MuscleMeat

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Hey Nose,
hoe lang rust jij tussen oefeningen? Wel gewoon lang neem ik aan?
Denk dat ik zoiets ook eens ga proberen.
Zijn manier van denken bevalt me wel.
Yates deed ook vaak rust pauze sets of aflopende sets. Ook op basis van 1 set per oefening.

:eek: Yates deed geen rust pauze hoor! Dat is heiligschennis als ik die gasten op dat andere board van DC training mag geloven! ;) Nee valt wel mee hoor, een hoop zien de theorieen van Yates als 1 van de funderingen waaruit Dante zijn eigen theorieen heeft toegepast.

Mijn trainingen gaan als volgt: Beetje opwarmen op de crosstrainer (10 minuutjes), 1 of 2 opwarmsetjes en dan de werkset (rust pauze), hier zit allemaal weinig rust tussen. Daarna ga ik de extreme stretch doen voor de spiergroep die ik net heb getraind en dan drink ik wat, staar ik wat voor me uit etc alvorens ik naar de volgende oefening ga. ;) Doe ongeveer 45min tot een uur over een training.

Ik raad je wel aan er veel over te lezen alvorens ermee te beginnen, maar ik kan het je zowiezo van harte aanbevelen...heavy ass weights is de doelstelling en daar hou je van toch? ;)

Hij deed meestal een paar sets opwarmen.
Dan een set maximaal gewichten voor 8 reps ofzo, en dan gelijk door met lichter gewicht en nog een keer met lichter gewicht. Dat was 1 set voor hem.

En ter variatie deed hij ook weleens rust pauze. Staat in diverse boekjes. Volgens mij ook in zijn mooie eigen boekie.

Jep I love max weights, maar heb een hekel aan theoretisch geneuzel, dus lees niks en pas gewoon toe, hoe ik denk het te doen.
Waarschijnlijk te veel oefeningen volgens DC, maar maakt me niet zo veel uit;)

Hij deed meestal een paar sets opwarmen.
Dan een set maximaal gewichten voor 8 reps ofzo, en dan gelijk door met lichter gewicht en nog een keer met lichter gewicht. Dat was 1 set voor hem.

En ter variatie deed hij ook weleens rust pauze. Staat in diverse boekjes. Volgens mij ook in zijn mooie eigen boekie.

Jep I love max weights, maar heb een hekel aan theoretisch geneuzel, dus lees niks en pas gewoon toe, hoe ik denk het te doen.
Waarschijnlijk te veel oefeningen volgens DC, maar maakt me niet zo veel uit;)

Je moet doen waar je je goed bij voelt Rich! Ik hoef jou niet te vertellen hoe je groot moet worden! :P

Je moet doen waar je je goed bij voelt Rich! Ik hoef jou niet te vertellen hoe je groot moet worden! :P

Zo zou iedereen moeten doen he.
Doen wat ze leuk en lekker vinden:D

Gisteren heb ik een beginnetje gemaakt.
Moet zeggen dat ik bepaalde oefeningen niet zo geschikt vind, maar sommige weer heerlijk.

Hoe was jouw training gisteren?

Zo zou iedereen moeten doen he.
Doen wat ze leuk en lekker vinden:D

Gisteren heb ik een beginnetje gemaakt.
Moet zeggen dat ik bepaalde oefeningen niet zo geschikt vind, maar sommige weer heerlijk.

Hoe was jouw training gisteren?

Gisteren was cardio dag, vandaag mag ik weer (biceps/onderarmen en benen).
Let trouwens op dat rust pauze sets op rug dikte en quads oefeningen afgeraden worden ivm de slechte uitvoering naar mate de oefening vordert, niet de bedoeling om geblesseerd te raken natuurlijk! ;)

Training B2:

• Barbell curls: 32,5kg/8+4+2=14RP (30kg/13RP)
  • Barbell wrist curls: 25kg/13reps (22,5kg/13reps)
  • Leg press toe press: 105kg/12reps (95kg/12reps)
  • Seated leg curls: 98kg/11+5+3=19RP (91kg/20RP)
  • Leg extensions: 70kg/12+7+5=24RP (63kg/23RP)

lekkere training maar wel vaag:eek:

blijft maar stijgen in gewicht dude :thumbs:

Vandaag:

Training A3
  • Machine chest press: 65kg/7+3+2=12RP (65kg/9RP)
  • Machine military press: 40kg/7+4+2=13RP (35kg/17RP)
  • Dips: -15kg/7+4+3=14RP (-25kg/19RP)
  • V-bar pulldowns: 84kg/7+3+2=12RP (77kg/12RP)
  • Deadlift: 110kg/7reps + 70kg/12reps (100kg/8reps + 65kg/10reps)

wordt er ooit ge-deloaded in dit schema?

jazeker well.. blasting en cruising fases zijn ingebakken.

Ja die cruise heb je wel nodig idd, voorlopig gaat het nog prima! Gains zijn van training tot training super. Deze blast trek ik gewoon door tot begin oktober, dan ga ik 8 dagen naar Lanzarote dus hou ik die vakantie gelijk als cruise, ga ik daarna weer knallen, tevens ga ik dan de statics ook toepassen. :thumb:

(statics komen aan het einde van de RestPauze set, na de laatste reps weer 15sec rust en dan de 30 seconde static)

Vandaag training B3:

• Machine preacher curls: 50kg/6+3+3=12RP (47,5kg/12RP)
  • Reverse grip cable curls: 30kg/19reps (25kg/20reps)
  • Smith standing calve raises: 65kg/11reps (60kg/11reps)
  • Stiff legged deadlift: 110kg/10reps (105kg/10reps)
  • Leg press: 85kg/11reps + 65kg/25reps (80kg/10reps + 60kg/20reps)

Mooie gains weer ondanks dat ik me niet top voel na drie weken 50+ uur gewerkt te hebben.
Vandaag op de DC manier gaan eten: hoog eiwitten (2gr per pound vvm), medium tot laag carbs en medium vetten. Geen carbs en vetten mixen en in de loop van de dag minder carbs eten. Probeer ongeveer 500kcals boven onderhoud te eten (+/-3500)

De vermoeidheid blijft. :( Deze week is mijn laatste (te) drukke week gelukkig.
De vooruitgang blijft echter onverminderd doorgaan! :D
Het eten met minder carbs later op de dag (ik eet na 13u geen carbs meer, behalve rond de training) bevalt wel aardig alleen voel je je daardoor ook sneller moe natuurlijk, maar ja, ik zal het toch maar een maandje proberen en kijken wat het met mijn lijf doet. De mensen die onder Dante trainen varen er wel bij en mijn vet% mag toch wel geleidelijk naar beneden. Niet door te cutten, maar door anders met mijn carbs om te gaan zoals het bij DC training de bedoeling is. Ik eet wel gewoon 500kcals boven onderhoud overigens. ;)

Training A1 vandaag:
  • Incline smith press: 55kg/5+3+3=11RP (52,5kg/11RP)
  • Shoulder press smith: 32,5kg/7+4+3=14RP (30kg/12RP)
  • Reverse bench press smith: 40kg/7+4+3=14RP (37,5/14RP)
  • Close grip chins: -15kg/7+4+2=13RP (-20kg/14RP)
  • T-bar rows: 50kg/11reps (47,5kg/12reps)

Gaat goed gozer, steady gains!

Gisteren...

Workout B1:
  • Incline dumbbell curls: 16kg/7+4+3=14RP (16kg/12RP)
  • Hammer curls alternated: 16kg/11Reps (12kg/20Reps)
  • Standing calve raise: 73,5kg/10Reps (70kg/10Reps)
  • Lying leg curl: 75kg/10+5+3=18RP (72,5kg/16RP)
  • Squat smith: 95kg/6reps (92,5kg/7reps) + 70kg/15+6=21reps widowmaker (67,5kg/18reps widowmaker)

De 4 weken 50+uur werken gaan hun tol wel eisen. Dat is gelukkig afgelopen nu dus ik kan weer beter aan mijn rust komen gelukkig. De widowmaker bij de squat was in 2x aangezien ik bij 15herhalingen kapot was en daarna na een half minuutje gezeten te hebben ik zo kwaad werd op mezelf dat ik een mietje was dat ik geen 20reps haalde, ben ik gaan staan en heb ik er nog 6 uitgeperst. :D Die waren echt puur op karakter overigens, een echte widowmaker dus. :thumb:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven