insanityy
Huge Freak
- Waardering
- 668
Een mening moet je toch verantwoorden zeker ? Je kan niet zomaar zeggen: jij zegt a en ik zeg b en we accepteren het gewoon. Dit kan perfect op een heel abstract niveau waarvan julie vertrekken van een aantal basisassumpties die niet te toetsen zijn. Maar waar jullie het nu over hebben is zo concreet als de pest en dit kan erg gemakkelijk getoetst worden.
Als je iemand dingen wilt bijleren, dan ga je hem een balpen geven, een blad en uitleggen hoe iets in elkaar zit. (a)
Als iemand iets anders idee heeft; zoals bijvoorbeeld: nee, om iemand iets te laten bijleren, die moet je gewoon in de bek schijten (b).
Nu zeg jij: ok, dat zijn allebei meningen, mooi, alles prima.
Lijkt me duidelijk dat a meer verantwoord is dan b (en dus een betere mening). Die kunnen we toetsen door aan de persoon te vragen wat ie allemaal bijgeleerd heeft. Tenzij je niet akkoord gaat met die afhankelijke variabele en jij liever kijkt in hoeverre de bek stinkt. Maar ik neem aan dat je toch liever voor A gaat dan B, want anders zullen ze je in een gekkenhuis stoppen.![]()
De reden dat ik niet in discussie ga met sommige mensen is omdat wat ik ook ga zeggen ze gaan toch bij hun standpunt blijven en dat respecteer ik. Ik en hem hebben een verschillende kijk op zaken , dus waarom verder gaan in een 'discussie' waarvan je toch weet dat het zal uitdraaien op persoonlijke aanvallen.

, van wie is die?