Fitness Seller

TheDutchOak: Maximum myo gains (Road to 110kg)

Lekkere lateral raises, komt vast door de billen zeker ;)

• Topic Starter Topic Starter
Lekkere lateral raises, komt vast door de billen zeker ;)

thanks man
657d7b907360b7d5a63634b14404f6f86832218c0ffd3fd5356803a2de40ace9.jpg

Ontbijten met chinees, ik mag jou wel

Zo ik ben weer helemaal bij. Goede ontwikkelingen lees ik al.

Ben wel heel erg benieuwd naar dat Myo principe.

Zou iemand me heel kort kunnen uitleggen wat het precies is en hoe het werkt en de voordelen er van.
Ik zag bijv. ook maar een beperkt aantal oefeningen..

Alvast bedankt.

Zou iemand me heel kort kunnen uitleggen wat het precies is en hoe het werkt en de voordelen er van.

Alvast bedankt.

Je hebt v erschillende principes. Het uiteindelijke doel is om zo kort tussen de sets te rusten dat je steeds bij je 2-3 RM zit.

DUs bijvoorbeeld, 90kg is mijn 12RM Bench, ik ga 50 myo reps doen op bench:

12 reps - 30 sec rust - 5 reps - 30 sec rust - 4 reps - 30 sec rust - 3 reps - 30 sec rust - 3 reps - 30 sec rust - ...

... - 3 reps

Tot de 50.
Dus 12+5+4+3+3+3 = 30 reps wat ik had neergeschreven dus dan moet ik er nog 20. Je wilt tussen de 2-4 max reps zitten.

Het idee is, doordat je zo tegen falen (2-4 RM) aan zit, je meer myonuclei aan maakt, in tegenstelling tot sets met langere rust.

Alvast bedankt.

Thanks man :)

Kaluro gaat los
file-48244735.jpg

Je hebt v erschillende principes. Het uiteindelijke doel is om zo kort tussen de sets te rusten dat je steeds bij je 2-3 RM zit.

DUs bijvoorbeeld, 90kg is mijn 12RM Bench, ik ga 50 myo reps doen op bench:

12 reps - 30 sec rust - 5 reps - 30 sec rust - 4 reps - 30 sec rust - 3 reps - 30 sec rust - 3 reps - 30 sec rust - ...

... - 3 reps

Tot de 50.
Dus 12+5+4+3+3+3 = 30 reps wat ik had neergeschreven dus dan moet ik er nog 20. Je wilt tussen de 2-4 max reps zitten.

Het idee is, doordat je zo tegen falen (2-4 RM) aan zit, je meer myonuclei aan maakt, in tegenstelling tot sets met langere rust.

Ik heb nog een aantal vragen. Sorry:D:D

- RM is ? (reps maximaal) dus hoevaak je het kan 1x? Dus 90 KG kan je max 12 reps?

- Hoe bepaal je het aantal myo reps? Jij bent nu uitgegaan van 50. Is dat altijd zo?

- Bepaal je de KG door het gewoon te proberen? Is het de bedoeling dat je het zelfde gewicht eraan laat hangen? (ik neem aan van niet aangezien ik dutch oak ook zie wisselen in gewichten?

- RM is ? (reps maximaal) dus hoevaak je het kan 1x? Dus 90 KG kan je max 12 reps?

- Hoe bepaal je het aantal myo reps? Jij bent nu uitgegaan van 50. Is dat altijd zo?

- Bepaal je de KG door het gewoon te proberen? Is het de bedoeling dat je het zelfde gewicht eraan laat hangen? (ik neem aan van niet aangezien ik dutch oak ook zie wisselen in gewichten?

Ja rep max idd.

Ik heb mn schema hierop gebaseerd: http://www.elitefts.com/education/training/reignite-progress-with-new-science/

No problem.

Repetitions maximal. 12RM = 12 reps max, inderdaad. 1RM = 1 rep max.

Ligt er maar net aan hoeveel volume je hanteert. Tussen de 25 en 50 zit je sowieso wel goed.
Als je echt heavy volume wilt draaien ga je hoger, wil je lager volume of meer oefeningen dan ga je wat lager.

Ja je doet een 'rep out', dus zoveel mogelijk reps eruit persen met je 8 á 12 RM, en dan steeds ca. 30 seconden rust houden.
De week erna probeer je minstens 1 rep extra te doen.
En zodra je 12 reps kan, verhoog je het gewicht met 2.5kg of iets dergelijks, tot je ook daar weer 12 reps kan etc.

Training zaterdag 21 maart

Heel wat nieuwe oefeningen geprobeerd, voelde lekker :thumb:

Goblet squat
10x12kg
12x18kg
3x8 20kg PR

superset bayesian rear delt fly
3x8-12 6,25kg

Glute ham raise met barbell
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
3x6-8

Standing upper chest fly 3x8-12 9kg, was een stuk zwaarder dan verwacht, voelde wel goed in de chest

Chest flies
45x15
55 3x12
60x10 PR

Row machine
50x20
55x17, voelde erg goed maar wil niks forceren. Volgende keer wat zwaarder proberen

Side Raises
12kg 3x12

Voor het eerst in een lange tijd weer spierpijn in de delts, voelt lekker

Thuis weegschaal is helaas kapot, gewicht in de gym was 107

Nice train man nieuwe oefeningen zien er goed uit, die standing chest doe ik ook wel eens dan met cable.

Nice train man nieuwe oefeningen zien er goed uit, die standing chest doe ik ook wel eens dan met cable.

Thanks man :thumb: Dumbells is ook wel aan te raden, had verwacht dat ik het alleen in mn front delts zou voelen, maar die upper chest had het flink moeilijk

Ziet er goed uit! Werkt dat een beetje die glute ham raises met je voeten onder de barbell? Biedt dat genoeg weerstand?

Lekkere training man, ook leuke oefeningen erbij :)

Die glute ham raise deden wij ook bij de waterpolo, en dan met iemand die op je enkels gaat zitten / druk geeft met handen. Pittige oefening ja :o

Lekkere training man, ook leuke oefeningen erbij :)

Die glute ham raise deden wij ook bij de waterpolo, en dan met iemand die op je enkels gaat zitten / druk geeft met handen. Pittige oefening ja :o

Afwisseling doet gainen :) Heb trouwens vernomen dat je rubberen matten krijgen, zal nog wel ff duren though. Denk dat we tegen die tijd wel bij the cave zitten :o

Afwisseling doet gainen :) Heb trouwens vernomen dat je rubberen matten krijgen, zal nog wel ff duren though. Denk dat we tegen die tijd wel bij the cave zitten :o

Zit nog vast tot eind mei met mijn contract, ben daarna ook klaar met examens en hopelijk ook weer good to go in the gym, dan wordt the cave sws bezocht gok ik ;)

Terug
Naar boven