MuscleMeat

Tips voor karten

• Topic Starter Topic Starter
Jemig lui; dat is echt gaaf om zo te lezen.
Had ik zelf ook wel gewild, helaas hebben mijn ouders helemaal niks met auto sport en dus heb ik helaas voor mijn 16 de nog nooit in een kart gezeten.:(

Ik zal het voor als nog, het maar bij het voor de fun indoor karten houden:p

karten was vroeger een grote hobby van me.

bij bochten altijd:
in =>buitenkant
midden =>binnenkant
uit =>buitenkant

zodat je de minste slip hebt en al vanaf midden bocht kunt beginnen met accelereren!
:thumbs:

Ik ben Nederlands kampioen geweest en heb hier en daar ook wat in het buitenland gewonnen.

Maar jij kart indoor denk ik?

Grootste truc met indoor karten is ervoor te zorgen de motor op toeren te houden. Het zijn viertaktmotoren, als je te laag in toeren komt verliezen ze veel trekkracht.
Veel "jos verstappen" wannabee's remmen op het allerlaatste moment erg hard (slippende banden), gaan met hoge snelheid de bocht in (piepende banden) en komen al slippend en tegensturend de bocht uit.
Ziet er erg spectaculair uit, maar is niet de snelste manier.

Een vloeiende rijsT ziet er saaier uit maar is sneller.
Dus; niet op het allerlaatste moment "doodremmen", niet te veel stuurbewegingen maken, en vroeg weer op het gas.

Daarnaast moet je altijd de ideale lijn rijden; van buiten naar binnen naar buiten. Het middelste punt van de bocht is de apex. Probeer op de apex al weer vol op het gas te gaan.
Ga je te hard de bocht in (rem je te laat), dan kan je pas later op het gas en kom je met minder snelheid de bocht in.

Laatste truc die ik altijd met die grasmaaier motortjes toe pas;
Ik hop bij langzame bochten of tijdens hoogteverschillen in de baan vaak uit m'n stoeltje, zo probeer ik de kart iets op te tillen. Doordat er minder druk op de achterwielen komt (soms komen de wieltjes zelfs los) spinnen de wielen iets door waardoor hij meer toeren maakt.

Succes.

idd Loo!
;)

Jemig lui; dat is echt gaaf om zo te lezen.
Had ik zelf ook wel gewild, helaas hebben mijn ouders helemaal niks met auto sport en dus heb ik helaas voor mijn 16 de nog nooit in een kart gezeten.:(

Ik zal het voor als nog, het maar bij het voor de fun indoor karten houden:p

Mocht je nog meer willen doen, en een auto kunnen bekostigen....probeer eens evt. een Trackday op Zandvoort of zo'n zomeravond competitie.
Een andere aanrader is wellicht autospeedway, op een 400m asfalt ovaal. (bijv. Lelystad). Hier heb je diverse klassen....van standaardklasses tot stockcars en hot rods (een soort toerwagens).
Okee, sponsors en geld heb je altijd nodig, maar voor veel minder geld heb je meer fun.
Ik ben ook pas op mn 22e begonnen met auto speedway...;)

Vorige keer dat ik was gaan karten slipte ik wel in elke bocht, denk dat ik volgende keer wel een paar dingetjes ga toepassen ;):D

Daarnaast is gewicht wel van zeer groot belang en het materiaal. Geef mij de slechtste kart uit de stal bij zo'n coronels karting center tegen de beste uit de stal en ik zal hoe dan ook verliezen als ik als 2e start, of diegene waar tegen ik rij moet gewoon echt slecht zijn.

Als ik als 1e start daarentegen, dan heb je een probleem :D

Ik ben gister nog in poeldijk wezen karten.
Snelste tijd was 1.14 en een beetje. Nog 1x vol gas gecrasht op 2 anderen toen ik van brug naar beneden ging :eek: :D

Veel polen daar trouwens :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben gister nog in poeldijk wezen karten.
Snelste tijd was 1.14 en een beetje. Nog 1x vol gas gecrasht op 2 anderen toen ik van brug naar beneden ging :eek: :D

Veel polen daar trouwens :D

He' poeldijk kom ik ook altijd:thumb: mijn baan record is daar 1.15.8 of zo, een maat van mijn had 1.13.9 en dat was volgens mijn wel redelijk snel...

Polen... jha logisch Westland --> kassen --> werk:eyebrow:

gewoon planke da ding en idd in de bocht gas erbij!!

ben daarnet ook weesten karten , de tweede keer in mijn leven
best neem je geen kauwgom in je mond want ik heb gans mijn kaak opengebeten , irritant

na de zomer krijg ik mn kart, beter dan een scooter.

Waarom gingen The Beatles nooit karten?

Paul McCartney....

• Like
Waarderingen: Loo
Heb zelf ontzettend veel ervaring met karten.
Ik doe het vooral goed als ik Yoshi ben.

Terug
Naar boven