XXL Nutrition

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Klinkt goed!! heb je niet toevalllig een afbeelding van die borstoefening?

succest met nieuwe blast!!

• Topic Starter Topic Starter
Hmm vanmorgen weer gewogen en gemeten: 1kg eraf en vet% hetzelfde. Toch wel erg slecht gegeten de afgelopen weken dus.
Het onvermijdbare is nu daar. Ik zal toch minimaal 2x per week een uurtje cardio moeten gaan doen anders wordt het echt te gek met mijn vet%. Toch maareens proberen binnen een paar maandjes weer rond de 15% te gaan zitten, is ook wat makkelijker cutten naar 10% vanaf die 15! :P

Straks eerste training weer, heb er zin an! :thumb:

Nieuwe ronde nieuwe kansen! Blast nummer 3 is begonnen! :D

A1:

• Incline bench smith: 65kg/6+3+2=11RP
  • Dumbbell shoulder press: 24kg/8+5+4=17RP
  • Skull crushers: 20kg/14+10+7=31RP
  • Rack chins to front: 5kg/9+5+3=17RP
  • Pendlay rows: 50kg/14reps

Ging weer lekker dus! Die skull crushers doe ik liggend op de grond waarbij ik elke rep de bar weer even op de grond leg zoals Jason Wojo hier laat zien (ook een DC trainee):

YouTube - Jason Wojo lying tricep extensions

Mijn triceps doen nu al pijn! :D
Dinsdag B1! :woot:

Nieuwe ronde nieuwe kansen! Blast nummer 3 is begonnen! :D

A1:

• Incline bench smith: 65kg/6+3+2=11RP
  • Dumbbell shoulder press: 24kg/8+5+4=17RP
  • Skull crushers: 20kg/14+10+7=31RP
  • Rack chins to front: 5kg/9+5+3=17RP
  • Pendlay rows: 50kg/14reps

Ging weer lekker dus! Die skull crushers doe ik liggend op de grond waarbij ik elke rep de bar weer even op de grond leg zoals Jason Wojo hier laat zien (ook een DC trainee):

YouTube - Jason Wojo lying tricep extensions

Mijn triceps doen nu al pijn! :D
Dinsdag B1! :woot:

die oefening ziet er echt gruwelijk lekker uit :D:D:D

ok maar eens proberen binnenkort

Woei! Overal spierpijn! En voor het eerst ook heftige spierpijn in mijn triceps! Die aangepaste skullcrushers blijven er zeker in! :thumb:

Vandaag B1:

• DC curls: 30kg/14+10+10=34RP
  • Reverse dumbbell wrist curl: 8kg/10reps
  • Standing calve raises: 91,5kg/10reps
  • Lying leg curl (one legged): 35kg/9+5+4=18RP
  • Box squat: 80kg/6reps + 60kg/20reps

Wel lekkere training, maar had super k*t geslapen vannacht dus voelde me niet zo enorm fit. De nieuwe oefeningen zijn even wennen hoeveel gewicht ik moet nemen. DC curls waren veel te licht, dus daar gaat volgende keer 10+kg bij (wil rond de 20RP zitten daarbij). Reverse dumbbell wrist curl heeft reverse barbell wrist curl vervangen doordat ik met de barbell last van mijn polsen kreeg.
Bij de lying leg curl merk ik dat mijn rechter been wel duidelijk sterker is dan links. Haal met rechts denk ik zo'n 4-5RP meer. Ik train op deze oefening mijn linker been eerst en doe dan met rechts net zoveel herhalingen zodat links netjes bij kan komen. Op de leg press ga ik dit ook zo doen. Dat verschil in die twee moet nu maar eens bijtrekken! :)
Verder is de Box squat best wennen. Moeilijkheid wat mij betreft is de negatieve fase, om daar de uitvoering goed te houden en heel zachtjes te gaan zitten (niet met mijn reet op het bankje laten vallen dus). Ik denk dat ik op deze oefening wel snel vooruit zal gaan. Theoretisch gezien zou ik met een box squat toch meer gewicht moeten kunnen verplaatsen dan met een normale full squat? ???

Ik ben op intensemuscle nu ook bezig om mijn dieet te verbeteren aangezien dat nu een beetje te los is. Laatste maand toch 1% in vet gestegen. 17% is toch teveel dus ik zal anders gaan eten (niet onder onderhoud!) Ik hou jullie op de hoogte! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik start vandaag met de Doggcrap training, ben erg benieuwd.
Ik heb jouw schema aangehouden met hier en daar wat aanpassingen ivm de beschikbare oefeningen in de gym.

Volgens mij heb ik het aardig door. Alleen de widowmaker sets, moet je daar ook 6-8 sec. negatief doen? Ik zie overal staan straight set maar aangezien dit schema juist om die negatieve fase gaat zal het wel moeten. :).
20 reps zeg, heb er nu al zin in. ouch:eek:

Vanavond A1 ziet er bij mij zo uit:

Flat bench press: 11-15RP (wil de bench press er graag inhouden)
Shoulder Press: Smith 11-20RP
Lying Triceps Extension EZ: 15-30RP
Close grip Pulldown: 11-15RP
T-bar rows: 10-20 Faillure (doe een andere variant, weet de naam niet)
:rocknana:

Nice training,je hebt er blijkbaar een neusje voor!!!!

Ik start vandaag met de Doggcrap training, ben erg benieuwd.
Ik heb jouw schema aangehouden met hier en daar wat aanpassingen ivm de beschikbare oefeningen in de gym.

Volgens mij heb ik het aardig door. Alleen de widowmaker sets, moet je daar ook 6-8 sec. negatief doen? Ik zie overal staan straight set maar aangezien dit schema juist om die negatieve fase gaat zal het wel moeten. :).
20 reps zeg, heb er nu al zin in. ouch:eek:

Vanavond A1 ziet er bij mij zo uit:

Flat bench press: 11-15RP (wil de bench press er graag inhouden)
Shoulder Press: Smith 11-20RP
Lying Triceps Extension EZ: 15-30RP
Close grip Pulldown: 11-15RP
T-bar rows: 10-20 Faillure (doe een andere variant, weet de naam niet)
:rocknana:

Tbars zijn 10-12 straight set en 6-8sec negative is te lang. Controleer het gewicht gewoon in de negatieve fase. Controle betekend dat je elk moment van richting zou kunnen veranderen als je dat zou willen.
En die widowmaker is inderdaad erg ehm...lekker? :D

10-12 inderdaad! Goed dat ik nog even keek hier, ga nu naar de gym.

De widowmaker komt woensdag pas maar ik voel hem nu al. :cool:

Nou, mijn eerste Doggcrap-training is een feit. Het is nog eventjes wennen, vooral omdat je de juiste gewichten niet weet.

De pomp is zeker meer aanwezig dan bij een 'normale' training en ik ben er ook zeer over te spreken. Het enige waar ik van baal is dat bij de Pulldowns mijn onderarmen verzuren. Hier had ik normaal geen last van, misschien dat ik te hard in de barr knijp. Palmen naar voren of achter maakt geen verschil.

Mijn triceps voel ik trouwens nu nog branden!

Nou, mijn eerste Doggcrap-training is een feit. Het is nog eventjes wennen, vooral omdat je de juiste gewichten niet weet.

De pomp is zeker meer aanwezig dan bij een 'normale' training en ik ben er ook zeer over te spreken. Het enige waar ik van baal is dat bij de Pulldowns mijn onderarmen verzuren. Hier had ik normaal geen last van, misschien dat ik te hard in de barr knijp. Palmen naar voren of achter maakt geen verschil.

Hey leuk Nelis! Maareh anders start je even je eigen log. Deze log is puur om mij te vereren, geen ruimte voor andermans trainingen dus! ;) :P

Sorry! Ik zat er gister al aan te denken dat ik niet iemand zijn topic moet kapen. Mijn excuses.

:banme:

je onderarmen verzuren omdat je set nu langer duurt. je kan het verhelpen door wat straps te kopen.

Doe jij je tweede set nog 10 reps??? Snap ik niet. Ik train nu 3 mensen op dc en geen enkele van ons haalt zijn 2e set nog dat rep aantal...

Dude ik had er toch bijgeschreven dat ik het gewicht niet goed had gekozen? Zie afgelopen DC curls set als oefening voor het echte werk. Volgende keer 10 of 15kg hoger en dan een normaal setje doen.
Normaal haal ik mijn tweede "setje" ongeveer de helft van de eerste. ;)

Dude ik had er toch bijgeschreven dat ik het gewicht niet goed had gekozen? Zie afgelopen DC curls set als oefening voor het echte werk. Volgende keer 10 of 15kg hoger en dan een normaal setje doen.
Normaal haal ik mijn tweede "setje" ongeveer de helft van de eerste. ;)

Yooww duude, excuuuse me. Moet er overgelezen hebben. :-)

A2:

• Pec deck push press: 63kg/10reps
  • Shoulder press smith: 50kg/6+3+3=12RP
  • Close grip bench smith: 50kg/7+5+3=15RP
  • Vbar pulldown: 98kg/6+3+3=12RP
  • Tbar rows: 65kg/10reps

Vraagje: De Tbar rows doe ik met een olympische stang, normaal reken ik de stang altijd mee in het gewicht (met BORS bijv), maar met Tbar niet. Doen jullie dat wel (reken je dan bijv 10kg, je tilt namelijk maar de helft), of rekenen jullie ze niet mee? :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven