XXL Nutrition

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Rest-pauze, idd, daar ligt het verschil hem.

Rest-pauze <> clustering, was even in de war.

• Topic Starter Topic Starter
Nou, het DC-principe heet een rest-pause set (tot failure). Je doet een set tot failure, dan even rust, dan weer een set tot failure en dan nog een. Doordat je weinig rust neemt zullen de sets steeds korter worden (8-4-2 bijvoorbeeld)

Bij clustering ga je absoluut niet tot failure en dat is het grote verschil. Dus met je 8RM doe je nooit 8 reps tot failure maar bijvoorbeeld 5-5-5 reps. (bij "maximum stimulation training" doe je zelfs alleen singles met je xRM)

Grote voordeel is dat je niet tot (of in ieder geval veel minder) failure werkt wat een grote belasting voor je zenuwstelsel en niet zozeer een stimulans voor je spieren is. Failure leidt ook niet tot een vergrote absolute kracht (anders zouden OL-ers echt wel vaker tot failure trainen, maar in feite doen ze niets anders dan clustering)

Zucht altijd dat gezeik over belasting van je zenuwstelsel, dat valt echt enorm mee hoor! Gebruik failure training zelfs in de revalidatie van patienten (voorste kruisband plastieken en dergelijke) die mensen vliegen vooruit! Belangrijke met failure training is dat je eens in de zoveel tijd even een of twee weekjes rust neemt.

Zucht altijd dat gezeik over belasting van je zenuwstelsel, dat valt echt enorm mee hoor!

Niet als je mensen 5 keer in de week 16 sets tot failure ziet doen. Als je 20 bent zul je er wel mee wegkomen, maar als je 40 bent wordt het al iets anders.

Daarnaast: failure is zinloos. :) (het leidt niet tot kracht, het leidt niet tot spiergroei)

Ik begrijp dat niet. Toen ik hier een aantal jaartjes geleden kwam, had iedereen het over "till failure voor absolute spiergroei" en "je moet till failure gaan, alleen dan worden je spieren sterker!!!", en nu zie ik steeds vaker reply's in de trend van: "till failure is zinloos" en "overbelasting van het zenuwstelsel". Complete onzin als je het mij vraagt. Ik krijg sowieso geen voldoening van mijn trainingssessies als ik weet dat ik elke set nog minimaal 3 reps eruit had kunnen persen, plus dat ik zelf heb gemerkt dat ik het beste vooruit ga, in zowel spiergroei als kracht, als ik tot failure train.

Ik begrijp dat niet. Toen ik hier een aantal jaartjes geleden kwam, had iedereen het over "till failure voor absolute spiergroei" en "je moet till failure gaan, alleen dan worden je spieren sterker!!!", en nu zie ik steeds vaker reply's in de trend van: "till failure is zinloos" en "overbelasting van het zenuwstelsel". Complete onzin als je het mij vraagt. Ik krijg sowieso geen voldoening van mijn trainingssessies als ik weet dat ik elke set nog minimaal 3 reps eruit had kunnen persen, plus dat ik zelf heb gemerkt dat ik het beste vooruit ga, in zowel spiergroei als kracht, als ik tot failure train.

De successen van DC training en HIT spreken voor zich. DC is failure training niet progressive loading. Progressive loading is meer HST en anverwante trainingsvormen. Maar deze discussie ga ik niet voor de 1000ste keer voeren op dit board. Wazzup jij hebt jouw mening hierover en ik de mijne, laten we mijn log maar voor mijn log bewaren... ;)

Training A1:

• Incline smith press: 52,5kg/6+3+2=11RP (50kg/10RP)
  • Shoulder press smith: 30kg/6+4+2=12RP (25kg/19RP)
  • Reverse bench press smith: 37,5kg/7+4+3=14RP (35kg/13RP)
  • Close grip chins: -20kg/8+4+2=14RP (-25kg/14RP)
  • T-Bar rows: 47,5kg/12reps (45kg/11reps)

Nice gains weer, vooral de incline smith ben ik wel groots op. :D

Ik krijg sowieso geen voldoening van mijn trainingssessies als ik weet dat ik elke set nog minimaal 3 reps eruit had kunnen persen, plus dat ik zelf heb gemerkt dat ik het beste vooruit ga, in zowel spiergroei als kracht, als ik tot failure train.

Wij, als ik dat zo mag zeggen, hebben het dan niet over "nog 3reps", maar eerder 1 of 2 reps... Bij mij is niet tot failure gaan, 7 reps ipv 8. Niet 5 ipv 8.
Misschien zag je dat anders.

Waarom al die smith oefeningen eigenlijk Nose? Ok, waarschijnlijk om dat doggie het voorstelt :-)

Die smith oefeningen zijn omdat ie alleen traint en bij tot failure gaan is dat niet zo handig :p

Zolang je in kracht blijft gainen kan niemand zeggen dat het niet werkt he, net omgekeerd, dus doe zo verder ;)

Die smith oefeningen zijn omdat ie alleen traint en bij tot failure gaan is dat niet zo handig :p

Zolang je in kracht blijft gainen kan niemand zeggen dat het niet werkt he, net omgekeerd, dus doe zo verder ;)

Karma! Jij snapt hem. Dante raad het aan om het in de smith te doen als je alleen traint. Verschil met losse gewichten is niet groot (al gaat ook zijn voorkeur daarnaar uit), maar alleen trainen tot failure is erg lastig met vrije druk oefeningen. ;)

Deed dit in mijn HIT tijd ook al. :)

Dante zegt toch ook dat je op de negative moet eindigen... lukt dat nog een beetje zonder spotter, dus kun je je nog een beetje onder de stang uitwurmen om dan staand de stang weer omhoog te brengen voor de volgende paar reps, of ga je weer verder vanuit het diepste punt ?

(en zegt Dante niet steeds Smyth ipv smith ?)

Dante zegt toch ook dat je op de negative moet eindigen... lukt dat nog een beetje zonder spotter, dus kun je je nog een beetje onder de stang uitwurmen om dan staand de stang weer omhoog te brengen voor de volgende paar reps, of ga je weer verder vanuit het diepste punt ?

(en zegt Dante niet steeds Smyth ipv smith ?)

Ja dat viel me ook al op. Hij gebruikt smyth en smith door elkaar in hetzelfde artikel (hij heeft wel meer van dat soort spelvauten...het heeft wel wat).

Het is soms idd onder de stang vandaan wurmen, meestal krijg ik de stang 1 greep boven mijn borst zodat ik ruimte genoeg heb om eronder vandaan te komen. Nadeel is dat ik wel zelf de stang weer naar het beginpunt moet tillen...maar ach, gaat prima zo! :thumb:

leuk log :)

Maar er moeten me nu toch echt een paar dingen van het hard.

Begin ik met TheNose zelf. De reden dat je de squats op het einde doet is dat je helemaal dood moet gaan tijdens die set en het daarna onmogelijk moet zijn om nog te presteren op een andere oefenening. Uitgelegd door een van die intensemuscle.com vriendjes van je ;)

Ten tweede, is DC wel progressive loading. EN nog wel in zijn puurste vorm., Je doet meer, of je vervangt de oefening en begint opnieuw met porgressive loading. Als je denkt dat DC geen gebruik maakt van progressive loading, dan begrijp je het begrip niet (of DC).

Ten derde, ik ben het wel met je eens over failure en CNS. Als iets wel overgehypte shit is, dan is het dat wel. Alleen je voorbeeld van revalidatie van patienten is dan weer een hele slechte, maar dat doet er even niet toe.

Ten vierde, kap nou eens met alles overanalysing te noemen. Is extreme stretching dan niet overananlysing, dat is vast puur op instinct? :rolleyes: Alles wat te ingewikkeld is voor DC mannen te begrijpen is overanalysing, en op intensmuscle.com worden discussies niet gewonden met feiten, maar met foto's. Ook al zo'n prachtige logica, want als de grootste altijd gelijk heeft, beetje gek dan dat DC mannen DC doen en niet Ronnie kolenboer stule trainen, en beetje gek dat een IFBB pro zoals David H luisert naar Dante. Dus stiekem kun je wel gelijk hebben als je kleiner bent? Niemand op intensmucle kon hier antwoord op geven, jij misschien wel?

@wazzup
Failure lijdt wel tot meer kracht en spiergroei. De studie is ergens in de wetenschap sectie te vinden, kun je zelf even rondneuzen.

hoe vaak train je eigenlijk in de week volgens dit programma?

hoe vaak train je eigenlijk in de week volgens dit programma?

Volg de linkjes in de openingspost en je weet het! Beetje luie vraag dit vind je niet? ;) Maar goed ik ben de rotste niet: 3x per week + op de niet trainingsdagen cardio naar behoefte.
Mijn training van afgelopen vrijdag (B1):

• Incline dumbbell curls: 16kg/7+3+2=12RP (14kg/13RP)
  • Hammer curls: 12kg/20reps (10kg/17reps)
  • Standing calve raise: 70kg/10reps (61kg/10reps)
  • Lying leg curl: 72,5kg/9+4+3=16RP (70kg/17RP)
  • Squat smith: 92,5kg/7reps + 67,5kg/18reps (90kg/6reps + 65kg/20reps)

Training A2 (maandag):

• Incline dumbbell press: 26kg/10+3+2=15RP (24kg/13RP)
  • Dumbbell shoulder press: 18kg/7+4+2=13RP (16kg/15RP)
  • Close grip bench smith: 40kg/8+4+3=15RP (35kg/15RP)
  • Chins: -20kg/8+4+3=15RP (-25kg/14RP)
  • Bend over row: 55kg/10reps (50kg/11reps)

Leuke gains weer dus! Op naar de volgende training! :thumb:

lekkere training;)

Hey Nose,
hoe lang rust jij tussen oefeningen? Wel gewoon lang neem ik aan?
Denk dat ik zoiets ook eens ga proberen.
Zijn manier van denken bevalt me wel.
Yates deed ook vaak rust pauze sets of aflopende sets. Ook op basis van 1 set per oefening.

Volg de linkjes in de openingspost en je weet het! Beetje luie vraag dit vind je niet? ;) Maar goed ik ben de rotste niet: 3x per week + op de niet trainingsdagen cardio naar behoefte.
Mijn training van afgelopen vrijdag (B1):

• Incline dumbbell curls: 16kg/7+3+2=12RP (14kg/13RP)
  • Hammer curls: 12kg/20reps (10kg/17reps)
  • Standing calve raise: 70kg/10reps (61kg/10reps)
  • Lying leg curl: 72,5kg/9+4+3=16RP (70kg/17RP)
  • Squat smith: 92,5kg/7reps + 67,5kg/18reps (90kg/6reps + 65kg/20reps)

Ja sorry, had het kort nadat ik het gevraagd had ook al gevonden.
Gevalletje "eerst vragen, dan kijken"

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven