AndroidHealthClinic

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dan ga ik het voor de 3e keer lezen, ik denk dat ik het tegen januari wel snap :p
Bedankt in ieder geval! :rolleyes:

Ik heb alles ook 3 keer door gelezen, en lees het nu nog weleens. Neem er gewoon even de tijd voor, lees het rustig door en dan begrijp je het echt wel.

• Topic Starter Topic Starter
Dan ga ik het voor de 3e keer lezen, ik denk dat ik het tegen januari wel snap :p
Bedankt in ieder geval! :rolleyes:

Ik heb het wel meer dan 3 keer gelezen geloof ik. Beetje leeswerk kan geen kwaad he. Niet alle goede dingen van het leven komen in hapklare brokken! :rolleyes:

Ik bench wel, maar dan incline of decline. Plat benchen wordt door Dante afgeraden ivm pectairs. Klinkt wel een beetje zielig eigenlijk...omdat hij geen trainingspartner heeft... :D

het probleem is gewoon dat 99% de bar niet laat rusten op de borst.
hierdoor ontstaat teveel spanning in de pees waardoor die scheurt.

@Manke: volg de link in mijn signature, daar staat welke oefeningen wel RP en welke niet RP gedaan worden. Even kort: Rug dikte en quads geen RP, kuiten geen RP, onderarmen geen RP. Stretchen doe je gelijk na de getrainde spiergroep, of helemaal aan het eind van de training. En nu lezen kreng! :D

;)

Vandaag training A3:

• Decline bench smith (ongeveer 20graden): 72,5kg/6+2+2=10RP (70kg/11RP)
  • Machine military press: 60kg/6+4+3=13RP (57,5kg/13RP)
  • Dips: 12,5kg/6+3+2=11RP (10kg/11RP)
  • Vbar pulldowns: 105kg/6+3+2=11RP (101,5kg/12RP)
  • Deadlift: 155kg/3reps + 105kg/12reps (150kg/4reps + 105kg/10reps)

Redelijke training, loop wel op mijn laatste benen, misschien dat ik de training van zaterdag al laat vallen, effe kijken hoe ik me voel. Deadlift zou ik eigenlijk 150kg doen, maar kon het niet laten er wat extra's aan te gooien. Bij rep 3 hing het maagzuur in mijn keelholte, ben toen maar gestopt. 105kg 12 reps vind ik zelf ook wel netjes.

Ik dacht tot nu toe dat je in je volgende blast altijd met dezelfde oefeningen door moest gaan zolang je er nog op vooruit gaat. Na wat leeswerk blijkt dat niet zo te zijn en zal ik dus voor mijn volgende blast wat dingen gaan tweaken. Volledige programma volgt snel! ;)

Vandaag training A3:

• Decline bench smith (ongeveer 20graden): 72,5kg/6+2+2=10RP (70kg/11RP)
  • Machine military press: 60kg/6+4+3=13RP (57,5kg/13RP)
  • Dips: 12,5kg/6+3+2=11RP (10kg/11RP)
  • Vbar pulldowns: 105kg/6+3+2=11RP (101,5kg/12RP)
  • Deadlift: 155kg/3reps + 105kg/12reps (150kg/4reps + 105kg/10reps)

Redelijke training, loop wel op mijn laatste benen, misschien dat ik de training van zaterdag al laat vallen, effe kijken hoe ik me voel. Deadlift zou ik eigenlijk 150kg doen, maar kon het niet laten er wat extra's aan te gooien. Bij rep 3 hing het maagzuur in mijn keelholte, ben toen maar gestopt. 105kg 12 reps vind ik zelf ook wel netjes.

Ik dacht tot nu toe dat je in je volgende blast altijd met dezelfde oefeningen door moest gaan zolang je er nog op vooruit gaat. Na wat leeswerk blijkt dat niet zo te zijn en zal ik dus voor mijn volgende blast wat dingen gaan tweaken. Volledige programma volgt snel! ;)

nette deadlift :D

ik zeg ook niet dat de pees scheurt ik geef alleen de oorzaak aan ;)
meestal scheurt de spier namelijk gedeeltelijk of helemaal van de pees af

Heb geen zin om in discussie te gaan met je, maar het is niet waar...
Wat is dat voor rare link in je sig trouwens? Hoe je welk deel van de spier kan trainen? Jij gelooft toch niet in korte en lange kop van de biceps trainen en zo he? "draai je pinkie op het laatst van de beweging nog 23graden naar buiten om de lange bicepskop extra te belasten" :rolleyes:

Heb geen zin om in discussie te gaan met je, maar het is niet waar...
Wat is dat voor rare link in je sig trouwens? Hoe je welk deel van de spier kan trainen? Jij gelooft toch niet in korte en lange kop van de biceps trainen en zo he? "draai je pinkie op het laatst van de beweging nog 23graden naar buiten om de lange bicepskop extra te belasten" :rolleyes:

ik geloof wel in dat soort dingen.maar lang niet alles wat verteld word.

ik geloof in smalle greep barbell curl = gehele biceps.

brede greep is minder buitenste kop.

kan het ook merken in kracht op de oefening.

ow en ben btw wel aardig benieuwd hoe het dan zit met de blessure ana de borst bij benchen

De t*ring werd vanmorgen wakker met enorme spierpijn in mijn hele lijf! :D

Zo heb effe wat zitten schuiven met mijn oefeningen en mijn schema gaat er in de volgende blast als volgt uitzien:

A1:
Incline bench smith
Dumbbell shoulder press
Skull crushers
Rack chins to front
Pendlay rows

A2:
Pec Deck push press
Shoulder press smith
Close grip bench smith
Vbar pulldown
Tbar rows

A3:
Decline bench smith
Machine military press
Reverse bench press smith
Rack chins to back
Deadlift

B1:
DC curls
Reverse barbell wrist curls
Standing calve raises
Lying leg curl (one legged)
Box squat

B2:
Barbell curls
Barbel wrist curls
Leg press toe press (one legged)
Good mornings
Leg press (one legged)

B3:
Machine preacher curls
Hammer curls (voor het lichaam langs)
Standing calve raises (One legged)
Seated leg curl (One legged)
Squat

Zo wat kleine aanpassingen gemaakt, zo wordt ie en zo blijft ie. :D

Verder heb ik enorm veel moeite om niet te gaan trainen (2 januari start ik weer). Morgen even de nieuwe oefeningen uitvoeren om de bewegingen er vast goed in te krijgen (vooral box squats, DC curls en Pendlay rows).

Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker hoor :thumbs:

DL is inderdaad mooi, wordt tijd dat ik die wat bijschaaf.

2 jan begint mijn nieuwe blast... Mss dat ik voor de fun dezelfde oefeningen als jou neem Nose, kunnen we vergelijken... (Het zou wel jammer zijn voor jou het te moeten afleggen tegen een zielige ecto als mezelf, dus dan heb jij ook alweer wat nieuwe motivatie :-))

DL is inderdaad mooi, wordt tijd dat ik die wat bijschaaf.

2 jan begint mijn nieuwe blast... Mss dat ik voor de fun dezelfde oefeningen als jou neem Nose, kunnen we vergelijken... (Het zou wel jammer zijn voor jou het te moeten afleggen tegen een zielige ecto als mezelf, dus dan heb jij ook alweer wat nieuwe motivatie :-))

Bring it on! :D

Je nieuwe schema ziet er goed uit. Ben beniewd hoe je Pendlay rows ervaart. De gym waar je traint heeft geen hack squat toch? Ik vind namelijk zelf calf raises op de hack squat erg lekker. Succes in ieder geval met je nieuwe schema :thumbup:

Je nieuwe schema ziet er goed uit. Ben beniewd hoe je Pendlay rows ervaart. De gym waar je traint heeft geen hack squat toch? Ik vind namelijk zelf calf raises op de hack squat erg lekker. Succes in ieder geval met je nieuwe schema :thumbup:

Nope geen hack squat... :sad:

Zo vandaag even mijn nieuwe oefeningen geprobeerd...

Pendlay rows zijn echt gruwelijk! Nog nooit heb ik een row oefening zo goed in mijn bovenrug gevoeld! Moest wel flink naar beneden in gewicht (ben niet max gegaan, zit in mijn rustweek). Normaal Yates style 80kg, nu 50kg. :o

Box squats waren ook nieuw voor mij, maar zullen ook heel goed zijn voor mijn fullsquat merk ik nu al. Kan nog beter op mijn techniek letten zo, al moet ik ook hier in gewicht behoorlijk naar beneden in vergelijking tot fullsquats. Ik denk doordat de negatieve fase bij boxsquats zo zwaar is. Ik laat me natuurlijk niet op het bankje vallen, maar ga heel gecontroleerd naar beneden (zoals met alle DC oefeningen) en land heel zachtjes op het bankje. Fullsquat 105kg, box 60kg. :o

Pec deck push press:
method: you have to use the old school pec deck with the pads on the arms. You sit higher in the seat (raise the seat) so that the hands are pushing on the pads at a height level that is right below your pec line. Remember that-when i do this my hands are at the bottom of the pads and i have the seat up 3-4 holes (and im a 6 footer). This is a power push press-treat it as such. Most importantly on every rep you pause for 2 seconds in the stretched position....so it is push press, controlled return, pause 2 seconds in the deep stretched position and push press again. With 3 way split people i like them to start at 20-30 reps (straight set not rest paused) and raise the weight slightly every single time (trying to stay in the 20 plus range) . Over months it will eventually keep dropping the reps and your weight will still be going up but youll get down to grinding out 18's, 15's etc and down to 10 reps. (15-30 reps ss reprange)
Eerste paar reps voelde heel makkelijk aan, maar het wordt al snel moeilijk. Zeker om bij de zware reps heel strikt te blijven. Heb niet maximaal getraind en voelde het al enorm in mijn borst en ook alleen in mijn borst! Ben benieuwd hoe dat gaat worden in mijn schema! :D

Verder morgenavond even cardio en zaterdag ook en dan dinsdag weer knallen! Begin vanaf zaterdag weer wat meer te eten, zodat ik dinsdag weer lekker op 4k kcals zit. :meal:

Hmmm **** it. Morgenavond cardio, zaterdag eerste training nieuwe blast. Genoeg gerust nu! Ik voel dat ik er weer klaar voor ben! :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven