AndroidHealthClinic

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Sinds wanneer is frontsquatten een olympisch onderdeel dan? ;)

daarom heb ik het er tussen haakjes achter gezet.
het is geen olympisch onderdeel maar ik wil daarmee aangeven de mannier waarop je de halterstang vasthoud zoals dat ook bij de clean gebeurd ;)

wit ik me verder afvroeg waar komen de volgende dingen vandaan [kon het niet ergens terugvinden]

waarombestaat 1 set uit 3 delen met 2 rustpauzes? waarom niet 2 of 4 etc?

waarom is de rustpauze ongeveer 15 seconden en niet bijvoorbeeld 30? na 30 seconden ben je tog verder hersteld dan 15 en kun je er dus misschien nog een herhaling extra uit persen.

nu ik dit typ bedenk ik me: wat is zoiezo het voordeel van zo'n korte pauze je kunt tog ook normale setjes doen,maar de rest hetzelfde houden dus wel elke keer of meer gewicht of meer reps etc

en laatste vraag. waarom doe je de statics niet op de te leveren kracht het grootste is? [op het dooie punt in een beweging zeg maar]

• Topic Starter Topic Starter
daarom heb ik het er tussen haakjes achter gezet.
het is geen olympisch onderdeel maar ik wil daarmee aangeven de mannier waarop je de halterstang vasthoud zoals dat ook bij de clean gebeurd ;)

wit ik me verder afvroeg waar komen de volgende dingen vandaan [kon het niet ergens terugvinden]

waarombestaat 1 set uit 3 delen met 2 rustpauzes? waarom niet 2 of 4 etc?

waarom is de rustpauze ongeveer 15 seconden en niet bijvoorbeeld 30? na 30 seconden ben je tog verder hersteld dan 15 en kun je er dus misschien nog een herhaling extra uit persen.

nu ik dit typ bedenk ik me: wat is zoiezo het voordeel van zo'n korte pauze je kunt tog ook normale setjes doen,maar de rest hetzelfde houden dus wel elke keer of meer gewicht of meer reps etc

en laatste vraag. waarom doe je de statics niet op de te leveren kracht het grootste is? [op het dooie punt in een beweging zeg maar]

Het id achter de rust-pauze setjes is JUIST dat je nog niet helemaal hersteld bent en dus verder dan je normale failure gaat. Verder is de trainingsvorm zo ontwikkeld en vraag ik me tot tegenstelling van anderen hier op het board niet van alles af waar het precies vandaan komt. ;) Dat moet ik met mijn werk al genoeg doen, voor mijn hobby heb ik daar geen zin in. :P
Voor de vragen hierboven zal ik je dan ook naar het forum van Intensemuscle moeten verwijzen (zie sig).

Training B3:

• Machine preacher curls: 55kg/6+4+3=13RP 16sec static (52,5kg/15RP 17sec static)
  • Reverse grips cable curls: 40kg/15reps 30sec static (35kg/19reps 21sec static)
  • One legged standing calve raise: 7kg/li:10reps re:10reps (ipv standing calve in de smith, die oefening sucked namelijk)
  • Stiff legged deadlift: 120kg/11reps (120kg/9reps)
  • leg press: 115kg/6reps + 90kg/20reps (115kg/3reps + 85kg/20reps)

That's all folkes! :D

@ TheNose
Hoe zit het eigenlijk met die reps. Ik zie dat je bij sommige oefeningen wat hoger in de reps(totaal) zit dan bij andere spiergroepen. Ik heb een beetje gezocht op intensemuscle maar kan het niet echt vinden.

@ TheNose
Hoe zit het eigenlijk met die reps. Ik zie dat je bij sommige oefeningen wat hoger in de reps(totaal) zit dan bij andere spiergroepen. Ik heb een beetje gezocht op intensemuscle maar kan het niet echt vinden.
voor bepaalde oefeningen heb je bepaalde repranges, met squat enzo kun je bijv. makkelijker omhoog als met dumbbell curl, dus zijn de rep ranges wat kleiner als bij dumbbell curls, ik geloof dat het daarom is.

@ TheNose

Repranges zijn heel makkelijk te vinden, notabene in de newbe sticky. :rolleyes:

Maar ik ben de rotste niet (let op, uit de newbe sticky!):
DC Training by bodypart

Chest:
incline smythe press (11-15rp)
hammer strength press (11-15rp)
decline barbell press (11-15rp)

Backwidth:
front rack chins (11-20rp)
close grip pulldowns (11-15rp)
front pulldowns (11-15rp)

Backthickness: (back thickness exercises and quad exercises arent rest paused due to safety reasons of fatigue and loss of form)
deadlifts straight sets (6-9reps) + (9-12reps)
T-bar rows straight set (10-12 reps)
rack deadlifts (6-9reps) + (9-12reps)

Shoulders:
military presses (11-20rp)
hammer strength presses (11-15rp)
upright rows (11-20rp)

Quads: (quads are done again with no rest pause because of safety reasons, but after progressive warmups there is a heavy set and then what I call a "widowmaker set" for 20 reps with a still heavy, but lighter weight)

free squats (6-10 rep straight set) 3-5 minute rest and then (20 rep widowmaker)
hack squats (as above)
leg press (as above)

Hamstrings:
lying leg curls (15-30rp)
seated leg curls (15-30rp)
sumo press leg press (pressing with heels only- straight set of 15-25 reps)

Biceps:
preacher curls (11-20rp)
barbell drag curls (11-20rp)
dumbbell curls (11-20rp)

Forearms:
pinwheel curls (straight set 10-20 reps)
hammer curls (straight set 10-20 reps)
reverse grip one arm cable curls (straight set 10-20 reps)

Triceps:
reverse grip bench presses (11-20rp)
close grip bench presses (11-20rp)
EZ bar tricep extentions (15-30rp) (elbow safety)

Calves: (all calves are done with an enhanced negative, meaning up on big toe, 5 seconds lowering down to full stretch and then a brutal 10-15 seconds in the stretched position and then back up on the big toe again. It really separates the mice and the men--this is an all straight set)
leg press toe press (10-12 reps)
hack squat toe press/sled (10-12 reps)
seated calf raises (10-12 reps)

Repranges zijn heel makkelijk te vinden, notabene in de newbe sticky. :rolleyes:

Maar ik ben de rotste niet (let op, uit de newbe sticky!):

Thanx man, had het over het hoofd gezien??? .

maar dit snap ik niet:
deadlifts straight sets (6-9reps) + (9-12reps
en als je nou andere oefeningen gebruikt>

Thanx man, had het over het hoofd gezien??? .

maar dit snap ik niet:
deadlifts straight sets (6-9reps) + (9-12reps
en als je nou andere oefeningen gebruikt>

Zucht, deadlift is straight sets om de vorm van de oefening goed te houden. Die twee deling is ontstaan uit het feit dat sommige van zijn trainees zo sterk zijn dat hij ze eerst wilde voorvermoeien met een iets lichter gewicht, dan doet hij dus 9-12reps en dan 6-9 reps. Maar die twee sets waarbij de tweede lichter is voelt wel lekker zo, waarom het precies is moet je aan Dante vragen. Voor andere oefeningen heb je een mooie search knop op de IM site, ik ga niet alles voor je opzoeken. Als je de basis dingen al niet uit de newbe faq kan halen doe je niet erg je best imho. ;)

Ik heb inmiddels 3 'series' DC achter de rug (dus 3x het schema van 6 trainingsdagen).
Het bevalt me erg goed. De trainingen blijven afwisselend en uitdagend. Mijn kracht neemt nog steeds toe en ook de spiegel laat zien dat ik groei. Mijn spieren lijken gewoon ietwat groter te worden. Echter, het 'wonder' waar je iedere keer weer op hoopt bij het beginnen aan een geheel nieuwe trainingsmethode blijft uit. Maar na 10 jaar fanatiek trainen weet ik inmiddels ook wel dat er naturel ook niet ineens grote kilo's spieren zullen bijkomen. (of is iemand het daar mee oneens?). Maar nogmaals, ik ben wel erg tevreden over het programma.

Wel denk ik dat ik even een weekje rust in last. Mijn 'oude' schouderblessure begint weer een beetje op te spelen. Altijd moeilijk om daarna te luisteren als je met zo'n programma bezig bent waarmee je je telkens probeert te verbeteren, maar ik zal het nu toch maar doen.

Even tussendoor: Ik eet ongeveer 700-800kcals boven onderhoud, maar ik wordt niet zwaarder (de spiegel geeft wel vooruitgang aan). Mag ik nu concluderen dat ik niet genoeg eet?

Even tussendoor: Ik eet ongeveer 700-800kcals boven onderhoud, maar ik wordt niet zwaarder (de spiegel geeft wel vooruitgang aan). Mag ik nu concluderen dat ik niet genoeg eet?

hoeveel cardio je nu nog?
en doordat je maybe al veel gegaind bent is je onderhoud gestegen.
ga meer eten en zorg dat je zo rond de 0,5 per week gaint

hoeveel cardio je nu nog?
en doordat je maybe al veel gegaind bent is je onderhoud gestegen.
ga meer eten en zorg dat je zo rond de 0,5 per week gaint

Ik cardio 1x per week. :o
Het is wel zo dat ik een paar dagen per week (meestal 2), wat onregelmatiger en dus wat minder eet, zal daar weereens beter op letten. Zal ook mijn onderhoud even opnieuw uitrekenen. :thumb:

Ik cardio 1x per week. :o
Het is wel zo dat ik een paar dagen per week (meestal 2), wat onregelmatiger en dus wat minder eet, zal daar weereens beter op letten. Zal ook mijn onderhoud even opnieuw uitrekenen. :thumb:

ga aub geen formules gebruiken

bepaal voor jezelf hoeveel je per week wil aankomen....

meet je gewicht elke week op dezelfde dag

nadat je net uit bed bent en naar de wc bent geweest zonder kleren.

pas je voeidng daarop aan toitdat je ongeveer genoeg gaint

na een tijdje kun je het verschil in vet% meten.

als blijkt dat 0,4 van de bv 1 kilo die je per week aankomt vet is kun je ook zeggen ik ga niet meer 1 kilo per week maar 0,7 kilo per week proberen te gainen :)

op die manier zorg je ervoor dat je niet al te vet word en toch goed gaint :)

ga aub geen formules gebruiken

bepaal voor jezelf hoeveel je per week wil aankomen....

meet je gewicht elke week op dezelfde dag

nadat je net uit bed bent en naar de wc bent geweest zonder kleren.

pas je voeidng daarop aan toitdat je ongeveer genoeg gaint

na een tijdje kun je het verschil in vet% meten.

als blijkt dat 0,4 van de bv 1 kilo die je per week aankomt vet is kun je ook zeggen ik ga niet meer 1 kilo per week maar 0,7 kilo per week proberen te gainen :)

op die manier zorg je ervoor dat je niet al te vet word en toch goed gaint :)

Ik gainde tot voor kort 2kg vvm per maand, dus ik ga weer voor de 0.5kg per week! Thx for the tips. Op het gebied van eten is er voor mij nog veel bij te leren. :D

Een historische training vandaag! ....voor het logbook. :sad:
Voor het eerst sinds ik met DC training begonnen ben heeft het logbook me verslagen op een oefening. Chinnen (small en breed) gaat al een tijd zeer moeizaam vooruit en vandaag was small chinnen aan de beurt, 12RP, zelfde als vorige keer. :sad: Enter rackchins to front! :D

• Incline smith press: 60kg/7+4+2=13RP 30sec static (57,5kg/14RP 30sec static)
  • Shoulder press smith: 45kg/7+4+3=14RP 30sec static (40kg/15RP 30sec static)
  • Reverse bench smith: 45kg/8+6+4=18RP 20sec static (42,5kg/20RP 20sec static)
  • Close grip chins: 0kg/6+3+3=12RP --> FAILED!
  • Tbar rows: 65kg/12reps (65kg/10reps)

Een historische training vandaag! ....voor het logbook. :sad:
Voor het eerst sinds ik met DC training begonnen ben heeft het logbook me verslagen op een oefening. Chinnen (small en breed) gaat al een tijd zeer moeizaam vooruit en vandaag was small chinnen aan de beurt, 12RP, zelfde als vorige keer. :sad: Enter rackchins to front! :D

• Incline smith press: 60kg/7+4+2=13RP 30sec static (57,5kg/14RP 30sec static)
  • Shoulder press smith: 45kg/7+4+3=14RP 30sec static (40kg/15RP 30sec static)
  • Reverse bench smith: 45kg/8+6+4=18RP 20sec static (42,5kg/20RP 20sec static)
  • Close grip chins: 0kg/6+3+3=12RP --> FAILED!
  • Tbar rows: 65kg/12reps (65kg/10reps)

Zonde van die chins gast. Ik had ook het meeste moeite met chins om vooruit te gaan. Rackchins zijn mij ook zeer goed bevallen, is echt een aanrader :thumbup:

Training B1 vandaag:

• Incline dumbbell curls: 18kg/7+5+4=16RP (16kg/17RP)
  • Hammer curls: 14kg/11reps (12kg/16reps)
  • Standing calve raises: 88kg/12reps (88kg/10reps)
  • Lying leg curl: 85kg/10+5+3=18RP (80kg/21RP)
  • Squat: 90kg/6reps + 65kg/20reps (80kg/8reps + 55kg/20reps)

Heerlijk weer! Kan alleen bijna niet lopen nu! :P
Squatten had bij de eerste set nog wel iets meer ingezeten, maar zonder safetybars is dat toch wat tricky. :P

Hmmm het bijna niet kunnen lopen, heeft zich nog wat uitgebreid naar niet kunnen hurken en moeilijk traplopen. :D
Was weer goed gisteren dus. Vanavond A2 (zit met mijn tijd lastig vandaar 2 dagen na elkaar trainen, na 2 december wordt het weer rustig gelukkig).

Hmmm het bijna niet kunnen lopen, heeft zich nog wat uitgebreid naar niet kunnen hurken en moeilijk traplopen. :D
Was weer goed gisteren dus. Vanavond A2 (zit met mijn tijd lastig vandaar 2 dagen na elkaar trainen, na 2 december wordt het weer rustig gelukkig).

hopen dat je hamstrings weer snel herstellen :P
egt k*t als je daar spierpijn in hebt dan kun je idd nauwelauks hurken of de trap af

Zoals jullie in mijn laatste training hebben kunnen zien, heb ik de statics laten vallen, aangezien ze niet veel extra's voor me doen. Zeg maar niets. :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven