AndroidHealthClinic

The power of Now - De kracht van het Nu

Een mening moet je toch verantwoorden zeker ? Je kan niet zomaar zeggen: jij zegt a en ik zeg b en we accepteren het gewoon. Dit kan perfect op een heel abstract niveau waarvan julie vertrekken van een aantal basisassumpties die niet te toetsen zijn. Maar waar jullie het nu over hebben is zo concreet als de pest en dit kan erg gemakkelijk getoetst worden.

Als je iemand dingen wilt bijleren, dan ga je hem een balpen geven, een blad en uitleggen hoe iets in elkaar zit. (a)
Als iemand iets anders idee heeft; zoals bijvoorbeeld: nee, om iemand iets te laten bijleren, die moet je gewoon in de bek schijten (b).

Nu zeg jij: ok, dat zijn allebei meningen, mooi, alles prima.
Lijkt me duidelijk dat a meer verantwoord is dan b (en dus een betere mening). Die kunnen we toetsen door aan de persoon te vragen wat ie allemaal bijgeleerd heeft. Tenzij je niet akkoord gaat met die afhankelijke variabele en jij liever kijkt in hoeverre de bek stinkt. Maar ik neem aan dat je toch liever voor A gaat dan B, want anders zullen ze je in een gekkenhuis stoppen. :(

De reden dat ik niet in discussie ga met sommige mensen is omdat wat ik ook ga zeggen ze gaan toch bij hun standpunt blijven en dat respecteer ik. Ik en hem hebben een verschillende kijk op zaken , dus waarom verder gaan in een 'discussie' waarvan je toch weet dat het zal uitdraaien op persoonlijke aanvallen.

Dezelfde houding als die ene 'guardian' dus.

Jij gaat in discussie met anderen, niet om je gelijk aan te tonen (dat is een heus pluspunt!), maar om te toetsen of je eigen opvatting steek houdt.
Of je eigen opvatting kan overleven in een wereld waarin evenveel opvattingen bestaan als er mensen zijn.

Vb: jij kan zeggen dat je binnenkant borst niet kan trainen.
De andere kan zeggen van wel.
Jij zal argumenten geven, die zal argumenten geven.
Jij zal aantonen dat zijn argumenten geen steek houden. Die zal mogelijk niet luisteren. (in de anatomie/fysiologie zijn sommige onderwerpen nog simpel te noemen omdat je het makkelijk kan aantonen, veel mensen luisteren nog wel. Maar wanneer het aankomt in de sociale wetenschappen of nog erger, over waarden en normen, dan zullen mensen niet zo makkelijk opgeven). Maar ook al luistert die persoon niet, jij weet dat u opvatting superieur is aan die van hem! Dat is gewoon genoeg. Dan weet je dat jij gewoon goed zit en kan je iemand anders opzoeken die serieuzer is. (misschien heeft iemand anders andere argumenten ?). Je moet het blijven toetsen en toetsen, totdat je opvatting zo goed als onverwoestbaar is. Verantwoording verloopt dus altijd vergelijkend. En die persoon die niet luistert? Die zal vroeg of laat zijn opvatting moeten opgeven omdat niemand naar hem zal luisteren. Als iemand een topic opent over hoe je binnenkant borst kan trainen, dan wordt ie na 1 a 2 posts als erop gewezen dat zoiets niet kan. Die kan het blijven ontkennen, maar dan noemen we dergelijk geval een koekwaus.

In sommige andere disciplines verloopt dat iets moeilijker, maar goed, de analogie is gelijkaardig.

Laatst bewerkt:
Ik plaats mijn mening omdat dit een discussie forum is niet om een reactie uit te lokken. Als ik niet de 'nood' voel om verder te gaan in een (zinloze) discussie hoeft dat toch helemaal niet.

Je moet het blijven toetsen en toetsen, totdat je opvatting zo goed als onverwoestbaar is

Het kan me gewoon niet genoeg schelen dat iemand wel of niet akkoord gaat met m'n mening. You can lead a horse to water but you can't make him drink. Dit somt op wat ik bedoel.

Nee, die hoeven niet akkoord gaan! Je moet gewoon het gevoel krijgen dat jij het bij de rechte eind hebt en anderen niet. Dat zou de reden moeten zijn waarom je discussies voert. Je tegenstandernaar je zijde te trekken is erg moeilijk omdat ze niet graag opgeven/hun ongelijk toegeven. Maar als je hun argumenten snapt en je weet dat het kul is, dan is dat voor je genoeg. :)

Nu, op een forum kan iedereen aan kontegedraai doen en elk discussie laten ontaarden door selectieve quote mining etc. Maar als je serieuze posities inkadert in het maatschappelijk leven, daar zul je je shit moeten verantwoorden of ze fl*kkeren je eruit. Tis waarschijnlijk daarom dat ijverige studenten hoge belangrijke posities bekleden en figuren als jvr in volvo/bouw werken. Met alle respect voor al die fags, maar ze moeten toch echt hun b**kes houden wanneer het op bepaalde onderwerpen aankomt.

Laatst bewerkt:
Nee, die moet niet akkoord gaan, je moet gewoon het gevoel krijgen dat jij het bij de rechte eind hebt en anderen niet.

Nu, op een forum kan iedereen aan kontegedraai doen en elk discussie laten ontaarden door selectieve quote mining etc. Maar als je serieuze posities inkadert in het maatschappelijk leven, daar zul je je shit moeten verantwoorden of ze fl*kkeren je eruit. Tis waarschijnlijk daarom dat ijverige studenten hoge belangrijke posities bekleden en figuren als jvr in volvo/bouw werken. Met alle respect voor al die fags, maar ze moeten toch echt hun b**kes houden wanneer het op bepaalde onderwerpen aankomt.

iemand voelt zich superieur...:roflol:

relax jongens, de mensen die dit soort boeken nodig hebben zitten gewoon een trapje lager dan de rest

Post door u gemaakt
2 pagina's geleden, mss niet langer dan een uur ofzo.

:rolleyes:

relax jongens, de mensen die dit soort boeken nodig hebben zitten gewoon een trapje lager dan de rest

Post door u gemaakt
2 pagina's geleden, mss niet langer dan een uur ofzo.

:rolleyes:

was geen aanval op je hoor:)

(want heb in dit topic niet echt veel posts van je gezien waar ik het oneens met je was)

Laatst bewerkt:
Ik ga discussies aan om kennis uit te wisselen en te zien wat andere mensen denken over zaken , niet om een gevoel te krijgen dat ik gelijk heb.

@ insanity: als ik zeg dat we allemaal van kikkers afstammen, ga je dan mij in m'n waarde laten ? Wat nobel van u, respect bro.

...

Laatst bewerkt:
@ insanity: als ik zeg dat we allemaal van kikkers afstammen, ga je dan mij in m'n waarde laten ? Wat nobel van u, respect bro.

...

Dan zeg ik wat mijn mening is , ziet hij mijn mening als total bullshit so be it. ' Never argue with an idiot. They drag you down to their level and then beat you with experience! '

Nee, die hoeven niet akkoord gaan! Je moet gewoon het gevoel krijgen dat jij het bij de rechte eind hebt en anderen niet. Dat zou de reden moeten zijn waarom je discussies voert. Je tegenstandernaar je zijde te trekken is erg moeilijk omdat ze niet graag opgeven/hun ongelijk toegeven. Maar als je hun argumenten snapt en je weet dat het kul is, dan is dat voor je genoeg. :)

Dude je hebt serious issues man.

Motivatie, hedonisme en altruïsme.
Nuf said.

Je moet alleen aan die 3 dingen kunnen voldoen voor een goed leven.

:roflol: , heeft helemaal niks met naïviteit te maken maar dat sommige mensen nuttige dingen doen ipv tv kijken of andere nutteloze crap. Condemnation before investigation is the height of ignorance , wat denk je dat hij hiermee wou zeggen? Ja, juist de mensen die vooroordelen hebben zijn naïve.

en wat als ik nu eens tijd teveel heb, het boek lees, en dan opnieuw zeg dat mensen die er hun leven naar vormen een trapje lager staan?:dunno:

downloadlink???

Ok 'medievil' aka social anxiety, depression, drug abuse and prison.

Voor wat is die reactie nu weer goed???.

Hedonisme is veel plezier maken, altruïsme is mensen helpen, en motivatie is veel dingen bereiken.
Toch logish dat je met die 3 dingen een goed leven hebt.

Terug
Naar boven