MuscleMeat

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag training B3:

• Machine preacher curls: 52,5kg/6+3+3=12RP (50kg/12RP)
  • Reverse grip cable curls: 35kg/16reps (30kg/19reps)
  • Smith standing calve raises: 70kg/12reps (65kg/11reps)
  • Stiff legged deadlift: 115kg/10reps (110kg/10reps)
  • Leg press: 105kg/6reps + 75kg/25reps (85kg/11reps + 65kg/25reps)

Het logboek was weer kansloos vandaag. :D

Interessante log Neus, heb hem helemaal doorgelezen + nog een lading info over doggcrap, met o.a. dank aan Angerfist die me erop gewezen heeft en van wie ik ook nog info gehad heb.

Het ziet er uit als een heavy trainingsmethode, niet echt geschikt voor de 'weak of hearth'. Dacht eerst dat het de zoveelste split-variant was (zoals bijv. Max-OT, wat dan gebracht wordt als 'revolutionair') maar dit is eindelijk eens iets totaal anders. De wetenschappelijke onderbouwing vind ik wel wat matig, maar goed alleen bij HST heb ik tot nog toe een goede wetenschappelijke onderbouwing gezien. Het gaat uiteindelijk om het resultaat en tot nog toe eigenlijk alleen maar positieve verhalen gelezen.

Heb gelezen dat je niets meer opmeet, maar kun je wel iets zeggen over de massagains? Lijkt mij dat die niet ongemerkt kunnen blijven na zulke krachtgains :)

Vandaag eerste widowmaker!!! :eek:

Die widowmaker is op 75 van de vorige set he? Niet op 75% van je maximale gewicht.... right?

Vandaag eerste widowmaker!!! :eek:

Die widowmaker is op 75 van de vorige set he? Niet op 75% van je maximale gewicht.... right?

Op 75% van het gewicht wat je voor je zeer zware set gebruikte...dit is geen vaste regel...ik heb alleen bij mezelf ondervonden dat ik dan op een goed gewicht voor de widowmaker zit, met name op de squat. Legpress eerder 80%.

@Blackknight: Ik meet voorlopig geen omtrekken meer, maar wel wekelijks gewicht en BF (met een fattrack II huidplooimeter). Ik ben nu in een maand tijd 1.2kg aangekomen en is mijn BF% van 17% naar 15.5% gegaan. :D
Als ik dat op jaarbasis door kan trekken dan zie ik er volgend jaar wel heel veel groter uit. :D

Ik ben nu in een maand tijd 1.2kg aangekomen en is mijn BF% van 17% naar 15.5% gegaan. :D
Als ik dat op jaarbasis door kan trekken dan zie ik er volgend jaar wel heel veel groter uit. :D

Damn dat ziet er zeer netjes uit, tegelijkertijd massa gainen en vet verliezen. Heb je een verklaring voor het feit dat je BF omlaag is? Ik dacht niet gelezen te hebben dat je op dieet bent:)

Vandaag training B3:

• Machine preacher curls: 52,5kg/6+3+3=12RP (50kg/12RP)
  • Reverse grip cable curls: 35kg/16reps (30kg/19reps)
  • Smith standing calve raises: 70kg/12reps (65kg/11reps)
  • Stiff legged deadlift: 115kg/10reps (110kg/10reps)
  • Leg press: 105kg/6reps + 75kg/25reps (85kg/11reps + 65kg/25reps)

Het logboek was weer kansloos vandaag. :D

Mooie training trouwens kerel.

Daarnet eerste widowmaker, had alles een beetje te laag ingeschat.. 130*7 en 90*25... bij de 25ste rep krijg ik me daar en partij pijn in me kop. Echt niet gezond meer man! Moest gewoon stoppen, qua gewicht was het te licht.

Mooie training trouwens kerel.

Daarnet eerste widowmaker, had alles een beetje te laag ingeschat.. 130*7 en 90*25... bij de 25ste rep krijg ik me daar en partij pijn in me kop. Echt niet gezond meer man! Moest gewoon stoppen, qua gewicht was het te licht.

Let op je ademhaling tijdens de widowmaker, daar komt die hoofdpijn van!

@Blackknight: Ik ben op de "DC manier" gaan eten; 1,5-2gr eiwit per LBS vvm, vetten en koolhydraten splitsen (dus pro carb en pro fat maaltijden) en alleen begin van de dag en pre/post workout carbs. Hoog in eiwit, medium tot hoog vetten en medium tot laag carbs. Ik eet nu een maandje zo, wel 500kcals boven onderhoud door de weeks (in de weekenden let ik wat minder op mijn eten, 6 maaltijden worden er dan vaak 5 en zit wat hoger in mijn carbs). Dit is de reden dat ik spiermassa win en vet verlies. IK cardio er bij, maar dat steld nog niet veel voor; 1, 2 x per week 30min en een voetbalwedstrijd op zaterdag.
Ik dacht altijd dat vet verliezen en spiermassa bijkomen niet tegelijk kon. OP IM zeiden ze van wel en het kan dus ook echt! :D
Ik was teleurgesteld dat de weegschaal maar op 91.2 bleef hangen, maar ondertussen daalde mijn vet%. :)

IK merk overigens wel dat ik aan mijn cruise toe ben onderhand, ben overdag vermoeider en de trainingen worden zwaarder en zwaarder.

Maar zwaardere (mentaal) trainingen betekend niet dat ik niet gewoon door blijf gainen natuurlijk! :D **** dat logboek! Het maakt nog steeds geen kans!

Vandaag training A1:
  • Incline press smith: 57,5kg/5+3+2=10RP (55kg/11RP)
  • Shoulder press smith: 35kg/8+4+3=15RP (32,5kg/14RP)
  • Reverse bench press smith: 42,5kg/7+4+3=14RP (40kg/14RP)
  • Close grip chins: 0kg/6+3+2=11RP (-15kg/13RP)
  • T-Bar rows:55kg/11reps (50kg/11reps)

De incline press had ik het even moeilijk, maar daarna ging het weer perfect! De close grip chins had ik gewoon als doel gesteld: vandaag bodyweight wat er ook gebeurd. Dit was vorige keer met dippen ook gelukt van 15kg hulp gewicht naar bodyweight en nu dus met chinnen ook! Nu wide grip chins nog zo'n sprong maken en dan is het feest compleet. Ik ga me dan op deze oefeningen eerst opwerken naar 20RP met bodyweight en daarna pas weer verzwaren. Ik heb deze blast met alles vrij laag in de reprange gezeten omdat ik snel in gewicht omhoog wilde. Volgende blast ga ik hoog in de repranges zitten, kijken wat me beter bevalt. Met schouders zit ik nu vaak op zo'n 14-15RP en dat bevalt goed, schouders groeien ook het snelst momenteel. :D

Let op je ademhaling tijdens de widowmaker, daar komt die hoofdpijn van!

@Blackknight: Ik ben op de "DC manier" gaan eten; 1,5-2gr eiwit per LBS vvm, vetten en koolhydraten splitsen (dus pro carb en pro fat maaltijden) en alleen begin van de dag en pre/post workout carbs. Hoog in eiwit, medium tot hoog vetten en medium tot laag carbs. Ik eet nu een maandje zo, wel 500kcals boven onderhoud door de weeks (in de weekenden let ik wat minder op mijn eten, 6 maaltijden worden er dan vaak 5 en zit wat hoger in mijn carbs). Dit is de reden dat ik spiermassa win en vet verlies. IK cardio er bij, maar dat steld nog niet veel voor; 1, 2 x per week 30min en een voetbalwedstrijd op zaterdag.
Ik dacht altijd dat vet verliezen en spiermassa bijkomen niet tegelijk kon. OP IM zeiden ze van wel en het kan dus ook echt! :D
Ik was teleurgesteld dat de weegschaal maar op 91.2 bleef hangen, maar ondertussen daalde mijn vet%. :)

IK merk overigens wel dat ik aan mijn cruise toe ben onderhand, ben overdag vermoeider en de trainingen worden zwaarder en zwaarder.

De manier van eten wat jij doet zou ik geen "DC manier" noemen. Het is simpelweg de uitwerking van de ontwikkelingen die plaats hebben gevonden in de voedingswetenschap. Het staat ook wel bekend onder nutrition timing. Deze manier van eten wordt al meerdere jaren gepropageerd door Dr. John Berardi en Dr. Lonnie Lowery. Ik eet zelf al bijna een jaar op deze manier en het is echt een heel ideale manier van eten om spiermassa op te bouwen met zo min mogelijk vetopbouw.Het splitsen van vetten en koolhydraten in proteincarbs maaltijden en proteinfat maaltijden heeft gigantisch veel voordelen.Voor meer informatie, met name wetenschappelijke onderbouwing hiervan en voordelen zou ik artikelen van deze twee voedingswetenschappers lezen.

Verder blijft het zo dat het niet echt mogelijk is om substantieel spiermassa te winnen en vet te verbranden. In hele beperkte mate is het mogelijk, maar niet om substantieel groot of droog te worden. Tenminste als men clean is en geen extra snoepjes gebruikt. Dat op IM beweerd wordt dat het wel mogelijk is, neem ik niet serieus. Ik ga dan toch echt af op de experts op dit gebied. Ik wil hier geen discussie over dit punt starten, dus ik laat het bij deze opmerking. Verder vind ik het wel mooi dat je deze manier van eten toepast.

Succes verder met je trainingen

De manier van eten wat jij doet zou ik geen "DC manier" noemen. Het is simpelweg de uitwerking van de ontwikkelingen die plaats hebben gevonden in de voedingswetenschap. Het staat ook wel bekend onder nutrition timing. Deze manier van eten wordt al meerdere jaren gepropageerd door Dr. John Berardi en Dr. Lonnie Lowery. Ik eet zelf al bijna een jaar op deze manier en het is echt een heel ideale manier van eten om spiermassa op te bouwen met zo min mogelijk vetopbouw.Het splitsen van vetten en koolhydraten in proteincarbs maaltijden en proteinfat maaltijden heeft gigantisch veel voordelen.Voor meer informatie, met name wetenschappelijke onderbouwing hiervan en voordelen zou ik artikelen van deze twee voedingswetenschappers lezen.

Verder blijft het zo dat het niet echt mogelijk is om substantieel spiermassa te winnen en vet te verbranden. In hele beperkte mate is het mogelijk, maar niet om substantieel groot of droog te worden. Tenminste als men clean is en geen extra snoepjes gebruikt. Dat op IM beweerd wordt dat het wel mogelijk is, neem ik niet serieus. Ik ga dan toch echt af op de experts op dit gebied. Ik wil hier geen discussie over dit punt starten, dus ik laat het bij deze opmerking. Verder vind ik het wel mooi dat je deze manier van eten toepast.

Jammer dat je gen discussie wil aangaan. Maar het is dan ook theNose's training logg, dus ik zal het kort houden.
John Bernardi is nou niet iemand die positief bekend staat bij de mensen die er veel vanaf weten. Hij kan mooie praatjes houden, die misschien geloofwaardig overkomen als je er niet het haarfijne van afweet.
Maar als jij er positief resultaten mee boekt en het prettig vind, vooral doorgaan natuurlijk. :)

Lijkt me wel een lekkere training wat je doet van zwaar naar licht.
Eerste set voelt dan wel zwaar maar daarna voelt het gewoon lekker omdat je iets in gewicht daalt.

:)

Er wordt ook niet gezegd dat Dante deze manier van eten verzonnen heeft, vandaar de " " eromheen. ;)
De gedachte is er meer achter dat als je vetten en carbs splitst je minder snel nieuw vet opslaat (insuline piek door carbs zou het makkelijker maken vetten direkt op te slaan). Er wordt door de mensen die dagelijks mensen met DC training trainen (dus Inhuman, Dante en anderen) gezegd dat ze in de praktijk zien dat het zo werkt....nml door deze manier van eten (wel flink boven onderhoud dus) en voldoende cardio zet je snel spiermassa aan en daal je (langzaam) in vet%. Vaak dalen trainees van Dante in een jaar tijd 3% BF of zo.

Het kan me verder niet schelen hoe de onderbouwing is, voor mij werkt het zeer duidelijk! :D

@BBD: Jouw opmerking zet ook niet veel zoden aan de dijk he? Geen beargumentering, maar wel zeggen dat er weinig van klopt. Dat is meer een flame dan he? ;)
Maar bedankt dat je discussies hierover uit mijn log wilt houden. Dit log is natuurlijk puur voor de streling van mijn ego bedoelt! :D

Onderbouwing van de "DC-manier" is er niet en discussie erover wordt niet bepaald geaccepteerd. Maar tja, als het voor je werkt is het altijd beter dan dingen die niet werken. n'est pas ?

Lijkt me wel een lekkere training wat je doet van zwaar naar licht.
Eerste set voelt dan wel zwaar maar daarna voelt het gewoon lekker omdat je iets in gewicht daalt.

:)

Hahah waar haal je dat vandaan? Gewicht zakt onder geen enkele voorwaarde! Het aantal reps zakt wel, maar dat komt omdat je schuimbekkend onder die stang ligt en dan weet dat je bij de laatste keer nog een 30sec static moet doen!... alles behalve lekker jacoba! Al is het wel lekker als je klaar bent, gepresteerd hebt.

Onderbouwing van de "DC-manier" is er niet en discussie erover wordt niet bepaald geaccepteerd. Maar tja, als het voor je werkt is het altijd beter dan dingen die niet werken. n'est pas ?

Helemaal mee eens. Stel dat elke dag 2 minuten op je kop staan voor jou geweldig zou werken? Dan moet je dat gewoon doen! :thumb:

@Anger: Die statics pas je al toe? Hoe bevallen die? IK heb ze nog niet toegepast namelijk, ga ik in mijn volgende blast mee beginnen.

Er wordt ook niet gezegd dat Dante deze manier van eten verzonnen heeft, vandaar de " " eromheen. ;)
De gedachte is er meer achter dat als je vetten en carbs splitst je minder snel nieuw vet opslaat (insuline piek door carbs zou het makkelijker maken vetten direkt op te slaan). Er wordt door de mensen die dagelijks mensen met DC training trainen (dus Inhuman, Dante en anderen) gezegd dat ze in de praktijk zien dat het zo werkt....nml door deze manier van eten (wel flink boven onderhoud dus) en voldoende cardio zet je snel spiermassa aan en daal je (langzaam) in vet%. Vaak dalen trainees van Dante in een jaar tijd 3% BF of zo.

Het kan me verder niet schelen hoe de onderbouwing is, voor mij werkt het zeer duidelijk! :D

@BBD: Jouw opmerking zet ook niet veel zoden aan de dijk he? Geen beargumentering, maar wel zeggen dat er weinig van klopt. Dat is meer een flame dan he? ;)
Maar bedankt dat je discussies hierover uit mijn log wilt houden. Dit log is natuurlijk puur voor de streling van mijn ego bedoelt! :D

ik zal één reaktie geven, want ik wil je log niet bevuilen met een discussie. Je hoeft me natuurlijk niet van deze manier van eten te overtuigen en de werking ervan uit te leggen. Ik pas het zelf al een tijd doe en heb er veel voordeel mee behaald. Onder andere om de redenen die jij noemt. Ik wilde slechts duidelijk maken dat deze manier van eten niet op naam hoort te komen staan van Dante. Verder onderschrijf ik de werking ervan volledig.

Jammer dat je gen discussie wil aangaan. Maar het is dan ook theNose's training logg, dus ik zal het kort houden.
John Bernardi is nou niet iemand die positief bekend staat bij de mensen die er veel vanaf weten. Hij kan mooie praatjes houden, die misschien geloofwaardig overkomen als je er niet het haarfijne van afweet.
Maar als jij er positief resultaten mee boekt en het prettig vind, vooral doorgaan natuurlijk. :)

Hier ben ik het totaal niet mee eens. John Berardi is een uitermate gerenomeerde expert op dit gebied. Een expert die jaren lang gestudeerd heeft en onderzoeks en praktijkservaring heeft. Op deze manier heeft hij zijn Dr. titel behaald. Hij is één van de mensen die er veel vanaf weten, aangezien hij een wetenschapper is in het vakgebied van de voedingswetenschap. Om deze reden doceert hij op universiteiten en traint hij vele sporters, waaronder de Olympische Canadese schaatsploeg (en we hebben allemaal gezien wat voor successen deze geboekt hebben de afgelopen spelen).

Ik weet niet welke mensen jij beschouwt onder mensen die er veel van weten. Echter heb ik een vermoeden welke mensen jij in gedachten hebt en die mensen zijn juist niet de mensen die de absolute autoriteiten zijn op dat gebied (ik ga er vanuit dat de groep die jij bedoeld , niet de wetenschappelijk wereld betreft. Maar vooral de voedingsguru's die veel bodybuilders adviseren). Wat betreft bronnen van kennis zou ik altijd eerder een wetenschapper met ervaring in het gebied als autoriteit accepteren.

Bovendien heb ik ook Dr. Lonny Lowery genoemd. Ik noemde slechts deze namen om aansprekende autoriteiten te noemen, echter wordt nutrition timing door veel voedingswetenschappers onderschreven.

Hoe staat het met je lichaamsgewicht Nose? Ikzelf ga ook nog lekker vooruit, in zowel reps als gewicht ;)

1 maand geleden stond er bij mij 124,1 op de weegschaal na het wakker worden, en vanmorgen, 30 dagen na de eerste DC training, stond er 127,0. Toch een lekkere progressie, mijn taille is gelijk gebleven (heb geen vetmeter). Ben zeer tevreden tot nu toe.

Hier ben ik het totaal niet mee eens. John Berardi is een uitermate gerenomeerde expert op dit gebied. Een expert die jaren lang gestudeerd heeft en onderzoeks en praktijkservaring heeft. Op deze manier heeft hij zijn Dr. titel behaald. Hij is één van de mensen die er veel vanaf weten, aangezien hij een wetenschapper is in het vakgebied van de voedingswetenschap. Om deze reden doceert hij op universiteiten en traint hij vele sporters, waaronder de Olympische Canadese schaatsploeg (en we hebben allemaal gezien wat voor successen deze geboekt hebben de afgelopen spelen).

Ik weet niet welke mensen jij beschouwt onder mensen die er veel van weten. Echter heb ik een vermoeden welke mensen jij in gedachten hebt en die mensen zijn juist niet de mensen die de absolute autoriteiten zijn op dat gebied (ik ga er vanuit dat de groep die jij bedoeld , niet de wetenschappelijk wereld betreft. Maar vooral de voedingsguru's die veel bodybuilders adviseren). Wat betreft bronnen van kennis zou ik altijd eerder een wetenschapper met ervaring in het gebied als autoriteit accepteren.

Bovendien heb ik ook Dr. Lonny Lowery genoemd. Ik noemde slechts deze namen om aansprekende autoriteiten te noemen, echter wordt nutrition timing door veel voedingswetenschappers onderschreven.

Niet de wetenschappelijke wereld? Dat is weer eens iets anders, normaal verwijten mensen mij altijd dat ik alleen maar met studies aankom :roflol:
Er zijn eindeloos veel PhD's in voeding en physiologie die het tegendeel beweren, leuk voor Retardi dat hij een mooi klinkend artikel kan schrijven op t-nation dat erg overtuigend klinkt voor mensen die er wat minder van weten.

Een simpel voorbeeld: je spreid carbs en vetten. Je neemt een maaltijd waarbij je alleen vetten (en eiwit neemt) en dus een lage insuline afgifte hebt. De redenering is nu dat het vet niet wordt opgeslagen als vet...WAT DAN? Adem je het uit ofzo? Waar gaan ze dan heen..spieren? Bij een insulineverhoging nemen spieren net als vet beter voedingstoffen op, maar als er geen insuline is kan het niet worden opgenomen als vet (volgens jullie theorie) dus dan kan bij gebrek aan insuline het toch ook niet worden opgenomen in spieren? Maar stel, dat zou wel kunnen, wat dan als de spieren vol zit (wat relatief snel gebeurd), waar blijven de calorien dan?

Als je verdere discussie wilt, laat maar weten, zetten we het ergens anders voort. Kan ik er wel een paar wetenschappelijke termen tegen aan gooien hoor, want ik weet iets meer over voeding en fysiologie dan er in een t-nation artikeltje genoemd wordt :D

Oh en theNose, nette progressie op de dips en chins ;)

Hahah waar haal je dat vandaan? Gewicht zakt onder geen enkele voorwaarde! Het aantal reps zakt wel, maar dat komt omdat je schuimbekkend onder die stang ligt en dan weet dat je bij de laatste keer nog een 30sec static moet doen!... alles behalve lekker jacoba! Al is het wel lekker als je klaar bent, gepresteerd hebt.

En dan ben je nog niet klaar, want dan wacht de extreme strechting nog :shake:

:bow: :bow:

Merk je ook dat, door die extreme strechting, de vorm van je spieren 'drastisch' verandert door zoals beweerd wordt, Nose?
En heeft het ook invloed op je soeplesse? Dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven