AndroidHealthClinic

Trainingslocatie SCC Powerhouse

Ik merk het. Was het zo lastig mijn felicitaties te accepteren?

Jij serieuze archer hebt het schijnbaar niet door wanneer topicvolgers onder elkaar aan het trollen zijn. Zo makkelijk om je op de kast te krijgen door over archen te beginnen. Bij voorbaat weet je toch al dat je in deze sectie daar serieus wat reacties op gaat krijgen. Vloeken in de kerk! :rolleyes:

Jij serieuze archer hebt het schijnbaar niet door wanneer topicvolgers onder elkaar aan het trollen zijn. Zo makkelijk om je op de kast te krijgen door over archen te beginnen. Bij voorbaat weet je toch al dat je in deze sectie daar serieus wat reacties op gaat krijgen. Vloeken in de kerk! :rolleyes:

:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Nog niet zo veel nieuws over de nieuwe loods helaas, we zijn bezig met onderhandelingen over de ruimte en huurprijs en dergelijke

Wat ik wel leuk vond is dat we ineens op een grote internationale powerlifting pagina aandacht krijgen, eerst werd maandag deze foto geshared, die we genomen hadden toen we in de voorjaarsvakantie de loods aan het opruimen waren

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en vannacht zag ik ineens op dezelfde pagina mijn eigen filmpje van een jaar geleden langskomen en viral gaan

http://www.youtube.com/watch?v=bw6AeyPopTk&feature=youtu.be

Next...you take over the world! :D

Ik heb een nieuw artikel op de website gezet, deze keer een informatief stuk over onze manier van trainen. Lees hier meer over specificiteit, consistentie, adaptatie en progressief laden in powerlifting.

Graag hoor ik wat je er van vindt.

http://www.powerhousemiddelburg.nl/?page_id=134

Leuk om te lezen, eigenlijk info die iedereen moet weten maar je hebt het mooi verteld. :)

Als je nog ideeën nodig hebt voor volgende artikelen, ik zou graag willen weten wat jouw kijk is om die stijgende lijn vol te houden, hoe je dus vastlopen en plateau's vermijdt :)

Leuk om te lezen, eigenlijk info die iedereen moet weten maar je hebt het mooi verteld. :)

Als je nog ideeën nodig hebt voor volgende artikelen, ik zou graag willen weten wat jouw kijk is om die stijgende lijn vol te houden, hoe je dus vastlopen en plateau's vermijdt :)

je hebt 2 opties:
-meer eten (ook wel de pleurklaat methode)
-gewoon even de lift resetten en weer opnieuw opbouwen (10-20% vanaf)

Ik heb het in het stukje al kort over resetten inderdaad, zoals meaantje zegt.
Het hangt er eigenlijk vooral van af of je wel of niet wedstrijden doet, en zo ja, met welke frequentie je dan wedstrijden doet. Want als je wedstrijden doet is het vrij simpel: je bouwt naar een piekmoment toe (bijvoorbeeld een opbouw van 8-12 weken) en reset daarna weer om een nieuwe opbouw te maken. Als je geen wedstrijden doet of een lang off season hebt kun je ervoor kiezen om zelf een piekmoment in te bouwen en van daar af terug te gaan rekenen of om gewoon niet te pieken en weer op een bepaald gewicht met je sets te beginnen wanneer je vastloopt in je sets (of soms beter nog wanneer je dreigt vast te lopen, want failure in training willen we zo veel mogelijk voorkomen).

je hebt 2 opties:

Ik heb het in het stukje al kort over resetten inderdaad, zoals meaantje zegt.
Het hangt er eigenlijk vooral van af of je wel of niet wedstrijden doet, en zo ja, met welke frequentie je dan wedstrijden doet. Want als je wedstrijden doet is het vrij simpel: je bouwt naar een piekmoment toe (bijvoorbeeld een opbouw van 8-12 weken) en reset daarna weer om een nieuwe opbouw te maken. Als je geen wedstrijden doet of een lang off season hebt kun je ervoor kiezen om zelf een piekmoment in te bouwen en van daar af terug te gaan rekenen of om gewoon niet te pieken en weer op een bepaald gewicht met je sets te beginnen wanneer je vastloopt in je sets (of soms beter nog wanneer je dreigt vast te lopen, want failure in training willen we zo veel mogelijk voorkomen).

Zo pak ik het inderdaad ook aan, al blijft het niet zo tof om gemiddeld de helft van de weken onder je (nieuwe) gemiddeldes te liften. Veel zie ik ook het variëren in reps en sets om toch nog progressie te houden, die richting bedoelde ik eigenlijk met mijn vraag ;) Dus wanneer ga je van 5 naar 3, van triples naar doubles om weer naar 5 te gaan en hoe doe je dat dan ongeveer. Eeuwig loaden/deloaden is dan wel een goede manier, er zullen vast meer manieren zijn.

voor pleurklaat weer even wat economie, iets met hoog en laagconjunctuur van je lifts

Zo pak ik het inderdaad ook aan, al blijft het niet zo tof om gemiddeld de helft van de weken onder je (nieuwe) gemiddeldes te liften. Veel zie ik ook het variëren in reps en sets om toch nog progressie te houden, die richting bedoelde ik eigenlijk met mijn vraag ;) Dus wanneer ga je van 5 naar 3, van triples naar doubles om weer naar 5 te gaan en hoe doe je dat dan ongeveer. Eeuwig loaden/deloaden is dan wel een goede manier, er zullen vast meer manieren zijn.

voor pleurklaat weer even wat economie, iets met hoog en laagconjunctuur van je lifts

Verder blijven verhogen met 3tjes ipv 5jes of resetten maakt in the grand scheme of things waarschijnlijk niet heel veel verschil. Als je het eerste doet ruil je wat volume in voor meer intensiteit, iets meer geschikt voor krachtfocus en iets minder voor hypertrofie. Maar in de praktijk gaat het geen wereld van verschil zijn.

---------- Toegevoegd om 16:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

je hebt 2 opties:

aint no weight classes in the jungle bby

je kan ook kiezen voor bv een maandelijkse cyclus achtige methode (zoals bv wendler, sheiko etc)

inb4 meaantje topic ban voor het mentionen van wendler

prima artikel.

Thanks G!

Foto's nieuwe locatie in spoiler
Ongeveer 200m2

Zo goed als rond, waarschijnlijk vanaf 1 mei er in

hnnnnnng. Ik kom sowieso weer eens langs als jullie op de nieuwe locatie zitten dan!

fucking nice

Terug
Naar boven