XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.401
een idee waar die rugklachten vandaan komen? Hoe train je je core, ik zie weinig werk hiervoor terugkomen.

Nee maar het is ook niet echt een blessure ofzo, gewoon stijfheid en een vervelende pomp. Had zaterdag ook echt heel matig gegeten en zondag pas laat uit bed, een shake erin en direct gaan trainen. Ben sowieso altijd heel erg stijf 's morgens.
Verder squat ik vier keer per week en deadlift twee à drie keer, en dat is wel zo ongeveer m'n coretraining. Zou misschien weer wat meer gericht werk moeten doen maar ik heb gewoon te weinig tijd.

Nee maar het is ook niet echt een blessure ofzo, gewoon stijfheid en een vervelende pomp. Had zaterdag ook echt heel matig gegeten en zondag pas laat uit bed, een shake erin en direct gaan trainen. Ben sowieso altijd heel erg stijf 's morgens.
Verder squat ik vier keer per week en deadlift twee à drie keer, en dat is wel zo ongeveer m'n coretraining. Zou misschien weer wat meer gericht werk moeten doen maar ik heb gewoon te weinig tijd.

Je gaat me niet vertellen dat elke training 2 setjes planken ofso veel tijd kost.
Ik vind er zelf geen reet aan, maar sinds ik meer gericht core werk doe heb ik een stuk minder last van m'n rug dus het is zeker het proberen waard.

• #2.403
Mwa ervaring heeft mij toch wel geleerd dat elke training squatten genoeg belasting geeft voor mijn core en als ik dan zin en/of tijd heb en vind dat het nodig is voeg ik nog wel wat gericht werk toe

Je gaat me niet vertellen dat elke training 2 setjes planken ofso veel tijd kost.
Ik vind er zelf geen reet aan, maar sinds ik meer gericht core werk doe heb ik een stuk minder last van m'n rug dus het is zeker het proberen waard.

net alsof 2 setjes planken nou echt hét verschil maakt

je bent zelf een plank

Sinds ik elke week 2 setjes plank maak ik de gains van mijn leven.

• #2.409
Bedankt voor de input allemaal

Ik vind je deadlift toch opvallend laag tymen. Issues met je rug zie ik relatief vaker voorbij komen hier. Voor zoveel deadlift training en zo.n resultaat zou ik dan zelf een andere aanpak kiezen na verloop van tijd. Direct corewerk erin en deadlift naar 1x per week. Assistance voor deze lift omhoog bv pull through of hip thrust.

Ik vind je deadlift toch opvallend laag tymen. Issues met je rug zie ik relatief vaker voorbij komen hier. Voor zoveel deadlift training en zo.n resultaat zou ik dan zelf een andere aanpak kiezen na verloop van tijd. Direct corewerk erin en deadlift naar 1x per week. Assistance voor deze lift omhoog bv pull through of hip thrust.

srs?

schleich-trex.jpg

• #2.413

M'n deadlift zal wel altijd opvallend laag blijven en m'n bench opvallend hoog.
Dat betekent niet dat ik me neerleg bij nul vooruitgang op m'n deadlift natuurlijk. Heb op m'n vorige meet toch weer wat progressie geboekt op de dl tov de vorige meet en dat hoop ik door te bouwen, alhoewel het gewicht bedroevend blijft in vergelijking met m'n andere lifts, zeker de bench.

Verder ben ik ervan overtuigd dat de basis voor mij moet liggen bij de main lifts zelf en directe varianten daarop (bijv rdl of snatch grip dl) en dat meer specifieke assistance pas daarna moet komen. Misschien ga ik wel weer eens hip thrusts doen of direct core werk. Maar die oefeningen zitten nu gewoon niet in m'n trainingscycle. Het is ook niet dat ik ze nooit gedaan heb, ik heb echt alle mogelijke manieren om meer te kunnen deadliften al wel geprobeerd. Meer deadliften, minder deadliften, helemaal niet deadliften, allerlei soorten assistance etc etc.
En dit werkt gewoon het beste, het meeste volume met redelijk wat frequentie op de main lift, voornamelijk op submaximaal niveau en waar nodig nog wat directe varianten op de lift zelf. En verder gaat het nu gewoon prima, squat gaat weer vooruit, deadlifts voelen ook weer beter. Mindere trainingen zitten er altijd wel eens tussen.

dit is wat er helaas op het moment mis is met het forum. Blijkbaar zijn velen vergeten dat we hier zijn om te leren. Ook de sterkeren onder ons. Er mag commentaar worden geleverd. Ik ben dodelijk serieus ja ander zou ik het toch niet posten. Heeft geen klap met respect te maken. Tymen weet echt wel dat ik hem bijzonder respecteer. Vorige keer precies hetzelfde met Mike en het commentaar daarop.

Jij heeft aan dat Tymen's deadlift opvallend laag is en ik geef als reden T-Rex arms. Dit was geen sneer naar jouw commentaar oid Gijs.

dit is wat er helaas op het moment mis is met het forum. Blijkbaar zijn velen vergeten dat we hier zijn om te leren. Ook de sterkeren onder ons. Er mag commentaar worden geleverd. Ik ben dodelijk serieus ja ander zou ik het toch niet posten. Heeft geen klap met respect te maken. Tymen weet echt wel dat ik hem bijzonder respecteer. Vorige keer precies hetzelfde met Mike en het commentaar daarop.

Ik respecteer jou en tymen ook. En ik mag toch ook op jou reageren. (kom mss af en toe wat fel uit de hoek)

ik wilde alleen aangeven dat het toch niet zo opvallend is dat zn deadlift lager is. Ik betwijfel dat het aan zn core ligt.

Laatst bewerkt:
  • #2.417

Dat is wederzijds maar gaat niet echt om wel of niet respecteren denk ik hoor. Je tips worden gewaardeerd en ik hoop dat je m'n eerdere reply ook begrijpt.

Snap het tymen. En tuurlijk is er altijd wel een lift die achterloopt bij mij is dat de press. Ben fel omdat het erop lijkt dat er kampen lijken te ontstaan waarbij aanhangers commentaar nauwelijks meer zien zitten en dat zie ik als onwenselijk. Ik ben in de essentie met je aanname eens dat je vooral veel de main lifts moet doen en qua intensiteit moet wisselen maar een hoog totaalvolume op een lift moet uitvoeren. Je geeft zelf aan dat je op een gegeven moment assistance erbij gaat pakken. In ieder geval geef je aan dat er weer progressie is dan is dit nog niet nodig

• #2.419
Idd. Progressie was ook vandaag weer merkbaar.

Paused squat
7x3x180 vpr
Hard nog wel

Bench
5x5x170
Pr regionen, ook hard

LPD
4x10

Pushdowns
4x10

Goed die lifts

Terug