AndroidHealthClinic

Trainingslog Bzar

Nice PR's.
Maar je overdrijft echt man je kan morgen al echt beginnen met krachtraining...
Trouwens eerst deed je 12x110 squaten en nu maar 4x dat is minder he....
Maar voor de rest mooie training:)

Ik ben ook van mening dat het nogal wat overdreven is. Damn, 15 herhalingen op squat en deadlift zou een aanslag op mijn conditie zijn. :p Ik zelf ben ook al echt bezig en ik ben nog een jaartje jonger. ;) Naar mijn mening maakt het niet zo veel uit als je maar goede vorm aanhoud en niet vaak singles of forced reps doet etc.

Verder nette PR's weer. goed bezig!

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel, even een vraagje:

Wat zijn 'Singles en Forced Reps' precies? Ik merkte dat jij een grotere woordenkennis hebt wat bodybuilding betreft dan ik!:D:D

Dankjewel, even een vraagje:

Wat zijn 'Singles en Forced Reps' precies? Ik merkte dat jij een grotere woordenkennis hebt wat bodybuilding betreft dan ik!:D:D

Singles is gewoon een herhaling maken met een gewicht wat je maar maximaal 1x kan, je 1RM testen dus. Forced rep = Als iemand je helpt om het gewicht omhoog te krijgen als het je alleen niet meer lukt, om vervolgens het gewicht alléén te laten zakken. (dit is mogelijk omdat je in de negatieve fase van een herhaling zon 40% sterker bent.) Zo kun je dus nog een paar reps maken met dat gewicht terwijl je het eigenlijk alleen niet af kunt.

Singles is gewoon een herhaling maken met een gewicht wat je maar maximaal 1x kan, je 1RM testen dus. Forced rep = Als iemand je helpt om het gewicht omhoog te krijgen als het je alleen niet meer lukt, om vervolgens het gewicht alléén te laten zakken. (dit is mogelijk omdat je in de negatieve fase van een herhaling zon 40% sterker bent.) Zo kun je dus nog een paar reps maken met dat gewicht terwijl je het eigenlijk alleen niet af kunt.

Iemand van 16 kan echt wel zijn 1RM testen.

even wat onzin uit de wereld helpen.

Single = 1 herhaling
Double = 2 herhalingen
Triple = 3 herhalingen
etc. Niks meer en niks minder.

Het feit dat je een single, 1 herhaling maakt zegt niks over het gewicht. Dit is dus niet persee een 1RM

1RM = 1 repetition max.Bodybuilding.com - What Is Your One Rep Max?
Pruts maar is met die tabellen:)

Forced rep = geforceerde herhaling

Laatst bewerkt:
even wat onzin uit de wereld helpen.

Single = 1 herhaling
Double = 2 herhalingen
Triple = 3 herhalingen
etc. Niks meer en niks minder.

Het feit dat je een single, 1 herhaling maakt zegt niks over het gewicht. Dit is dus niet persee een 1RM

1RM = 1 repetition max.Bodybuilding.com - What Is Your One Rep Max?
Pruts maar is met die tabellen:)

Forced rep = geforceerde herhaling

Lijkt me beetje raar als je met 50% van je 1RM singles gaat doen :p maar je hebt wel gelijk inderdaad.

forced reps had ik van de volgende video begrepen dat het zo was als ik beschreef ???

http://www.bodybuilding.com/fun/videos/2007/intensity_forcedreps.wmv

Ok @ Bzar en wwe...
Gisteren woog ik 64.4kg :P
Nu een week van zot eten en ben eens benieuwd! :p
Op naar de 65!

Helemaal super jongens! Ik weeg momenteel 78,3 kilo en ben dus nauwelijks in gewicht vooruit gegaan. Ik had gehoopt dat ik tachtig kilo zou wegen, maar dan zou ik wel erg snel in gewicht zijn toegenomen.:P
Het trainen van maandag ging over het algemeen erg goed. Het doen van 15 reps bij het squatten ging qua techniek alleen niet al te best. De laatste 3 reps bij de honderd kilo lukten minder goed en heb ik dus niet meegeteld. Volgende keer beter, daar ben ik zeker van. De rest ging gewoon netjes!:)
Hier zijn de resultaten:

Dag 1/Week 1 (07-01-'08)
Squat 15x60, 12x100, 5x100 (laatste set was even om techniek te oefenen)
Stiffed Legged Deadlift 12x20PR, 12x24PR
dumbbell Side Lunge 12x22PR, 12x24PR
Leg Curl 12x40, 8x45
Seated Leg Curl 12x69, 12x77
Bench Press 12x40, 10x75
dumbbell Press (decline) 12x24PR, 11x26PR
Chest Press 12x71PR, 9x77PR
Lying triceps extension 12x25, 8x35
Head supported triceps extensions on high pully 12x20, 9x25

De Head Supported Triceps Extensions on High Pully is een nieuwe, net als Stiffed Legged Deadlift en dumbbell Side Lunge zijn deze oefeningen nog in de 'opbouw'. Ik ben tevreden met de resultaten van het bankdrukken en van de (decline) Dumbbell Press.;)

Dag 2/Week 1 (08-01-'08)
Deze training ging lekker!:p
Compound Row 12x71, 9x91PR
Bend Over Row 9x65, 12x45
Front Lat Pull Down 12x70PR, 12x55
Deadlift 15x50, 10x95PR
(laatste rep was in uitvoering minder goed)
Lateral Raise 12x59, 12x73PR
Dumbbell Side Raise 11x9PR, 12x7
Barbell Front Raise 12x10, 12x15
Concentration Curl 12x11, 12x13PR, 12x14PR
Preacher Curl (machine) 12x45PR, 8x50PR

Ik zie veel PR's, netjes.
Wat is de compound row?

Ik zie veel PR's, netjes.
Wat is de compound row?
Thanks, de compound row is een oefening voor voornamelijk de rugspieren.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is precies dezelfde als bij mij in de sportschool, ook van Nautilus.:rolleyes:
Ik heb me nogmaals gewogen, ditmaal op de sportschool net als de keren hiervoor. Hieruit kwam naar voren dat ik (met kleding)79 weeg. Vorige keer was dat in de sportschool 78. Dat betekent dat ik wel aangekomen ben. M'n exacte gewicht is in ieder geval niet 79.

Vandaag nog even gefitnesst, alleen even 400kcal aan cardio en buikspieren. Dit doe ik iedere woensdag.:thumb:

Een kleine 90kg, nice. Hoelang ben je? En heb je een hoog bf?

Zou wel erg zijn, dan was ik gewoon tien kilo aangekomen! Sorry, dat was niet de bedoeling.

Ik ben 1,78m. Wat is bf precies? Bodyfat? Aan vetpercentage schatte de instructeur me in ieder geval op 12-13%.

Zou wel erg zijn, dan was ik gewoon tien kilo aangekomen! Sorry, dat was niet de bedoeling.

Ik ben 1,78m. Wat is bf precies? Bodyfat? Aan vetpercentage schatte de instructeur me op 12-13%.

haha maakt niet uit:P
ja bf is bodyfat.
1,78 en 79 kg= goed toch?

Terug
Naar boven