Fitness Seller

Triple's Powerliftinglog

Goede wedstrijd gedraaid.
Ziet er ook goed georganiseerd uit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.582
Goede wedstrijd gedraaid.
Ziet er ook goed georganiseerd uit.

Thx Youri, prestatie mocht iets beter naar m'n zin maar niet helemaal ontevreden.
Organisatie was idd goed, laatste interclub finale ook heel goed, enige min-puntje was de duur, maar dat was eerder door de enorme opkomst... Ohja en de enorme hitte! Leuk voor buiten te zitten maar niet voor wedstrijd te doen damn.

Mooi toch weer PR's hier en daar. die raw bench is zowieso wel bruut.

Nette wedstrijd man!

Ja denk beter ofwel 237.5 in 2e, ofwel na 235 in 2e idd 240... Dan had ik toch vrij zekere PR...

Jij ook super wedstrijd gedaan, je hebt mij positief verbaasd in mentale kracht, want dat je dit fysiek kon wist iedereen natuurlijk al langer ;) Veel plezier volgende week, hopelijk zit de wedstrijd niet teveel in jullie lijf :p

Ben zeer tevreden van de wedstrijd, was leuke kennismaking met raw powerliften en zeker voor herhaling vatbaar.
Voel mij eigenlijk veel frisser vandaag dan na een gewichthefwedstrijd :)
Nu nog weekje hard trainen en dan binnen 2 weken 170+ kg Clean & Jerk! (hopelijk deze week op training al)

gaat nog altijd goed hier.
Idd mooie wedstrijdorganisatie/concept zo te zien:)
Harde bench ook , damn

• #1.587
Thx kerels, had meer gehoopt maar kwam er helaas niet uit.

Motivatie wel heel hoog om te knallen voor volgende wedstrijd!! Enige probleem is dat ik niet zo veel zin heb momenteel om in pakken te gaan trainen, na wedstrijd vorige week en deze week het WK raw wat te volgen, enorme prestaties daar en doet beseffen dat ik nog heel veel werk heb :) Maaaar volgende wedstrijd laat niet zo heel lang op zich wachten en heb nieuwe pakken voor squat en bench dus moet wel voldoende op voorhand al af en toe in geoefend worden...

Vandaag lichte training

Bench wide grip paused
3x10x20
3x5x70
3x5x100
5x5x115

seated cable rows
6x10x70

hyperextension + face pull superset
3x 10x + 10x

Volgende week normaal woensdag-vrijdag-zondag trainen, zondag 'meet' na de examens in de homegym van maten, daar eens paar setjes in pak proberen doen bij squat en bench, niet te zwaar gewoon aanvoelen. Voorlopig nog even licht houden om zeker helemaal hersteld te zijn alvorens 3 maand stevig te trainen.

Super katana en een maatje minder op het squat pak?

En het is zeker dat de meet zondag plaats vindt?

• #1.589
Super katana en een maatje minder op het squat pak?

En het is zeker dat de meet zondag plaats vindt?

Jup super katana zelfde maat als katana, dus op zich is dat maat kleiner. En super centurion idd ook maat kleiner. De 44 hou ik dan voor deadlift.

Ik dacht dat dat de enige datum was die voor Illias kon ivm werk (hij is voorlopig de enige die een voorkeursdatum heeft gegeven, dus neem aan dat het die is?)

• #1.590
Zit enorm te twijfelen om smolov en smolov jr te proberen in juli, ver genoeg van de wedstrijd, om eerst enorm volume te gaan maken op squat en bench, en dik maandje erna voor wedstrijd volume serieus omlaag en intensiteit omhoog met zoals gebruikelijk 1 dag in pakken weer om ideaal voor te bereiden op wedstrijd...

Zou dan 4 trainingen squatten volgens smolov, en 4 trainingen benchen volgens smolov jr in dus een week van 8 dagen ipv 7. Met andere woorden dus elke dag trainen gedurende 24 dagen, squat en bench om de dag.
Aangezien ik m'n oude pr's niet enorm verhoogd heb afgelopen week, maar in training op 3tjes e.d. wel serieus verbeterd ben lijkt het me nog min of meer haalbaar...

Iemand bedenkingen? :)

---------- Post toegevoegd 16 June 2013 om 21:27 ----------

Wil gewoon eens proberen écht drastische verbeteringen raw te krijgen.

Lijkt mij prima. Ben je niet bang dat je het gevoel op de deadlift wat kwijt gaat raken net voor de wedstrijd? Die kan je namelijk niet heel zwaar doen, al heb je natuurlijk veel werkcapaciteit dus misschien kunnen af en toe singles op 80-90% wel. Moet je natuurlijk aanvoelen.

• #1.592
Nee (dikke) 3 weken geen DL gaat volgens mij zelf geen kwaad kunnen, ik zou sowieso zorgen dat ik mijn laatste smolov week start (dus die laatste 3 dagen van 24) op ten laatste 6 weken out van de WEC, tijd zat dan om in pakken met singles en doubles alles prima te krijgen en in andere trainingen vooral triple'tjes maar minder sets tegenover wat ik nu meestal 5-6x3 doe.
Zodat het volume wel omlaag gaat maar de intensiteit stijgt, zoals harpep uitlegde in een topic over smolov laatst. Waardoor je nog beter gaat 'pieken'

Wil gewoon eens echt een zwaar uitdagend schema proberen. En hopelijk er enorme gains van plukken.

Ben afgelopen vrijdag geinspireerd geraakt door deze kerel:

http://www.youtube.com/watch?v=vaU78dE0O2A

volg wel hem al langer, en hij is mentaal ook wel best gestoord (wat wel nodig is voor zo'n schema) maar maakt altijd mooie gains, ondanks dat hij al op erg hoog niveau zit en zelf ondanks dat hij voor he wk nu van kleine 100kg naar -93 moest 'cutten'...

shit seg, die dude is ****ed up g.

Lijkt me wel prima voor je, je draait anders ook wel een behoorlijke volume.
Proberen is het enigste wat je kunt doen, je kunt er alleen maar van leren.

Haha, jij bent niet meer tevreden van je gains? :p Dan moet 99% van DBB ontevreden zijn over z'n vooruitgang!

• #1.595
shit seg, die dude is ****ed up g.

Lijkt me wel prima voor je, je draait anders ook wel een behoorlijke volume.
Proberen is het enigste wat je kunt doen, je kunt er alleen maar van leren.

Klopt maar mijn soort volume is wel meestal setjes van 3-5 @ 80%, smolov serieus andere koek :D het zijn vooral de dagen met de 9 of 7 reppers waar ik tegenop zal zien :D
Bench lijkt me eerlijk gezegt wel goed te doen de smolov jr met m'n 170 als ingevoerde max.

Maar inderdaad, precies wat je zegt, moet het gewoon eens proberen :) tot nu toe nooit gedurfd, wel al aan gedacht...

---------- Post toegevoegd 16 June 2013 om 22:35 ----------

Haha, jij bent niet meer tevreden van je gains? :p Dan moet 99% van DBB ontevreden zijn over z'n vooruitgang!

Over m'n raw gains ben ik inderdaad wel wat teleurgesteld om eerlijk te zijn na afgelopen wedstrijd...
5kg op bench, 2.5 op deadlift, 0 op squat is nu niet bijzonder goed te noemen in 6 maanden.

Laatst bewerkt:
Doen, jonas blijft ook goed vooruit gaan op smolov en zijn deadlift gaat zelfs ng omhoog dusja xd

• #1.597
Nee (dikke) 3 weken geen DL gaat volgens mij zelf geen kwaad kunnen, ik zou sowieso zorgen dat ik mijn laatste smolov week start (dus die laatste 3 dagen van 24) op ten laatste 6 weken out van de WEC, tijd zat dan om in pakken met singles en doubles alles prima te krijgen en in andere trainingen vooral triple'tjes maar minder sets tegenover wat ik nu meestal 5-6x3 doe.
Zodat het volume wel omlaag gaat maar de intensiteit stijgt, zoals harpep uitlegde in een topic over smolov laatst. Waardoor je nog beter gaat 'pieken'

Wil gewoon eens echt een zwaar uitdagend schema proberen. En hopelijk er enorme gains van plukken.

2 weeks introductory microcycle
4 weeks base mesocycle
2 weeks switching phase
4 weeks intense mesocycle

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=4699803&page=1

Je wil hem dus niet helemaal gaan doen?

Base heb ik zelf ook goede ervaringen mee, het was goed te doen. Ook intense geprobeerd maar niet gehaald, het gaat dan gewoon te lang duren alleen maar squatten. Base moet te doen zijn!

Ok, Jeroen. Jij kan dat natuurlijk het beste beoordelen.
Inhoudelijk zou ik zeggen: gewoon proberen. Maar, met een grote maar. Namelijk dat je heel goed naar je lichaam moet luisteren en wanneer bepaalde pijntjes (die je onvermijdelijk gaat hebben bij Smolov) te ernstig worden (zoals bijv. je knie), je 'trots' voldoende kunt laten varen en gewoon kapt met het programma.

Terug
Naar boven