Fitness Seller

Triple's Powerliftinglog

Luister naar willem, jeroen. Dat doe ik ook altijd :D srs

Ik was ook net met de idee aan't spelen om smolov voor bench/squat deze zomer eens een kans te geven. Ik heb geen schrik van het volume en intensiteit, maar wat mij eerder tegen houdt is het tijdsrovende aspect. Dat zouden voor mij 4 trainingen zijn ipv 3. Mocht jij het proberen, wens ik je succes.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.602
2 weeks introductory microcycle
4 weeks base mesocycle
2 weeks switching phase
4 weeks intense mesocycle

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=4699803&page=1

Je wil hem dus niet helemaal gaan doen?

Base is 3 weken, ben van plan enkel die te doen. Intro doe ik wel met m'n eigen trainingen :)

Zijn dus 2x12 trainingen = (minimaal) 24 dagen (smolov squat dag1, smolov jr bench dag 1, smolov squat dag 2, etc etc)

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 08:24 ----------

Ok, Jeroen. Jij kan dat natuurlijk het beste beoordelen.
Inhoudelijk zou ik zeggen: gewoon proberen. Maar, met een grote maar. Namelijk dat je heel goed naar je lichaam moet luisteren en wanneer bepaalde pijntjes (die je onvermijdelijk gaat hebben bij Smolov) te ernstig worden (zoals bijv. je knie), je 'trots' voldoende kunt laten varen en gewoon kapt met het programma.

Eens hoor met je Willem :) is ook de enige reden waarom ik nog beetje twijfel. Maar zal zeker stoppen moest het echt niet gaan.

Luister naar willem, jeroen. Dat doe ik ook altijd :D srs

Ik was ook net met de idee aan't spelen om smolov voor bench/squat deze zomer eens een kans te geven. Ik heb geen schrik van het volume en intensiteit, maar wat mij eerder tegen houdt is het tijdsrovende aspect. Dat zouden voor mij 4 trainingen zijn ipv 3. Mocht jij het proberen, wens ik je succes.

Dat is idd ook de reden waarom ik het in de vakantie wil doen :)
Meestal is de trainingszaal trouwens veel gesloten in de zomer omdat die in een sporthal zit en wij die natuurlijk niet zelf beheren, daardoor ga ik me wellicht terug een abo nemen in die andere gym waar ik trainde, die is op 5min van mij thuis. Dan kan ik dagelijks trainen squat bench afwisselend. Op de dagen dat Olympic Gent open is dan natuurlijk wel daar :)

22129934.jpg

Even serieus, denk wel dat jij dat aan kan, maar dan zorg je best dat voeding en slaap echt goed zitten. :p
Denk dat meesten Smolov combineren met een bulk, maar denk niet dat jij dat kan omdat je anders te ver boven je gewicht zit zodat je teveel moet cutten tegen de wedstrijd...

• #1.604
Ga het wel doen normaal :) 8 juli starten, nu eerst beetje sleutelen aan de nieuwe pakken zodat ik weet hoe ik daarna ongeveer daarmee zal opbouwen naar de wedstrijd toe. En raw wat inlopen natuurlijk :)
Hopelijk tegen dan ook gewend aan dit weer... Anders wordt het nog helser.

1.1

Squat beltless
3x5x70
2x5x120
5x5x155

paused bench, against bands, medium grip
10x20
5x50
5x70
3x85
4x3x95

Good luck idd 4x9x70% met 30 graden haha.

Ben benieuwd, ik volg je!

• #1.606
Good luck idd 4x9x70% met 30 graden haha.

Ben benieuwd, ik volg je!

Ja eerste training 4x9x165, laatste week met 180...

Zie eigelijk het meeste op tegen de 5x7 en 7x5 trainingen van week 2 en 3 denk ik.
De bench smolov jr zie ik serieus zitten, dat gaat goed gaan denk ik.

Ga wel een apart smolov logje openen dan denk ik, is leuk om terug te lezen als motivatie dan :)

• #1.608
Lijkt alsof hij evengoed 290 kon vragen :) was epische wedstrijd van hem.

1.2

conv deadlift beltless
5x70
5x70
5x120
5x120
5x150
5x175
5x175
5x175
5x175
5x175

paused bench, wide grip
10x20
5x70
5x70
5x100
5x120
5x120
5x120
5x120
5x120

Hammer grip pullups
5x5xbw

Gvd die hitte...

Terug in m'n oude schoenen trouwens, even proberen of knie hiermee beter is, zijn veel steviger. Nu allesinds NIKS van last ermee met deads, maar had ik sowieso al zelden bij conv. dus even afwachten voor ik conclusies trek.

Ik dacht dat het enkel aan mij lag, maar blijkbaar moet je ook wennen aan de hitte. Soms begin ik gewoon te zweten als ik aan het eten ben, akward feeling.

Die hitte.. Ben het verrekt moe seg... s'nacht geen oogbol toe doen door die hitte, en overdag heb ik amper eetlust.

Mooi volume al tijdens deze hitte, probeer het maar vol te houden.
En die mindset, ja, daar moet je wel nuts voor zijn.

Maar aangezien we het over u hebben, zal het je wel lukken ;)

Zieke zak dat je bent jeroen. Krijg bij moeite 5'jes gedaan met barbell only bij dit weer :D

• #1.612
Vandaag dan ook helemaal kapot van gisteren + eergisteren trainen in dit weer... Gewichten waren echt laag maar recovery lijkt NERGENS op door al dat zweten en 's nachts amper slapen, m'n hond ook hele nacht kabaal maken in huis omdat ze bang is van het onweer...

Mag tijdens smolov allesinds minder drukkend warm zijn :)

Gisteren m'n RumbleRoller binnengekregen dus straks daar maar even van genieten, binnenkort ook nieuwe belt :) Vraag me ook af of het eventueel een goeie overstap zou zijn naar gewichthefschoenen voor squats?

Vandaag dan ook helemaal kapot van gisteren + eergisteren trainen in dit weer... Gewichten waren echt laag maar recovery lijkt NERGENS op door al dat zweten en 's nachts amper slapen, m'n hond ook hele nacht kabaal maken in huis omdat ze bang is van het onweer...

Mag tijdens smolov allesinds minder drukkend warm zijn :)

Gisteren m'n RumbleRoller binnengekregen dus straks daar maar even van genieten, binnenkort ook nieuwe belt :) Vraag me ook af of het eventueel een goeie overstap zou zijn naar gewichthefschoenen voor squats?

Ik squatte eerst wide stance en dat gebeure op platte schoenen. Eerst chuck tailors en erna adidas. Sinds ik voor de raw squats over ben gegaan op een smallere stance om gemakkelijker op diepte te komen, vind ik oly shoes echt onontbeerlijk. Het is natuurlijk ieder z'n ding, maar over het algemeen squatten de meeste met een smalle stance op olys en met een brede stance op chucks.

Ik squatte eerst wide stance en dat gebeure op platte schoenen. Eerst chuck tailors en erna adidas. Sinds ik voor de raw squats over ben gegaan op een smallere stance om gemakkelijker op diepte te komen, vind ik oly shoes echt onontbeerlijk. Het is natuurlijk ieder z'n ding, maar over het algemeen squatten de meeste met een smalle stance op olys en met een brede stance op chucks.

kweet niet, hier chucks voor alle stances :D

• #1.615

Heb altijd op platte schoenen gesquat, nooit problemen met diepte gehad. Enige waar ik het zou voor willen proberen is om te kijken of er misschien minder stress op de knie komt...

Trouwens: zo'n rumbleroller is toch wel net een ander niveau dan een foamroller :D

Laatst bewerkt:
Heb altijd op platte schoenen gesquat, nooit problemen met diepte gehad. Enige waar ik het zou voor willen proberen is om te kijken of er misschien minder stress op de knie komt...

Ik zeg niet dat de schoenen je beter op diepte helpen. Door de hoek die de schoen maakt, blijft je rug onderin wel rechter dan met platte schoenen.

• #1.617
Gisteren met de buddies in de homegym, doel was voor mij vooral eens nieuw squatpak uittesten en 2e keer in nieuw benchshirt wat proberen.
Raar maar waar, was nog steeds allesbehalve hersteld van de lightweight trainingen van woensdag en donderdag, wellicht dus idd door de hitte toen en terug werken donderdag en vrijdag. Onderrug zat helemaal stram, toch geen misse training neergezet.

1.3

squat
5x70
5x70
5x70
3x120
3x120
3x160
belt+wraps
2x180
2x200
pak
2x240
2x260
2x280

ging goed, alleen niet op diepte, komt wel goed na 2-3 keer en iets meer gewicht erop.

Bench wide paused
10x20
5x60
5x70
3x100
3x120
3x140
2x150
pak
2x170
3x190
3x200
1x210 2e fail
1x210

bench wel best slecht vandaag, raw voelde ook totaal niet goed, kon m'n positie nooit helemaal goed vinden leek het. De set met 200 in pak leek al iets meer de goeie kant op de gaan... Hoop toch op termijn met +-210 te kunnen raken zonder teveel energie te verspillen en dus hard uit te duwen.
Nu verloor ik de groove wat bij de 210 en duidelijk dat er weinig genade is voor kleine foutjes. 2e set ook maar daar kon ik nog net uitduwen.

Sumo deadlift
5x70
5x70
3x120
3x150
3x180
belt
3x200
3x200
3x200

hier gewoon wat raw weer opbouwen.

http://www.youtube.com/watch?v=Cl9s_GBxoQc

Daarna nog wat pull-ups en andere dingen voor de lol gedaan en een gezellig avondje poker gespeeld, leuk dagje gehad :)

---------- Post toegevoegd 23 June 2013 om 13:34 ----------

Trouwens op m'n oude schoenen gesquat nu en niks van last in knie... Houden zo hopelijk!

Bij de 280 is iedereen aan't spotten en vermandere is weer aan't chillen in the back :D mirin' them squats. Goeie training en lijkt me ook een leuke dag geweest te zijn !

• #1.619
Terug
Naar boven