- Waardering
- 1.273
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 20%
Gedachtes zijn zeer belangrijk en van noodzaak om als mens te functioneren in een maatschappij. Maar disidentificatie is wel wenselijk anders blijf je onnodig denken over zaken die er niet toe doen. Je ligt bijvoorbeeld lekker op het strand en je loopt te piekeren over je sollicitatie die je morgen hebt, wat is het nut hier van? Wanneer je je identificerend met je gedachten spelen er vervolgens gedachtes op als "nee ik moet hier niet aan denken, dit maakt mij alleen maar zenuwachtig etc." wat nog meer realiteit geeft aan je gedachtes waardoor je nog zenuwachtiger wordt. Wanneer je je disidentificeren laat je de gedachten gewoon weg zakken.
+ 1
Lijk me verder vrij zinloos om hierover nog te blijven discussiëren. De reden waarom velen hier er zo tegen zijn en het afschilderen als onzin staat namelijk ook perfect vermeld in het boek.
Je identificeert je met een stellingname - > iemand zegt dat je ongelijk hebt -> je op het verstand gebaseerde zelfgevoel wordt met uitroeiing bedreigd en je kunt het je als ego niet veroorloven ongelijk te hebben want ongelijk staat namelijk gelijk met doodgaan.. Compleet zinloos dus om verder te discussiëren.

)