- Waardering
- 19
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nou, het DC-principe heet een rest-pause set (tot failure). Je doet een set tot failure, dan even rust, dan weer een set tot failure en dan nog een. Doordat je weinig rust neemt zullen de sets steeds korter worden (8-4-2 bijvoorbeeld)
Bij clustering ga je absoluut niet tot failure en dat is het grote verschil. Dus met je 8RM doe je nooit 8 reps tot failure maar bijvoorbeeld 5-5-5 reps. (bij "maximum stimulation training" doe je zelfs alleen singles met je xRM)
Grote voordeel is dat je niet tot (of in ieder geval veel minder) failure werkt wat een grote belasting voor je zenuwstelsel en niet zozeer een stimulans voor je spieren is. Failure leidt ook niet tot een vergrote absolute kracht (anders zouden OL-ers echt wel vaker tot failure trainen, maar in feite doen ze niets anders dan clustering)
Zucht altijd dat gezeik over belasting van je zenuwstelsel, dat valt echt enorm mee hoor!
(het leidt niet tot kracht, het leidt niet tot spiergroei)Daarnaast: failure is zinloos.(het leidt niet tot kracht, het leidt niet tot spiergroei)
Ik begrijp dat niet. Toen ik hier een aantal jaartjes geleden kwam, had iedereen het over "till failure voor absolute spiergroei" en "je moet till failure gaan, alleen dan worden je spieren sterker!!!", en nu zie ik steeds vaker reply's in de trend van: "till failure is zinloos" en "overbelasting van het zenuwstelsel". Complete onzin als je het mij vraagt. Ik krijg sowieso geen voldoening van mijn trainingssessies als ik weet dat ik elke set nog minimaal 3 reps eruit had kunnen persen, plus dat ik zelf heb gemerkt dat ik het beste vooruit ga, in zowel spiergroei als kracht, als ik tot failure train.

Ik krijg sowieso geen voldoening van mijn trainingssessies als ik weet dat ik elke set nog minimaal 3 reps eruit had kunnen persen, plus dat ik zelf heb gemerkt dat ik het beste vooruit ga, in zowel spiergroei als kracht, als ik tot failure train.
Die smith oefeningen zijn omdat ie alleen traint en bij tot failure gaan is dat niet zo handig
Zolang je in kracht blijft gainen kan niemand zeggen dat het niet werkt he, net omgekeerd, dus doe zo verder![]()

Dante zegt toch ook dat je op de negative moet eindigen... lukt dat nog een beetje zonder spotter, dus kun je je nog een beetje onder de stang uitwurmen om dan staand de stang weer omhoog te brengen voor de volgende paar reps, of ga je weer verder vanuit het diepste punt ?
(en zegt Dante niet steeds Smyth ipv smith ?)

Alles wat te ingewikkeld is voor DC mannen te begrijpen is overanalysing, en op intensmuscle.com worden discussies niet gewonden met feiten, maar met foto's. Ook al zo'n prachtige logica, want als de grootste altijd gelijk heeft, beetje gek dan dat DC mannen DC doen en niet Ronnie kolenboer stule trainen, en beetje gek dat een IFBB pro zoals David H luisert naar Dante. Dus stiekem kun je wel gelijk hebben als je kleiner bent? Niemand op intensmucle kon hier antwoord op geven, jij misschien wel?hoe vaak train je eigenlijk in de week volgens dit programma?
Maar goed ik ben de rotste niet: 3x per week + op de niet trainingsdagen cardio naar behoefte.Volg de linkjes in de openingspost en je weet het! Beetje luie vraag dit vind je niet?Maar goed ik ben de rotste niet: 3x per week + op de niet trainingsdagen cardio naar behoefte.
Mijn training van afgelopen vrijdag (B1):
- Incline dumbbell curls: 16kg/7+3+2=12RP (14kg/13RP)
- Hammer curls: 12kg/20reps (10kg/17reps)
- Standing calve raise: 70kg/10reps (61kg/10reps)
- Lying leg curl: 72,5kg/9+4+3=16RP (70kg/17RP)
- Squat smith: 92,5kg/7reps + 67,5kg/18reps (90kg/6reps + 65kg/20reps)