MuscleMeat

The Selina becomes Se-lean-a log

• Topic Starter Topic Starter
Het niveau lijkt weer te dalen, dus hier het log van vandaag;

19-01-2017 B
Barbell squats 5x5 (67,5 kg) progress
Deadlift 1x5 (67,5 kg) progress
Barbell press 5x5 (20 kg) progress - voelde licht aan, kan sowieso hoger in gewicht
Barbell rows 5x5 (40 kg) double progress (had geen zin om met 1,25/2,5kg schijfjes te kloten)
Barbell curls 3x8 (20 kg) progress!!!
Narrow bench press 3x8 (25 kg) downgrade -techniek aangepast
Cable crunches 3x10 (33 kg)

Ik merk echt dat mijn armen steeds beetje bij beetje meer gewicht aankunnen, makes me feel ghuuuwdd :pressing:

met ghuuuuwd bedoel ik 'goed', geen god
of misschien toch een beetje godlike :emo:

19-01-2017 B
Barbell press 5x5 (20 kg) progress - voelde licht aan, kan sowieso hoger in gewicht
Barbell rows 5x5 (40 kg) double progress (had geen zin om met 1,25/2,5kg schijfjes te kloten)

Ik merk echt dat mijn armen steeds beetje bij beetje meer gewicht aankunnen, makes me feel ghuuuwdd :pressing:

Helemaal geen slechte training.
Best een sterke dame

Update: ik ben vandaag naar de bioscoop geweest en heb niet eens gecheat!! Leek me wel benoemingswaardig, want food is life. Zit nu al een tijdje aan de 1600/1650 kcal op een dag (heb het ietsjes verhoogd nadat @HUARGH me ermee had gepest) en qua macro's, tracken en trainen loopt het allemaal best flex moet ik zeggen.
Ik ben wel van plan om de komende tijden even rustig aan te doen met het verhogen van mijn gewichten. Ergens denk ik dat mijn techniek best oké is, maar bij het verhogen van gewichten heb ik er toch mijn twijfels over. :bang:

Trouwens, is het slecht om jezelf vol te stouwen met voedsel aan het einde van de dag/'s nachts, om toch nog de dagelijkse kcal/macro's te halen?

19-01-2017 B

progress progress progress... Mooi!

Als je de rest van de dag dan niet heel de dag loopt te snaaien niet ;)

Hahah neeee, dat is gelukkig niet het geval. Ik moet wel zeggen dat ik het wel steeds moeilijker vind worden. Vriendin waarmee ik naar de bioscoop ben geweest is bij mij blijven slapen en vanochtend ging ze pizza en dudok koekjes (voor de rotterdammerts onder ons) eten als ontbijt. Nu is het zo dat ik er niet van heb gegeten, maar denk dat ik zondag wel weer een cheatdagje moet inplannen :emo:

• Like
Waarderingen: 040B
Hahah neeee, dat is gelukkig niet het geval. Ik moet wel zeggen dat ik het wel steeds moeilijker vind worden. Vriendin waarmee ik naar de bioscoop ben geweest is bij mij blijven slapen en vanochtend ging ze pizza en dudok koekjes (voor de rotterdammerts onder ons) eten als ontbijt. Nu is het zo dat ik er niet van heb gegeten, maar denk dat ik zondag wel weer een cheatdagje moet inplannen :emo:
Hou je kcals vandaag en morgen iets lager zodat je je het kan permitteren om te cheaten zondag, of voeg die dag wat meer cardio toe :)

Het is gewoon even aanpassen ;) Hier op het werk staat ook vaak gebak of gaan ze op vrijdag ofzo ergens wat junkfood uithalen. Na een tijd reageer je er zelfs niet meer op. Gewoon je aan je schema
houden en af en toe een uitspatting. Je moet natuurlijk ook niet gaan leven zoals een kluizenaar.

Trouwens, is het slecht om jezelf vol te stouwen met voedsel aan het einde van de dag/'s nachts, om toch nog de dagelijkse kcal/macro's te halen?
Maakt zoals al gezegd niet veel uit, maar je trainingen zullen iets lekkerder gaan als je meer kcals voor je training binnen krijgt

Het is gewoon even aanpassen ;) Hier op het werk staat ook vaak gebak of gaan ze op vrijdag ofzo ergens wat junkfood uithalen. Na een tijd reageer je er zelfs niet meer op. Gewoon je aan je schema
houden en af en toe een uitspatting. Je moet natuurlijk ook niet gaan leven zoals een kluizenaar.

Ik vind het leuk in mijn grot.

Gewoon lekkere dingen inplannen. Ook op 1600 kcals lukte het mij om een keer in de 2 weken een pizza van 1000 kcals naar binnen te werken. Smiddags een salade met veel groente en sla van ~150-200 kcals, sochtends 3 eieren en savonds kwark en fruit. Zoiets deed ik toen op een dag met pizza. Dan is het niet nodig om gelijk naar 2500 kcals te vliegen.

Natuurlijk heeft iedereen in de zoveel tijd wel even behoefte om op onderhoud te eten tijdens een cut, af en toe lijkt me dan ook geen probleem als dat iets is waardoor je gemotiveerd blijft.

Hou je kcals vandaag en morgen iets lager zodat je je het kan permitteren om te cheaten zondag, of voeg die dag wat meer cardio toe :)

Nou mijn onderhoud is +/-2100 en daar zit ik op dit moment 450-500 kcal onder. En op mijn cheatdag wil ik dus op onderhoud eten, dus het is niet zo dat ik all out ga op de zondagen. Gecalculeerd cheaten noem ik het zelf :o

Nou, dat kan ik dus echt niet.
Vrouwen over het algemeen kunnen dat niet denk ik. Mannen zijn daar veel beter in haha.

Ik neem nu trouwens zelfs geen klusjes meer aan bij mijn bijbaan, omdat ik weet dat ik me dan niet kan inhouden. Als gastvrouw voor een bedrijf zorg ik voor alle hapjes en het avondmaal, I just can't... :emo:

Maakt zoals al gezegd niet veel uit, maar je trainingen zullen iets lekkerder gaan als je meer kcals voor je training binnen krijgt

Ja dat probeer ik dan weer wel, maar dat lijkt me ook duidelijk aangezien er nog enige vooruitgang zit in mijn logs. Denk dat ik anders minder progressie had gemaakt in dat geval.

Gewoon lekkere dingen inplannen. Ook op 1600 kcals lukte het mij om een keer in de 2 weken een pizza van 1000 kcals naar binnen te werken. Smiddags een salade met veel groente en sla van ~150-200 kcals, sochtends 3 eieren en savonds kwark en fruit. Zoiets deed ik toen op een dag met pizza. Dan is het niet nodig om gelijk naar 2500 kcals te vliegen.

Natuurlijk heeft iedereen in de zoveel tijd wel even behoefte om op onderhoud te eten tijdens een cut, af en toe lijkt me dan ook geen probleem als dat iets is waardoor je gemotiveerd blijft.

Ja dat klopt zeker inderdaad. Ik moet ook zeggen dat ik wel lekker eet hoor, daar niet van. Denk alleen dat ik soms gewoon even een verhoging in kcal nodig heb om op te fleuren ofzo.. :o

Je kan ook bv 3-4 weken cutten en dan 1 week op onderhoud. Hoef je tussendoor al helemaal geen uitschieters te maken. Maar hangt natuurlijk van je voorkeur af.

Terug
Naar boven