Fitness Seller

The power of Now - De kracht van het Nu

"Is leuk van "Insanityy" maar een simpele discussie aangaan is voor hem te veel gevraagd, lekker makkelijk om dat zo'n dooddoener er in te gooien.

:roflol: , waarom ben je zo needy om een discussie aan te gaan? Wil je zo per se je gelijk krijgen of wat scheelt er met je? Die dooddoener somt op wat ik bedoel , en dat geldt ook voor jou.

:roflol: , waarom ben je zo needy om een discussie aan te gaan? Wil je zo per se je gelijk krijgen of wat scheelt er met je? Die dooddoener somt op wat ik bedoel , en dat geldt ook voor jou.

zelfde geldt voor jou met het maken van deze post, schat:kiss:

• Topic Starter Topic Starter
Wat een "Gulliver's travels" discussie is dit zeg....

Het lezen van boeken, ongeacht de inhoud en de subjectieve of objectieve kwalificatie ervan, geeft iedereen meer tools, ideeen, zienswijzen, of kennis om zichzelf verder mee te ontplooien...of je er nu actief iets mee doet of niet. Kortom...het breidt je eigen interne toolkit uit. En dat moet je in de meest ruime zin zien.

Het kan zo simpel zijn om te bepalen nooit meer zoiets te lezen, het kan zijn dat je opeens een andere manier van tegen dingen aan kijken ontdekt, of merkt dat een bepaalde visie of bepaald verhaal je aanspreekt, of het geeft je direct kennis die je in het dagelijks leven kan toepassen....de mogelijkheden zijn legio.

Dat geldt ook voor zelfhulpboeken.

Als jij er niets aan hebt wil niet zeggen dat het waardeloos is of, andersom, als het voor jou werkt wil niet zeggen dat het voor de ander werkt. Net zoals BB hier voor sommigen een manier is om je beter te laten voelen of waardoor je je beter voelt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

Het is gewoon een simpel feit dat zelfhulpboeken sommige mensen een andere manier van tegen dingen aan kijken geeft, of ze hun problemen helpt duiden....of simpelweg even herinnert aan zogenaamde feiten die iedereen wel kent (grootste kul argument ooit....dat mensen precies weten hoe dingen zouden moeten.... btw) Het is evengoed een simpel feit dat het voor anderen gewoon helemaal niet werkt of misschien een tegenovergesteld effect heeft.

It's not my cup of tea, maar als iemand er gelukkiger van denkt te worden....by all means. Als het voor je werkt hoor ik het graag.

Dat maakt mensen niet minder...

Deze hele discussie doet me dan ook denken aan de oorlog tussen Lillput en Blefuscu...

Who the hell cares of je je eitjes aan de bolle of aan de spitse kant open maakt????

Hear hear!

Heb net de audio gedownload. zal hem eens op mijn ipod zetten en vanavond even luisteren of er wat boeiends wordt verteld.

Ok vriend , heb echt geen tijd om met je te zeveren. Ik zou trouwens het woord needy eens opzoeken als ik jou was want je weet de betekenis er niet van. Als je meer sociale intelligentie zou hebben zou je weten dat hij constant een bepaalde reactie uit me lokken en die niet krijgt. Wat zegt je dat? ;)

Goed boek, helaas zijn z'n andere boeken weinig vernieuwd en zijn ze imo herhalend.

Het enige wat ik van je vraag is een bepaalde mate van onderbouwing, dat is heel normaal en zelfs een vereiste zodra je in de grote mensenwereld 'kennis gaat uitwisselen' "insanityy". Daar kom je niet zomaar weg met het rond roepen van nergens op slaande stellingen zonder die te verdedigen. Dan kan je nog zoveel afgezaagde internet dooddoeners erin gooien als je wilt, maar de wat beter oplettende lezer zal zien dat je maar wat roept.

Daar heb je het vriendje. Dag klaasje.:wave:

Helaas, ik had relatief hoge verwachtingen van je. Nu blijk je toch gewoon de zoveelste halve gare te zijn die het halvegarendom redelijk weet te maskeren met behulp van een betrekkelijk verzorgde schrijfsT en een overdosis misplaatst al dan niet gefingeerd zelfvertrouwen.

Zonde, zo zonde.

Laatst bewerkt:
M'n wereld is kapot omdat ik jouw verwachtingen niet heb ingelost. Ik ga het gewoon simpel houden , je hebt gelijk over alles klaasje. Nu blij? :sukkeltje:

Dat valt mee hoor, tot het tegendeel bewezen is wel over het algemeen. Ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk, daar leren mensen namelijk van "insanityy". Kennisuitwisseling en zo.

Ok man , het is goed. Je kan het nu laten gaan. ;)

Verantwoording bestaat niet. Ga naar buiten en beuk iemand de kop in. Of ga naar buiten en help een dakloze, what the **** do I care.

[x] Doet psychiatrische opleiding
[x] Agressief
[x] Slecht advies

[ ] Gezond verstand
[x] Retarded

Hoop niet dat er veel mensen bij jou terecht komen met psychische problemen.

Laatst bewerkt:
Klinkt mij allemaal als een tweedegraads boek die geschreven is door een geldkloppende quasi filosoof die schrijft om het schrijven en niet omdat hij wat te vertellen heeft. Voor de grondleggers van de Verlichting moet je toch bij Kant, Nietzsche en Schopenhauer zijn.

je hebt het gelezen neem ik aan?

Klinkt mij allemaal als een tweedegraads boek die geschreven is door een geldkloppende quasi filosoof die schrijft om het schrijven en niet omdat hij wat te vertellen heeft. Voor de grondleggers van de Verlichting moet je toch bij Kant, Nietzsche en Schopenhauer zijn.

Nietzsche was geen Verlichtingsfilosoof, maar een tegenstander eig van de Verlichting.. Maar er zijn wel bepaalde kenmerken uit de Verlichting die enorm kenmerkend zijn voor Nietzsche's filosofie zoals zijn positivisme en het idee dat de wereld in een voortdurende staat van progressie moet verkeren. En hij is idd ook enorm Spiritueel.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven