Fitness Seller

The power of Now - De kracht van het Nu

Voor wat is die reactie nu weer goed???.

Hedonisme is veel plezier maken, altruïsme is mensen helpen, en motivatie is veel dingen bereiken.
Toch logish dat je met die 3 dingen een goed leven hebt.

why de **** heb je altruïsme nodig voor een goed leven?:roflol:

why de **** heb je altruïsme nodig voor een goed leven?:roflol:
Omdat geven gelukkiger maakt dan krijgen (wetenschappelijk aangetoond).

Keito topicban trouwens, mensen die anderen persoonlijk aanvallen en beledigen zijn hier niet welkom.

Omdat geven gelukkiger maakt dan krijgen (wetenschappelijk aangetoond).

Keito topicban trouwens, mensen die anderen persoonlijk aanvallen en beledigen zijn hier niet welkom.

Idd, ik bedoel het altruïsme nu niet al te letterlijk, maar je moet kunnen geven zonder er zelf baat bij te hebben.

behalve het proefje met die studenten is er nergens bewijs van een causaliteits verband tussen geld geven aan anderen en gelukkiger zijn.
mij lijkt het eerder dat mensen die zich gelukkiger voelen eerder geneigd zijn om geld weg te geven aan goede doelen e.d dan omgekeerd dat ze gelukkiger worden door geld weg te geven

en over de studenten... een steekproef met 46 mensen (gedeeld in 2 groepen) is moeilijk wetenschapplijk sluitend bewijs te noemen:D

maar goed, op een zekere manier kan ik wel akkoord gaan met de stelling.
Ik kan wel begrijpen dat het mensen een goed gevoel geeft wanneer ze iets kopen voor een persoon waar ze van houden en die dan helemaal weg zijn van het cadeau

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:15 ----------

Idd, ik bedoel het altruïsme nu niet al te letterlijk, maar je moet kunnen geven zonder er zelf baat bij te hebben.

op een zeker niveau verwacht je er (in 99% van de gevallen) altijd "iets" voor terug.

op een zeker niveau verwacht je er (in 99% van de gevallen) altijd "iets" voor terug.

ik verwacht niks terug van die bomma die ik laat oversteken en waar ik dus expres voor stop, ook al ben ik gehaast

of van die kerel die laatst een job aan de hand kunnen doen (geen mop)

iemand kunnen helpen is plezant.

(soms is het een beetje k*t, als iets doet voor iemand, en kennen u niet meer 3 maand later - maar ja, da zegt meer iets over die andere persoon)

ik verwacht niks terug van die bomma die ik laat oversteken en waar ik dus expres voor stop, ook al ben ik gehaast

(soms is het een beetje k*t, als iets doet voor iemand, en kennen u niet meer 3 maand later - maar ja, da zegt meer iets over die andere persoon)

+1

bij wet verplicht:dunno:

vertaling?

Wat een "Gulliver's travels" discussie is dit zeg....

Het lezen van boeken, ongeacht de inhoud en de subjectieve of objectieve kwalificatie ervan, geeft iedereen meer tools, ideeen, zienswijzen, of kennis om zichzelf verder mee te ontplooien...of je er nu actief iets mee doet of niet. Kortom...het breidt je eigen interne toolkit uit. En dat moet je in de meest ruime zin zien.

Het kan zo simpel zijn om te bepalen nooit meer zoiets te lezen, het kan zijn dat je opeens een andere manier van tegen dingen aan kijken ontdekt, of merkt dat een bepaalde visie of bepaald verhaal je aanspreekt, of het geeft je direct kennis die je in het dagelijks leven kan toepassen....de mogelijkheden zijn legio.

Dat geldt ook voor zelfhulpboeken.

Als jij er niets aan hebt wil niet zeggen dat het waardeloos is of, andersom, als het voor jou werkt wil niet zeggen dat het voor de ander werkt. Net zoals BB hier voor sommigen een manier is om je beter te laten voelen of waardoor je je beter voelt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

Het is gewoon een simpel feit dat zelfhulpboeken sommige mensen een andere manier van tegen dingen aan kijken geeft, of ze hun problemen helpt duiden....of simpelweg even herinnert aan zogenaamde feiten die iedereen wel kent (grootste kul argument ooit....dat mensen precies weten hoe dingen zouden moeten.... btw) Het is evengoed een simpel feit dat het voor anderen gewoon helemaal niet werkt of misschien een tegenovergesteld effect heeft.

It's not my cup of tea, maar als iemand er gelukkiger van denkt te worden....by all means. Als het voor je werkt hoor ik het graag.

Dat maakt mensen niet minder...

Deze hele discussie doet me dan ook denken aan de oorlog tussen Lillput en Blefuscu...

Who the hell cares of je je eitjes aan de bolle of aan de spitse kant open maakt????

Ok 'medievil' aka social anxiety, depression, drug abuse and prison.

En jij zit in je eerste master psychologie :roflol: Is toch echt te belachelijk voor woorden dit.??? Uit alles wat je in dit topic geschreven hebt lijkt het dat je mss maar beter zelf eens een bezoekje aan de psycholoog kan brengen.

Sommige mannen krijgen "het man zijn" ( laat ik het zo maar even noemen ) mee van een rolmodel (vader, opa, oom) en worden zo gevormd.
Tegenwoordig zijn er veel mannen die niet weten hoe zij zich als man moeten gedragen en die hebben veel aan inzichten uit boeken en van guru's.

De echte ervaringen doe je, zoals jij ook al aangeeft, op in het echte leven.

hier wou ik toch ff op reageren:

dat veel jongeren tegenwoordig in de war zijn kwestie van hoe zich te gedragen heeft volgens mij alles te maken met het feminisme, in de breedste zin van het woord. vroeger was in de maatschappij duidelijk wat de rol was van eenieder.

tegenwoordig heb je vrouwen in het leger en mannen die huisman zijn. ergens wel logisch dat sommigen behoorlijk in de war zijn. die changes zijn ook zéér recent - 30 à 40 jaar is niks bekeken vanuit een evolutionair perspectief.

bijvoorbeeld: tegenwoordig zijn er veel vrouwen die op mannen jagen ipv omgekeerd, waardoor die mannen onzekerder worden, temeer daar vrouwen seksueelcompleet doorgeslagen zijn. ik spreek in algemene termen hé mannen.
ik ga er niet te veel tekst over neerschrijven, maar het komt er op neer dat mannen bijna gedomineerd worden door vrouwen in de hedendaagse maatschappij... in alle geval is het belang van de man als kostwinner compleet gedegradeerd en daardoor ook de waarde van de man, basically zijn wij nu ook enkel nog een lustobject voor de vrouw - en veel mannen worden ongemakkelijk van die gedachte, die ze bewust dan wel onbewust aanvoelen. ik impliceer dat de waarde van man als kostverdiener veel en veel minder doorweegt dan vroeger

ik weet dat ik nu 95% van de mensen tegen zal hebben met deze visie, maar ik ben er dus wel degelijk zeker van. het rollenpatroon was vroeger veel stabieler.
de decadentie in de westerse maatschappijen doet er natuurlijk ook geen goed ("oh jij doet af en toe wat coke? - nou das geen probleem, wie doet dat nou niet tegenwoordig?")

en dat je levensvisie gevormd wordt door je ervaringen daarbuiten, en niet door een boek, is gewoon gezond verstand.

de beste garantie voor een mentale weerbaarheid is veel miserie in je jeugd en die overleven zonder al te veel schade.

ik hoop dat ik me een beetje duidelijk gemaakt heb.

Nice, die ga ik onthouden :p, van wie is die?

Moderne vervorming van Nietschze's "Battle not with monsters, lest ye become a monster, and if you gaze into the abyss, the abyss gazes also into you."

Is leuk van "Insanityy" maar een simpele discussie aangaan is voor hem te veel gevraagd, lekker makkelijk om dat zo'n dooddoener er in te gooien. Mooi praten over kennis uitwisseling maar kennisuitwisseling is tegelijk ook een proces van toetsing zoals Keito treffend heeft weten te omschrijven.

Je wekt nogal de indruk het grote gelijk aan je zijde te hebben terwijl die echt nergens op gebaseerd is, ik herhaal mezelf, maar je hele postinghistorie is doorweekt van een groot gebrek aan zelfkritiek die niet opweegt tegen de kwaliteit van je berichten.

:roflol: Volgens Dildo ben ik een dodo-brein. Ach ja dit dodobrein hoeft zijn wijsheden niet uit een boekje te halen, mijn brein kan zelf wel achterhalen wat werkt of niet.

Terug
Naar boven