MuscleMeat

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
He Nose! Bedankt voor je trainingslog. Ik houd hem al een tijdje in de gaten en er staat veel interessante informatie in. Ik ben zelf ook inmiddels begonnen. Ik ben 19 dagen op vakantie geweest en heb alles over DC-training uitgeprint en meegenomen. Zo kon ik me dus goed voorbereiden. Toen de vakantie voorbij was, was ik zo gemotiveerd dat het stoom langs mijn neusgaten uit kwam.

Inmiddels heb ik 2 'series' achter de rug en voorlopig stijgt zowel het gewicht als de reps. Voor de meeste spiergroepen zie ik wat maximale gewichten en oefeningen geen problemen in mijn sportschool. Echter kuiten en hamstrings zal wel een probleem worden. Voor kuiten gebruik ik momenteel "standing calf raises" op de smitmachine (beetje geimproviseerd dus), sitting calf raises (de enige 'echte' kuiten machine die we hebben) en tie raises op een legpress. Wat gewicht wordt dit geen probleem, maar ik zou geen andere oefeningen kunnen verzinnen.
Voor hamstrings doe ik sitting leg curls (loopt tot 80 kilo, ik zit nu aan 75), stiff leg deathlift, en een geimproviseerde one leg curl op een bankje met zo'n klitteband-band om de schenen en dan aan de cable-machine. Gewicht is dus bij 1 van de 3 beperkt en ook voor deze spiergroep zou ik geen andere oefening weten.

Suggesties???????
Oja, wie doet de stiff leg deathlift trouwens vanaf een verhoging?? Ik doe hem momenteel nog gewoon met de voeten op de grond.
Je zou voor je hamstrings Glute ham raises kunnen gaan doen, eventueel assisted aan een lat pulley (even de search gebruiken, of Daxie zijn huidige log bekijken daar staat er wel iets over in). Als je maxed op de seated leg curl kan je hem eventueel met 1 been gaan doen, dan duurt het wel weer even voor je op 80kg zit. ;)
Kuiten heb ik dezelfde problemen en zou ik ook niet zo snel een oplossing weten helaas. :sad:

seated calf raises op de smith machine is ook een optie net als single calf presses op de leg press machine.

seated calf raises op de smith machine is ook een optie net als single calf presses op de leg press machine.

Hey ook een goede optie idd!

Anywayz, hier mijn training van vandaag:

A2:
  • Incline chest press: 70kg/8+4+2=14RP 30sec static (63kg/16RP 22sec static)
  • Dumbbell shoulder press: 20kg/11+5+5=21RP 30sec static (20kg/17RP 25sec static)
  • Close grip bench smith: 45kg/9+6+4=19RP 30sec static (45kg/16RP 25sec static)
  • Chins: 0kg/6+4+3=13RP 15sec static (0kg/11RP 17sec static)
  • BOR: 75kg/10reps (70kg/11reps)

:D

denk dat chins wel beter kunnen. hoeveel weeg je?
voor de rest goede training

denk dat chins wel beter kunnen. hoeveel weeg je?
voor de rest goede training

Chins moeten zeker beter kunnen, ik ga erg moeizaam vooruit hiermee. Mijn chins begon ik met 30kg hulpgewicht of zo, dus ben in die 3 maanden wel flink vooruit gegaan. Toen woog ik 88kg (3mnd geleden) en nu 94kg, dat maakt het ook niet lichter natuurlijk! :P Misschien zit ik met chinnen wel dicht tegen mijn tijdelijke plateau aan. Geeft niks, dan ga ik rack chins doen! :D

Ok training B2 vandaag. Seated leg curls heb ik eruit gepleurd (maxed out on the machine :D ) en heb ik vervangen door sumo leg press.

• Barbell curls: 37,5kg/9+4+4=17RP 14sec static (37,5kg/14RP 15sec static)
  • Barbell wrist curls: 27,5kg/16reps (27,5kg/13reps)
  • leg press toe press: 125kg/12reps (120kg/12reps)
  • Sumo leg press: 115kg/10reps (moet tussen de 15 en 25 reps zijn kom ik net achter, is voor de volgende keer!)
  • Front squat: 70kg/6reps +50kg/19reps (60kg/6reps + 40kg/20reps)

Lekkere training dus. Front squat is nog erg wennen, als het te zwaar wordt pleurt de bar bijna van mijn schouders. :D

nice training maar wat betekent dat 15sec static?

Ok training B2 vandaag. Seated leg curls heb ik eruit gepleurd (maxed out on the machine :D ) en heb ik vervangen door sumo leg press.

• Barbell curls: 37,5kg/9+4+4=17RP 14sec static (37,5kg/14RP 15sec static)
  • Barbell wrist curls: 27,5kg/16reps (27,5kg/13reps)
  • leg press toe press: 125kg/12reps (120kg/12reps)
  • Sumo leg press: 115kg/10reps (moet tussen de 15 en 25 reps zijn kom ik net achter, is voor de volgende keer!)
  • Front squat: 70kg/6reps +50kg/19reps (60kg/6reps + 40kg/20reps)

Lekkere training dus. Front squat is nog erg wennen, als het te zwaar wordt pleurt de bar bijna van mijn schouders. :D

Goede training???
wAHAHA ik vind je gewoon een miet!

:jk: Succes verder!

rechtop blijven en ellebogen hoger.

Thx for the tip, alleen als je met een widowmaker bezig bent is je ellebogen hoger houden alleen erg moeilijk. :D

@Flex: Zijn static holds. Dus spier submaximaal opspannen en dan vasthouden, liefst dertig seconden. Zijn niet een belangrijk onderdeel van de training (misschien 5-10% van het totaal plaatje), maar voelt vaak wel lekker.

@Jacoba: :D

Thx for the tip, alleen als je met een widowmaker bezig bent is je ellebogen hoger houden alleen erg moeilijk. :D

@Flex: Zijn static holds. Dus spier submaximaal opspannen en dan vasthouden, liefst dertig seconden. Zijn niet een belangrijk onderdeel van de training (misschien 5-10% van het totaal plaatje), maar voelt vaak wel lekker.

@Jacoba: :D

doe je de front squat op bb manier of op de manier van olympisch liften.

wat bij mij helpt zijn van die gewichthef schoenen. gaat erg lekker dan

iets onder je voeten plaatsen is ook een mogelijkheid als je niet de beschikking hebt over die schoenen :)

Hij bedoelt dat als je geen olympische schoenen hebt met een harde verhoogde houten hak je ook een plankje onder je hakken kunt leggen... eventueel een niet al te dikke schijf. Doordat je hakken wat omhoog gaan, is je houding anders en zul je minder voorover buigen, waardoor het gewicht makkelijker op je schouders blijft liggen.

Hij bedoelt dat als je geen olympische schoenen hebt met een harde verhoogde houten hak je ook een plankje onder je hakken kunt leggen... eventueel een niet al te dikke schijf. Doordat je hakken wat omhoog gaan, is je houding anders en zul je minder voorover buigen, waardoor het gewicht makkelijker op je schouders blijft liggen.

Dit doe ik al, helpt idd! Neem hiervoor wel de dunste schijven. BBD dacht waarschijnlijk gelijk weer aan de plateauzolen die in zijn kast staan! ;)

Vandaag training A3:

• Machine press: 70kg/8+3+3=14RP 30sec static (70kg/11RP 24sec static)
  • Machine military press: 45kg/10+6+4=20RP 30sec static (45kg/16RP 30sec static)
  • Dips: 0kg/8+5+3=16RP (0kg/12RP)
  • V-bar pulldowns: 98kg/6+3+2=11RP 15sec static (91kg/13RP 12sec static)
  • Deadlift: 135kg/5reps + 95kg/10reps (130kg/4reps + 90kg/12reps)

Was weer lekker! :P
Vooral blij met mijn dips, want die gingen vorige keer erg moeizaam en dan nu 4 reps meer! Ook mijn deadlift gaat steeds beter, dit is 1 van de oefeningen die ik nog niet zo lang doe (straight legged doe ik al wel meer dan een jaar). Nu mijn techniek beter wordt ga ik ook (nog) makkelijker in gewicht omhoog, zelfde als met de front squat en de squat. :D

mooie training :thumbs:

Dit doe ik al, helpt idd! Neem hiervoor wel de dunste schijven. BBD dacht waarschijnlijk gelijk weer aan de plateauzolen die in zijn kast staan! ;)

:roflol:

Ik wist wel wat hij bedoelde, maar ik hoop dat jullie realiseren dat die rechte houding contraproductief is. Gewichthefschoenen doen juist het tegenovergestelde! De hak is veel dunner dan bij andere schoenen, zodat je meer je hams/glutes kan gebruiken.

:roflol:

Ik wist wel wat hij bedoelde, maar ik hoop dat jullie realiseren dat die rechte houding contraproductief is. Gewichthefschoenen doen juist het tegenovergestelde! De hak is veel dunner dan bij andere schoenen, zodat je meer je hams/glutes kan gebruiken.

Ik heb nu nog een klein verhoginkje onder mijn hielen omdat ik anders niet diep genoeg kom. Ben een beetje een stijve hark nog. Dat rechtopblijven was trouwens over het bovenlijf bij de front squat, zodat de bar niet naar voren rolt op mijn schouders. ;)

Ik heb nu nog een klein verhoginkje onder mijn hielen omdat ik anders niet diep genoeg kom. Ben een beetje een stijve hark nog. Dat rechtopblijven was trouwens over het bovenlijf bij de front squat, zodat de bar niet naar voren rolt op mijn schouders. ;)

zo was de tip ook bedoeld

backsquatten doe ik gewoon met men eigen schoenen maar als ik ga cleanen of olympisch [zo noem ik et dan ff] front squatten heb ik die dingen echt nodig en vind ik ze handiger dan een plankje omdat je geen moeite hoeft te doen goed op dat plankje te gaan staan

zo was de tip ook bedoeld

backsquatten doe ik gewoon met men eigen schoenen maar als ik ga cleanen of olympisch [zo noem ik et dan ff] front squatten heb ik die dingen echt nodig en vind ik ze handiger dan een plankje omdat je geen moeite hoeft te doen goed op dat plankje te gaan staan

Sinds wanneer is frontsquatten een olympisch onderdeel dan? ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven