Raish
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
is al onderweg

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

)
@TheNose
Hoe weet je eigenlijk of je 3 of 4 keer per week moet trainen. want ik train zelf liever maandag,dinsdag,donderdag en vrijdag. Want zoals ik lees ben jij ook niet zo onder de indruk van de belasting op het CZS.

De techniek van een vrije squat was alweer erg lang geleden en dan ook nog eens een squat die ik nog nooit gedaan had, dus maar even rustig aan gedaan met de gewichten. 
Hmmm ik type hier mijn training van vandaag over van een met aardbei wheyshake besmeurd logboek. Beetje jammer dat zo'n shakebeker opengaat in je tas en het laatste restje wat er nog in zat over je hele logboek lekt.![]()
Anyhow, training B2:
- Barbell curls: 37,5kg/8+4+2=14RP 15sec static
- Barbell wrist curls: 27,5kg/13reps
- Leg press toe press: 120kg/12reps
- Seated leg curls: 112kg/12+6+3=21RP
- Front squat: 60kg/6reps + 40kg/13+7reps
De front squat was mijn eerste keer ooit. Eerst in de smith geprobeerd, maar die safety haken draaide ik elke keer terug als ik omhoog ging dus dat werkte niet. We hebben geen squat/powerrek in onze gym, wel een hoge standaard (zeg maar een squatrek zonder safety bars), dus heb met twee bankjes ernaast mijn eigen safety gemaakt, wel wat laag, maar als ik het echt niet meer red dan word ik niet gecrushed in ieder geval. Beetje creatief met health club spul zeg maar.De techniek van een vrije squat was alweer erg lang geleden en dan ook nog eens een squat die ik nog nooit gedaan had, dus maar even rustig aan gedaan met de gewichten.
![]()
Front squat met 60 kg is echt niet slecht voor de eerste keer gast. Goed bezig.
Dan kan ik eventueel 1 legged doorgaan, maar denk dat ik als ik seated leg curls gemaxed heb ik ze er gelijk uitgooi, wat een klote apparaat zeg!
Backup oefening daarvoor zijn glute ham raises. Moet ik ook praktisch de hele sportschool voor verbouwen om die te kunnen doen, maar so be it. 
prachtig is dat he, van die sportscholen waarbij je na 1 jaartje goed trainen bij alle apparaten tegen de max zit en dus maar moet improviserenTechniek viel me nog mee, ik ben met mijn hakken op twee 2,5kg schijfjes gaan staan zodat ik dieper kan zakken. Kon nu echt met mijn hams op mijn kuiten komen. De curls oefeningen voor mijn hams zal ik niet lang meer kunnen doen omdat ik bij beide zo goed als aan de max van het apparaat zit!Dan kan ik eventueel 1 legged doorgaan, maar denk dat ik als ik seated leg curls gemaxed heb ik ze er gelijk uitgooi, wat een klote apparaat zeg!
Backup oefening daarvoor zijn glute ham raises. Moet ik ook praktisch de hele sportschool voor verbouwen om die te kunnen doen, maar so be it.
![]()

prachtig is dat he, van die sportscholen waarbij je na 1 jaartje goed trainen bij alle apparaten tegen de max zit en dus maar moet improviseren![]()

)Wanneer train je eigenlijk je buik. Is daar ook een speciale DC manier voor![]()

Het gewicht zal wel iets omlaag moeten, maar het gevoel na een free squat is dan ook veel heftiger dan na de smith. 
Ik heb ook besloten om de smith squat te vervangen door free squat. In de smith wordt ik veel te veel in een bepaalde richting gedwongen die mijn benen en onderrug niet prettig vinden.