XXL Nutrition

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Damn wat een heerlijke training weer vanavond. Het logboek is weer met ruime cijfers verslagen! Training van vandaag volgt later. :D

weer te lui om het nu uit te typen? :D
in ieder geval nu al feli met je mooie training, je lijkt wel heel opgewonden vandaag.

zo kapot dat je de training niet meer kan posten hahah

:roflol: ondertussen heb je nog altijd je training niet gepost

ik ben sinds gister ook begonnen met DC Training. Nou het voelde geweldig om te doen. Na het trainen was ik helemaal kapot. Maar alleen bleef mn pomp maar weg en vandaag ook niet erg veel spierpijn. ik heb wel spierpijn maar niet veel. zou iemand kunnen zeggen hoe dit komt.

ik ben sinds gister ook begonnen met DC Training. Nou het voelde geweldig om te doen. Na het trainen was ik helemaal kapot. Maar alleen bleef mn pomp maar weg en vandaag ook niet erg veel spierpijn. ik heb wel spierpijn maar niet veel. zou iemand kunnen zeggen hoe dit komt.
spierpijn is geen indicatie voor groei
dus je kan evengoed massa aanzetten enzo zonder spierpijn :thumbs:

Ja spierpijn geeft idd wel een lekker gevoel, weet eigenlijk niet wat het zou kunnen zijn, heeeel misschien DOMS, maar ik denk het niet.

Ja spierpijn geeft idd wel een lekker gevoel, weet eigenlijk niet wat het zou kunnen zijn, heeeel misschien DOMS, maar ik denk het niet.

Ik ervaar veel minder spierpijn door die extreme stretches. Denk dat dat de verklaring is.

Anyhow, de training van gisteren!

• Incline smith press: 57,5kg/8+3+3=14RP 30sec static (57,5kg/10RP 30sec static)
  • Shoulder press smith: 40kg/8+4+3=15RP 30sec static (35kg/18RP 26sec static)
  • Reverse bench smith: 42,5kg/12+5+3=20RP 20sec static (42,5/16RP 17sec static)
  • Close grip chins: 0kg/6+4+2=12RP 20sec static (0kg/10RP 17sec static)
  • T-bar rows: 65kg/10reps (60kg/11reps)

Zoals al eerder gezegd erg lekkere training dus! :D Ik doe alles deze blast hoog in de repranges, vandaar wat minder vaak verzwaring kwa gewicht omdat ik eerst met de huidige gewichten in de hoge reprange moet zien te komen. Zoals jullie zien lukt dat inmiddels aardig. Met chinnen (small en wide) op eigen lichaamsgewicht heb ik erg veel moeite. Vorige keer net 10RP gehaald, gisteren dan toch 12RP! Hopen dat ik deze oefeningen er nog een tijdje in kan houden, anders worden het rack chins! :thumb:

heavy ja die static holds

stretches vind ik ook erg belangrijk.

Zo, je hebt gelijk man. vandaag niet normaal veel spierpijn ineens. maar ook echt diep in mijn borst niet alleen aan de zijkanten zoals normaal en ik voel spieren op mijn rug waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.

@TheNose
maar je zei dat het de eerste dag leek alsof je in stijfsel had gelegen, waarschijnlijk wordt het dan na een tijd minder.

Zo vandaag training B1. Gisteren door een stagedag (ja mensen ik blijf maar doorleren :P ) erg slecht gegeten, 's avonds nog wel een beetje goed gemaakt. En eindelijk weereens een lange nacht gemaakt van 9,5 uur. Laatste tijd slecht op mijn rust kunnen letten, vanaf nu weer netjes 8 uurtjes per nacht! Mijn armen waren na de lange nachtrust alweer een stuk voller, eindelijk weer goed kunnen herstellen denk ik. :thumb:
Verder vandaag voor het eerst free squats (dus niet in die k*t smith), het was erg wennen, front squats vind ik eigenlijk makkelijker. ;)
Ik ben licht begonnen met de squats, even de techniek goed erin rammen in het begin.

• Incline dumbbell curls: 16kg/8+5+4=17RP (16kg/15RP)
  • Hammer curls: 12kg/16reps 20sec static (12kg/12reps 23sec static)
  • Standing calve raises: 88kg/10reps (79kg/10reps)
  • lying leg curl: 80kg/12+5+4=21RP (80kg/18RP)
  • Squat: 80kg/8reps + 55kg/20reps (nog geen eerdere resultaten beschikbaar)

Het ging allemaal wat moeizamer dan de vorige training, maar dat mag de pret niet drukken. The logbook loses...again! :D

vlotte training alweer

Als hij maar beter is dan de vorige training he! :thumb:
Ik ga alleen stoppen met de vroege carb cuttoffs. Eet nu gewoon alleen 's avonds geen carbs meer, mijn andere maaltijden wel en vetten en carbs ga ik weer gewoon mixen, merk geen verschil met wel of niet mixen. ;)

heb je minder energie overdag als je met vroege carbs cutoffs?

heb je minder energie overdag als je met vroege carbs cutoffs?

Jep uiteraard, dus ga de boel weer lekker mixen, even een nieuw schema in elkaar knallen. blijf wel 1,5gr eiwit per pound lichaamsgewicht eten en rond de 4000kcals. :D

Mmmmmmmmm DOMS! :D

Hah worden heerlijke pijntjes vandaag :D

He Nose! Bedankt voor je trainingslog. Ik houd hem al een tijdje in de gaten en er staat veel interessante informatie in. Ik ben zelf ook inmiddels begonnen. Ik ben 19 dagen op vakantie geweest en heb alles over DC-training uitgeprint en meegenomen. Zo kon ik me dus goed voorbereiden. Toen de vakantie voorbij was, was ik zo gemotiveerd dat het stoom langs mijn neusgaten uit kwam.

Inmiddels heb ik 2 'series' achter de rug en voorlopig stijgt zowel het gewicht als de reps. Voor de meeste spiergroepen zie ik wat maximale gewichten en oefeningen geen problemen in mijn sportschool. Echter kuiten en hamstrings zal wel een probleem worden. Voor kuiten gebruik ik momenteel "standing calf raises" op de smitmachine (beetje geimproviseerd dus), sitting calf raises (de enige 'echte' kuiten machine die we hebben) en tie raises op een legpress. Wat gewicht wordt dit geen probleem, maar ik zou geen andere oefeningen kunnen verzinnen.
Voor hamstrings doe ik sitting leg curls (loopt tot 80 kilo, ik zit nu aan 75), stiff leg deathlift, en een geimproviseerde one leg curl op een bankje met zo'n klitteband-band om de schenen en dan aan de cable-machine. Gewicht is dus bij 1 van de 3 beperkt en ook voor deze spiergroep zou ik geen andere oefening weten.

Suggesties???????
Oja, wie doet de stiff leg deathlift trouwens vanaf een verhoging?? Ik doe hem momenteel nog gewoon met de voeten op de grond.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven