MuscleMeat

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nog een vraagje:

je moet elke wo ofwel het gewicht ofwel het aantal reps verhogen...

Op wat baseer je om die keuze te maken? En wat zou je verkiezen? Gewicht omhoog en een repje of mss twee minder. Of het zelfde gewicht en een repje of misschien twee meer? (Ja, het is een testvraagje :p)

Helemaal mee eens. Stel dat elke dag 2 minuten op je kop staan voor jou geweldig zou werken? Dan moet je dat gewoon doen! :thumb:

@Anger: Die statics pas je al toe? Hoe bevallen die? IK heb ze nog niet toegepast namelijk, ga ik in mijn volgende blast mee beginnen.

Poe kerel, ik haal de 20 of 30 seconde soms bij lange na niet. Ik denk dat je het gevoel van de laatste RP set wel voor je kan halen.. die laatste rep, hoeveel pijn die doet. Nou dat gewoon 2 keer zo erg 30 seconde lang (lijkt een uur).

Ik had bijna nooit spierpijn in m'n biceps, m'n bicpes doen nu zo veel pijn... gewoon niet normaal. Kan het ook bijna niet geloven van 1 set!!

Moet er wel bij vertellen dat ik een week niet getraind heb voor aan DC te beginnen! (express)

PS. Ik pas trouwens wel gewoon mijn eigen ideen over voeding toe, heb geen zin om die vetten en carbs te gaan scheiden enz. Alles van training volg ik tot in de puntjes!

• Topic Starter Topic Starter
Poe kerel, ik haal de 20 of 30 seconde soms bij lange na niet. Ik denk dat je het gevoel van de laatste RP set wel voor je kan halen.. die laatste rep, hoeveel pijn die doet. Nou dat gewoon 2 keer zo erg 30 seconde lang (lijkt een uur).

Ik had bijna nooit spierpijn in m'n biceps, m'n bicpes doen nu zo veel pijn... gewoon niet normaal. Kan het ook bijna niet geloven van 1 set!!

Moet er wel bij vertellen dat ik een week niet getraind heb voor aan DC te beginnen! (express)

PS. Ik pas trouwens wel gewoon mijn eigen ideen over voeding toe, heb geen zin om die vetten en carbs te gaan scheiden enz. Alles van training volg ik tot in de puntjes!

Tsja dat van die voeding ben ik gewoon gaan proberen en ben erachter gekomen dat het voor mij prima werkt (droger geworden en zwaarder geworden!). Ik moet BBD wel gelijk geven over de opmerking dat vetten als ze los van carbs gegeten worden niet opgeslagen zouden kunnen worden als vet. Natuurlijk gebeurt dit ook. Alles wat je teveel aan kcals binnen krijgt wordt opgeslagen als vet, alleen als je vetten samen met carbs eet is de kans dat die vetten meteen in vetweefsel worden opgeslagen groter. Dat is het enige. Hell, als je alleen maar eiwitten zou eten en je eet er teveel van wordt het overschot ook in je vetlaagje bijgezet.
Ik denk dat het grootste effect bij mij verkregen is doordat ik gewoon minder carbs ben gaan eten. ;)

@Daxie: Bedoeling is om altijd gewicht te verhogen (kleine stappen) als je maar binnen de reprange voor die oefening kan blijven. Anders proberen met hetzelfde gewicht 2 of 3 reps meer te halen.

@BBD: Best kans dat het een rage gaat worden, moet iedereen voor zich weten natuurlijk. Ben blij dat ik zelf 1 van de eersten hier ben dan, ben niet zo'n rage type. ;)

@BlackKnight: Mijn spieren veranderen van vorm ja, ze worden groter. ;) Je kan een spier behalve laten groeien niet van vorm laten veranderen he, is allemaal genetisch vastgelegd, anders zou bijvoorbeeld ook iedereen een piek op zijn biceps kunnen krijgen. Extreem stretching zorgt wel voor duidelijk meer soeplesse, maar dat is ook logisch natuurlijk.

Misschien leuk om eens je gewichten (van de oefeningen) te vergelijken tussen eerste week en laatste, om je vooruitgang erop gade te slaan!

ehm waarom staan alle reacties op deze pagina door elkaar? ???

Gisteren training B1:

• Incline dumbbell curls: 16kg/8+4+4=16RP (16kg/14RP)
  • Hammer curls: 16kg/15reps (16kg/11reps)
  • Standing calve raises: 79kg/10reps (73,5kg/10reps)
  • Lying leg curl: 80kg/9+5+4=18RP (75kg/18RP)
  • Squat smith: 97,5kg/6reps + 75kg/15+5reps (95kg/6reps + 70kg/15+6reps)

Ik ben 2-8-'06 begonnen met deze blast (ben dus 8 weken bezig nu). In de tussentijd heb ik er zeer drukke werkweken bij gehad en wat minder slaap gehad dan ik gewild had. Tevens heb ik dit hele jaar nog maar 2 weekjes vrij gehad. Kortom ik voel me echt enorm moe! Afgelopen nacht 9 uur in coma gelegen en was vanmorgen nog steeds moe! Mijn training van gisteren voelde ook zeer zwaar aan, vooral mentaal. Kortom: Het wordt tijd voor mijn eerste cruise! Ik heb nog niet het gevoel in overtraining te zitten aangezien ik nog steeds mooie gains maak en ik er lekker vol uitzie. Nog 2 trainingen en 2 daagjes werken en dan staat de vakantie eindelijk voor de deur! 8 dagen naar Lanzarote! Damn ik kijk er echt naar uit. woensdag is mijn laatste training, daarna doe ik 1,5 week helemaal niks. Ik train niet (enige lichaamsbeweging wordt coïtus :P ), let niet zo erg op mijn eten, ga er even lekker van genieten zodat ik daarna weer keihard door kan knallen! :D

Ziet er goed uit neusje. Probeer die laatste 2 training nog goed af te ronden, maar dat lukt wel toch, je hebt nog geen een keer gefaald geloof ik? En dan kun je ook extra voldaan van je vakantie genieten natuurlijk!

Fijne vakantie ouwe trekker, neem het ervan je hebt 't verdiend :thumbs:

Laat die chicks op dat canarische eilandje maar eens zien wat je gepresteerd hebt :)

@BBD: Doe mijn best ;)
@Black Knight: Ben benieuwd wat mijn vriendin daarvan gaat denken ;)

Hebben jullie dat nou ook weleens, dat je tijdens/na je training zo'n pomp hebt dat het gewoon zeer doet? :D Vandaag was voor mij zo'n dag! Heerlijk! :thumb:

Trainingsresultaten van vandaag volgen later...

Vandaag workout A2:

• Incline dumbbell press: 30kg/7+3+2=12RP 22sec static (28kg/14RP)
  • Dumbbell shoulder press: 20kg/7+5+3=15RP 19sec static (20kg/12RP)
  • Close grip bench smith: 50kg/5+3+2=10RP 23sec static (45kg/14RP)
  • Chins: 0kg/5+3+3=11RP 12sec static (-15kg/13RP)
  • Bend over rows: 65kg/10reps (60kg/12reps)

Eerste keer statics gedaan, das best pittig! :D

Die static doe je onmiddellijk na je RP?

En waar (in de rom) doe je die static?

Die static doe je onmiddellijk na je RP?

En waar (in de rom) doe je die static?

De meesten zeggen zo'n 5-10 deep breaths en dan je static, op max contractie. Dus met borst net voor de lockout zeg maar. Chins maximaal aangespannen. Als je de houding begint te verliezen heel langzaam laten zakken, zodat je een langzame negative als laatste hebt. Statics worden niet op rug dikte en been oefeningen gedaan overigens.
Ik zou ook gewoon eerst een volledige blast doen en daarna pas statics toepassen, weet je ook beter hoe het met je herstelvermogen is.

Moeilijke was wel dat ik alleen train en dus terwijl ik al helemaal f*cked was zelf die 30kg dumbbells weer omhoog moest zien te krijgen (lukte met veel moeite wel). Nee er waren geen spotters in de buurt, ja 1 kerel die zijn biceps met 8kg dumbbells stond te trainen, kon ik weinig hulp van verwachten :P

Moeilijke was wel dat ik alleen train en dus terwijl ik al helemaal f*cked was zelf die 30kg dumbbells weer omhoog moest zien te krijgen (lukte met veel moeite wel). Nee er waren geen spotters in de buurt, ja 1 kerel die zijn biceps met 8kg dumbbells stond te trainen, kon ik weinig hulp van verwachten :P

Hehe, ja dat ken ik :-) Vooral bij mijn presses +30kg (Btw, die incline press 7x30 met dat traag negatief gedeelte, eigenlijk best goed hoor, da's ongeveer wat ik zou doen denk ik. Sta je daar met je 2 dbs van 40kg rond te kijken.
Dan kruis je de ogen van een beginner (alle respect) en dan zie je in zijn ogen de teleurstelling omdat hij nog niet geschikt is als hulpje.

Statics heb ik goeie ervaringen mee toen ik hit deed. Voorlopig laat ik ze er nog uit hoor, don't worry :-)

Hehe, ja dat ken ik :-) Vooral bij mijn presses +30kg (Btw, die incline press 7x30 met dat traag negatief gedeelte, eigenlijk best goed hoor, da's ongeveer wat ik zou doen denk ik. Sta je daar met je 2 dbs van 40kg rond te kijken.
Dan kruis je de ogen van een beginner (alle respect) en dan zie je in zijn ogen de teleurstelling omdat hij nog niet geschikt is als hulpje.

Statics heb ik goeie ervaringen mee toen ik hit deed. Voorlopig laat ik ze er nog uit hoor, don't worry :-)

Oh moet je helemaal zelf weten hoor. ;) Angerfist is er ook gelijk mee begonnen. Wel balen dat ik nu op incline press maxed out ben aangezien mijn gym maar dumbbells tot 30kg heeft. :o Ach ga ik wel decline pressen in de smith, kan ik weer even vooruit. ;)

Die kerel met die 8kg dumbbell curl keek eerst een beetje arrogant toen hij me mijn eerste setje met 10kg dumbbells zag doen (warmup 1), daarna keek hij wat minder blij toen ik met 20kg dumbbells mijn tweede warmup deed en toen ik met 30kg dumbbells aan mijn werkset (RP) begon keek hij niet meer. :D

Laatste workout vandaag voor mijn vakantie!

B2:
  • Barbell curls: 35kg/10+5+4=19RP 14sec static (35kg/14RP)
  • Barbell wrist curls: 27,5kg/14reps (27,5kg/12reps)
  • Leg press toe press: 120kg/10reps (115kg/10reps)
  • Seated leg curls: 112kg/9+5+4=18RP (105kg=19RP)
  • Leg extensions: 91kg/12+6+3=21RP (84kg/21RP)

Nette verbeteringen weer, mentaal ben ik wel toe aan mijn cruise, fysiek kan ik nog wel even door al komen er wel steeds meer pijntjes op. :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven