- Waardering
- 2.136
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 22%
Je zou voor je hamstrings Glute ham raises kunnen gaan doen, eventueel assisted aan een lat pulley (even de search gebruiken, of Daxie zijn huidige log bekijken daar staat er wel iets over in). Als je maxed op de seated leg curl kan je hem eventueel met 1 been gaan doen, dan duurt het wel weer even voor je op 80kg zit.He Nose! Bedankt voor je trainingslog. Ik houd hem al een tijdje in de gaten en er staat veel interessante informatie in. Ik ben zelf ook inmiddels begonnen. Ik ben 19 dagen op vakantie geweest en heb alles over DC-training uitgeprint en meegenomen. Zo kon ik me dus goed voorbereiden. Toen de vakantie voorbij was, was ik zo gemotiveerd dat het stoom langs mijn neusgaten uit kwam.
Inmiddels heb ik 2 'series' achter de rug en voorlopig stijgt zowel het gewicht als de reps. Voor de meeste spiergroepen zie ik wat maximale gewichten en oefeningen geen problemen in mijn sportschool. Echter kuiten en hamstrings zal wel een probleem worden. Voor kuiten gebruik ik momenteel "standing calf raises" op de smitmachine (beetje geimproviseerd dus), sitting calf raises (de enige 'echte' kuiten machine die we hebben) en tie raises op een legpress. Wat gewicht wordt dit geen probleem, maar ik zou geen andere oefeningen kunnen verzinnen.
Voor hamstrings doe ik sitting leg curls (loopt tot 80 kilo, ik zit nu aan 75), stiff leg deathlift, en een geimproviseerde one leg curl op een bankje met zo'n klitteband-band om de schenen en dan aan de cable-machine. Gewicht is dus bij 1 van de 3 beperkt en ook voor deze spiergroep zou ik geen andere oefening weten.
Suggesties?
Oja, wie doet de stiff leg deathlift trouwens vanaf een verhoging?? Ik doe hem momenteel nog gewoon met de voeten op de grond.

Kuiten heb ik dezelfde problemen en zou ik ook niet zo snel een oplossing weten helaas.

Misschien zit ik met chinnen wel dicht tegen mijn tijdelijke plateau aan. Geeft niks, dan ga ik rack chins doen!
Succes verder!