AndroidHealthClinic

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
zo, heb je loggie ff doorgelezen en ook een hoop over dc gelezen, ben net klaar met hst en dat is me goed bevallen, maargoed ik zou het welleens willen vergelijken met dc en dc trekt mij ook wat meer omdat je niet echt gebonden bent aan een supersaai schema en het volledig anders is als dat ik ben gewend.

ik ga eerst nog ff een paar weekjes een split volgen en dan ga ik ook dc eens een paar maandjes proberen, hopen dat het me een beetje bevalt, mensen in de gym zullen wel raar kijken, ik train in een welness centre :P

• Topic Starter Topic Starter
zo, heb je loggie ff doorgelezen en ook een hoop over dc gelezen, ben net klaar met hst en dat is me goed bevallen, maargoed ik zou het welleens willen vergelijken met dc en dc trekt mij ook wat meer omdat je niet echt gebonden bent aan een supersaai schema en het volledig anders is als dat ik ben gewend.

ik ga eerst nog ff een paar weekjes een split volgen en dan ga ik ook dc eens een paar maandjes proberen, hopen dat het me een beetje bevalt, mensen in de gym zullen wel raar kijken, ik train in een welness centre :P

Ach ik ook. Ben de enige die deadlifts doet en 1 van de weinigen die squat. In zo'n wellness center loop je wel tegen beperkingen aan, maar daar moet je gewoon creatief mee om gaan.

Zorg dat je je voedingsschema aanpast aan DC aangezien het heel anders is dan een normale split.

@The Nose

Ik zie in je log alleen maar presses staan voor je schouders.
Je traint je middelste en achterste schouderkop niet direct?

Dus bv.

a MP

b Upright row

c Face pull

Anders gaat het toch achterlopen? Of valt dat mee?

@The Nose

Ik zie in je log alleen maar presses staan voor je schouders.
Je traint je middelste en achterste schouderkop niet direct?

Dus bv.

a MP

b Upright row

c Face pull

Anders gaat het toch achterlopen? Of valt dat mee?

Ik zal deze maar beantwoorden. Je traint de schouderkoppen niet los inderdaad, je doet alleen presses. Ik merk in ieder geval totaal niet dat de buitenste en achterste schouderkoppen achterlopen. Volgens mij heeft Dante hiervoor naar powerlifters gekeken. Die splitsen die schouders ook echt niet op, maar ze hebben wel vaak enorme schouders.

hmm dus alleen presses. Nou ik ben benieuwd:).

Laatst bewerkt:
hmm dus alleen presses. Nou ik ben benieuwd:).

Thx Rock. Dante vind directe training van delen van spieren onzin. Hij heeft veel naar powerlifters gekeken idd voor zijn trainingsprincipes (hij schermt vaak met de term Human Forklift, omdat je volgens hem gewoon verschrikkelijk sterk moet worden met verschrikkelijk zware gewichten zodat je spieren geen andere keuze hebben dan groeien). Als je je om je schouders zorgen maakt dan schrok je er zeker ook van dat je je traps niet rechtstreeks traint? ;)

haha idd ja:D. Ik mag mijn traps graag direct trainen:D.

Maar ik zie wel wat het voor mijn schouders gaat doen:)

haha idd ja:D. Ik mag mijn traps graag direct trainen:D.

Maar ik zie wel wat het voor mijn schouders gaat doen:)

Mijn schouders zijn serieus veel beter geworden sinds ik DC doe. Ik had nooit echt te klagen over ze, maar ze waren ook niet echt mijn sterktste punt zeg maar. De laatste 2/3 weken krijg ik alleen maar lof in de gym dat mijn schouders echt goed gegroeid zijn. Make's you feel good :cool:

Mijn schouders zijn serieus veel beter geworden sinds ik DC doe. Ik had nooit echt te klagen over ze, maar ze waren ook niet echt mijn sterktste punt zeg maar. De laatste 2/3 weken krijg ik alleen maar lof in de gym dat mijn schouders echt goed gegroeid zijn. Make's you feel good :cool:

Mijn schouders gaan het hardst vooruit, vond ze altijd wat zwakjes, maar zijn hard aan een inhaalslag bezig! :)

Vandaag mijn eerste training van mijn nieuwe blast, viel wel wat tegen na een week met mijn luie reet op het strand gelegen te hebben, maar had wel een enorme pomp, altijd lekker.

Er wordt op intensemuscle gezegd dat je in je nieuwe blast niet de laatste training van je vorige blast hoeft te verbeteren, je zet zeg maar de eerste 2 weken weer nieuwe waardes neer die je daarna weer gaat verbeteren. Maar het is wel verleidelijk natuurlijk je vorige training toch te beaten.
Is me toch gedeeltelijk gelukt, incline smith press zelfde resultaat als voor de cruise en close grip chins 1 rep minder, de rest van de oefeningen allemaal verbeterd! :D

Ik ga deze blast wat hoger in de rep ranges zitten, kijken hoe dat bevalt na de vorige blast laag in de repranges gezeten te hebben.

Training volgt vanavond...

Training A1:
  • Incline smith press: 57,5kg/5+3+2=10RP 30sec static
  • Shoulder press smith: 35kg/10+5+3=18RP 26sec static
  • Reverse bench press smith: 42,5kg/9+4+3=16RP 17sec static
  • Close grip chins: 0kg/5+3+2=10RP 17sec static
  • T-bar rows: 60kg/11reps

Zo nieuwe blast dus geen resultaten van de vorige training. :D

Nice, lekkere training toch wel. Ik zit deze week in mijn cruise fase, merkte echt dat ik een beetje rust nodig had. Beetje vermoeid enzo. Volgende week weer knallen.

Nice, lekkere training toch wel. Ik zit deze week in mijn cruise fase, merkte echt dat ik een beetje rust nodig had. Beetje vermoeid enzo. Volgende week weer knallen.

Thx, training voelde ook prima, alleen voorlopig met sommige oefeningen op zelfde gewicht om hoger in de repranges te komen. :D

Thx, training voelde ook prima, alleen voorlopig met sommige oefeningen op zelfde gewicht om hoger in de repranges te komen. :D

Ja maar goed, als je het zelfde gewicht neemt, maar toch meer reps kan is dat toch ook prima, vooruitgang is er dan sowieso. Ik ben deze week aan het deloaden, wel weer even wennen, dat normale tempo ipv die langzame negatieven :) Blijf jij trouwens voorlopig DC trainen? Ik zit er aan te denken om na deze cruise nog een blast fase te doen, en daarna weer even (6-8 weken) "normaal" in een split te trainen, maar dan lage reps, zodat je weer gewenning krijgt met die echte zware gewichten, om na die 6-8 weken weer DC op te pakken. Hoe denk jij daarover?

Ja maar goed, als je het zelfde gewicht neemt, maar toch meer reps kan is dat toch ook prima, vooruitgang is er dan sowieso. Ik ben deze week aan het deloaden, wel weer even wennen, dat normale tempo ipv die langzame negatieven :) Blijf jij trouwens voorlopig DC trainen? Ik zit er aan te denken om na deze cruise nog een blast fase te doen, en daarna weer even (6-8 weken) "normaal" in een split te trainen, maar dan lage reps, zodat je weer gewenning krijgt met die echte zware gewichten, om na die 6-8 weken weer DC op te pakken. Hoe denk jij daarover?

DC all the way voor mij! :D
Kom ik vanzelf bij de echt zware gewichten ;)

Ten eerste wil ik The Nose graag bedanken voor zijn moeite om mensen te informeren over DC. Ik heb zelf heel lang gezocht naar een nederlandse logboek over DC training. Ik ben zelf ook van plan binnenkort te beginnen met DC, heb me helemaal voorbereid. Heb een pot NO shotgun en flink wat eiwitten gekocht. Nou had ik nog een vraagje (heb al veel gelezen maar kan hier niet zo veel over vinden misschien over het hoofd gezien): Als je na 8-12 weken aan het cruisen bent moet je dan helemaal stoppen met trainen of moet je gewoon niet het gewicht verhogen. En als laatste wou ik vragen of HIIT training te combineren is met DC training, meestal s'ochtends maar kan ook na de training.

Voor wie niet weet wat HIIT is hier een link waar het uitgelegd word.
Body Impulse

Had ik al gezegd dat DC de nieuwe DBB rage werd?

Ten eerste wil ik The Nose graag bedanken voor zijn moeite om mensen te informeren over DC. Ik heb zelf heel lang gezocht naar een nederlandse logboek over DC training. Ik ben zelf ook van plan binnenkort te beginnen met DC, heb me helemaal voorbereid. Heb een pot NO shotgun en flink wat eiwitten gekocht. Nou had ik nog een vraagje (heb al veel gelezen maar kan hier niet zo veel over vinden misschien over het hoofd gezien): Als je na 8-12 weken aan het cruisen bent moet je dan helemaal stoppen met trainen of moet je gewoon niet het gewicht verhogen. En als laatste wou ik vragen of HIIT training te combineren is met DC training, meestal s'ochtends maar kan ook na de training.

Voor wie niet weet wat HIIT is hier een link waar het uitgelegd word.
Body Impulse

Het kan wel, hou alleen rekening met je herstel van je benen.

De cruise wordt voorgesteld als maintenance training, dus niet tot failure, niet verzwaren. Is meer beetje lol hebben, nieuwe oefeningen proberen etc. Anderen stoppen gewoon een week. Ik heb net een 10 daagse cruise gehad, daarin heb ik alleen op het strand gelegen op Lanzarote. :D

btw, bedanken doen we hier met karma! :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven