AndroidHealthClinic

The power of Now - De kracht van het Nu

idd. Ignorance is bliss ben ik het ook niet mee eens. Zo iemand die niets weet en zijn leven leidt zonder uberhaupt na te denken zal nooit echt gelukkig zijn. Het zal een schijngelukkigheid zijn wat hij of zij zal afleiden aan wat het ziet bij andere mensen. Hij of zij zal dus zien wat geluk is bij andere mensen en proberen daar naar te streven. Maar dat soort mensen zullen op de lange termijn nooit 'echt' gelukkig zijn omdat het niet is wie ze werkelijk zijn.

Je zal imo pas echt geluk ervaren als je je leven "bewust" leeft. ;)

wat een pretentieuze gedachte!!!!!

ik kan hier een antwoord van 18 alinea's aan wijden, maar geen tijd.

ik ben, mag ik zeggen, bovengemiddeld intelligent. ik denk veel na, en dat levert soms inzichten op waar je niet vrolijker van wordt.

mijn ex-gebuur was als kind mishandeld tot zijn 5j. van de trap gesmeten ed. die man was zeer lichtjes brain-damaged, zeer onder-gemiddeld intelligent, maar niet in die mate dat hij niet zelfstandig kan leven

die man lacht altijd, helpt altijd, lives without a care in the world.

dus volgens jullie experten-panel is die man zijn geluk minderwaardig aan jullie superior state of peace ?

man toch, foei....

ik heb al dikwijls gemerkt dat mensen die wat minder ernstig nadenken, gewoon gelukkiger zijn.

en als je denkt dat school enkel en alleen een westerse mandrassa is, tja...sorry gast.

off topic: in mediteren geloof ik wel enigszins. lukt mijzelf niet (ook nog niet echt ernstig geprobeerd) maar met je ademhaling kan je rare dingen doen (bij ernstige pijn bvb kan je met ademen behoorlijk wat dingen afzwakken) en in de indiase geschiedenis zitten te veel rare swamis & yogis

Geluk vind je niet in een boekje in ieder geval, dat pretendeert Tolle ook waarschijnlijk niet maar als je denkt dat bepaalde menselijke zaken te voorkomen zijn door een bepaalde aangeleerde visie aan te hangen ben je denk ik op weg naar een hoop frustraties als er grote obstakels op je pad komen gedurende je leven.

Ik lees tig boeken per jaar maar ben niet extreem succesvol, zie trouwens niet in wat boeken lezen met succesvol te maken heeft. Ben wel gelukkig en dat lijkt me belangrijker dan het lege dat het succesvolle regelmatig is.

Ben er overigens van overtuigd dat minder kennis en inzicht waarschijnlijk nog gelukkiger maakt maar ik heb nou eenmaal een onstilbare honger naar kennis.

Door boeken zoals dit te lezen (laten we het maar houden op self improvement boeken) leer je vaak hoe je het optimale uit jezelf kunt halen en optimaal kunt genieten van alles. Zonder deze kennis zal je dat misschien niet altijd realiseren vandaar :)

Overigens ben ik het er mee eens dat een boek gelukkiger kan maken, of je het geluk vind in een boek. Dat ene boek kan maar net antwoorden (of theorieen for that matter) hebben die als een soort openbaring voor je tevoorschijn komen. Het punt is dat zoveel mensen altijd klagen, meer willen en niet het leven leiden dat ze zouden willen maar wat doen deze mensen stelselmatig om hun leven te verbeteren? Lijkt me dat vaak beginnen met het lezen van dergelijke boeken of boeken over (bijvoorbeeld) financial mastery je op zn minst een duw in de goede richting kunnen geven.

@ Stal1n, bovengemiddeld intelligent ofniet dat staat totaal los van hoe gelukkig je in het leven bent. Gebeurtenissen hebben alleen de betekenis die JIJ ze geeft. Zo is er het aloude verhaal; Twee broers groeiden op in een erg slecht milieu. Vader was het stille type, een alchoholist en sloeg maar al te graag zijn kinderen. Vaak konden ze nog maar net de volgende dag naar school lopen. Ook was hun vader een crimineel en belandde uiteindelijk dan ook in de gevangenis.

Een van de broers ging zijn vader al snel achterna, ook hij behandelde zijn gezin slecht en belandde uiteindelijk in de gevangenis. Zijn broer daarintegen, ging compleet de andere kant op. Als succesvol ondernemer en liefhebbende vader en echtgenoot. De broer in de gevangenis werd later gevraagd "Waarom denk je dat je zo bent geworden zoals je nu bent?" " Hoe kon ik anders?! Opgegroeid met een vader zoals hij!" sprak hij.

Toen de andere broer werd gevraagd "Waarom denk je dat je zo bent geworden zoals je nu bent?" sprak hij, " Hoe kon ik anders?! Opgegroeid met een vader zoals hij"

Dit is dus het probleem van velen, men geeft tevaak de verkeerde betekenis aan gebeurtenissen in hun leven wat hun potentieel enorm belemmert. 'Ik kan niet goed leren' wordt al gauw 'ik ben een mislukkeling'. In feite hebben veel mensen zichzelf gewoon 'gehypnotiseerd' om zichzelf te beperken bewust danwel onbewust door een verkeerde betekenis te geven aan dingen.

Laatst bewerkt:
Door boeken zoals dit te lezen (laten we het maar houden op self improvement boeken) leer je vaak hoe je het optimale uit jezelf kunt halen en optimaal kunt genieten van alles. Zonder deze kennis zal je dat misschien niet altijd realiseren vandaar :)

Overigens ben ik het er mee eens dat een boek gelukkiger kan maken, of je het geluk vind in een boek. Dat ene boek kan maar net antwoorden (of theorieen for that matter) hebben die als een soort openbaring voor je tevoorschijn komen. Het punt is dat zoveel mensen altijd klagen, meer willen en niet het leven leiden dat ze zouden willen maar wat doen deze mensen stelselmatig om hun leven te verbeteren? Lijkt me dat vaak beginnen met het lezen van dergelijke boeken of boeken over (bijvoorbeeld) financial mastery je op zn minst een duw in de goede richting kunnen geven.

Denk je nou echt dat je meer inzichten kan verkrijgen door die zelfhulpboeken? Er is maar 1 leerschool voor inzichten en dat is het leven zelf. Laten we het er maar eerder op houden dat sommigen niet zonder hulp kunnen en de weg naar self improvement alleen bereiken door het lezen van dit soort boeken. Ik verbeter mezelf prima zonder de 'wijze lessen' van een zelfverklaarde guru.

Het leven kent geen shortcuts tot succes, geluk, ware kennis etc.

Denk je nou echt dat je meer inzichten kan verkrijgen door die zelfhulpboeken? Er is maar 1 leerschool voor inzichten en dat is het leven zelf. Laten we het er maar eerder op houden dat sommigen niet zonder hulp kunnen en de weg naar self improvement alleen bereiken door het lezen van dit soort boeken. Ik verbeter mezelf prima zonder de 'wijze lessen' van een zelfverklaarde guru.

Ach, laat hem toch lekker EricR. Ik weet dat het verleidelijk is om naïeve zielen te willen debunken, maar daar zal je normaal gesproken ook wel overheen groeien.

Ach, laat hem toch lekker EricR. Ik weet dat het verleidelijk is om naïeve zielen te willen debunken maar daar zal je normaal gesproken ook wel overheen groeien.

:D Ik ben bijna 40, ik vrees dat ik daar niet meer over heen ga groeien. Maar ach misschien kan ik wel bij de Slegte een boekje vinden in de ramsj dat me een beetje op weg helpt :roflol:

Ofwel ligt er een structureel probleem aan de wetenschap, dat het hen niet lukt om mensen af te helpen van bullshit praktijken ofwel zal je altijd een bepaald percentage crackpots hebben die je gewoonweg niet kan uitroeien. Wrsch zijn het de karakteriele eigenschappen en crappy ervaringen (vb als je iemand bent die heel sterk de positie aanneemt om niet teveel je gemoedsleven te laten fluctueren door de externe wereld, dan kan ik me inbeelden wat voor shit je hebt zoal meegemaakt om dit soort dergelijke copingstrategien aan te nemen) die sommige mensen tot deze zielige mechanismen leiden.

Goed, ik ben eerlijk om te zeggen dat mijn visie zelf (uiteraard) vertrekt vanuit filosofische doctrines aangaande 'hoe goede kennis moet eruit zien' en ik neem visies/theorien niet op alsof ze vaststaand zijn. Het is alsof jij 'jvr', het interpreteert als 'de waarheid'. Ik raad je sterk aan, als je het interesseert, dat je gewoon les volgt ipv voor je eigen te denken(voor het moment). Unief is een opstap om voor altijd voor jezelf na te denken, niet iets wat ze in u hoofd willen instoppen. Je moet je die attitude ook aanleren. Geen enkel boek, ook al is het de meest wetenschappelijke, kan een bepaald onderwerp allomvattend beschrijven. Leer dat soort attituden, ipv unief/school te bekritiseren en dwepen met jopie popies als tolle.

---------- Toegevoegd om 02:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:09 ----------

We gaan het een beetje concreet houden, kwestie van dat anderen mooi kunnen meevolgen wat u concepten als 'innerstate' en 'centered' precies impliceren. Dus ik ga morgen in je bek schijten en jij gaat niet beinvloed worden door mijn gedrag ? Dit is toch wat je zegt hé ? Zo niet, verbeter me maar :)

Innerstate is je innerlijke staat, hoe je je voelt. Centered betekend dat je vanbinnen stevig staat en dat er geen gedachtes door je hoofd racen.

En als jij dat doet dan sla ik je waarschijnlijk op je bek (natuurlijk zelf verdedigingsimpuls, niet gegenereerd door gedachtes). En ik loop niet als een b*ch met een wrok rond met een 'hij heeft in mn bek gescheten' victim mentality. Ik deal er mee in het moment zelf, wanneer het van toepassing is. Als ik jou in je bek schijt blijf je er waarschijnlijk de rest van je leven iedere dag mee zitten. Je blijft met wrok gevoelens rondlopen om wat die 'JvR' jou aangedaan heeft. Hoe hij jou LEVEN kapot gemaakt heeft. Omg.

En ja sommigen die heel veel bullshit in hun leven meegemaakt hebben zijn vanzelf centered, die zijn er achter gekomen dat het helemaal geen zin heeft om je druk te maken om die onzin.

En ik kan prima voor mezelf denken 'keito'.

Wat een hoop lulkoek om mensen ervan te overtuigen dat het verstandig is om altijd kalm en rationeel te blijven zeg.

Wat een hoop lulkoek om mensen ervan te overtuigen dat het verstandig is om altijd kalm en rationeel te blijven zeg.

Tolle legt gewoon uit wat precies de mechanismen zijn voor bepaalde gevoelens. Ze worden veroorzaakt door identificatie met je ego, veel mensen weten niet dat dit speelt en kunnen hun eigen ego moeilijk observeren omdat ze zich identificeren met hun ego. De auteur geeft je enkele tools om present en centered te worden thats it. En ja een hoop oninteressante lulkoek, maar er staan ook nuttige dingen in het boek.

384500985.jpg

Ik wil helemaal niet centered worden, de wereld draait al om mij.

Heb door het lezen van verschillende zelfhulpboeken veel inzichten opgedaan op verschillende gebieden. Dat heeft mij wel de ogen geopend hoe bepaalde zaken in elkaar staken.

Sommige mannen krijgen "het man zijn" ( laat ik het zo maar even noemen ) mee van een rolmodel (vader, opa, oom) en worden zo gevormd.
Tegenwoordig zijn er veel mannen die niet weten hoe zij zich als man moeten gedragen en die hebben veel aan inzichten uit boeken en van guru's.

De echte ervaringen doe je, zoals jij ook al aangeeft, op in het echte leven.

Heb door het lezen van verschillende zelfhulpboeken veel inzichten opgedaan op verschillende gebieden. Dat heeft mij wel de ogen geopend hoe bepaalde zaken in elkaar staken.

Sommige mannen krijgen "het man zijn" ( laat ik het zo maar even noemen ) mee van een rolmodel (vader, opa, oom) en worden zo gevormd.
Tegenwoordig zijn er veel mannen die niet weten hoe zij zich als man moeten gedragen en die hebben veel aan inzichten uit boeken en van guru's.

De echte ervaringen doe je, zoals jij ook al aangeeft, op in het echte leven.

Waarom moet je je als man gedragen dan en waarom moet je voldoen aan een bepaald beeld dat overeenkomt met je 'als man gedragen'? Misschien zie ik het gewoon niet maar het gaat er toch gewoon om jezelf te zijn in het leven?

Wat ik van die zelfhulpboeken gelezen heb komt over als een beeld dat niet realistisch is en volgens mij alleen maar kan leiden tot frustratie bij degenen die menen dat ze 'centered' in het leven staan. Dat is allemaal best leuk en aardig bij alledaagse zaken maar als eenmaal wat extremere situaties aan bod komen heeft zo'n boekje het antwoord toch ook niet in huis. Dan val je gewoon terug op jezelf. Degenen die denken dat ze ook dan nog gezellig 'centered' kunnen blijven moeten misschien eerst maar eens door wat echte shit ploeteren. Niet dat ik het ze zo gun maar alleen op die wijze zal je doorgronden hoe je echt in elkaar zit.

Waarom moet je je als man gedragen dan en waarom moet je voldoen aan een bepaald beeld dat overeenkomt met je 'als man gedragen'? Misschien zie ik het gewoon niet maar het gaat er toch gewoon om jezelf te zijn in het leven?

Wat ik van die zelfhulpboeken gelezen heb komt over als een beeld dat niet realistisch is en volgens mij alleen maar kan leiden tot frustratie bij degenen die menen dat ze 'centered' in het leven staan. Dat is allemaal best leuk en aardig bij alledaagse zaken maar als eenmaal wat extremere situaties aan bod komen heeft zo'n boekje het antwoord toch ook niet in huis. Dan val je gewoon terug op jezelf. Degenen die denken dat ze ook dan nog gezellig 'centered' kunnen blijven moeten misschien eerst maar eens door wat echte shit ploeteren. Niet dat ik het ze zo gun maar alleen op die wijze zal je doorgronden hoe je echt in elkaar zit.

Helemaal mee eens. Het hele beeld van hoe je je moet gedragen is sowieso ****ed. Hoe je je 'moet' gedragen staat al in je genetische code, waneer je centered bent sta je hier mee in verbinding. Trouwens, when the shit hits the fan ben je sowieso centered. Niet er voor, niet er na, maar tijdens het gevaar weet je onbewust wat je moet doen. Fight or flight.

Het is overigens niet dat wanneer je centered bent dat je een kansloos en hersenloos kasplantje bent. Je gebruikt je hersenen dan puur als een instrument en het wordt niet meer voor een groot deel in beslag genomen door nutteloze gedachtepatronen

Laatst bewerkt:

Je moet inderdaad jezelf zijn in je leven, maar als jij niet weet wie jezelf bent, waar je voor staat, wat je waarden/normen zijn en wat je wilt van het leven?

Dat zal voor iedereen anders zijn. Het gaat erom dat JIJ je daar goed bij voelt en dicht bij JEZELF blijft.

Ben het met je eens dat het vaak als "de oplossing" wordt gebracht en als personen aan den lijve met extreme situaties te maken krijgen, geven ze niet thuis.

Ik heb ooit eens gelezen dat je jezelf het beste leert kennen als alles tegen zit....En daar kan ik het alleen maar eens mee zijn.

Dit is dus het probleem van velen, men geeft tevaak de verkeerde betekenis aan gebeurtenissen in hun leven wat hun potentieel enorm belemmert. 'Ik kan niet goed leren' wordt al gauw 'ik ben een mislukkeling'. In feite hebben veel mensen zichzelf gewoon 'gehypnotiseerd' om zichzelf te beperken bewust danwel onbewust door een verkeerde betekenis te geven aan dingen.

Je hebt negatieve betekenisverlering, je hebt positieve betekenisverlening. De ene is niet 'juister' dan de andere, het ene bezorgt je mogelijk een happy leven, het andere bezorgt je mogelijk depressies en angsten. Niets zegt dat de ene betekenisverlening valide is, in die zin is zowel positief betekenisverlening als negatief betekenisverlening een vorm van 'hypnose' zoals jij het wilt noemen. Vb je hebt een optimist en die heeft vaak positieve ervaringen in het leven gehad. Een pessimist, die heeft negatieve ervaringen gehad. Als een optimist de pessimist bekritiseert dat zijn houding gewoon door negatieve ervaringen zijn ontstaan en dat zijn pessimistische houding daarom irrationeel is, dat is gewoon een kulargument. Want een pessimist kan net dezelfde argument gebruiken tegen het optimist. Dat zijn optimistisch houding te wijten zijn door positieve ervaringen. Men kiest voor het positieve omdat het hen goed doet voelen, maar het is niet iets dat zichzelf verantwoord. Als iemand faalt voor een probleem, dan kan ie zichzelf wijsmaken dat het probleem buiten hem legt, maar de waarheid kan zijn dat die persoon gewoon een geboren loser is. Mensen kunnen de waarheid niet aan, dus zullen ze een alternatieve betekenis verlenen om hun losergedachten te sussen.

Dit zijn btw gewoon basisassumpties van de cognitief therapeutische leerscholen (die allang zwaar in losse schroeven staan btw).

Je hebt 1001 andere verklaringen waarom mensen de loser tour opgaan en het grappige is dat al die 1001 verschillende verklaringen voor positieve effecten zorgen voor het gemoed. (placebo zal wrsch een immens grote rol spelen zoals Klaaswitz zei). Sommige mensen verkiezen psychoanalytische geschriften, anderen humanistisch crap, anderen behavioristisch en nog anderen supernatural mumbo jumbo (je depressie wordt veroorzaakt door een defecte anal probe machine achtergelaten door aliens).

In psychological literature, Saul Rosenzweig (1936) coined this phrase the "Dodo bird verdict", and it has been extensively referred to in subsequent literature as a consequence of the common factors theory. This is the theory that the specific techniques that are applied in different types and schools of psychotherapy serve a very limited purpose (such as a shared myth to believe in), and that most of the positive effect that is gained from psychotherapy is due to factors that the schools have in common, namely the therapeutic effect of having a relationship with a therapist who is warm, respectful and friendly.
Nu moet je niet gelijk aanvaarden dat de dodo-bird verdict 'waar' is en dat alle therapien werken omdat ze een antwoord verschaffen aan mensen die net die typische antwoorden willen aanhoren. Bedoeling is dat je kritisch genoeg staat, voor jezelf leert redeneren en crap van anderen niet zomaar aanvaard als het 'de waarheid' betreft.

Dit geldt voor zowel figuren als tolle, als leerscholen en de common factors theorie.
Dit soort attitudes leer je btw in universiteiten. Een kennis van 'de wetenschappelijke methode' in psychologie is hierbij essentieel van belang. Anders krijg je van die dombo figuren die niet snappen dat de ene studie zegt : x geeft kanker en de andere studie zegt x maakt je gezond.

Laatst bewerkt:
Nu moet je niet gelijk aanvaarden dat de dodo-bird verdict 'waar' is en dat alle therapien werken omdat ze een antwoord verschaffen aan mensen die net die typische antwoorden willen aanhoren. Bedoeling is dat je kritisch genoeg staat, voor jezelf leert redeneren en crap van anderen niet zomaar aanvaard als het 'de waarheid' betreft.

Waarheid als een koe....Zelf blijven denken. Ook over datgene wat jij hier nu neerzet, want dat is jouw waarheid.

Dat het ook mijn waarheid is, daar ben ik door eigen ervaringen achter gekomen....

Innerstate is je innerlijke staat, hoe je je voelt. Centered betekend dat je vanbinnen stevig staat en dat er geen gedachtes door je hoofd racen.

En als jij dat doet dan sla ik je waarschijnlijk op je bek (natuurlijk zelf verdedigingsimpuls, niet gegenereerd door gedachtes). En ik loop niet als een b*ch met een wrok rond met een 'hij heeft in mn bek gescheten' victim mentality. Ik deal er mee in het moment zelf, wanneer het van toepassing is. Als ik jou in je bek schijt blijf je er waarschijnlijk de rest van je leven iedere dag mee zitten. Je blijft met wrok gevoelens rondlopen om wat die 'JvR' jou aangedaan heeft. Hoe hij jou LEVEN kapot gemaakt heeft. Omg.

En ja sommigen die heel veel bullshit in hun leven meegemaakt hebben zijn vanzelf centered, die zijn er achter gekomen dat het helemaal geen zin heeft om je druk te maken om die onzin.

En ik kan prima voor mezelf denken 'keito'.

Innerstate is dus gewoon je gemoed ? Affect is daarvoor de meest gebruikte naam.
Wat bedoel je met 'geen gedachtes door je hoofd racen' ? Wat met gedachten die gewoon ronddwalen, die niet echt een zwaar affectieve component met zich meehebben ?

Wat houdt een impuls precies in ? Is dat een instinct ? Een drive ? Graag zou ik, op z'n minst, een stipulatieve definitie daarvan lezen.

Gegenereerd zonder gedachtes ? Dus jij kan je cognities aan en afsluiten wanneer je het wilt ? Of betreft die impuls eerder een soort reflexmatig gedrag, die zonder bewust nadenken je doet handelen ? Ik ben me bewust van een aantal automatische handelingen, maar er zijn er zoveel varianten dat u beschrijving ervan typerend is voor leken met hun eigen (vaak foutieve) folkpsychology.

Dit is een observatie van je. Nu heb je hiervoor al een theorie opgesteld/aanvaard voor je eigen. Jij zegt dat hun gedrag 'goed' is, omdat ze nu kunnen leven met hun 'shitty' leven en mogelijk andere shitty ervaringen.

Welke theorie aanvaard je voor dit soort observaties ?
Ik neem het theorie aan dat dit gewoon een vorm van zelf-coping is. Een adaptief gedrag dat je toelaat om met shit te leven.

Als het zelf-coping is, dan impliceert de theorie die ik aanvaard heb(die duidelijk beinvloed is door adaptief evolutionair denken) dat het geen flauw benul uitmaakt wat voor 'waarheden' je aanvaard, zolang je maar goed in je vel voelt.
Mijn theorie impliceert dat mensen geen **** geven om 'de waarheid', maar dat ze gewoon eender welk theorie aanvaarden die hen een goed gevoel geeft. En ze gaan hun theorie met man en macht verdedigen, want als iemand anders (keito) hun theorie wilt kapotmaken, dan gaan ze mogelijk zichzelf genaaid voelen door Tolle. Aanvaard jij tolle's redenering, omdat het je geholpen heeft ? Omdat het je geholpen heeft wilt niet zeggen dat het de waarheid verschaft. (zoals klaaswitz als zei speelt placebo een rol en wrsch de grootste rol zelfs). Ik kan me inbeelden dat andere guru's andere mensen hebben geholpen met andere theorien die mogelijkerwijs diametraal tegenover Tolle staan. Wat impliceert zoiets ?

Pas op, nu moet je niet komen dat mijn theorie de waarheid betreft. Ik geef gewoon een alternatieve visie.

En zeker niet luisteren naar achterlijke figuren als guardian. Hij geeft geen **** om anderen en toetst nooit zijn eigen visies, hijzelf is ook een dogmaticus net zoals jij.

---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:37 ----------

Waarheid als een koe....Zelf blijven denken. Ook over datgene wat jij hier nu neerzet, want dat is jouw waarheid.

Dat het ook mijn waarheid is, daar ben ik door eigen ervaringen achter gekomen....

Ik zeg vaak op het einde van m'n visies, dat je nu niet mag ervan uitgaan dat ik de waarheid heb ofzo :D

Ik ben wel iemand die zijn visies aftoetst aan anderen, want misschien bestaat er wel 1 waarheid.

Visies moeten gewoon blijven botsen met elkaar, de betere overleeft wel (in the long run). (Wat weer op zich een bepaald theorie van mij betreft :D)

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

Helemaal mee eens. Het hele beeld van hoe je je moet gedragen is sowieso ****ed. Hoe je je 'moet' gedragen staat al in je genetische code, waneer je centered bent sta je hier mee in verbinding. Trouwens, when the shit hits the fan ben je sowieso centered. Niet er voor, niet er na, maar tijdens het gevaar weet je onbewust wat je moet doen. Fight or flight.

Het is overigens niet dat wanneer je centered bent dat je een kansloos en hersenloos kasplantje bent. Je gebruikt je hersenen dan puur als een instrument en het wordt niet meer voor een groot deel in beslag genomen door nutteloze gedachtepatronen

Waarom zeg je dan dat je je niet moet gedragen als een wijf ?
Wat is die houding dan van een 'wijf'. (over generalisaties gesproken btw, mss moet tolle daarover een boek neerpennen :rolleyes:)

@ ericr's crap : Ik heb ook geen flauw idee wat 'jezelf zijn' wilt impliceren ? Is dat de persoon die jij zou geweest zijn hoe je zou moeten zijn (humanistisch meant to be crap) ? Is het de gezonde synthestiserende ego die je driften en culturele elementen mooi in evenwicht brengt (freudiaans bullcrap). Is het gewoon een kwestie van de juiste normen en waarden aanleren ? Je bent hoe je bent opgevoed. (behaviroistisch mumbo jumbo).

Je moet jezelf zijn is ook maar een dwaas tip. Iemand die constant negatief gedachten heeft, die wilt alle geld voor het wereld missen om eens positief door het leven te gaan. Waarom zouden er anders dwaze figuren bestaan die Tolle's boeken kopen of zelfs dergelijke dwaze figuren een kans willen geven.

Laatst bewerkt:
relax jongens, de mensen die dit soort boeken nodig hebben zitten gewoon een trapje lager dan de rest

en 'ignorance is bliss' geldt wel degelijk, voor degenen die overtuigd zijn van het omgekeerde;)

Terug
Naar boven