Fitness Seller

Trainingslog Bzar

• Topic Starter Topic Starter
Godver 9x80, jij gaat echt hard!!
Dankje,
Ik vind het zelf alleen niet zo hard gaan bij de bench press. Ik bleef erg lang bij de 75 zitten, vind je niet?:p

Je gaat hard! Volgens een 1RM meter is je bench press 1RM momenteel 103. :eek:
Wow! Is dat wel betrouwbaar denk je?

Dag 5/Week 2 (18-01-'08)
Front Lat Pull Down 12x45, 11x75PR (12e tel ik niet mee) (PR oud = 9x75)
Dumbbell Row 12x28PR, 10x30PR (PR oud = 9x28)
Compound Row 5x91, 12x71
Deadlift 15x50, 15x70, 10x100PR (PR oud = 15x95)
Shoulder Press 9x22PR, 12x18 (PR oud = 8x22)
Upright Row 12x15, 8x35PR (PR oud = 12x30)
Dumbbell Side Raise 11x10PR, 9x8 (PR oud = 8x10)
Cable Curl 12x15, 12x25 (nieuwe oefening)
Concentration Curl 7x16, 8x14

Vanaf nu staan de oefeningen met records op de eerste pagina in kleur. Dit heb ik in eerste plaats voor mezelf gedaan omdat ik dan makkelijker oefeningen uit de lijst kan kiezen. Ook wil ik zsm de records van vóór elke training achter de oefeningen zetten. Hoe ik dit precies ga doen weet ik nog niet. Tot slot wil ik vaste trainingsschema's maken voor iedere training. Zo wil ik voor bijvoorbeeld de dag waarop ik benen, borst en triceps doe, 3-4 schema's maken. Omdat ik het nu vrij druk heb wacht ik hier nog even mee. Ik begin woensdag met m'n SE week en heb dus minder tijd!

edit: ik ben eruit hoe ik de records van voor elke training in de resultaten zal weergeven. Hierboven heb ik het ook even toegepast.

Laatst bewerkt:
Netjes, veel pr's!

Dankje,
Ik vind het zelf alleen niet zo hard gaan bij de bench press. Ik bleef erg lang bij de 75 zitten, vind je niet?:p

Wow! Is dat wel betrouwbaar denk je?

Dag 5/Week 2 (18-01-'08)
Front Lat Pull Down 12x45, 11x75PR (12e tel ik niet mee)
dumbbell Row 12x28PR, 10x30PR
Compound Row 5x91, 12x71
Deadlift 15x50, 15x70, 10x100PR
Shoulder Press 9x22PR, 12x18
Upright Row 12x15, 8x35PR
dumbbell Side Raise 11x10PR, 9x8
Cable Curl 12x15, 12x25
Concentration Curl 7x16, 8x14

Je blijft maar PR's knallen, goed bezig! :thumbs:

En van wat ik ondervonden heb is die meter vrij betrouwbaar ja. ;)

Ik vind het jammer dat het squatten slechter gaat. Aangeraden werd om op het moment wanneer je 2x per week bepaalde spiergroepen traint, maar één keer volluit te gaan. Ik zou het graag willen geloven, maar ik tweifel er wel aan. Met squatten ging ik lange tijd goed vooruit. Nu het met squatten minder goed gaat, gaat het juist goed met het bankdrukken en het doen van latpulldowns. Ook Stiff Legged Deadlifts en dumbbell Side Lunges gaan netjes. Ik denk er dus aan om benen 2 trainingsdagen rustiger aan te doen en vervolgens door te gaan met de oude manier van doen. Wat vinden jullie hiervan?:cool:
De training ging in ieder geval wel goed. Een nieuw record met banken, dat had ik niet verwacht! Het banken ging zelfs zó goed dat ik het gevoel had dat ik er nog wel een 11e uit halen kon. Zelfs nadat ik helemaal uitgeput was door Incline Bench Presses lukte het me nog om goed te presteren met dumbbell Press (incline)! Een maat van me vertelde dat een jongen van school 8x36 drukt met dumbbell Press en dat hij daar getuige van was. Dit terwijl die jongen van m'n school een jaartje ouder is. Ik wil me dus vanaf nu erg gaan focussen op de Dumbbell Press. Dat wil niet zeggen dat ik minder gedreven ben wat betreft het banken!:p
Tot slot wil ik nog even zeggen dat het me merkwaardig lijkt dat ik met Triceps Push Down eerst 12x35 heb weten te halen en ik nu met de 40 kilo niet verder komt dan 8 reps. Volgende keer dus weer even 35kg doen en pas over twee weken terug naar de 40!

Genoeg gelult, hier zijn de resultaten!
:wl:

Dag 1/Week 3 (21-01-08)
Squat 15x50, 15x80, 9x110
Dumbbell Side Lunges 12x28PR, 12x30PR (PR oud = 12x26)
Stiff Legged Deadlift 12x28PR 12x32PR (PR oud = 12x26)
Standig Calf Raises 12x55, 12x75 (nieuwe oefening)
Bench Press 12x50, 10x80PR (PR oud = 9x80)
Bench Press (incl.) 10x60PR, 12x40 (PR oud = 7x60)
Dumbbell Press (incl.) 12x26PR, 8x20 (PR oud = 11x26)
Pullover met gewicht 12x24, 12x20
Triceps Push Down 12x25, 5x40 (slecht!)
Lying Triceps Extensions 12x25, 4x35 (slecht!)

Wat de pullover betreft, ik dacht dat het een normale oefening is voor de borstspier waarbij het accent bovenin de borst ligt. Het blijkt meer een rekoefening te zijn die je niet te zwaar moet doen. Deze oefening wil daarom vervangen. Weet iemand nog leuke oefeningen?:rolleyes:

vette stats bro echt respek!

9x110 squat blijft netjes or:P
Voor de rest mooie pr's.
Maar die jongen waar je het over hebt traint waarschijnlijk ook al een stuk langer dan jij?

Ik heb 't de laatste tijd erg druk gehad waardoor ik niet kon reageren. Gedurende deze week moest ik me bezighouden met die fokkin' SE-week.:mad: Ik ben wel blijven trainen en heb tussen het leren een trainingsschema in elkaar geknutselt! De trainingen zal ik vanavond of anders morgen posten. Ook heb ik morgen even tijd om te reageren in iedereen zijn log. Iedereen die post zal ik vanaf nu karma geven. Soms lukt dat even niet omdat ik de karma dan even verdelen moet. Maar karma krijg je zeker! Even over onderstaande informatie; van (bijna) alle spiergroepen heb ik de oefeningen die ik doe waaronder enkele nieuwe oefeningen in groepjes verdeeld. Deze combinaties wissel ik pér training af. Dus bij training X doe ik combinatie 1 van rug, schouders en biceps. En de eerst daaropvolgende training van training X doe ik combo 2 and so on..

Rug
Ik eindig elke training met Deadliften.
Combinatie 1: Bend Over Row, Compound Row, Chins, Deadlift
Combinatie 2: Chins, Bend Over Row, Compound Row, Deadlift
Combinatie 3: Compound Row, Front Lat Pull Down, Chins, Deadlift
Combinatie 4: Bend Over Row, T-bar Row, Front Lat Pull Down, Deadlift
Combinatie 5: Front Lat Pull Down, Bend Over Row, T-bar Row, Deadlift
Combinatie 6: T-bar Row, Chins, Bend Over Row, Deadlift

Schouders
Combinatie 1: dumbbell Side Raise, Overhead Press, Lateral Raise, Shoulder Press
Combinatie 2: Lateral Raise, Shoulder Press, Overhead Press, Upright Row
Combinatie 3: Overhead Press, Upright Row, Shoulder Press, Barbell Front Raise
Combinatie 4: Shoulder Press, Barbell Front Raise, Upright Row, dumbbell Side Raise
Combinatie 5: Upright Row, dumbbell Side Raise, Barbell Front Raise, Lateral Raise
Combinatie 6: Barbell Front Raise, Lateral Raise, dumbbell Side Raise, Overhead Press

Biceps
Combinatie 1: Barbell Curl, Concentration Curl, Cable Curl
Combinatie 2: Cable Curl, Hammer Curl, Concentration Curl
Combinatie 3: Concentration Curl, Machine Curl, Hammer Curl
Combinatie 4: Hammer Curl, dumbbell Incline Curl, Machine Curl
Combinatie 5: Machine Curl, Barbell Curl, dumbbell Incline Curl
Combinatie 6: dumbbell Incline Curl, Cable Curl, Barbell Curl

Benen
  • In alle oneven weken doe ik dumbbell Side Lunges & Stiff Legged Deadlifts
    [*]In alle even weken doe ik Leg Press & (Seated) Leg Curls
    [*]Ik begin elke training met Squats en eindig elke training met Calfs.

Borst
  • Ik wissel bovenkant, onderkant en middenstuk van de borst per training af. (Incline, Plat, Decline)
    [*]Ik begin elke training met banken, gevolgd door (meestal) dumbbell Press.

Triceps
Combinatie 1: Dip Behind The Back, Lying Triceps Ext., Kickback
Combinatie 2: Kickback, Dip Behind The Back, Lying Triceps Ext.
Combinatie 3: Lying Triceps Ext., Kickback, Triceps PD
Combinatie 4: Dip Behind The Back, Lying Triceps Ext., Kickback
Combinatie 5: Kickback, Dip Behind The Back, Lying Triceps Ext.
Combinatie 6: Lying Triceps Ext., Kickback, Triceps PD

Laat even weten wat je ervan vindt en ik probeer zo snel mogelijk de trainingen te posten!!;)

Laatst bewerkt:
Waarom doe je zo moeilijk (relatief)? Denk je dat het zin heeft om elke keer wat anders te doen?
Als je gewoon 5+ compound oefeningen per training doet is al die isolatie niet eens meer nodig, als je je er hard genoeg voor inzet zal 'die éne kop' echt niet achter blijven.

Waarom doe je zo moeilijk (relatief)? Denk je dat het zin heeft om elke keer wat anders te doen?
Als je gewoon 5+ compound oefeningen per training doet is al die isolatie niet eens meer nodig, als je je er hard genoeg voor inzet zal 'die éne kop' echt niet achter blijven.
Wat bedoel je precies met als je je hard genoeg inzet voor die ene kop?:rolleyes:

En zoveel variatie is niet nodig denk je?

Karma trouwens!

Wat bedoel je precies met als je je hard genoeg inzet voor die ene kop?:rolleyes:

En zoveel variatie is niet nodig denk je?

Karma trouwens!

Ik bedoel dat als je je richt op de grootste compound oefeningen, je niet veel of helemaal geen isolatie hoeft te doen, en met 'die éne kop' bedoel ik bijvoorbeeld één van de 3 triceps koppen (als het er drie zijn); omdat je daar al 5 of 6 verschillende oefeningen voor hebt.
Het enige wat ik doe voor m'n triceps zijn military presses... En ik moet eerlijk zeggen dat ik niet van plan ben meer te gaan doen terwijl dit super werkt.
Variatie is nodig, maar elke training keus uit 6 verschillende combinaties is én verwarrend, én lastig je progressie bij te houden, én het is niet nodig.

Ben niet geïnteresseerd in karma, ik reageer omdat ik probeer te helpen. ;)

Ik bedoel dat als je je richt op de grootste compound oefeningen, je niet veel of helemaal geen isolatie hoeft te doen, en met 'die éne kop' bedoel ik bijvoorbeeld één van de 3 triceps koppen (als het er drie zijn); omdat je daar al 5 of 6 verschillende oefeningen voor hebt.
Het enige wat ik doe voor m'n triceps zijn military presses... En ik moet eerlijk zeggen dat ik niet van plan ben meer te gaan doen terwijl dit super werkt.
Variatie is nodig, maar elke training keus uit 6 verschillende combinaties is én verwarrend, én lastig je progressie bij te houden, én het is niet nodig.

Ben niet geïnteresseerd in karma, ik reageer omdat ik probeer te helpen. ;)
Ooo, op die manier. Daar heb je zeker een punt. Meerdere mensen hebben al tegen me gezegd dat variatie belangrijk is, maar dat je echt niet elke training hoeft te variëren. Anders hou ik het gewoon nog even zo. Het is ook wel leuk om te variëren in de trainingen. Dan zal ik in de loop der tijd wat oefeningen schrappen. Triceps Ext. on HP vond ik bijv. nooit zo fijn naar mate je 'm zwaarder doet. Stabiel blijven staan wordt dan lastiger!:)

Hier zijn de resultaten van afgelopen week.

Bij de Bend Over Row gebruik ik nu in tegenstelling tot wat ik eerst deed een rechte stang.

Dag 2/Week 3 (22-01-08)
Bend Over Row 12x45, 12x70PR(PR oud = 9x70)
Compound Row 9x91, 8x77
dumbbell Row 11x30PR, 12x24 (PR oud = 10x30)
Deadlift 15x50, 15x70, 10x100 (Grip!!)
Shoulder Press 10x22PR, 9x16 (PR oud = 9x22)
Overhead Press 12x60PR, 12x65PR (PR oud = 10x60)
Barbell Front Raise 12x20, 5x25 (nieuwe oefening)
Hammer Curl 12x13, 12x16
Cable Curl 9x30PR, 12x20 (PR oud = 12x25)

Ik ben erg blij met die dumbbell Presses! Met benen doe ik deze en komende traning dat ik benen doe rustiger aan.

Dag 4/Week 3 (24-01-08)
Squat 15x50, 15x70, 12x90
dumbbell Lunge 12x22, 12x20
Stiff Legged Deadlift 12x20, 12x22
Standing Calf Raises 12x45, 12x80PR (PR oud = 10x75)
Bench Press 12x50, 10x80
dumbbell Press 12x28PR, 6x30PR (PR oud = 12x26)
Pec Fly 12x63PR, 12x71PR (PR oud = 10x63)
Chest Press 12x77PR, 4x84PR (PR oud = 10x77)
One Arm (Reverse) Triceps Push Down 12x10, 5x15 (nieuwe oefening)
Dip Behind The Back 12x30PR, 12x32,5PR (12x28)

Jammer dat ik Compound Row na 2x proberen nog steeds niet verbeterd heb. De vorige training dat ik Compounds deed, deed ik ook 11x91

Dag 5/Week 3 (25-01-08)
Bend Over Row 12x45, 12x60, 9x75PR (PR oud = 12x70)
Compound Row 12x64, 11x91
Chins 11x-15PR, 6x-15 (PR oud = 9x-15)
Shoulder Press 10x22, 12x16
Overhead Press 12x70PR, 12x75PR (PR oud = 12x65)
Lateral Raise 5x77, 12x55
Barbell Curl 12x20, 10x35PR (PR oud = 9x35)
Concentration Curl 8x15PR, 12x12 (PR oud = 12x14)
Cable Curl 5x30, 12x20

Dinsdagmiddag heb ik genoeg tijd en zal ik zeker ruim de tijd te nemen om iedereen z'n log te bekijken.

Laatst bewerkt:
Veel pr's, goed zo
Sterke shoulder press en bench heb je!

wow ik snap er geen fl**ker van; hoe kun je jezelf zo erg verbeteren binnen een paar dagen???
bijv: oh press 12x75PR (PR oud = 12x65):eek: weird shit..

:thumbs:

Wat is trouwens het verschil tussen een oh press en een military press?

t*ring man je maakt bij elke training op elke oefening PR's:eek: Vertel je geheim is hierover:p

Die PR's blijven idd maar komen. Ik zie alleen maar rood. :eek:

wow ik snap er geen fl**ker van; hoe kun je jezelf zo erg verbeteren binnen een paar dagen???
bijv: oh press 12x75PR (PR oud = 12x65):eek: weird shit..

:thumbs:
Die Overhead Press is een machine die ik al gedurende een langere tijd niet gedaan had. Dus 12x75 was easy! ;) Het is dus niet dat ik met een losse stang 75 kilo omhoog drukte!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Zie hierboven. Dit is exact dezelfde.

Terug
Naar boven