@the nose
Heb een paar vragen:
1. Wat zijn belangrijke punten bij het opstellen van een doggcrap schema?
Belangrijkste punten zijn voor elke spiergroep 3 oefeningen te kiezen. Dus voor borst/schouders/triceps/rug wijdte/rug dikte en voor biceps/onderarmen/kuiten/hamstrings/quads. Kies hierbij oefeningen waarin je lange tijd in gewicht omhoog zou kunnen gaan, vooral compounds dus. Een shoulder press kan je langer mee groeien dan met side raises bijv. 
Je doet dan dus zoals je hebt kunnen lezen in 14 dagen 6 trainingen waarin dus om en om de 3 oefeningen voor elke spiergroep aan bod komen. (Zie verder de uitleg bij A1, B1 etc)
2. Is het echt noodzakelijk maar 3 dagen te trainen als je niet super/advanced/elite bent?
De reden dat je "maar" 3x per week traint is dat je tot failure traint en dus al je herstelvermogen erg hard nodig zult hebben. Die 3x per week brengen je erg dicht tot de grens van overtraining, dus Dante geeft aan dat alleen de mensen met voldoende trainingservaring (die hun eigen lichaam goed kennen ivm herstel etc) hieraan moeten beginnen. Als je deze trainingsvorm eenmaal toepast zal je begrijpen dat het niet "maar" 3x per week is. Op offdays is overigens cardio van harte aanbevolen.
De elites trainen overigens 4 dagen per week op een andere split. Dit om de achterblijvende spiergroepen beter te kunnen belasten en de trainingen beter in te kunnen delen aangezien de gewichten dan bizarre vormen aan gaan nemen, dit gaat wel ten koste van het aantal groeimomenten per jaar en iedereen raad dus ook aan de 2daagse split te gebruiken (dus 6x per 2 weken te trainen).
Die volgorde die dante aangeeft in de stickeys bijv:
A)
biceps
forearms
back width
back thickness
3. Is het echt noodzakelijk op deze manier je training in te delen? (lijkt me onlogisch namelijk)
Waarschijnlijk ziet de hele trainingsfylosofie er onlogisch uit als je normaal aan volume training doet. Je haalt nu wel een verkeerd voorbeeld erbij, aangezien het voorbeeld hierboven uit de geavanceerde 3 daagse split is en dus eigenlijk alleen voor de pro's is...hou dus als je dit wilt doen de verdeling aan zoals ik bij je eerste vraag heb aangegeven.
4. Ik zie in je log steeds a1 b1 a3 etc, hoe loopt dit precies?
A1,A2,A3 zijn de trainingen waarin ik borst/schouders/triceps/rug wijdte/rug dikte train. Training A1 doe ik de eerste oefening voor elke spiergroep, A2 de tweede oefening en A3 de derde, zodat in twee weken alledrie de borst/schouder etc oefeningen aan bod komen. B1,B2,B3 zijn dus de Biceps/onderarm/kuiten/hams/quads trainingen.
Ik hoop dat je zin hebt ze te beantwoorden, uiteraard karma
PS. Ik heb die links gelezen, ontzettend ongestructureerd
De stickies hebben aardige structuur hoor, daarin staan de basics prima uitgelegd, dat er daarna nog zoveel mensen zijn met vragen snap ik eigenlijk niet, maar de search op dat forum voldoet daar prima voor!