AndroidHealthClinic

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik reken de barbell bij de t-bar rows nooit mee. Zo kan er ook nooit verwarring ontstaan :)

• Topic Starter Topic Starter
Zo mijn DC training shirt is onderweg. Door de vertraging in de bestelling krijg ik er ook een trueprotein shirt bij, altijd leuk. :)
Vandaag weer "leg day" Begin het al aardig te merken trouwens dat ik lager in mijn carbs zit. Het is nog even tweaken, maar dan is mijn eetschema wel compleet denk ik. Eens een paar maandjes vol houden en kijken wat het voor me doet. Morgen weer meten/wegen en kijken hoe ik ervoor sta. :)

Olympische barbell only gebruiken......Altijd 20kg

Duh, het ging erom dat je bij een Tbar row met een oly barbell maar ongeveer de helft van de bar optild, of iets meer of iets minder. Ik reken daarom de bar nooit mee om verwarring te voorkomen, zoals TheRock zegt dus. ;)

B2 vandaag:

• Barbell curls (zeer strikt): 40kg/6+3+2=11RP
  • Barbell wrist curls: 35kg/10reps
  • Leg press toe press (one legged): 65kg/10reps
  • Good mornings: 70kg/14reps
  • Leg press (one legged): 55kg/4reps + 40kg/20reps

Zo ging weer lekker. :D

Duh, het ging erom dat je bij een Tbar row met een oly barbell maar ongeveer de helft van de bar optild, of iets meer of iets minder. Ik reken daarom de bar nooit mee om verwarring te voorkomen, zoals TheRock zegt dus. ;)

Okay man , stukje text vergeten te lezen , my bad.....

A3 vandaag, een na laatste baseline training! Vanaf zaterdag gaat het logboek er weer aan! :D

• Decline bench smith: 65kg/9+4+2=15RP
  • Machine military press: 60kg/6+3+2=11RP
  • Reverse bench press smith: 55kg/6+4+2=12RP
  • Rack chins to back: 5kg/7+4+3=14RP
  • Deadlift: 150kg/4reps + 100kg/10reps

Gaat weer lekker, voel me weer sterker worden met elke training en de intensiteit van de oefeningen is uitstekend. Balls to the wall zoals het hoort! :thumb:

Succes met het verslaan, moet lukken!!

Wat ik me afvraag hoe krijg je die reverse bench press voor elkaar. ik heb het in de smith geprobeerd en gisteren los maar ik kan em echt niet vasthouden, en zat er dus over te denken deze oefening te vervangen.

Succes met het verslaan, moet lukken!!

Wat ik me afvraag hoe krijg je die reverse bench press voor elkaar. ik heb het in de smith geprobeerd en gisteren los maar ik kan em echt niet vasthouden, en zat er dus over te denken deze oefening te vervangen.

Ik doe hem dus in de smith, pak de bar onderhands vast op ongeveer schouderbreedte. Laat de bar dan zakken tot op de tepellijn en druk de bar explosief omhoog. Totaal geen moeite mee om hem vast te houden en 1 van mijn fijnste oefeningen voor triceps! :thumb:

B3 vandaag:

• Machine preacher curls: 55kg/7+4+3=14RP
  • Hammer curls: 14kg/11reps
  • Standing calve raise (one legged): 10,5kg/10reps
  • Seated leg curls (one legged): 56kg/10+7+4=21RP
  • Squat: 100kg/4reps + 75kg/16reps

Woei eerste keer dat ik "echte" fullsquats gedaan heb, dwz zonder hakverhoging (gebruikte altijd twee kleine schijfjes). Eindelijk lenig genoeg! Nu heb ik nog meer pijn in mijn reet na het squatten... :P

Gaat goed! Nog even en je haalt me in ;)

Succes met het beaten zaterdag...

Mijn update komt in een paar seconden

Ok vandaag eerste battle met mijn logboek weer! Vandaag stond oa incline chest press op het programma, een oefening waarop ik al vanaf begin augustus elke training vooruit ga, maar bij mijn laatste blast zat ik al behoorlijk tegen een platform aan. Ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat het einde van de blast was, moe en zo, maar vandaag werd duidelijk dat ik daarop echt mijn voorlopige platform bereikt heb. :sad:

A1:

• Incline bench smith: 67,5kg/5+2+2=9RP (65kg/11RP) FAILED!
  • Dumbbell shoulder press: 24kg/9+6+3=18RP (24kg/17RP)
  • Skull crushers: 30kg/9+5+4=18RP (20kg/31RP)
  • Rack chins to front: 10kg/9+5+3=17RP (5kg/17RP)
  • Pendlay rows: 55kg/14reps (50kg/14reps)

Na de domper van de incline chest press viel dumbbell shoulder press ook erg tegen (1 rep meer dan vorige keer), ik had de laatste paar reps veel moeite met de balans op 1 of andere duistere manier. Maar goed deze hoef ik dus niet te laten vallen. Laatste weken slecht geslapen (in de winter schijn ik iets van 10u slaap per nacht nodig te hebben of zo ??? zal wel met zongebrek te maken hebben). Ik dacht al dat de rst van mijn training ook k*t zou gaan, maar die oefeningen was ik juist flink vooruit gegaan! Toch een lekker gevoel dus! Incline chest moet ik laten vallen, ik zorg komende tijd dat ik beter en meer slaap en dan moet het goed blijven gaan!

Vervangende oefening voor incline chest weet ik nog niet. In 1 van Dante's laatste posts zegt hij dat hij niet helemaal tegen platte bench is, maar dan wel in de 15-30RP range en met de ellebogen naar binnen. Misschien dat ik dat dus ga proberen, anders de horizontal press die ik eerder al had moeten laten vallen weer opnieuw proberen...keep you posted!

2 reps minder op het toename van 2.5 kg is toch niet echt failed ?? Blijft beetje moeilijk meten als je gewicht anders is.

suc6 in ieder geval met je nieuwe oefening.

2 reps minder op het toename van 2.5 kg is toch niet echt failed ?? Blijft beetje moeilijk meten als je gewicht anders is.

suc6 in ieder geval met je nieuwe oefening.

In principe is het hetzelfde gewicht en meer reps (liefst 2 of meer) of meer gewicht en zelfde aantal reps. bij 10 reps had ik hem gehouden, maar 9 is gewoon te weinig. Zat mijn hele vorige blast al bijna tegen mijn plateau voor die oefening, nu was het dus echt afgelopen. Niet slecht hoor 5 maanden gegroeid op 1 oefening. Heb trouwens nog meer oefeningen vanuit mijn eerste blast waar ik nog steeds op vooruit ga. :)

Vervanging wordt trouwens machine press! Deze oefening heb ik een paar maanden geleden laten vallen, kijken of ik nu verder kom! :D

machine presses vind ik zelf zeer relaxed om te trainen, ik kan makkelijker vooruitgaan met machine als bb benchpress.

machine presses vind ik zelf zeer relaxed om te trainen, ik kan makkelijker vooruitgaan met machine als bb benchpress.

Ik voel mijn borst ook beter dan met flat bench, maar dat zal eerder aan mijn bankdruk techniek liggen vrees ik. ;)

Ik hoop dat ik hetzelfde niet tegen kom op die incline press.

Had bij mijn blast ook al last om daarop het gewicht te verhogen, zowiezo bij nagenoeg alle borstoefeningen een beetje, maar ik zie wel hoe het draait maandag.

Ik hoop dat ik hetzelfde niet tegen kom op die incline press.

Had bij mijn blast ook al last om daarop het gewicht te verhogen, zowiezo bij nagenoeg alle borstoefeningen een beetje, maar ik zie wel hoe het draait maandag.

Tsja een uitdaging op zich he, zeker als je niet enorm vooruit gaat op een oefening en elke 14 dagen moeten knokken voor die extra rep(s). Was mijn hele vorige blast al zo, dus nu was het gewoon echt op. Volgende oefening! :D

Sinds vrijdag ook eindelijk weer cardio gedaan. Vrijdag 40min loopband (6km/h, incline 3) en vandaag 40min crosstrainer, hartslag ~120/130. Ik ga nu op mijn cardiodagen ook buik trainen (dat was alweer een jaar geleden! :P ), doe weighted crunches (in zo'n apparaat) 1 set tot failure. Vandaag 30kg 23reps. :o

Vandaag B1:

• DC curls: 45kg/14+8+5=27RP (30kg/34RP)
  • Reverse dumbbell wrist curl: 9kg/10reps (8kg/10reps)
  • Standing calve raises: 97kg/10reps (91,5kg/10reps)
  • Lying leg curl (one legged): 37,5kg/9+5+4=18RP (35kg/18RP)
  • Box squat: 90kg/6reps + 67,5kg/15+5 (80kg/6reps + 60kg/20reps)

Weer flink sterker geworden dus! :P
Box squat heeft me in ieder geval geleerd waarom mijn normale full squat kwa gewicht zo achterloopt op mijn deadlift (150kg tov 100kg). Mijn hams en glutes zijn nog redelijk zwak aangezien ik er veel moeite heb bij de box squat niet naar achteren te vallen, maar zachtjes te landen. Ook mijn techniek wordt nu veel beter! Goede oefening die box squat! :thumb:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven