XXL Nutrition

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag training B1:

Toch wat lichte aanpassingen gemaakt. Zo doe ik incline dumbbell curls nu alternerend en van neutraal naar supinatie (voorheen volledige beweging in supinatie en beide dumbbells gelijktijdig bewegen) en hammer curls doe ik niet meer voor me langs alternerend maar gewoon recht omhoog en gelijktijdig. Door deze twee aanpassingen moest het gewicht van de hammercurls wat omlaag, ik denk dat ik bij deze uitvoering minder smokkel. ;)

• Incline dumbbell curls: 16kg/8+4+3=15RP 22sec static
  • Hammer curls: 12kg/12reps 23sec static
  • Standing calve raises: 79kg/10reps
  • Lying leg curl: 80kg/10+5+3=18RP
  • Squat smith: 100kg/4reps + 75kg/20reps (wel met korte pauze zonder onder de bar te blijven, ik weet het ik ben zwak :( )

Toch wel een lekkere training, wel helemaal gesloopt, maar dat komt mede doordat ik nog niet echt in mijn ritme zit na de vakantie. Slaap moeilijk en voel me lamlendig. :(

Gisteren training A2:

• Incline chest press: 63kg/9+4+3=16RP 22sec static
  • Dumbbell shoulder press: 20kg/9+4+4=17RP 25sec static
  • Close grip bench smith: 45kg/9+4+3=16RP 25sec static
  • Chins: 0kg/5+3+3=11RP 17sec static
  • Bend over rows: 70kg/11reps

@TheNose
Hoe weet je eigenlijk of je 3 of 4 keer per week moet trainen. want ik train zelf liever maandag,dinsdag,donderdag en vrijdag. Want zoals ik lees ben jij ook niet zo onder de indruk van de belasting op het CZS.

@TheNose
Hoe weet je eigenlijk of je 3 of 4 keer per week moet trainen. want ik train zelf liever maandag,dinsdag,donderdag en vrijdag. Want zoals ik lees ben jij ook niet zo onder de indruk van de belasting op het CZS.

Ik weet dat je met de Doggcrap 3x per week routine de meeste groeistimulans hebt wat je lichaam kan hebben zonder direct overtraint te raken (al raken sommigen met deze routine al binnen 2-3 weken in overtraining door hun slechte herstel). De 4x per week doggcrap routine is echt alleen voor de zeer ver gevorderden. Die vergevorderden raden zelf ook aan dat zolang je kan je de 3x per week split aan moet houden omdat je zo sneller vooruitgaat.

Dus 4x per week trainen kan je wel doen maar dan doe je jezelf dus zwaar tekort. Je hoeft je toch niet aan maandag/woensdag/vrijdag te houden? Als je maar met je eigen herstel rekening houd (dus liever een dagje of twee dagen rust tussen de individuele trainingen).

BTW: Vandaag weer voor het eerst gewogen en bodyfat gemeten sinds de vakantie; voor de vakantie woog ik nuchter 91.2kg/14.9% (24-09) en vanmorgen 93.5kg/15.4%. Dat is dus 1,5kgvvm erbij terwijl ik bijna 2 weken niet getraind heb (en slecht gegeten heb) tijdens mijn vakantie. :D

nette vooruitgang hoor :P

maarre, is het goed als ik je ff pb met enkele vraagjes? ik ben van plan volgende week te beginnen met dc, maar zit ff met wat vragen over de voeding en static holds.

PB-en mag altijd, ik heb heus niet alle wijsheid in pacht wtb Doggcrap, maar inmiddels redelijk wat ervaring. ;) Een andere goede vraagbaak is The Rock. ;)

Hmmm ik type hier mijn training van vandaag over van een met aardbei wheyshake besmeurd logboek. Beetje jammer dat zo'n shakebeker opengaat in je tas en het laatste restje wat er nog in zat over je hele logboek lekt. :(

Anyhow, training B2:
  • Barbell curls: 37,5kg/8+4+2=14RP 15sec static
  • Barbell wrist curls: 27,5kg/13reps
  • Leg press toe press: 120kg/12reps
  • Seated leg curls: 112kg/12+6+3=21RP
  • Front squat: 60kg/6reps + 40kg/13+7reps

De front squat was mijn eerste keer ooit. Eerst in de smith geprobeerd, maar die safety haken draaide ik elke keer terug als ik omhoog ging dus dat werkte niet. We hebben geen squat/powerrek in onze gym, wel een hoge standaard (zeg maar een squatrek zonder safety bars), dus heb met twee bankjes ernaast mijn eigen safety gemaakt, wel wat laag, maar als ik het echt niet meer red dan word ik niet gecrushed in ieder geval. Beetje creatief met health club spul zeg maar. ;) De techniek van een vrije squat was alweer erg lang geleden en dan ook nog eens een squat die ik nog nooit gedaan had, dus maar even rustig aan gedaan met de gewichten. :D

nette training hoor :D

Hmmm ik type hier mijn training van vandaag over van een met aardbei wheyshake besmeurd logboek. Beetje jammer dat zo'n shakebeker opengaat in je tas en het laatste restje wat er nog in zat over je hele logboek lekt. :(

Anyhow, training B2:
  • Barbell curls: 37,5kg/8+4+2=14RP 15sec static
  • Barbell wrist curls: 27,5kg/13reps
  • Leg press toe press: 120kg/12reps
  • Seated leg curls: 112kg/12+6+3=21RP
  • Front squat: 60kg/6reps + 40kg/13+7reps

De front squat was mijn eerste keer ooit. Eerst in de smith geprobeerd, maar die safety haken draaide ik elke keer terug als ik omhoog ging dus dat werkte niet. We hebben geen squat/powerrek in onze gym, wel een hoge standaard (zeg maar een squatrek zonder safety bars), dus heb met twee bankjes ernaast mijn eigen safety gemaakt, wel wat laag, maar als ik het echt niet meer red dan word ik niet gecrushed in ieder geval. Beetje creatief met health club spul zeg maar. ;) De techniek van een vrije squat was alweer erg lang geleden en dan ook nog eens een squat die ik nog nooit gedaan had, dus maar even rustig aan gedaan met de gewichten. :D

Front squat met 60 kg is echt niet slecht voor de eerste keer gast. Goed bezig.

Front squat met 60 kg is echt niet slecht voor de eerste keer gast. Goed bezig.

Techniek viel me nog mee, ik ben met mijn hakken op twee 2,5kg schijfjes gaan staan zodat ik dieper kan zakken. Kon nu echt met mijn hams op mijn kuiten komen. De curls oefeningen voor mijn hams zal ik niet lang meer kunnen doen omdat ik bij beide zo goed als aan de max van het apparaat zit! :D Dan kan ik eventueel 1 legged doorgaan, maar denk dat ik als ik seated leg curls gemaxed heb ik ze er gelijk uitgooi, wat een klote apparaat zeg! :D Backup oefening daarvoor zijn glute ham raises. Moet ik ook praktisch de hele sportschool voor verbouwen om die te kunnen doen, maar so be it. :cool:

Techniek viel me nog mee, ik ben met mijn hakken op twee 2,5kg schijfjes gaan staan zodat ik dieper kan zakken. Kon nu echt met mijn hams op mijn kuiten komen. De curls oefeningen voor mijn hams zal ik niet lang meer kunnen doen omdat ik bij beide zo goed als aan de max van het apparaat zit! :D Dan kan ik eventueel 1 legged doorgaan, maar denk dat ik als ik seated leg curls gemaxed heb ik ze er gelijk uitgooi, wat een klote apparaat zeg! :D Backup oefening daarvoor zijn glute ham raises. Moet ik ook praktisch de hele sportschool voor verbouwen om die te kunnen doen, maar so be it. :cool:
prachtig is dat he, van die sportscholen waarbij je na 1 jaartje goed trainen bij alle apparaten tegen de max zit en dus maar moet improviseren :P

prachtig is dat he, van die sportscholen waarbij je na 1 jaartje goed trainen bij alle apparaten tegen de max zit en dus maar moet improviseren :P

Voor je ego op dat moment wel leuk tot je daarna in een sportschool komt waar de 112kg die het apparaat aangeeft ook ECHT 112kg is... ;)
(klote life fitness apparaten :P )

Damn die front squat hakt er wel in zeg, heb een spierpijn in mijn quads nu niet normaal! :P

Wanneer train je eigenlijk je buik. Is daar ook een speciale DC manier voor???

Wanneer train je eigenlijk je buik. Is daar ook een speciale DC manier voor???

Ik train mijn buik niet, alleen wat vacuumoefeningen.
Er is niet een DC manier voor. Train het op niet trainingsdagen (hmmm dat klinkt tegenstrijdig) en doe dat ook kort en hevig, dus niet 4 setjes crunchen van 25 herhalingen. ;)

Vandaag training A3.
Hoewel het nu nog om nieuwe baselines gaat (na mijn cruise), verbeter ik toch regelmatig mijn pr's van mijn laatste blast. :thumb:

• Machine press: 70kg/6+3+2=11RP 24sec static
  • Machine military press: 45kg/8+5+3=16RP 30sec static
  • Dips: 0kg/6+4+2=12RP
  • V-bar pulldowns: 91kg/6+4+3=13RP 12sec static
  • Deadlift: 130kg/4reps + 90kg/12reps

Vandaag training B3:

• Machine preacher curls: 52,5kg/8+4+3=15RP 17sec static
  • Reverse grip cable curls: 35kg/19reps 21sec static
  • Smith standing calve raises: 75kg/10reps
  • Stiff legged deadlift: 120kg/9reps
  • Leg press: 115kg/3reps + 85kg/20reps

Lekkere training weer! Alles zwaarder dan voor mijn cruise, alleen leg press iets teveel verhoogt, moest er minimaal 4 halen. Is ook een gare k*t legpress met rare weerstandscurve, maar ja beter dan niets.

Ook wel een beetje vaag dat ik stiff legged bijna net zoveel gewicht verplaats als met de gewone deadlift, zal wel zijn omdat ik nog maar 2 maandjes deadlift (stiff legged al meer dan een jaar).

Ik heb ook besloten om de smith squat te vervangen door free squat. In de smith wordt ik veel te veel in een bepaalde richting gedwongen die mijn benen en onderrug niet prettig vinden. Een squatrek hebben we niet op onze gym, maar wel een rek waar ik de bar op kan leggen. Ik mis dus alleen de safety bars. Laatst met frontsquatten met twee bankjes paralel aan elkaar soort safety bars gemaakt dus nu kan ik lekker gaan free squatten! :D Het gewicht zal wel iets omlaag moeten, maar het gevoel na een free squat is dan ook veel heftiger dan na de smith. ;)

Ik heb ook besloten om de smith squat te vervangen door free squat. In de smith wordt ik veel te veel in een bepaalde richting gedwongen die mijn benen en onderrug niet prettig vinden.

goed zo! Nou nog je bench :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven