Fitness Seller

The power of Now - De kracht van het Nu

lol @ het niveau hier. Zodra je zelf hulp boeken leest wordt je afgeschilderd als iemand die 'lager en naïever is' dan de rest. Men pakt dingen anders aan dan de holbewoners hier en het is meteen fout ,serieus wat een bullshit :roflol:

verbaas me aan de ene kant ook niet dat het overgrote deel van de mensen hier narrowminded is, voortaan reageer ik alleen op de bier/nken en trainen topics zoals ik gewend ben:)

@ ericr's crap : Ik heb ook geen flauw idee wat 'jezelf zijn' wilt impliceren ? Is dat de persoon die jij zou geweest zijn hoe je zou moeten zijn (humanistisch meant to be crap) ? Is het de gezonde synthestiserende ego die je driften en culturele elementen mooi in evenwicht brengt (freudiaans bullcrap). Is het gewoon een kwestie van de juiste normen en waarden aanleren ? Je bent hoe je bent opgevoed. (behaviroistisch mumbo jumbo).

Je moet jezelf zijn is ook maar een dwaas tip. Iemand die constant negatief gedachten heeft, die wilt alle geld voor het wereld missen om eens positief door het leven te gaan. Waarom zouden er anders dwaze figuren bestaan die Tolle's boeken kopen of zelfs dergelijke dwaze figuren een kans willen geven.

Die crap maak jij er van, niet ik. Weet niet wat je allemaal uitkraamt nu maar personen die je geweest zou zijn heeft natuurlijk met jezelf te maken. Net zomin als pretenderen iets ander te zijn d.m.v. aangeleerde 'wijsheden' uit een boekje.

Iemand die constant negatieve gedachten heeft moet hulp zoeken, die vervalt ook na het lezen van zo'n zelfhulpboekje weer in die negatieve gedachten. Maar goed wees jij maar vooral iemand anders dan, hoe dwaas dat dan ook is.

Laatst bewerkt:
lol @ het niveau hier. Zodra je zelf hulp boeken leest wordt je afgeschilderd als iemand die 'lager en naïever is' dan de rest. Men pakt dingen anders aan dan de holbewoners hier en het is meteen fout ,serieus wat een bullshit :roflol:

verbaas me aan de ene kant ook niet dat het overgrote deel van de mensen hier narrowminded is, voortaan reageer ik alleen op de bier/nken en trainen topics zoals ik gewend ben:)

de nuttige dingen die in zulke boeken staan weet je van jezelf normaal gezien al, dus als je deze boeken nodig hebt ben je idd een stuk naïver dan de rest (en met 'de rest' bedoel ik zeker geen meerderheid vd bevolking)

Wie is er hier narrow-minded: iemand die het leven op zijn eigen manier invult, of iemand die volgens een boekje van één persoon gaat leven en de rest voor het gemak vergeet?

Je pleit voor meer begrip en vervolgens noem je iedereen die kritiek geeft holbewoner, ok.

Er zijn bibliotheken vol betere en belangrijkere boeken geschreven dan die moderne charlatanerie waar CitizenDildo en andere zweefkezen (mooi woord Eric!) hun tijd aan verspillen.

de nuttige dingen die in zulke boeken staan weet je van jezelf normaal gezien al, dus als je deze boeken nodig hebt ben je idd een stuk naïver dan de rest (en met 'de rest' bedoel ik zeker geen meerderheid vd bevolking)

:roflol: , heeft helemaal niks met naïviteit te maken maar dat sommige mensen nuttige dingen doen ipv tv kijken of andere nutteloze crap. Condemnation before investigation is the height of ignorance , wat denk je dat hij hiermee wou zeggen? Ja, juist de mensen die vooroordelen hebben zijn naïve.

:roflol: , heeft helemaal niks met naïviteit te maken maar dat sommige mensen nuttige dingen doen ipv tv kijken of andere nutteloze crap. Condemnation before investigation is the height of ignorance , wat denk je dat hij hiermee wou zeggen? Ja, juist de mensen die vooroordelen hebben zijn naïve.

Niet zo hypocriet "insanityy". De helft van je gehele postinghistorie schreeuwt vooroordelen uit en een te sterke overtuiging van het eigen gelijk in combinatie met een betrekkelijk beperkt referentiekader. Niets mis mee, maar met al dat hypocriete zelfpijperij raak je straks een beetje het contact met jezelf kwijt, een beetje zelfreflectie kan geen kwaad, zo schrijf ik voor. Is straks al dat geneuzel in zweverige pseudo-wetenschappelijk gelul voor niets geweest, dat wil je toch niet "insanityy"?

Niet zo hypocriet "insanityy". De helft van je gehele postinghistorie schreeuwt vooroordelen uit en een te sterke overtuiging van het eigen gelijk in combinatie met een betrekkelijk beperkt referentiekader. Niets mis mee, maar met al dat hypocriete zelfpijperij raak je straks een beetje het contact met jezelf kwijt, een beetje zelfreflectie kan geen kwaad, zo schrijf ik voor. Is straks al dat geneuzel in zweverige pseudo-wetenschappelijk gelul voor niets geweest, dat wil je toch niet "insanityy"?

Ok klaasje , mooi geprobeerd om de schrijfwijze van 'mars' na te apen. En je post slaat trouwens op niets maar dat zijn we van je gewent klaasje.

Ok klaasje , mooi geprobeerd om de schrijfwijze van 'mars' na te apen. En je post slaat trouwens op niets maar dat zijn we van je gewent klaasje.

Ik kan me niet herinneren dat Mars ooit iets meer schreef dan zinnen van een paar woorden. Als je doelt op dat je naam tussen aanhalingstekens zetten; dat heeft Mars van Amerikaanse fora, net als ik.

Maar serieus insanityy, zoals gewoonlijk ga je de kern van het debat weer uit de weg. Werk aan jezelf man in plaats van dat schreeuwerige domme gelul dat je hier met de overtuiging brengt die niet past bij de leegheid van je holle woorden.

---------- Toegevoegd om 19:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:58 ----------

school/uni is gewoon een kwestie van zoveel mogelijk info in je op te nemen en wanneer de tijd rijp is het uitbraken.

Deze onzin hoor je alleen van mensen die geen flauw idee hebben van academisch onderwijs. Zoals iemand hierboven al zei; voor wat betreft de eerste jaren heb je misschien enigszins gelijk, alhoewel er dan ook al wat analytisch vermogen van je wordt verwacht. Ik neem aan dat je ervan op de hoogte bent dat een universiteit een wetenschappelijk instituut is en je voorbereid wordt op het doen van empirisch onderzoek, deelname aan het wetenschappelijke discours, en dat je de daarvoor benodigde vaardigheden niet gaat ontwikkelen door wat jaren kennis op te doen en op het juiste moment uit te braken?

Ga je hier trouwens nog op reageren of gewoon zoals je hier altijd doet, even ergens op reageren met de stelligheid van iemand die wel ergens verstand van heeft en daarna wegwezen?

Laatst bewerkt:
Nee , ik hoef me niet te verantwoorden bij je. Maar blijkbaar snap je dat niet. Ik heb mijn mening jij de jouwe , ik hoef mijn mening niet op andere mensen op te dringen. Kan je nog iets van leren als 'man' van 33.

Nee , ik hoef me niet te verantwoorden bij je. Maar blijkbaar snap je dat niet. Ik heb mijn mening jij de jouwe , ik hoef mijn mening niet op andere mensen op te dringen. Kan je nog iets van leren als 'man' van 33.

Het lijkt me ook onverstandig dat jij je mening aan andere mensen gaat opdringen, "insanityy".

Laatst bewerkt:

Naar angelus moet je niet luisteren, die is zelf een waus. Maar op mijn post mag je gerust inhoudelijk op ingaan.

Dat ben ik niet met je eens, het zou voor heel veel mensen goed zijn als ze ook maar een klein beetje de mening van verstandigere mensen zouden overnemen. Je kan natuurlijk beter gewoon zelf nadenken maar als dat al te veel gevraagd is kan je beter iemand volgen die weet waar die over praat dan dat je je laat inpakken door holle woorden en ander half gaar gelul.

Anyways, ik heb twee verjaardagsfeestjes. Ik ga mensen vertellen hoe de wereld in elkaar zit en kijken of ik er weer zonder kleerscheuren vanaf kom, toedeloe!

Die crap maak jij er van, niet ik. Weet niet wat je allemaal uitkraamt nu maar personen die je geweest zou zijn heeft natuurlijk met jezelf te maken. Net zomin als pretenderen iets ander te zijn d.m.v. aangeleerde 'wijsheden' uit een boekje.

Iemand die constant negatieve gedachten heeft moet hulp zoeken, die vervalt ook na het lezen van zo'n zelfhulpboekje weer in die negatieve gedachten. Maar goed wees jij maar vooral iemand anders dan, hoe dwaas dat dan ook is.

Je bent wie je bent en je 'zijn' kan aangeboren en gemaakt zijn. Boeken zoals tolle 'maken een mens' en als je zijn theorie aanvaard, dan zal je zijn crap ook gewoon internaliseren totdat je die soort persoon bent.

Herval is altijd mogelijk, komt zelfs voor in gedegen wetenschappelijk ondersteunde therapien. Dat is geen argument om te zeggen dat iets onzin is en van je een persoon maken die je niet bent.

Iemand die zijn neg gedachten gaat veranderen, dan verandert die dus een deel van zijn persoonlijkheid. Hij wordt niet meer dezelfde persoon als vroeger. Dat kan via therapie, dat kan via zelfhulpboeken, dat kan via de mensen die je dagelijks ontmoet die een significante betekenis voor je hebben, etc...

'Be true to yourself'-opvatting is echt een dikke klucht. Als je het niet gesnopen hebt, kan ik het tot in de details uitsmijten.

Ok is goed. Zie je hoe gemakkelijk het is om andere mensen hun mening te laten hebben. :)

Een mening moet je toch verantwoorden zeker ? Je kan niet zomaar zeggen: jij zegt a en ik zeg b en we accepteren het gewoon. Dit kan perfect op een heel abstract niveau waarvan julie vertrekken van een aantal basisassumpties die niet te toetsen zijn. Maar waar jullie het nu over hebben is zo concreet als de pest en dit kan erg gemakkelijk getoetst worden.

Als je iemand dingen wilt bijleren, dan ga je hem een balpen geven, een blad en uitleggen hoe iets in elkaar zit. (a)
Als iemand iets anders idee heeft; zoals bijvoorbeeld: nee, om iemand iets te laten bijleren, die moet je gewoon in de bek schijten (b).

Nu zeg jij: ok, dat zijn allebei meningen, mooi, alles prima.
Lijkt me duidelijk dat a meer verantwoord is dan b (en dus een betere mening). Die kunnen we toetsen door aan de persoon te vragen wat ie allemaal bijgeleerd heeft. Tenzij je niet akkoord gaat met die afhankelijke variabele en jij liever kijkt in hoeverre de bek stinkt. Maar ik neem aan dat je toch liever voor A gaat dan B, want anders zullen ze je in een gekkenhuis stoppen. :(

Ik voel een negatieve energie veld in dit topic. Hmmmm zennn meditation innercentreredness spinkling fairy dust knuffelt boom.

Gasten, dit topic is bedoeld om een boek te discussiëren en de meesten van jullie die het afkraken snappen niet wat het boek inhoud en hebben niet de moeite genomen om het te begrijpen. En ik weet het, het is is moeilijk om openminded tegenover iemand te staan die nogal vaag en zweverig klinkt, maar er staat zeker veel wijsheid in zijn boek. Lijkt me niet nuttig om deze discussie zo voort te zetten.

Mensen die dit topic bezoeken en mijn posts goed gelezen hebben en denken van hmm hier zit zeker wat in, raad ik aan om het boek alsnog te downloaden. Als je denkt dat het allemaal maar lariekoek is dan moet je het daar gewoon bij laten. (Of wees eens openminded naar ideeën die niet overeenkomen met je huidige assumpties zoals ik ook gedaan heb, hier heb ik zeker geen spijt van gehad)

Laatst bewerkt:
Jij hebt het boek precies gelezen en als ik via u begrijp wat tolle allemaal zevert, dan moet ik lachen om de simpele follkpsychologie.

Enerzijds zie ik behavioristische invloeden, anderszijds zie ik woorden als ego voorkomen (psychoanalitisch), anderzijds centered en zelf-actualisatie-achtige woorden (humanistisch). Wat is dit ? Een ultieme synthese tussen alle grote oude leerscholen ? Belachelijk prachtig van Tolle dan, aangezien de mensvisie van al die scholen elkaar tegenspreken.

Ik kan iemand een suikerpil geven en zeggen dat het zo zijn eigen innerlijk zelf kan vinden. Als die dwaze persoon daarvoor open staat (openminded, je weet zelluf), dan zal ie wrsch echt ook zijn innerlijk zelf vinden.
Conclusie: je innerlijk zelf is niet door daarin oefenen of geboren met de geschikte genetische makeup, maar door tekort aan een suikerpil.

Ik wil ook wel zo 20 euro verdienen per r*tard die m'n boek koopt. Beetje 200 blz lullen over moeilijke woorden die lijken alsof ze iets betekenen, beetje aannemelijke crap spuien dat past binnen het westers materialisme en een boek maken over onderwerp nr 1 in al die kringen, stress!
Easy money eigenlijk. Als ge ne phd voor je naam hebt staan, dan zal elke ****er naar je luisteren, wat je ook zegt :roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven