Fitness Seller

The power of Now - De kracht van het Nu

Ik word nergens gek van en ik heb ook geen last van stemmen. Mijn gedachtes vormen de werkelijkheid samen met de zintuigelijke waarneming. Wat een onzin om te stellen dat je gedachten + zintuigen geen juiste waarneming van de werkelijkheid zijn.

Wat je neerzet klinkt over helemaal niet logisch en volgens mij alleen te begrijpen als je Tolle-adept bent.

Misschien dat sommige mensen meer een observant moeten worden maar dat maakt ze nog niet afgesloten of niet verbonden van de werkelijkheid zoals jij het schetst. Daarvoor moet je toch wel erg een halve tamme zijn, om in Klaaswitztermen te spreken.

Heb het al eerder neergezet, waarom altijd dat gewauwel en in feite napraterij van de werken van Tolle? Je kan toch wel zelf denken en waarnemen en van daaruit een mening vormen?

Met de stem in je hoofd bedoel ik dus je gedachtes, je ego waarmee je je identificeert. "ik ben Eric, ik ben in 19xx geboren blabla". Eric maakt een foto en denkt "wat een mooie foto, dit is zeker en van mijn mooiste" en het tovert een glimlach op z'n gezicht.

Overigens zijn gedachtes dus niet de werkelijkheid, maar over de werkelijkheid (althans voor de meeste mensen:rolleyes:). Als je een vaas ziet en je denkt "wat een lelijke groene vaas", is dat slechts een gedachte. De werkelijkheid is het beeld dat op je net vlies valt. Net als bijvoorbeeld een sterstelsel slechts een idee is, de sterren zelf zijn niet gegroepeerd in stelsels, alleen in je gedachtes. Uiteraard is het ook werkelijkheid dat je die gedachte hebt.

Sinds ik mezelf heb losgemaakt van mijn gedachten maak ik de gains van mijn leven.

:roflol:

---------- Toegevoegd om 00:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:26 ----------

Met de stem in je hoofd bedoel ik dus je gedachtes, je ego waarmee je je identificeert. "ik ben Eric, ik ben in 19xx geboren blabla". Eric maakt een foto en denkt "wat een mooie foto, dit is zeker en van mijn mooiste" en het tovert een glimlach op z'n gezicht.

Overigens zijn gedachtes dus niet de werkelijkheid, maar over de werkelijkheid (althans voor de meeste mensen:rolleyes:). Als je een vaas ziet en je denkt "wat een lelijke groene vaas", is dat slechts een gedachte. De werkelijkheid is het beeld dat op je net vlies valt. Net als bijvoorbeeld een sterstelsel slechts een idee is, de sterren zelf zijn niet gegroepeerd in stelsels, alleen in je gedachtes. Uiteraard is het ook werkelijkheid dat je die gedachte hebt.

in dat geval is het niet logisch dat je nog geluk of ongeluk ervaart, want dat is een subjectief oordeel over een bepaalde situatie.
Als je je werkelijk zou distancieren van je gedachtes en gevoelens zou je volledig neutraal door het leven gaan als een robot:) en zoals ik al zei: zou je dan met gemak een uurtje in mijn martelkamer moeten kunnen doorstaan

En dat zijn gewoon maar gedachten, die maken mij niet gek. Zonder die gedachten en waarnemingen is er geen realiteit die je kan waarnemen of ben je echt van mening dat een comapatient in de ultieme vorm van realiteit leeft?

Daar komen de slogans weer maar het begint wel wat naieve vormen aan te nemen. Natuurlijk kan je waarneming alleen je op verkeerde gedachten zetten over wat je nu daadwerkelijk hebt waargenomen maar daarvoor heb je altijd nog je brein en de vergaarde kennis door de eeuwen heen om dat te kristaliseren tot een realiteit die aansluit bij hoe de situatie werkelijk is. Het blijft een synthese, afgaan op waarneming alleen is het meest riskante wat je kan doen.

Overigens zie je als je een vaas ziet primair een vaas en het waarde-oordeel dat je er aan geeft heeft verder niet veel met de realiteit te maken. Waarde-oordelen die voortkomen uit gedachten zijn geen belemmering om zaken waar te nemen die aansluiten bij de realiteit.

En dat zijn gewoon maar gedachten, die maken mij niet gek. Zonder die gedachten en waarnemingen is er geen realiteit die je kan waarnemen of ben je echt van mening dat een comapatient in de ultieme vorm van realiteit leeft?

Dus dieren ervaren geen realiteit volgens jou? Aangezien je volgens jou ook gedachtes nodig hebt om realiteit te ervaren. Overigens snap ik het nut van je vergelijking met een comapatient niet.

Daar komen de slogans weer maar het begint wel wat naieve vormen aan te nemen. Natuurlijk kan je waarneming alleen je op verkeerde gedachten zetten over wat je nu daadwerkelijk hebt waargenomen maar daarvoor heb je altijd nog je brein en de vergaarde kennis door de eeuwen heen om dat te kristaliseren tot een realiteit die aansluit bij hoe de situatie werkelijk is. Het blijft een synthese, afgaan op waarneming alleen is het meest riskante wat je kan doen.

Overigens zie je als je een vaas ziet primair een vaas en het waarde-oordeel dat je er aan geeft heeft verder niet veel met de realiteit te maken. Waarde-oordelen die voortkomen uit gedachten zijn geen belemmering om zaken waar te nemen die aansluiten bij de realitei

Hoezo dat? Wanneer je aan het auto rijden bent hoef je toch ook niet te denken "met mijn rechter hand schakel ik over naar z'n 5 terwijl ik de koppeling met mijn linker voet indruk." "ooh er komt een auto aan, nu rem ik af met mijn rechter voet en kijk ik in mijn linker spiegel" etc etc. Nee, dit gaan allemaal vanzelf. Alleen waarnemen en vertrouwen dat je het juiste doet is in zo'n relatief gevaarlijke situatie dus genoeg.

Gedachtes zijn zeer belangrijk en van noodzaak om als mens te functioneren in een maatschappij. Maar disidentificatie is wel wenselijk anders blijf je onnodig denken over zaken die er niet toe doen. Je ligt bijvoorbeeld lekker op het strand en je loopt te piekeren over je sollicitatie die je morgen hebt, wat is het nut hier van? Wanneer je je identificerend met je gedachten spelen er vervolgens gedachtes op als "nee ik moet hier niet aan denken, dit maakt mij alleen maar zenuwachtig etc." wat nog meer realiteit geeft aan je gedachtes waardoor je nog zenuwachtiger wordt. Wanneer je je disidentificeren laat je de gedachten gewoon weg zakken.

Gevoelens kan je niet 'uitzetten'. Je kan overigens ook niet stoppen met denken, je kan je alleen disidentificeren van je gedachtes en je zo identificeren met de realiteit.

http://www.worthingherald.co.uk/worthing/PICTURES-Worthing-man39s-selfhypnosis-a.3998295.jp

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Hof

Je kunt je hypothalamus sturen als je daar toe in staat bent, er zijn ook boeddhisten die gif kunnen slikken of met heel weinig lucht uren lang kunnen overleven met de juiste meditatie of gemaakte chemische verbindingen op commando.

Dus dieren ervaren geen realiteit volgens jou? Aangezien je volgens jou ook gedachtes nodig hebt om realiteit te ervaren. Overigens snap ik het nut van je vergelijking met een comapatient niet.

Hoezo dat? Wanneer je aan het auto rijden bent hoef je toch ook niet te denken "met mijn rechter hand schakel ik over naar z'n 5 terwijl ik de koppeling met mijn linker voet indruk." "ooh er komt een auto aan, nu rem ik af met mijn rechter voet en kijk ik in mijn linker spiegel" etc etc. Nee, dit gaan allemaal vanzelf. Alleen waarnemen en vertrouwen dat je het juiste doet is in zo'n relatief gevaarlijke situatie dus genoeg.

Gedachtes zijn zeer belangrijk en van noodzaak om als mens te functioneren in een maatschappij. Maar disidentificatie is wel wenselijk anders blijf je onnodig denken over zaken die er niet toe doen. Je ligt bijvoorbeeld lekker op het strand en je loopt te piekeren over je sollicitatie die je morgen hebt, wat is het nut hier van? Wanneer je je identificerend met je gedachten spelen er vervolgens gedachtes op als "nee ik moet hier niet aan denken, dit maakt mij alleen maar zenuwachtig etc." wat nog meer realiteit geeft aan je gedachtes waardoor je nog zenuwachtiger wordt. Wanneer je je disidentificeren laat je de gedachten gewoon weg zakken.

je "disidentificeren" met je gedachten is gewoon pure ontkenning, doen alsof ze niet van jou "echte self" afkomstig zijn, maar van je 'verstand/nep ego' (overigens is dat "echte self" gedoe de grootste BS die ik ooit gelezen heb).
Gedachten komen uit je onderbewustzijn, daar heb je geen controle over.
Maar je hebt wel controle over hoeveel waarde je geeft aan die gedachten. Als je nu zo'n whiny little b*ch bent, ga je uiteraard urenlang piekeren over je sollicitatie, maar als je er amper een reet om geeft ga je gewoon kunnen genieten van de zon:)
ik geef toe, het effect van het boek is een goede uitkomst, maar de weg die er naar leidt is geplaveid met een hoop stierenstront:)

je "disidentificeren" met je gedachten is gewoon pure ontkenning, doen alsof ze niet van jou "echte self" afkomstig zijn, maar van je 'verstand/nep ego' (overigens is dat "echte self" gedoe de grootste BS die ik ooit gelezen heb).
Maar je hebt wel controle over hoeveel waarde je geeft aan die gedachten. Als je nu zo'n whiny little b*ch bent, ga je uiteraard urenlang piekeren over je sollicitatie, maar als je er amper een reet om geeft ga je gewoon kunnen genieten van de zon:)
ik geef toe, het effect van het boek is een goede uitkomst, maar de weg die er naar leidt is geplaveid met een hoop stierenstront:)

Ik heb je al gezegd, het gaat hier niet om "disidentificeren met je gedachten", dat kan helemaal niet.

http://www.youtube.com/watch?v=JRimt4dfY08&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=u1ffXTRq0SQ&feature=related

Ookal lezen jullie dat boek , waarschijnlijk ga je er niks van opsteken omdat je er niet aan begint met een open mind.
'Condemnation before investigation is the height of ignorance. '

+ 1

Een open mind wil niet zeggen dat je alles klakkeloos overneemt , zoals ik al zei het is gewoon dat je geen oordeel maakt over iets voordat je er genoeg kennis van hebt.

+ 2

[Link niet meer beschikbaar]

Hier kan je hem trouwens downloaden, eveneens alle audiotapes als je dat liever hebt.

Is het trouwens toegelaten om een stukje uit het boek te citeren?

Sinds ik mezelf heb losgemaakt van mijn gedachten maak ik de gains van mijn leven.

:D hehe, en met welke drug heb je dat gedaan?
maarja blijft de vraag of die gains echt zijn, of dat je je die kunt inbeelden als gevolg van het loslaten van je gedachten betreffende de realiteit...:)

ken het boek niet, maar dit is volgens mij het principe van de meeste zelfhulpboeken en dergelijke:cool:
alleen geschikt voor mensen die in die stierenstront geloven dus helaas, anders ga je het effect ook niet verkrijgen.

Volgens jou is de oplossing dus, dat het je allemaal geen reet moet boeien? Dat zou wel heel makkelijk zijn, maar heb je wel motivatie om ergens je best voor te doen als het je allemaal niet boeit?

maarja blijft de vraag of die gains echt zijn, of dat je je die kunt inbeelden als gevolg van het loslaten van je gedachten betreffende de realiteit...:)

ken het boek niet, maar dit is volgens mij het principe van de meeste zelfhulpboeken en dergelijke:cool:
alleen geschikt voor mensen die in die stierenstront geloven dus helaas, anders ga je het effect ook niet verkrijgen.

Volgens jou is de oplossing dus, dat het je allemaal geen reet moet boeien? Dat zou wel heel makkelijk zijn, maar heb je wel motivatie om ergens je best voor te doen als het je allemaal niet boeit?

nee:o

Is dit voor mij bedoeld? Dan is het antwoord nee, dat is niet de oplossing. Een oplossing voor wat? Er is geen probleem. En de motivatie om ergens je best voor te doen blijft, alleen zoek je je zelf niet in de resultaten. Ook is er geen angst om te falen, om niet te halen wat je wilt en dus kom je altijd verder dan iemand die daar wel angstig voor is. Je ziet alles als een spel en als expressie van jezelf. Werk dat de meeste mensen saai vinden, begin je als een spel te zien.

http://www.youtube.com/watch?v=Ei9iLjNpFmA
http://www.youtube.com/watch?v=90346lTm1W4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=70OeFBQkiOU&feature=related

Overigens is the power of now geen zelf-hulp boek, sterker nog het is het omgekeerde. Als je het ziet als een zelfhulpboek, iets dat jou verbeterd oid dan mis je precies de essentie van het boek.

Overigens is the power of now geen zelf-hulp boek, sterker nog het is het omgekeerde. Als je het ziet als een zelfhulpboek, iets dat jou verbeterd oid dan mis je precies de essentie van het boek.

Wat is het omgekeerde van zelf-hulp boek.. 1/(zelf-hulp) boek?:dunno:

De essentie zal ik vast wel gemist hebben, maar wat er hier beschreven wordt lijkt toch erg veel op een methode om je psychisch welbevinden te verbeteren. Maar ik geloof idd niet dat het mij zal kunnen verbeteren :)

Het is fijn voor je dat jij geen problemen ziet maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Hoewel het concept van probleem eigenlijk ook gecreeerd wordt door de gedachten van mensen, dus de problemen die jij niet ziet kun je dan ook niet zelf hebben.

Maar goed, wat is volgens jou dan de essentie?

Als The Power of Now er voor zorgt dat je in slogans gaat lullen sla ik dat boek maar over, black magic die shit. Waarom komen iedere keer die slogans voorbij i.p.v. iets wat lijkt op een hersenspinsel van een zelfdenkend persoon?

Ik heb ooit dat boek gekocht, omdat mij verteld werd dat dit een psychedelische ervaring verteld. Nou, ik heb het nog nooit gelezen en heb er ook geen behoefte aan, dus bij deze bied ik het te koop aan voor 7,- exclusief verzendkosten:)

Laatst bewerkt:
Ik pak vast mn voodoo poppetje drbij.

Als The Power of Now er voor zorgt dat je in slogans gaat lullen sla ik dat boek maar over, black magic die shit. Waarom komen iedere keer die slogans voorbij i.p.v. iets wat lijkt op een hersenspinsel van een zelfdenkend persoon?

Eerst niet meer reageren op een reactie die ik gaf op jouw post (je had op zijn minst kunnen zeggen dat ik daar wel een punt heb, om vervolgens verder te discussiëren) en vervolgens heb je het over "black magic" (wtf?) en zeg je min of meer dat ik hier alleen maar slogans op loop te sommen zonder zelf na te denken, o? Mensen die het boek gelezen hebben kunnen vertellen dat ik hier absoluut geen slogans voorbij laat komen en dat ik hier op mijn eigen houtje probeer uit te leggen waar het boek naar wijst.

@ Miss deadlift, als je mij moet vragen om de essentie dan heb je het boek niet goed gelezen. Het is slechts een stuk karton met symbooltjes er in met de intentie om je op iets te wijzen dat je niet uit een boek kunt leren.

Ik heb ook nog wel eens andere bezigheden, mijn naam is niet Angelus. Het WK-topic eist dan ook nog eens mijn aandacht, het nu betekent op dit moment een WK-finale die meer de moeite waard is.

Terug
Naar boven