Fitness Seller

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
beterschap!!!

• Topic Starter Topic Starter
Hey Jaap,

klote dat je je ziek voelt man. Je gaat net zo lekker. Nog steeds goede gains, goed bezig :thumbup: Ik kan ook niet wachten tot ik weer de gym in kan.

Veel mensen zijn ziek deze tijd. En vooral nu rond de feestdagen waar je toch veel mensen/familie ziet, is de kans groot dat iemand je aansteekt.

Ja ach denk meer dat het een beetje roofbouw geweest is rond mijn eindexamen en zo...voel me al een tijdje niet goed, maar leek me beter om even een paar dagen niks te doen. Ik werk wel gewoon en zo uiteraard. Morgen weer trainen, anders wordt ik gek. 100kg einde van het jaar moet te doen zijn! :D

@Jac: Thx!

Ja ach denk meer dat het een beetje roofbouw geweest is rond mijn eindexamen en zo...voel me al een tijdje niet goed, maar leek me beter om even een paar dagen niks te doen. Ik werk wel gewoon en zo uiteraard. Morgen weer trainen, anders wordt ik gek. 100kg einde van het jaar moet te doen zijn! :D

@Jac: Thx!

Oke, gewoon beetje gaarheid dus. Je hebt ook een drukke tijd achter de rug ivm je eindexamen natuurlijk. En die 100kg ga je zeker halen!

Beetje rust op zn tijd doet wonderen.

hoelang heb je dan ongeveer geblast?

kijken of deze cruise net zo succesvol zal zijn als de vorige :P

Blast sinds half oktober dan, dus bijna 2,5 maand=week of 10, niet slecht dus. :)
Net zo als de vorige kan niet helaas, toen was mijn cruise 10 dagen canarische eilanden. :P

Blast sinds half oktober dan, dus bijna 2,5 maand=week of 10, niet slecht dus. :)
Net zo als de vorige kan niet helaas, toen was mijn cruise 10 dagen canarische eilanden. :P
idd, das een nette periode, ik zit nu in week 4 van m'n blast, hoop dat ik het net zolang kan doen als jouw, maar denk het niet.

ik doelde eigenlijk meer op de winst kwa massa van je vorige cruise :P

Woei vandaag weer getraind, voel me weer helemaal top (behalve dat ik met 9u slaap net genoeg heb, heb ik wel vaker last van in de winter).

B2:

• Barbell curls: 45kg/6+3+3=12RP (42,5kg/13RP)
  • Barbell wrist curls: 35kg/11reps (30kg/17reps)
  • leg press toe press: 140kg/10reps (135kg/10reps)
  • Good mornings: 60kg/17reps (50kg/22reps)
  • Front squat: 80kg/4reps + 115kg/20reps (leg press) (75kg/6reps + 55kg/15reps)

Zo weer lekkere gains! Heb wel al wat punten voor mijn volgende blast. De leg press toe press moet met 1 been worden aangezien ik met dit gewicht schuin omhoog de rugleuning op gedrukt wordt (is een horizontale press), ik denk dat ik de leg press zelf dan ook met 1 been ga doen aangezien ik daar hetzelfde probleem begin te krijgen. Een riem op deze machine zou dus geen overbodige luxe zijn. :rolleyes: Barbell curls ga ik met mijn rug tegen de muur doen aangezien ik de laatste rep altijd een cheat curl doe en ik de oefening dus zeer strikt wil gaan uitvoeren. Andere aanpassingen volgen zo nodig. :D

Wat is Dogg crap training? (geen zin om die hele lap onleesbare tekst door te moeten zwoegen) leg eens uit in normaal nederlands als je zou willen? en zou je daar dan ook eens een voorbeeld trainingsschema bij willen posten? is het meer een PL of wel meer BB training?

Wat is Dogg crap training? (geen zin om die hele lap onleesbare tekst door te moeten zwoegen) leg eens uit in normaal nederlands als je zou willen? en zou je daar dan ook eens een voorbeeld trainingsschema bij willen posten? is het meer een PL of wel meer BB training?

Mijn log spreekt voor zich Hiekie, als je de link in mijn sig volgt staat het allemaal prachtig uitgelegd door de bedenker zelf (first hand dus ;) ), daar staan voorbeeld trainingen in en aangerade oefeningen. Betere uitleg kun je niet hebben dus!

Alvast 1 ding: Het is meer PL gericht in die zin dat het vooral compound is en liefst zo zwaar mogelijke gewichten. :D

Of zoals Dante het zegt: You must become a human forklift! ;)

Alvast 1 ding: Het is meer PL gericht in die zin dat het vooral compound is en liefst zo zwaar mogelijke gewichten. :D

Of zoals Dante het zegt: You must become a human forklift! ;)

Dit is juist een BB schema ipv een PL schema.

Lage frequentie, failure, weinig volume, nadruk op eccentrics, widowmakers ???

Ik vind het juist helemaal niet compound, en zo zwaar mogeijk tillen is bij PL 3-reps.

Dit is juist een BB schema ipv een PL schema.

Lage frequentie, failure, weinig volume, nadruk op eccentrics, widowmakers ???

Ik vind het juist helemaal niet compound, en zo zwaar mogeijk tillen is bij PL 3-reps.

Al vaker gezegd wat jij vind interesseert me geen ene reet! :fu:

@TheNose:

Ik probeer de Dogg Pound training onder de knie te krijgen maar wanneer gebruik je de RP set NIET?

Als ik de 1e workout bekijk van Doggcrap:

Workout 1
CHEST: smith incline 375 x 15 reps rest pause (RP) and a 30 second static rep at the end (then stretches)
SHOULDERS: front smith press-330 x 13 RP and 30 second static (then stretches)
TRICEPS: reverse grip bench press 315 for 15-20 reps RP-no static (then stretches)
BACK WIDTH: rear pulldowns to back of head 300 x 18 RP (20 second static at end)
BACK THICKNESS: floor deadlifts straight set of 8-20 reps (then stretches for back)

Past hij bij de ene alleen RP sets toe, bij de ander weer RP sets met stretchen en dan weer geen RP set maar alleen reps en daarna weer stretchen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, kun je me niet op weg helpen?:eek:

:sl*t:

hij heeft wel geljk hoor ;)

het is misschien wel high intesity maar je bencht niet eens dus hoe kan het dan ooit pl zijn?

Je roteert de oefeningen. Velen die DC trainen, waaronder ik, benchen wel. Voor zover ik weet bencht TheNose ook gewoon, alleen omdat hij geen trainingspartner heeft, kan hij het niet los doen en is hij gedoemt tot de smith. Wat heeft trouwens een oefening met een bepaalde methode te maken? Ik kan ook leg extensions of tricep kickbacks op een powerlift manier trainen.

Quote van Dante, zodat je zijn filosofie een beetje begrijpt:

c)There was a study some years back which included 3 groups--elite sumo wrestlers who did no weight training whatsoever, advanced bodybuilders and advanced powerlifters--about 20 in each group. Now there is a lot of variables here but they took the lean muscle mass of each group and divided it by their height in inches. Surprisingly the sumo wrestlers came out well ahead of the powerlifters (2nd) and the bodybuilders (very close 3rd). This is a group who did no weight training at all but engorged themselves with food trying to bring their bodyweight up to dramatic levels. How is a group that is doing no weight training having more muscle mass per inch of height than powerlifters and bodybuilders? For anyone that doubts food is the greatest anabolic in your arsenal, you better get up to speed and on the same page as what my trainees have found out. Gee now what would happen if you actually ate to get dramatically larger like a sumo, but actually weight trained like a powerbuilder (which is what we train like), and also did enough cardio/carb cuttoffs etc to keep bodyfat at bay while doing all this? Are you guys coming around to how I think yet....in how to become the biggest bodybuilder at the quickest rate but keeping leaness on that journey?

De frequentie is trouwens niet echt laag, je traint elke spiergroep 3 keer in de 2 weken. Ook wil Dante dat je het liefst oefeningen kiest waarbij je zoveel mogelijk gewicht kan gebruiken, dus liever close grip benchpress dan kickbacks bijvoorbeeld.

Nóg steeds merk ik dat er op dit forum veel vooroordelen zijn over DC training. Kijk eens naar de logs van de mensen hier, kijk hoeveel gewicht zij gainen, en kijk vooral ook hoe sterk ze zijn geworden in korte tijd. Ik zeg niet dat DC dé beste trainingsmethode is die er bestaat en dat je die absoluut moet doen, maar geef het in ieder geval een eerlijke kans.

Je roteert de oefeningen. Velen die DC trainen, waaronder ik, benchen wel. Voor zover ik weet bencht TheNose ook gewoon, alleen omdat hij geen trainingspartner heeft, kan hij het niet los doen en is hij gedoemt tot de smith. Wat heeft trouwens een oefening met een bepaalde methode te maken? Ik kan ook leg extensions of tricep kickbacks op een powerlift manier trainen.

Quote van Dante, zodat je zijn filosofie een beetje begrijpt:

De frequentie is trouwens niet echt laag, je traint elke spiergroep 3 keer in de 2 weken. Ook wil Dante dat je het liefst oefeningen kiest waarbij je zoveel mogelijk gewicht kan gebruiken, dus liever close grip benchpress dan kickbacks bijvoorbeeld.

Nóg steeds merk ik dat er op dit forum veel vooroordelen zijn over DC training. Kijk eens naar de logs van de mensen hier, kijk hoeveel gewicht zij gainen, en kijk vooral ook hoe sterk ze zijn geworden in korte tijd. Ik zeg niet dat DC dé beste trainingsmethode is die er bestaat en dat je die absoluut moet doen, maar geef het in ieder geval een eerlijke kans.

Ik bench wel, maar dan incline of decline. Plat benchen wordt door Dante afgeraden ivm pectairs. Klinkt wel een beetje zielig eigenlijk...omdat hij geen trainingspartner heeft... :D

@Manke: volg de link in mijn signature, daar staat welke oefeningen wel RP en welke niet RP gedaan worden. Even kort: Rug dikte en quads geen RP, kuiten geen RP, onderarmen geen RP. Stretchen doe je gelijk na de getrainde spiergroep, of helemaal aan het eind van de training. En nu lezen kreng! :D

@Manke: volg de link in mijn signature, daar staat welke oefeningen wel RP en welke niet RP gedaan worden. Even kort: Rug dikte en quads geen RP, kuiten geen RP, onderarmen geen RP. Stretchen doe je gelijk na de getrainde spiergroep, of helemaal aan het eind van de training. En nu lezen kreng! :D

Dan ga ik het voor de 3e keer lezen, ik denk dat ik het tegen januari wel snap :p
Bedankt in ieder geval! :rolleyes:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven