebroken is geweest)

Vandaag ook nog trenning in de plenning?
Gisteren niet getraind maar vandaag wel, zal trianing morgen loggen want moet zo gaan. Was toch maar saaie leg training omdat ik niet veel kan.

• #1.358
Training van gisteren was rug en biceps, weet precies gewicht niet meer want normaal maak ik daar aantekening van in mijn telefoon maar oefeningen waren: underhand barbell row, V bar pulldown, wide grip cable rows, straight arm pulldown, poging tot optrekken en toen wat biceps met barbell curls normal/small grip, hammer curls en dumbell curls.

Straks borst/schouders/triceps, nog aanraders van oefeningen? Denk weinig pressen ipv schouders dus veel fly bewegingen.

Voeding:
Meal 1:
60g whey
Taart (schatting: 250kcal puur carbs)
b7b01s.jpg

Low dumbell flyes.
Als de dumbells beneden zijn, zijn ze ongeveer op navelhoogte.

Kijk, das een goed begin van de dag!:meal:

Terug
Naar boven