MuscleMeat

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Klote van je griepje. Het heerst de laatste tijd weer, echt naar is dat. Bij het werk wat jij doet raak je natuurlijk zo besmet als iemand wat bij zich heeft. Succes met je herstel, snel weer knallen. Nog even alles full-stack voordat je naar je andere gym gaat.

• Topic Starter Topic Starter
Klote van je griepje. Het heerst de laatste tijd weer, echt naar is dat. Bij het werk wat jij doet raak je natuurlijk zo besmet als iemand wat bij zich heeft. Succes met je herstel, snel weer knallen. Nog even alles full-stack voordat je naar je andere gym gaat.
Jij snapt 'em! :thumb:

Gisteren B1:

• DC curls: 60kg/10+5+4=19RP (55kg/22RP)
  • Reverse dumbbell wrist curl: 10kg/12reps (10kg/10reps)
  • Standing calve raises: 106kg/10reps (100,5kg/10reps)
  • Lying leg curl (one legged): 42,5kg/8+5+3=16RP (40kg/19RP)
  • Box squat: 100kg/4reps + 70kg/11+7 (95kg/6reps + 67,5/20reps)

Best aardig gezien mijn fysieke toestand (zie boven). Cruise over 1,5 week. :o

Yo TheNose,

Ik las met veel interesse je log over Doggcrap, en ook het artikel met Dante trok al mijn aandacht...
Spijtig genoeg geraak ik maar niet op de links die je in je eerste bericht plaatste...

Mag ik je daarom vragen om mij, eventueel via persoonlijk mail of zo, eens een volledig schema Doggcrap door te sturen, met een beetje uitleg over de uitvoering van de verschillende oefeningen ? Je zou mij er een enorme dienst mee bewijzen !!

Ik train nu ongeveer 12 jaar (niet aan één stuk door, maar in totaliteit toch wel), en mijn stats zijn:
- 1m96
- 110kg
- BF: ?
- Benchpress: 1 rp 150 kg (reeksen pyramide tot 6*120kg)
- Squat: 1 rp ? (reeksen pyramide tot 6*150kg)

Hopelijk krijg ik een goede reactie van je !!!

Grtzzz

Thx Wazzup, die DC curls zijn gewoon stricte wide grip cable curls. Wist eerst niet hoe ik ze moest noemen en las die oefening voor het eerst daar op het board vandaar. ;)

Training vandaag kan ik kort over zijn: Mijn cruise is begonnen! :P
Alle oefeningen gingen voor geen meter, totaal geen energie, last van mijn schouder en ga zo maar door. Tijd om wat gas terug te nemen dus. Eerste keer dat ik zo snel opgebrand ben (vorige blasts trainde ik 10-12 weken door), 7 weken en de pret is over.
Ik ga nu tot eind volgende week cruisen wat wat rehab/fun trainingen gaan worden. Ik ben nu BFFM weer aan het lezen en neem de komende week de tijd om mijn eerste echte cut te gaan plannen. Gezien de massa die ik nu opgebouwd heb hou ik dan een atletisch figuur over en daar ben ik voor nu wel tevreden mee (cutten lijkt me al moeilijk genoeg! :D ). Tijdens de cut zal ik gewoon met DC training doorgaan alleen zal ik mijn oefeningen iets anders kiezen, meer machine en isolatie werk, om tijdens mijn cut niet te snel opgebrand te raken. Ik hou jullie op de hoogte! :thumb:

Zo vandaag weereens gewicht en BF gemeten. Maar 0.3% gestegen en vvm 300gram gedaald (verwaarloosbaar verschil dus door vochtvariabele etc..), terwijl ik de laatste twee weken amper op mijn eten let (Burger king was regelmatig mijn vriend). Nu dus 14.7% bij 94.7kg. Mooie start dus voor mijn cut over 2 weken. Komende week start ik vast met wat cardio tijdens mijn cruise.
Mijn nieuwe schema voor mijn komende blast zal ik binnenkort posten, zal wat meer isolatie en machinewerk worden ivm de cut naar 8%. :thumb:

Vandaag beetje funtraining gedaan UB. Wat nieuwe oefeningen geprobeerd voor de komende blast. Mijn schouder stribbelt nog wat tegen alleen, maar dat zal wel goed komen. Heb mijn schema bijna af nu, zal hem binnenkort posten.

@TheNose:

Tijdens de cruiseperiode waarin ik nu ben beland bestaat alles uit 90% van je max met alleen straight sets. Ik neem aan dat de widowmaker er ook nog gewoon bij hoort? Ik kan maar weinig terug vinden over het cruise gedeelte.

@TheNose:

Tijdens de cruiseperiode waarin ik nu ben beland bestaat alles uit 90% van je max met alleen straight sets. Ik neem aan dat de widowmaker er ook nog gewoon bij hoort? Ik kan maar weinig terug vinden over het cruise gedeelte.

Er zijn geen vaste regels voor de cruise. Dante zegt over de cruise alleen dat je wat rustiger aan moet doen en een beetje lol moet hebben in de gym. Ik heb van alles 2 sets van 8 gedaan. Paar supersets, etc...het kan allemaal. Het doel van de cruise is immers alles laten herstellen. ;)

Vandaar dat ik er zo weinig over kon vinden. Ik kom net weer terug en heb maar dezelfde oefeningen gepakt van mijn laatste blast, met negatieve fase maar dan maar 1 set.
Bedankt TheNose!:thumbs:

leuk die doggcrap, maar er zijn geen geheime trainingsmethoden, gewoon trainen als een beest en vreten als een varken

leuk die doggcrap, maar er zijn geen geheime trainingsmethoden, gewoon trainen als een beest en vreten als een varken
misschien moet je je eens verdiepen in de doggcrap methode, dan kom je erachter dat niemand het over een geheime methode of iets dergelijks heeft, slechts over iets wat erg goed werkt voor iemand.

voorderest, als je het niet leuk vind, hoef je niet te posten ;)

Mijn schema voor mijn nieuwe blast wordt als volgt:

A1:
Dumbbell flies
Side raise machine
Skull crushers
Rack chins to front
Pendlay rows

A2:
Horizontal press machine
Military press
Dip machine
Pullover machine
Seated row

A3:
Incline press machine
Behind the neck press
Rope press down
Lat pull down
Cable row

B1:
Concentration curls
Barbel wrist curls
Leg press toe press (one legged)
Good mornings
Horizontal Leg press

B2:
Dumbbell curls
Reverse grip cable curls (one arm)
Standing calve raises
Lying leg curl (one legged)
Squat

B3:
Machine preacher curls (one arm)
Hammer curls (voor het lichaam langs)
Standing calve raises (One legged)
Romanian deadlift
Leg extention (one legged)

Redelijk wat machine werk dus, omdat ik met mijn cut naar de 8% ga beginnen. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
lekker schema, misschien voor mij ook wat leuke oefeningen om erin te voegen in m'n volgende blast.

veel succes met je cut ook.

misschien moet je je eens verdiepen in de doggcrap methode, dan kom je erachter dat niemand het over een geheime methode of iets dergelijks heeft, slechts over iets wat erg goed werkt voor iemand.

voorderest, als je het niet leuk vind, hoef je niet te posten ;)

ik kan het mis hebben
maar ik zie geen squat, ik zie geen benchpress ik zie een hoop machine en weinig basis.. maar ja ik ben dan denk ik maar van de oude garde..

werkt eht dan werkt het.. maar ik blijf erbij, fancy trainingsmethoden zuigen :D

@ riggard: ik verwijs je nog ff naar je eigen citaat:

Dave Draper “You guys can argue about training
theories all you want… I’ll be in the gym…. It’s leg day.”

ehm in z'n nieuwe schema staat toch duidelijk de squat ;P

benchpress word afgeraden omdat wil je bij deze oefening de kans op blessures minimaal houden je je ellebogen wat naar binnen moet hebben en je daardoor je borst minder pakt, als alternatief worden o.a. dumbbells of machines aangeraden, maar in principe is iedereen vrij om te kiezen welke oefeningen hij of zij neemt, zolang jij denkt dat je er vooruitgang mee kunt maken en redelijk blessurevrij kunt trainen kun je de oefening pakken er is niet een lijst met "dc approved exercises" ofzo, slechts richtlijnen.

maargoed, als jij liever volgens je splitschema traint, ga je gang, ik ben prima tevreden met deze methode en de gains die ik maak zijn ook uitstekend (drop nu elke week zo'n 0.5% vet en blijf rond hetzelfde gewicht, 92 kilo) terwijl ik in kracht vooruitga, hiervoor heb ik gebulkt en kwam ik zo'n 750 gram per week aan.

en ja je mag naar m'n citaat verwijzen, imo moet je je niet te druk maken om trainingstheorieen en alles willen weten, gewoon proberen en waar je je lekker bij voelt en wat voor je werkt moet je doen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven